Skocz do zawartości

[Korba] Wymiana zębatki z przodu Roscoe 7


TjakTomek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Niestety mam słabą nogę i napęd sobie nie radzi na podjazdach. Mam kasetę 11-42 z tyłu i korbę 28T z przodu. Nowej kasety nie wymienię od razu na np. 10-50 (cały napęd), ale pomyślałem, że mógłbym wymienić przednią zębatkę w korbie jeśli się da. No i oczywiście łańcuch na dłuższy. Pytanie laika: czy da się tak zrobić i jeśli tak na ile zmiana będzie odczuwalna?  Dane techniczne dostępne tutaj: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/23444/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze rozumiem chciałbyś założyć do korby zębatkę 26t? Szczerze powiedziawszy nie spotkałem się z taką. Czysto teoretycznie, mając taki blat z przodu w zasadzie za każdym razem jadąc po płaskim musiałbyś zapinać 11t z tyłu. O tragicznej linii łańcucha nie wspominam... Najłatwiejszą opcja jest niestety wymiana całej kasety na 11-46 SLXa. Sprzedając obecna nie będziesz musiał dokładać tak wiele. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, TjakTomek napisał:

Niestety mam słabą nogę i napęd sobie nie radzi na podjazdach. Mam kasetę 11-42 z tyłu i korbę 28T z przodu.

 

Teraz, TjakTomek napisał:

nie 26T tylko w drugą stronę 32T.

To się zdecyduj... Jeśli przy 28T masz problem z podjazdami to przy 32T zostaje tylko pchanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć lżej to z przodu musi być mniejszy blat, czyli 26t. Nie wiem tylko, czy gdziekolwiek dostaniesz tak małą zębatkę pod Twoje BCD. Patrząc na zdjęcie wydaje mi się, że obecne 28t to może być najmniejsza zębatka do tej korby. Pozostaje zmiana kasety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli działa to odwrotnie niż myślałem. Dziękuję. To czego można spodziewać się po zestawie 10-50 (1x12) + 30T (Procaliber 8)? 10-50 (1x12) + 32T (Fuel Ex 8 Plus)?

Muszę zatem popracować nad nogą, bo kupiłem ten rower jako nowy okazyjnie w celu nauki jazdy i nie chcę w niego inwestować ponad normalny serwis. Badam co mi się podoba, a co nie i jakie są moje potrzeby rowerowe - za dwa lata kupię inny, lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym Roscoe jest napęd 10cio rzędowy wiec zmiana kasety na taką o większej rozpiętości to chyba tylko od Sunrace. Można się pokusić o przejście na 11 rzędów ale to większe koszty.

Korba fsa w tym Treku z tego co się orientuję ma bcd 76 więc ciężko jeżeli chodzi o zmianę zębatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TjakTomek napisał:

 Myślałem, że 32T to większa zębatka i umożliwi mi to wjechanie na największej z tyłu tam gdzie chcę.

Podstawy mechaniki się kłaniają (przekładnie, jakaś fizyka w podstawówce/gimnazjum albo ZPT), a i odrobina zdrowego rozumu. Ot, zakręcić korbą i zobaczyć co się dzieje przy zmianie przełożeń. I dziwić się potem, że ludzie nie rozróżniają np. ilości przełożeń od zakresu przełożeń... 

Jak mocowaną tarczę ma Twoja korba? Od tego trzeba zacząć żeby ustalić co można do niej założyć. Ewentualnie od razu zmiana na 2 rzędy z przodu, oczywiście także po ustaleniu czy w tym rowerze da się to zrobić. Kaseta 10s o bardzo szerokim zakresie to ostatni wynalazek jaki warto by tu rozważać. W międzyczasie ćwiczyć nogę i tyle. Napędy 1x to genialna rzecz, ale nie dla każdego i nie w każdych warunkach.

1 godzinę temu, Sabarolus napisał:

chciałbyś założyć do korby zębatkę 26t? Szczerze powiedziawszy nie spotkałem się z taką

Chociażby takie: https://banless.pl/pl/p/Zebatka-owalna-64BCD/33 na 64BCD, zakładasz do mocowania młynka. Sam używam takiej 28T.

1 godzinę temu, Sabarolus napisał:

Czysto teoretycznie, mając taki blat z przodu w zasadzie za każdym razem jadąc po płaskim musiałbyś zapinać 11t z tyłu. O tragicznej linii łańcucha nie wspominam...

Czysto praktycznie jeśli nie używasz MTB jako szosówki i nie polerujesz asfaltów zamiast haratać w terenie, to spokojnie prędkości rzędu 27-30km/h na płaskim są realne przy normalnej kadencji. Mi np. więcej nie potrzeba i bardziej interesuje mnie zestaw miękkich przełożeń i większy prześwit przy okazji. Co do linii łańcucha to tego typu zębatki mają zazwyczaj offset załatwiający sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Czysto praktycznie jeśli nie używasz MTB jako szosówki i nie polerujesz asfaltów zamiast haratać w terenie, to spokojnie prędkości rzędu 27-30km/h na płaskim są realne przy normalnej kadencji. Mi np. więcej nie potrzeba i bardziej interesuje mnie zestaw miękkich przełożeń i większy prześwit przy okazji. Co do linii łańcucha to tego typu zębatki mają zazwyczaj offset załatwiający sprawę.

Tu nie chodzi o maksymalne prędkości tylko o zębatki, które używane byłyby najczęściej. Wystarczyłby kawałek płaskiego i błyskawicznie schodziłbyś na sam dół kasety. 

Jasne, że wszystko się da, ale dobrze jeżeli rower jest mimo wszystko odrobinę uniwersalny i nie mówię tu o sprintach po szosie. Pomijam już fakt, że przełożenie 28/42 to w praktyce taka sama kombinacja jak 24/36 znane z napędów 2x10 czyli naprawdę miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze na marginesie: jeździłem na zbyt dużym ciśnieniu, bo 1,5 bara czyli 22 PSI. Dzisiaj dotarły adaptery do pompki samochodowej, więc dopiero teraz sprawdziłem. Opona to 27,5 2,8 plus, zalana mlekiem. Zmniejszyłem do 15 tył, 13 przód (PSI), będzie jeszcze ciężej jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...