Uhoman Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Witam, zawiedziony dostępnością, zniesmaczony cenami, zdegustowany konfiguracjami osprzętu, chcąc udowodnić sobie, że potrafię - podjąłem karkołomną decyzję o przeróbce mojego poczciwego crossa na rower typu gravel, ale trochę inaczej. Budżet: ~1.500 zł. Ponieważ wiele osób często pyta czy da się przerobić crossa na rower szosowy/gravelowy i stereotypowa odpowiedź brzmi tak - ale nie warto, spróbuję rzetelnie opisać kolejne kroki takiej przeróbki wraz z kosztami. Każdy będzie mógł wtedy wedle własnego sumienia podjąć decyzję o sensie takiego działania. Baza oryginalna: rama Kross Crow Meadow, widelec SR Santour NEX 4110, stery. Części nieoryginalne, które jeździły w powyższym rowerze: koła na obręczach Alexrims Ace18 oczkowane, łożyska maszynowe, piasty nie pamiętam, sztyca Accent aluminiowa, korba Acera FC-M361 175mm, wkład suportu Neco (typ do sprawdzenia), siodełko Gyes GS-17. Na tą chwilę wpadły: kierownikca Bomtrack Beyond 460mm, mostek Btwin 60mm oversize 6st, klamkomanetki claris tył 8rz. oraz claris przód 2rz., przerzutka tył claris RD -R2000 GS. Wersja "oryginalna": Ogołocony (stopka i pedała tymczasowe - nie będą zastosowane w wersji docelowej : Kiera, kalomkomanetki - na tą chwilę tylko przytwierdzone, bez dopasowania i przerzutka:. Na koniec dla wytrwałych podam szczegółowy kosztorys przeróbki. A teraz można hejtować :). cdn. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Można i tak,widziałem dziwniejsze rzeczy. Tylko po co ten suntor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2018 16 minut temu, Quell napisał: Można i tak,widziałem dziwniejsze rzeczy. Tylko po co ten suntor ? Bo był i sprawdzał się nawet na żwirach. A że na tą chwilę brak koncepcji w kwestii widelca - to zostaje. Poza tym podniesie kontrowersyjność projektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Kiedyś chciałem też zrobić coś takiego .Totalnie zły pomysł , chyba że masz ręce jak orangutan. Rama trekingowa jest po prostu za długa i nie zmieni tego nawet krótszy mostek. Kup inną ramę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Akurat ta rama ma krótką górną rurę i stosunkowo wysoką główkę. Być może dlatego, że jej geometria jest dość stara, a kiedyś nie robiło się długich ram. Wcześniejsze pomiary i porównanie z innym użytkowanym rowerem oraz wstępne przymiarki po założeniu kierownicy nie wykazują niepokojących oznak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 I masz gravela z amorem, tak jak powinno być. Jeszcze NCX pod tyłek i można jeździć. Tylko jedno pytanie, ile to waży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Oryginalnie było > 15kg. Po przeróbce powinno udać się zejść <14. Biorąc pod uwagę wagę amorka - to tragedii nie będzie, choć mało nie jest. Nie omieszkam zważyć po fakcie i podzielić się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 A ja na przekór - kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Ja też. Sam miałem kiedyś podobny pomysł, żeby wymienić w crossie kierownicę na baranek, tylko odstraszyła mnie cena szosowych klamkomanetek. Skończyło się na wymianie widelca na sztywny. Spodziewam się że w tym projekcie ten Sountor też w końcu zostanie wyeliminowany, ale nie uprzedzajmy wydarzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 No to waga niestety zabija ten pomysł. Poniżej 14kg to może full ważyć, a nie kolarka. W tej sytuacji faktycznie pozostaje się pozbyć NEXa na rzecz sztywniaka co Ci da jakieś 1,5kg. Albo wsadzić powietrznego NRX i zyskać 0,5kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 14 godzin temu, Uhoman napisał: Witam, zawiedziony dostępnością, zniesmaczony cenami, zdegustowany konfiguracjami osprzętu, chcąc udowodnić sobie, że potrafię - podjąłem karkołomną decyzję o przeróbce mojego poczciwego crossa na rower typu gravel, ale trochę inaczej. Budżet: ~1.500 zł. Ponieważ wiele osób często pyta czy da się przerobić crossa na rower szosowy/gravelowy i stereotypowa odpowiedź brzmi tak - ale nie warto, spróbuję rzetelnie opisać kolejne kroki takiej przeróbki wraz z kosztami. Każdy będzie mógł , , To i tak skończy się kupnem ramy od gravela. To że przerobienie crossa jest mało praktyczne, nie jest stereotypem tylko sensowną oceną sytuacji. Rower bedzie miał inną baze kół, wysokość ramy, długość górnej rury, to wszystko ma wpływ na to jak rower się zachowuje. Przypuszczam że rower w dolnym chwycie będzie bardzo męczył i będziesz go rzadko używał. Baza kół sprawi że, rower nie będzie lepiej sobie radził na zakrętach niz typowy gravel. Amortyzator i waga zabiją dynamikę przy przyspieszeniu. Włożone 1500 w ten rower, przy rozsądnym wyborze części można było by zrobić niezłego cross na hydraulice. Niestety nie będzie to ani cross, ani gravel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 POwodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Października 2018 (edytowane) @dovectra bez POlityki. Edytowane 8 Października 2018 przez michuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Tak mu się tylko naPISało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 ups... 19 godzin temu, Uhoman napisał: ierownikca Bomtrack Beyond 460mm A gdzie takie dają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Godzinę temu, dovectra napisał: ups... A gdzie takie dają? Wyczajone na targach rowerowych w Kielcach: https://bikepackers.com.pl/pl/p/Kierownica-gravelowa-Bombtrack-BEYOND-/142 5 godzin temu, clavdivs napisał: To i tak skończy się kupnem ramy od gravela. To że przerobienie crossa jest mało praktyczne, nie jest stereotypem tylko sensowną oceną sytuacji. Rower bedzie miał inną baze kół, wysokość ramy, długość górnej rury, to wszystko ma wpływ na to jak rower się zachowuje. Przypuszczam że rower w dolnym chwycie będzie bardzo męczył i będziesz go rzadko używał. Baza kół sprawi że, rower nie będzie lepiej sobie radził na zakrętach niz typowy gravel. Amortyzator i waga zabiją dynamikę przy przyspieszeniu. Włożone 1500 w ten rower, przy rozsądnym wyborze części można było by zrobić niezłego cross na hydraulice. Niestety nie będzie to ani cross, ani gravel. Dolny chwyt ma służyć tylko jeździe pod ekstremalny wiatr, a wtedy to i tak jazda jest do d..y, więc jego ergonomia jest bez większego znaczenia. Zastosowana kierownica ewidentnie zachęca do jazdy w górnym chwycie, ale będę to dopiero weryfikował. Zdaje sobie sprawę, że skoro będzie to przeróbka crossa na gravela, to nie będzie to ani jedno, ani drugie . I nikt nie mówi, że ma być. W tytule musiałem jednak podać jakie tagi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Dzisiaj wpadł hamulec przedni Tektro RX6 mini V-brake 90mm z fajką regulowaną, pancerzem i linką shimano. Na tą chwilę ładnie się dał wyregulować i klamkomanetką pracuje odpowiednio. Aż korci aby w ypróbować w boju, ale na tą chwilę nie ma czym napędzić maszyny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 10 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2018 Hamulec tył zrobiony: Powodzeniem zakończyła się dzisiaj przeróbka korby FC-M361 na jednoblat. Oryginalne zębatki mają grubość 2mm (2 pod jedną śrubę), zaś MotSuv 38T 4mm, więc wszystko skręcone na oryginalnych śrubach i kominach - prawdę powiedziawszy było więcej czytania niż roboty . Uprzedzając ewentualne dygresje - napęd docelowy 8rz 38T-11-34 został wybrany na podstawie wyliczeń z gear kalkulatora po przejechaniu wielu kkm - 80% dystansu używałem raptem 3-ech zębatek z tyłu, 19% może dodatkowo 2-óch. Linia łańcucha wypada dokładnie między 4 i 5 zębatką kasety, więc wg mnie jest optymalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) Niniejszym mogę oznajmić zakończenie etapu 1. Dzisiaj odbyła się jazda szosowa i oceniam ją bardzo pozytywnie. Jedynie muszę nieco przyzwyczaić kości do bardziej szosowej pozycji . Waga roweru gotowego do jazdy (z podstawowymi lampkami, pompką, koszykiem na bidon) wyniosła 13.75, więc nawet lepiej niż się spodziewałem. Odejdzie jeszcze ok. 300gr po zmianie opon na szutrowe. Widelec na razie zostaje, zobaczmy na jak długo, bo różne myśli chodzą mi po głowie. Hamulce zadziwiająco dobrze działają, da się zablokować tylne koło w górnym chwycie. Jutro wyjazd na szutry, może uda się zrobić lepsze zdjęcia w plenerze. Dotychczasowe koszty: - kierownica Bombtrack Beyond 460mm - 210, - hamulce Tektro RX6 mini v-brake 90mm - 130, - klamkaamnetki Claris ST-R200 - 400, - przerzutka Clrais RD-R2000 8rz. - 77, - linki i pancerze przerzutki Shimano - 33, - linki i pancerze hamulców - Shimano - 40, mostek B'Twin 60mm - 70, - fajki regulowane hamulców - 18, - kaseta Claris CS-HG50 8rz 11-34 - 46, - łańcuch KMC X8 99 8rz - 60, - osłona ramy - 18, zębatka Narrow Wide 38T 104 BCD MotSuv - 58. Razem: 1.160 zł. Pozostało do zmiany: owijka, opony, pedały, koszyki na bidony, torba na ramę. Dziękuję za uwagę. Edytowane 13 Października 2018 przez Uhoman 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Ciekawa inicjatywa. Popieram i lubię takie kreatywne modyfikacje i poszukiwania. Czekam na porządne zdjęcia tj plener i z boku. Rower jest za ciężki, nie ma co za długo zastanawiać się nad kwestią widelca, wstawiając coś w miarę ekonomicznego jak Mosso, Force czy RST masa spadnie o ok. 1,5kg. Drugą kwestią są pedały spd. Przy bardziej poważnym podejściu do jazdy to bezwględnie konieczny update. Powodzenia w dalszych modyfikacjach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 14 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Dzisiaj ponad 70km, z czego połowa to szutry i leśny lekki teren, połowa asfaltem. Działanie napędu i hamulców wzorowe. Plecy i kark nie bolą, choć do pozycji w dolnym chwycie muszę się jeszcze trochę przyzwyczaić. Wreszcie pozbyłem się bólu łokcia po jeździe (stara kontuzja), czyli baranek zdał egzamin. Niestety stara kiepska owijka i nieodpowiednie do tego terenu opony, nie pozwoliły na uzyskanie właściwego komfortu, ale niebawem się to zmieni . Amortyzator docelowo raczej zrobi out, bo o ile podczas normalnej jazdy nie przeszkadza, to zabija totalnie jazdę po wstaniu z siodełka (chyba, ze ktoś lubi pompki na rowerze) - efekt braku blokady. Reasumując - 100% zadowolenia z przeprowadzonej modernizacji. Poniżej kilka zdjęć z trasy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 No widzę że jest nawet fajna customowa podpórka Fajnie to wyszło. Czerwona owijka nawet pasuje kolorystycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 14 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Najważniejsze, że jest frajda z zjazdy . Oryginalna podpórka wyleciała, bo wydawała się strasznie ciężka, choć okazało się inaczej. Ale chyba już nie wrócę do niej. Czerwoną owijkę zastosowałem do testów przez przypadek, bo taką miałem z demontażu. Docelowa będzie czarna lub brąz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 To jeszcze tylko sztywny wideł dla sprawdzenia , a potem kupno gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 14 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Raczej składanie gravela od podstaw. Taką przyszłość sobie wróżę . Zapomniałem dodać, więc gdyby ktoś był zainteresowany - zębatka przednia trzymała łańcuch jak zła i nie chciała puścić . Nawet przez moment nie czułem, że mogę zostać bez napędu, a momentami naprawdę mocno trzęsło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.