Skocz do zawartości

[full do maratonu] geometria/rozmiar, do 20000


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

taki lajf, jak pisałem złe nie są. Z tego co mi wiadomo waga w okolicy 1630g, w HT mam xm421 + DT350 i szprychy nie pamiętam, waży to 1620 i jestem zadowolony. Szału wagowego nie ma, ale i zle nie jest, a kręcą się naprawdę fajnie :D

Napisano

Nie piszę że są złe, ale w rowerze za 25 tysi to jednak trochę mało. Żeby nie było że tylko marudzę o wadze, do swojego Sparka często zakładam koła na obręczach DT XM481 z piastami DT350 i oponami Rocket Ron 27.5x2.6, niby ciężki zestaw a frajda z jazdy większa niż na 29" karbonach :)

Napisano

wiesz no, już prawie zamówiłem orbea oiz, z kompletem kół mavic pro carbon - 1510g. Cena całego roweru jak spark.

Zgadzam się natomiast, że konkurencja w tej cenie daje koła właśnie poniżej 1600g. Koniec końców istotne jest jak ten rower jedzie/zachowuje się, i tu zaczynają się schody.

A te koła, które scott włożył nie są na tyle złe, że od razu chcesz je zmienić, wbrew przeciwnie, całkiem miłe zaskoczenie :)

Ja tam jestem zdania, że w tej cenie ciężko jest kupić zły rower, szczególnie jeżeli rozważasz topowych producentów. Schodzi się do preferencji na koniec zazwyczaj. Zobacz, trek w tej cenie jest prawie 1kg cięższy a i koła karbonowe ma :)

 

Napisano

Dla fulla w fabrycznej konfiguracji 10 kg to już wyzwanie i to w topowych konfiguracjach. Trzy przykłady z brzegu:

Najwyższy Epic S-Works od Speca - cena ok. 38k - waga 9,9 kg bez pedałów (2018)

Najwyższy Top Fuel od Treka - cena 35k - waga 10,0 kg bez pedałów

Najwyższy Lux od Canyona - cena 27k - waga 9,9 kg bez pedałów, ale z regulowaną sztycą.  

W stanie gotowym do jazdy wszystkie przekroczą wyraźnie granicę 10 kg, a taki np. Epic Expert z 2018 kosztujący dobrze powyżej 20k (czyli podobnie jak w temacie) ważył powyżej 11 kg. 

Napisano (edytowane)

Prawie łyknąłem Giant Anthem 29er Advanced Pro 0 2018, i ten rower naprawdę był lekki, 9.9kg w rozmiarze L. Był przeceniony 30%, niestety zniknął ze stocku mój rozmiar. Nowy Oiz myślę, że może zamknąć się w kwocie 25k i wadze 10kg z pedałami.

Research dość konkretny zrobiłem, dlatego zdziwienie Wazy zdziwiło mnie :)

Canyon swoją droga jest mega lekki, 10kg z dropperem to jest mega waga. Na dzień dzisiejszy Full poniżej 11kg to już jest baaardzo lekki rower.

Aż jestem ciekaw jak teraz autor wątku widzi temat.

Edytowane przez mess
Napisano

@mess A jak sprawuje się Ikon na przodzie? Na tyle miałem różne opony, ale z przodu od dawna trzymam się Rocket Rona i teraz zastanawiam się czy dać szansę Ikonowi czy od razu go zmienić. Ikon jakiś taki delikatny mi się wydaje jak na przód.   

Napisano

Wiesz co, ja nie jestem wymagający co do opon zbytnio. Ale ze schwalbe wyszedłem już jakiś czas temu. Jak dla mnie te IKONY dają radę mocno, właściwie, to kolejna rzecz, która okazała się lepsza niż przypuszczałem. Nie mam wrażenia, że jest to delikatna opona. Bardzo przypomina mi moje xr1 team issue z superfly. Balon też sporawy i jak dotykasz, to zastanawiasz się, czy one naprawdę mogą ważyć poniżej 600g, bo wyglądają na cięższe.  Wczoraj jechałem w deszczowej raczej pogodzie, mokro, po liściach i korzeniach, dużo singli, stwierdziłem w myślach "jest dobrze" :D

Napisano
2 godziny temu, arek_wro napisał:

A jak sprawuje się Ikon na przodzie?

Czasem w szybkich zakrętach potrafi się lekko  uśliznąć.

Wiele zależy od rozkładu środka ciężkości i pozycji na rowerze.

Ja na Ikonach jeżdżę już 2 sezon, w wersji TR super oponki,  waga ok 650 gr.

Na przyszły sezon w planach na przód Maxxis aspen.

 

 

Napisano

@arek_wro Będziesz na codzień jeździł na tych "DT SWISS XRC 1250 CARBON" czy kupisz jakieś inne koła na treningi. Gdzieś czytałem jakieś review, że te 1250 lekkie, ale bardzo delikatne. Raczej dla chuderlaków i do tego race only.

Napisano (edytowane)

Gratuluje zakupu:). Jak się sprawuje w sparku 3-stopniowa manetka blokady amortyzacji? Jak odczucia z jazdy na poszczególnych trybach? Czy wybrałeś w końcu rozmiar M czy S?

Edytowane przez leon1183
Napisano
6 godzin temu, leon1183 napisał:

Gratuluje zakupu:). Jak się sprawuje w sparku 3-stopniowa manetka blokady amortyzacji? Jak odczucia z jazdy na poszczególnych trybach? Czy wybrałeś w końcu rozmiar M czy S?

to chyba do mnie? :) wybierałem między M a L przy wzroście 180 - zdecydowałem się na M. Co do trybów:

1. zablokowany - beton, nic nie amortyzuje, dobre na odcinki asfaltowe

2. 70mm - czujesz wszystko po czym przejeżdżasz, ale bardzo stłumione

3. 100 - tu jest pięknie, bardzo efektywnie, szczególne wrażenie zrobiło na mnie podjeżdżanie na stojąco. 

Jak dla mnie te tryby nie są potrzebne, full open jest doskonały! Ale jak już są to ok :) warto wspomnieć o manetce, która jest b. przyzwoitej jakości:

IMG-20181021-161706.jpg

Napisano

Tak, 2cm krócej, ale kiera pomimo wszystkich podkładek jest sporo niżej + jest szersza. W rezultacie jesteś pochylony ale nie wyciągnięty. Środek ciężkości jest odczuwalnie niżej. SF mam virtualnie 18.5, zgadza się.

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

No to i ja się pochwalę. W końcu przybył :) Miał być Canyon Lux, ale rower zamówiony w sierpniu miał być teraz do odbioru w maju. Parę razy przesuwana dostawa i w końcu skończyła mi się cierpliwość. Wszystko za sprawą niedostępnej korby XTR i jej zamiany na Race Face'a. Finalnie stanęło na Sparku RC PRO. W zasadzie na tym samym osprzęcie, ale Scott jakoś sobie szybciej poradził. Główne planowane zmiany już wprowadzone. Chwyty zmienione na ESI Chunky, oryginalne Maxxisy Rekon Race 2,35 zmienione na duet Racing Ray/Racing Ralph 2,25 + mleko, i karbonowa sztyca zmieniona na regulowaną sztycę bezprzewodową Magury. Zmiana opon + mleko to oszczędność ponad 200g, a sztyca dodaje 400g. Ale dzięki temu, że jest bezprzewodowa, można ją szybko zmienić na oryginalną na jakieś łatwiejsze trasy. Kiedyś pomyślę o kołach, bo te seryjne nie są najlżejsze, ale to kiedyś :) 

Napisano

gratki, ja już swoim zrobiłem ponad 2200km i muszę przyznać, że co wyścig odkrywam to, że jest lepszy niż jeszcze dzień wcześniej myślałem :D:P

wagowo też spoko, 10.2 ze wszystkim gotowy do jazdy ;)

 

Napisano

No to waga już zacna. Ale chyba kombinowałeś z kołami, bo na reszcie gratów ciężko byłoby tyle urwać? U mnie waga z pedałami 11,0 ale mierzone przy pomocy wagi łazienkowej. Dokładniejszy pomiar wkrótce. Jak zakładam droppera, dochodzi 400g. Kiedyś założę lżejsze koła, to będę mógł zejść w dół blisko pół kilo. U mnie niestety jest cięższa rama. Kiedyś RC PRO też miał ramę HMX, teraz włożyli trochę lepszy osprzęt ale oszczędzili na ramie. Ale nawet teraz 11 kg na fulla to całkiem nieźle.

Póki co zaliczona jedna jazda i to po mieście z paroma odcinkami po wertepach, więc nie ma co mówić o wrażeniach. Tak na szybko to skok manetki twinlocka mógłby być nieco krótszy. O ile włączenie trybu pośredniego jest ok, to włączenie pełnej blokady wymaga mocnego wychylenia kciuka. Ale zobaczę jak to działa w prawdziwym boju.

Napisano (edytowane)

Arek ustaw sobie manetkę lepiej :) druga sprawa, to pełnej blokady raczej nie będziesz używał. 

Koła wrzuciłem wunglowe, 1290g zestaw i chociaż są lżejsze od seryjny o 450g, to przede wszystkim na sztywności odczuwam różnicę. 

Z reszty gratów:

Korba z pomiarem to chyba z ~+60g

Gripy to coś ~-30g

Siodło ~-50g

Opony nie wiem, ale być może nawet coś doszło. W sumie to nie ma znaczenia, odczucia są super.

Edytowane przez mess

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...