mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 taki lajf, jak pisałem złe nie są. Z tego co mi wiadomo waga w okolicy 1630g, w HT mam xm421 + DT350 i szprychy nie pamiętam, waży to 1620 i jestem zadowolony. Szału wagowego nie ma, ale i zle nie jest, a kręcą się naprawdę fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Nie piszę że są złe, ale w rowerze za 25 tysi to jednak trochę mało. Żeby nie było że tylko marudzę o wadze, do swojego Sparka często zakładam koła na obręczach DT XM481 z piastami DT350 i oponami Rocket Ron 27.5x2.6, niby ciężki zestaw a frajda z jazdy większa niż na 29" karbonach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 wiesz no, już prawie zamówiłem orbea oiz, z kompletem kół mavic pro carbon - 1510g. Cena całego roweru jak spark. Zgadzam się natomiast, że konkurencja w tej cenie daje koła właśnie poniżej 1600g. Koniec końców istotne jest jak ten rower jedzie/zachowuje się, i tu zaczynają się schody. A te koła, które scott włożył nie są na tyle złe, że od razu chcesz je zmienić, wbrew przeciwnie, całkiem miłe zaskoczenie Ja tam jestem zdania, że w tej cenie ciężko jest kupić zły rower, szczególnie jeżeli rozważasz topowych producentów. Schodzi się do preferencji na koniec zazwyczaj. Zobacz, trek w tej cenie jest prawie 1kg cięższy a i koła karbonowe ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Ależ Twój Spark to świetna maszyna . Ja tylko zagadnąłem na temat wagi, bo spodziewałem się wyniku poniżej 10 kg, ot taki cyferkowy fetyszyzm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 jak zacząłem się konkretniej orientować, to waga poniżej 10kg nie jest taka prosta. Możesz w sumie pokazać mi cos do 25k co zejdzie z pedałami poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Dla fulla w fabrycznej konfiguracji 10 kg to już wyzwanie i to w topowych konfiguracjach. Trzy przykłady z brzegu: Najwyższy Epic S-Works od Speca - cena ok. 38k - waga 9,9 kg bez pedałów (2018) Najwyższy Top Fuel od Treka - cena 35k - waga 10,0 kg bez pedałów Najwyższy Lux od Canyona - cena 27k - waga 9,9 kg bez pedałów, ale z regulowaną sztycą. W stanie gotowym do jazdy wszystkie przekroczą wyraźnie granicę 10 kg, a taki np. Epic Expert z 2018 kosztujący dobrze powyżej 20k (czyli podobnie jak w temacie) ważył powyżej 11 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 (edytowane) Prawie łyknąłem Giant Anthem 29er Advanced Pro 0 2018, i ten rower naprawdę był lekki, 9.9kg w rozmiarze L. Był przeceniony 30%, niestety zniknął ze stocku mój rozmiar. Nowy Oiz myślę, że może zamknąć się w kwocie 25k i wadze 10kg z pedałami. Research dość konkretny zrobiłem, dlatego zdziwienie Wazy zdziwiło mnie Canyon swoją droga jest mega lekki, 10kg z dropperem to jest mega waga. Na dzień dzisiejszy Full poniżej 11kg to już jest baaardzo lekki rower. Aż jestem ciekaw jak teraz autor wątku widzi temat. Edytowane 21 Października 2018 przez mess Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 @mess A jak sprawuje się Ikon na przodzie? Na tyle miałem różne opony, ale z przodu od dawna trzymam się Rocket Rona i teraz zastanawiam się czy dać szansę Ikonowi czy od razu go zmienić. Ikon jakiś taki delikatny mi się wydaje jak na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Wiesz co, ja nie jestem wymagający co do opon zbytnio. Ale ze schwalbe wyszedłem już jakiś czas temu. Jak dla mnie te IKONY dają radę mocno, właściwie, to kolejna rzecz, która okazała się lepsza niż przypuszczałem. Nie mam wrażenia, że jest to delikatna opona. Bardzo przypomina mi moje xr1 team issue z superfly. Balon też sporawy i jak dotykasz, to zastanawiasz się, czy one naprawdę mogą ważyć poniżej 600g, bo wyglądają na cięższe. Wczoraj jechałem w deszczowej raczej pogodzie, mokro, po liściach i korzeniach, dużo singli, stwierdziłem w myślach "jest dobrze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 2 godziny temu, arek_wro napisał: A jak sprawuje się Ikon na przodzie? Czasem w szybkich zakrętach potrafi się lekko uśliznąć. Wiele zależy od rozkładu środka ciężkości i pozycji na rowerze. Ja na Ikonach jeżdżę już 2 sezon, w wersji TR super oponki, waga ok 650 gr. Na przyszły sezon w planach na przód Maxxis aspen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Z filmów widzę, że zarówno Orbea jak i oponki dają faktycznie radę Chyba też dam im szansę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sapero Napisano 24 Października 2018 Udostępnij Napisano 24 Października 2018 @arek_wro Będziesz na codzień jeździł na tych "DT SWISS XRC 1250 CARBON" czy kupisz jakieś inne koła na treningi. Gdzieś czytałem jakieś review, że te 1250 lekkie, ale bardzo delikatne. Raczej dla chuderlaków i do tego race only. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 24 Października 2018 Udostępnij Napisano 24 Października 2018 Ważę poniżej 70kg, więc powinny pode mną dać radę Teraz też mam wylajtowane koła i na razie nie było z nimi problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon1183 Napisano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2018 (edytowane) Gratuluje zakupu:). Jak się sprawuje w sparku 3-stopniowa manetka blokady amortyzacji? Jak odczucia z jazdy na poszczególnych trybach? Czy wybrałeś w końcu rozmiar M czy S? Edytowane 24 Października 2018 przez leon1183 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 25 Października 2018 Udostępnij Napisano 25 Października 2018 6 godzin temu, leon1183 napisał: Gratuluje zakupu:). Jak się sprawuje w sparku 3-stopniowa manetka blokady amortyzacji? Jak odczucia z jazdy na poszczególnych trybach? Czy wybrałeś w końcu rozmiar M czy S? to chyba do mnie? wybierałem między M a L przy wzroście 180 - zdecydowałem się na M. Co do trybów: 1. zablokowany - beton, nic nie amortyzuje, dobre na odcinki asfaltowe 2. 70mm - czujesz wszystko po czym przejeżdżasz, ale bardzo stłumione 3. 100 - tu jest pięknie, bardzo efektywnie, szczególne wrażenie zrobiło na mnie podjeżdżanie na stojąco. Jak dla mnie te tryby nie są potrzebne, full open jest doskonały! Ale jak już są to ok warto wspomnieć o manetce, która jest b. przyzwoitej jakości: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 25 Października 2018 Udostępnij Napisano 25 Października 2018 A jak z pozycją na rowerze w porównaniu do SFa? Podejrzewam, że tak jak ja masz SF 18,5". Na M-ce Scotta jest chyba trochę krócej? Pytam, bo Canyona też zamówiłem w M-ce, a geometrycznie Spark i Lux są bardzo podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 25 Października 2018 Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Tak, 2cm krócej, ale kiera pomimo wszystkich podkładek jest sporo niżej + jest szersza. W rezultacie jesteś pochylony ale nie wyciągnięty. Środek ciężkości jest odczuwalnie niżej. SF mam virtualnie 18.5, zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon1183 Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 A jak z wysokością siodełka w Sparku ?, bo rura podsiodłowa jest dość krótka, zostaje jakiś zapas na sztycy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 nie brakuje, przynajmniej dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon1183 Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 A na jakiej wysokości masz siodełko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 180cm wzrost, 84cm noga, siodło 74.5cm od środka korby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 No to i ja się pochwalę. W końcu przybył Miał być Canyon Lux, ale rower zamówiony w sierpniu miał być teraz do odbioru w maju. Parę razy przesuwana dostawa i w końcu skończyła mi się cierpliwość. Wszystko za sprawą niedostępnej korby XTR i jej zamiany na Race Face'a. Finalnie stanęło na Sparku RC PRO. W zasadzie na tym samym osprzęcie, ale Scott jakoś sobie szybciej poradził. Główne planowane zmiany już wprowadzone. Chwyty zmienione na ESI Chunky, oryginalne Maxxisy Rekon Race 2,35 zmienione na duet Racing Ray/Racing Ralph 2,25 + mleko, i karbonowa sztyca zmieniona na regulowaną sztycę bezprzewodową Magury. Zmiana opon + mleko to oszczędność ponad 200g, a sztyca dodaje 400g. Ale dzięki temu, że jest bezprzewodowa, można ją szybko zmienić na oryginalną na jakieś łatwiejsze trasy. Kiedyś pomyślę o kołach, bo te seryjne nie są najlżejsze, ale to kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 gratki, ja już swoim zrobiłem ponad 2200km i muszę przyznać, że co wyścig odkrywam to, że jest lepszy niż jeszcze dzień wcześniej myślałem wagowo też spoko, 10.2 ze wszystkim gotowy do jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 No to waga już zacna. Ale chyba kombinowałeś z kołami, bo na reszcie gratów ciężko byłoby tyle urwać? U mnie waga z pedałami 11,0 ale mierzone przy pomocy wagi łazienkowej. Dokładniejszy pomiar wkrótce. Jak zakładam droppera, dochodzi 400g. Kiedyś założę lżejsze koła, to będę mógł zejść w dół blisko pół kilo. U mnie niestety jest cięższa rama. Kiedyś RC PRO też miał ramę HMX, teraz włożyli trochę lepszy osprzęt ale oszczędzili na ramie. Ale nawet teraz 11 kg na fulla to całkiem nieźle. Póki co zaliczona jedna jazda i to po mieście z paroma odcinkami po wertepach, więc nie ma co mówić o wrażeniach. Tak na szybko to skok manetki twinlocka mógłby być nieco krótszy. O ile włączenie trybu pośredniego jest ok, to włączenie pełnej blokady wymaga mocnego wychylenia kciuka. Ale zobaczę jak to działa w prawdziwym boju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2019 (edytowane) Arek ustaw sobie manetkę lepiej druga sprawa, to pełnej blokady raczej nie będziesz używał. Koła wrzuciłem wunglowe, 1290g zestaw i chociaż są lżejsze od seryjny o 450g, to przede wszystkim na sztywności odczuwam różnicę. Z reszty gratów: Korba z pomiarem to chyba z ~+60g Gripy to coś ~-30g Siodło ~-50g Opony nie wiem, ale być może nawet coś doszło. W sumie to nie ma znaczenia, odczucia są super. Edytowane 9 Kwietnia 2019 przez mess Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.