leon1183 Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Witam Na przyszły sezon, chciałbym uzbroić się, w nową broń na maratony. Rower ma być, używany głównie do wyścigów. Mam 3 rowery do wyboru, Scott, Specialized, Canyon, gdzie na papierze geometria wygląda bardzo podobnie. Mialem możliwość, testować tylko speca w rozmiarze M i L. Na M miałem wrażenie, że siedzę tak trochę nad rowerem, bo siodło mam na wysokości 76 cm co praktycznie daje wysuniętą sztycę na max, a główka ramy jest dość nisko. Na L pozycja mocno wyciągnięta bo tu już reach 456, kierownica 750 i mostek 70, gdzie miałem wrażenie że głowa wpada mi między barki . Mam 180 cm wzrostu i przekrok 84. Proszę o radę i podpowiedź co do wyboru wilkości ramy, bo speca testowego może uda mi się zdobyć, co do sparka będzie trudno. Rowery : https://www.specialized.com/pl/pl/mens-epic-expert/p/154346?color=239062-154346 -napęd 1/12 -karbonowe sztywne koła -brain w sumie bezobsługowe działanie https://www.scott.pl/produkt/812/4922/Rower-Spark-RC-900-Pro/ - xtr nie jest mi potrzebny, ale 1/ 12 tak https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-sl-8-0-pro-race.html -gripshift może okazac się całkiem fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 2 Października 2018 Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Jeśli chodzi o rozmiarówkę speca, ja mam epica aluminiowego, choć przy geometrii nie powinno mieć to znaczenia, i przy 176 cm jeżdzę na L. Zakładam, że jak szukasz roweru w takich cenach, to nie do jazdy po bułki i masz zamiar się nim ścigać na jakimś wysokim poziomie. Wydaje mi się, że Mka przy Twoim wzroście to będzie zwyczajnie już mała...Braina mam tylko z tyłu, ale rozwiązanie naprawdę fajne i daje radę, nie myślę o blokowaniu, po prostu jadę. Tyle ode mnie, bo w temacie pozostałych sprzętów się nie wypowiadam. Z resztą na tym poziomie to raczej już wszystko jest TOP, bardziej bym patrzył na możliwości serwisowe, uwarunkowania gwarancyjne itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon1183 Napisano 2 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Jak się dowiedziałem u sprzedawcy speca, to system brain ma być serwisowany co roku, żeby utrzymać 5 letnią gwarancję. Wszystkie elementy wysyłają do zewnętrznego serwisu. Scott był by serwisowany na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Branza Napisano 2 Października 2018 Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Kupowałem w tym roku Scott Spark RC 900 Pro rocznik 2018. Z tego co mi na sklepie powiedziano aby zachować gwarancje na amortyzator i damer muszę te dwa elementy serwisować przynajmniej raz w roku. Serwis polega na tym że rower przywożę do sklepu, sklep rozbiera te dwa elementy i wysyła do serwisu Foxa. W przypadku serwisu RockShox pewno jest inaczej ale popytraj dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 2 Października 2018 Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Jesteś gdzieś na granicy rozmiarów, więc kluczową sprawą są indywidualne preferencje. W takim wypadku nie ma się co oglądać na innych, bo połowa doradzi M-kę, a druga połowa L-kę. Jedyna metoda to potestować i ewentualnie pokombinować z kokpitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 3 Października 2018 Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Mam dokładnie ten sam problem , 169-170 cm wzrostu, na granicy S i M, siedziałem na zwykłym Sparku S i w wersji RC M, zwykły ma nieco inną geo niż RC i wydawało mi się, że najlepszy będzie M, jednak na stronie Scott USA Scott dla mojego wzrostu, przekroku i długości ramienia zaleca S, aby wybrać M (zasymulowałem to podając coraz większy rozmiar) musiałbym mieć wszystkie te wymiary po 2-3 cm większe. Tak samo fitter zalecił mi S. Zamówiłem więc Scott RC 900 Team w rozmiarze S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 (edytowane) Leon, mam identyczny problem. Opcje, które pod uwagę biorę to -> 3. Specialized Epic Expert https://www.specialized.com/pl/pl/mens-epic-expert/p/154346?color=239062-154346 + brain + koła - brain (serwis) - hamulce - blat 32z 2. Scott Spark RC900 PRO https://www.scott.pl/produkt/812/4922/Rower-Spark-RC-900-Pro/ + tryby zawieszenia + hamulce XT - blat 32z - kaseta XTR (potrzebuje 10z, a cena póki co kosmiczna za kasetę) Przyznam, że biorę też pod uwagę opcję 120/85/lock - zastanawiam się czy te 120 nie będzie za dużo 4. Canyon LUX CF 8.0 Race Team https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-sl-8-0-race-team.html + konfiguracja + składana sztyca + waga + blat 34z - kaseta XTR - gwarancja i podejście CANYON'a - brak możliwości negocjacji ceny - kupno na odległość 1. TREK Top Fuel 9.8 SL https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-8-sl/p/23642/?colorCode=black + waga + konfiguracja + gwarancja + hamulce XT + koła - chcą 2k za lakier inny niż czarny (poyebayo) - najdroższy Teraz śmigam na Superfly 9.8 X1 i jest miodzio, ale dodatkowo chce fulla Co u CIebie wygrywa? jakie obawy masz? Edytowane 6 Października 2018 przez mess Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 @mess Widzę, że w tym samym czasie kupiliśmy superfly'a 9.8 i w tym samym czasie przechodzimy na fulla, biorąc pod uwagę dokładnie te same modele Ja mam już zamówionego Canyona Lux 8.0 Race Team. Pierwotnie termin był na połowę października, ale przesunęli mi na połowę grudnia. Co do kasety xtr, to pewnie niedługo wyjdzie 12-rzędowe xt, więc będzie tańszy zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 ja nie przechodze, sf jest mega i chce go sobie zostawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Też być może tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 17 godzin temu, mess napisał: gwarancja i podejście CANYON'a A co jest z tym nie tak? (Pytam bo sam kupuję rower canyona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon1183 Napisano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Dla mnie na razie wygrywa Spec, może w zakupie, katalogowo, jest najdroższy, ale ten brain mnie kusi. Dodatkowo sram gx, jest relatywnie najtańszym napędem w eksploatacji, co jest dla mnie plusem, a co do działanie nie spotkałem się z negatywnymi opiniami. Karbonowe koła speca to około 1700 g, ale są super sztywne i mają od tego roku dożywotnią gwarancję na obręcze. Dla mnie spec jest rowerem kompletnym pod maratony. Co do serwisu brain jest wysyłany na serwis, chyba do Holandii, sam serwis amortyzacji to koszt około 1000 zł, trzeba go robić co rok, żeby utrzymać 5 letnią gwarancję. Drugi w rankingu jest scott, teraz mam scala HT i też zostaje , bo jestem z niego bardzo zadowolony. Co do Sparka, XTR i tak będzie się dało pomieszać z xt 1 x 12, które pewnie wejdzie w 2020, gdzie eksploatacja napędu wyrówna się z sram gx. Manetka i 3 tryby zawieszania, też fajna sprawa, tylko gdyby to rower za mnie robił co do serwisu amortyzacji pewnie będzie taniej. Mam fajny sklep speca u siebie, gdzie wcześniej robiłem fiting na szosę i scotta scale i to też jest dla mnie ważne. Co do Canyona ze względu na zakup tyko przez internet i sporo zabawy z potencjalną reklamację, chyba go odpuszczę, chociaż cenowo najlepszy i też zbiera bardzo pozytywne opinie w testach. Tylko ta geometria, ogólnie w tabelkach, rowery praktycznie się nie różnią. Canyon zaleca M, Scott przy moich wymiarach L, a w specu jestem centralnie na granicy rozmiarów. Fajnie było by zrobić 1 dzień w terenie na konkretnym rozmiarze, na razie czekam na rower testowy Speca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 5 godzin temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał: A co jest z tym nie tak? (Pytam bo sam kupuję rower canyona) Generalnie robią co trzeba, w sprawach oczywistych. W tych nieoczywistych słyszałem tylko o kopniakach w tyłek. Taki trek dla odmiany dość miażdży podejściem, na podstawi takich opinii kupiłem, później miałem okazję się przekonać 3 razy na własnej skórze. Cannon i Spec też dość user friendly są. leon1183, co do gx ja byłem bardzo nastawiony na ten osprzęt, ale co chwilę widzę wśród znajomych problemy z nim związane. Wczoraj zadzwoniłem do kolegi, ambasadora jednej z marek, mówi "tylko nie bierz gx", mi się posypał, kolegom się posypał, nawet jednego sezonu nie szło przejeździć. Problemem jest przerzutka. Sam już nie wiem. Ciężko mi to przyjąć do wiadomości po 20000km z rewelacyjnym x1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sapero Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Jak się zepsuje to najwyżej kupisz przerzutke x01. 200 eur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wikary Napisano 9 Października 2018 Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Z czego wynika taki koszt serwisu brain'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 9 Października 2018 Udostępnij Napisano 9 Października 2018 13 minut temu, Wikary napisał: Z czego wynika taki koszt serwisu brain'a ? Pewnie z tego, że nie robią tego sami, tylko biorę % z tej kwoty za demontaż/montaż, a resztę trzeba opłacić serwisanta w Holandii. Sam przez to przeszedłem, bo mam damper Ohlinsa i jak mi powiedzieli cenę serwisu, to mnie trochę zamurowało (również wysyłka do Holandii). Więc by utrzymać gwarancję sam demontuję i wysyłam na serwis do oficjalnego serwisu w PL... czyli do BFG Suspension - koszt o połowę niższy niż u Speca. W poprzednim Specu Enduro miałem FOX'a na tyle i Pike'a na przodzie. Jak reklamowałem ramę, a później amortyzator, to nie czepiali się, że nie serwisowałem tego u nich... jedynie potrzebne były dokumenty potwierdzające coroczny serwis (serwisowałem go w Spider Suspension, który jest oficjalnym serwisem FOX'a i ma rekomendację Rock Shox'a). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wikary Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Jaki jest koszt serwisu w Holandii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 W dniu 6.10.2018 o 16:24, arek_wro napisał: @mess Widzę, że w tym samym czasie kupiliśmy superfly'a 9.8 i w tym samym czasie przechodzimy na fulla, biorąc pod uwagę dokładnie te same modele Ja mam już zamówionego Canyona Lux 8.0 Race Team. Pierwotnie termin był na połowę października, ale przesunęli mi na połowę grudnia. Co do kasety xtr, to pewnie niedługo wyjdzie 12-rzędowe xt, więc będzie tańszy zamiennik. Ja już mam, udało się dorwać to co chciałem pierwotnie spark'19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Brawo Ty Ja jeszcze muszę trochę poczekać. Masz ten model na nowym XTR? Jak wrażenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 (edytowane) @arek_wro RC 900 WC xx1 igyl, wrażenia ---> "pozytywne" Edytowane 20 Października 2018 przez mess 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Ważyłeś go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 (edytowane) Sklepowo bez pedałów na dętkach 10.28kg. Pedały xtr, koszyk elite taki gumowaty, zamontowany wahoo bolt, czujniki kadencji/predkości + magnesy, bez dętek zalany mlekiem ~10.5kg. Da się żyć Tylko ten drugi pomiar to było stawanie na wadze z rowerem i bez, a waga tylko jedno miejsce po przecinku. Rozmiar M. Edytowane 20 Października 2018 przez mess Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 (edytowane) Waga dobra. Ale pytałem, bo katalogowo twój RC 900 WC miał mieć 10 300g i się zastanawiałem dlaczego tak dużo, bo mój Spark 920 z 2015, stuningowany, ale z napędem 2x10, alu wahaczem, pedałami, koszykiem i drobiazgami od licznika waży poniżej 10 800g (pokazałem go w garażu). Więc twój, cały w karbonie HMX, z napędem eagle, SID'em na zdrowy rozsądek powinien ważyć poniżej 10 kg. Nic z tego nie rozumiem. P.S. Po zastanowieniu, myślę że gros wagi twojej pięknej maszyny vs mojego trzyletniego Sparka siedzi w kołach, moje na chińskim karbonie od NEXTIE ważą 1424g. Edytowane 20 Października 2018 przez Waza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 koła to zdecydowanie najsłabszy punkt, ale też i złe nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Gdzieś trzeba przyoszczędzić, potentaci najczęściej robią to właśnie na kołach . Zauważyłem że Canyon oferuje rowery z kołami odpowiadającymi klasą pozostałym komponentom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.