Punkxtr Napisano 30 Września 2018 Udostępnij Napisano 30 Września 2018 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ESIBrake (Front): (Hamulec przedni) XTR BR-M951Brake (Rear): (Hamulec tylny) XTR BR-M951Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XTR BL-M950Cables: (Pancerze i linki) NokonCassette: (Kaseta) XTR CS-M952Chain: (łanńuch) KMC X9SLCrankset: (Korby) Tune Big FootDerlr (Front): (Przerzutka przednia) XTR FD-M953Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM ESP 9.0 SL WoodyFork: (Widelec) Rock Shox SID '98 (z uszczelkami Enduro)Rear Shock: (Damper) element amortyzujący (sprężyna + elastomer)Frame: (Rama) Moots YBBGrips: (Gripy) ESI ChunkyHandlebar: (Kierownica) Ritchey WCS CarbonHeadset: (Stery) Chris KingPedals: (Pedały) Shimano PD-M959Seat: (Siodło) Tune Speedneedle MarathonSeatpost: (Sztyca) Tune Starkes StuckSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) MootsShifters: (Manetki) SRAM 9.0 SLSkewers: (Zaciski koł) Shimano XTR serii M952Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul KozakStarnut: (Gwiazdka) Chris KingStem: (Mostek) Tune Geiles TeilTire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 26x2.0"Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 26x2.0"Top Cap: (Top cap) Chris KingTubes: (Dętki) Continental SupersonicWheel Front: (Koło przednie)-Hub: (Piasta) XTR HB-M952-Rim: (Obręcz) Mavic X-517 (32 otw.)-Spokes: (Szprychy) DT Revolution-Nipples: (Nyple) DT alu-Rim tape: (Opaska) Velocity VeloplugsWheel Rear: (Koło tylne)-Hub: (Piasta) XTR FH-M952-Rim: (Obręcz) Mavic X-517-Spokes: (Szprychy) DT Revolution -Nipples: (Nyple) DT alu-Rim tape: (Opaska) Velocity Veloplugs Moots YBB to jak myślę nietuzinkowy rower, który zbudowałem dla jednego z moich Klientów. Oprócz tylnej piasty, wszystkie podzespoły są fabrycznie nowe, co w przypadku ramy czy amortyzatora (!) wymagało długich nocy spędzonych przed komputerem i ciągłego przeszukiwania czeluści Internetu. Rama to oczywiście tytanowy softail z elementem amortyzującym opartym o stalową sprężynę i elastomer. Na pokładzie znajduje się kilka rodzynków, jak np. przerzutka tylna SRAM ESP 9.0 SL w dizajnerskiej wersji Woody, która na korpusie miała nadrukowaną fakturę imitującą słoje drewna. Interesująca jest także korba Tune Big Foot wespół ze środkiem suportu Tune AC38 posiadającym tytanową oś, śruby i 3 łożyska toczne. Reszta to klasyka z dawnych lat, czyli szary XTR, gripy SRAM czy obręcze Mavic X-517. Masa roweru gotowego do jazdy to 9510 gramów. Współczesne są opony (ale w wąskim rozmiarze 2.0") oraz szersza niż dawne rurki kierownica Ritchey. Rower naprawdę cieszy oczy, jest bajecznie wykonany i sprawia masę frajdy. Ale... technologia idzie do przodu i jakiś czas temu budowałem mocno customowy rower FS na kołach 29", tarczach i napędzie Eagle, który gotowy do jazdy waży... 300 gramów mniej ;-) Więcej zdjęć i trochę szersze potraktowanie tematu Moots'a znajduje się tutaj. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Taki ładny post, a na końcu takie szkaradło. Czerwony SID by siadł, no ale pewnie niecodziennie się trafia taki w stanie NOS P.S. miesiąc temu Paragon Machine Works sprzedawał dosyć leciwego MOOTS'a 29er'a - tak teraz myślę, że pasowałby do Van Nicholasa! (obręczówki itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Właściciel Speca miał niezwykle specyficzną wizję tego, jak ma wyglądać jego rower. Ja mogłem zająć się tylko doborem i tuningiem komponentów ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Na mnie największe wrażenie robi przerzutka, świetnie to wygląda Ta imitacja drewna wygląda naprawdę dobrze i bardzo łatwo się złapać. Swoją drogą chętnie zobaczyłbym ją z bliska, bo wygląda na bardzo dobrze wykonaną. 300 gramów to moim zdaniem niewielka różnica. Prawdziwą różnicą jest dopiero jak taki rower jedzie - geometria, działanie hamulców, amortyzacji, napędu. Pomimo tego, że lubię starocie to jednak takiego roweru już bym nie chciał jako głównego. Trochę jak z samochodami. Fajnie popatrzeć czy przejechać się w niedzielę, jednak jak przychodzi co do czego to z kim bym nie rozmawiał to woli aktualne rozwiązania do stosowania na co dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Przerzutka jest na pewno nietuzinkowa i fotogeniczna, ale z bliska nieco traci na wartości (a przynajmniej dla mnie, ale ja nigdy nie lubiłem SRAM-a, szczególnie z tamtych lat). Linka lubiła szybko pękać na zagięciu, brakuje też sztywności (tak naprawdę w ogóle jej nie ma) i szybko pojawiały się luzy. Niemniej rozumiem ten zakup, nieczęsto spotyka się tę wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 W pierwszej chwili pomyślałem, że to naprawdę zdolny modelarz lub plastyk namalował tę imitację bo robota godna Wojtka Fajgi (jeden z lepszych polskich modelarzy): http://pwm.org.pl/pwm/index.php/galerie/lotnictwo/category/62-lloyd-c.v-1-48-special-hobby-w.f Jako, że w czasach kiedy ta przerzutka powstała istniało dla mnie wyłącznie Shimano to nie mam pojęcia jak to pracuje. Mógłbyś w skrócie opisać jak to pracuje w zestawieniu z XTR lub XT z tamtych lat? Taka czysta ciekawość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Żal by mi było jeździć na takim rowerze. To byłby sprzęt do postawienia w szklanej gablocie, jako zabytek / dzieło sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2018 XTR/XT działa bardzo płynnie i miękko. 9.0 wespół z manetkami z tej samej grupy działa z kolei bardzo ciężko (trzeba użyć naprawdę dużej siły aby uruchomić gripa). Przerzutka jest wykonana w znacznej mierze z plastiku (szumnie nazwanego przez SRAM Grilon-em) i z tego powodu szybko dostaje luzów, jak również poddawała się wszelakiej maści patykom. Kołka mają po 10 zębów, Shimano w tamtych latach miało już 11. Warto dodać, że były jeszcze dwie wersje specjalne: pierwsza miała malowanie amerykańskiej flagi, druga imitowała skórę geparda ;-) Z w/w powodów szkoda użytkować tej przerzutki, lepiej jak napisał @Eazy wrzucić ją do gabloty ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Bardzo dziękuję za informację. Kiedy piszesz o tej miękkiej pracy XTR i XT od razu przypomina mi się klamkomanetka Deore XT m739, którą otrzymałem od kolegi. Był to czas kiedy mając Alivio można było poszpanować, a na Deore jeździlo po mojej miejscowości może kilka osób. Do dzisiaj pamiętam tę lekką prace manetki oraz doskonałą pracę klamki hamulcowej - przy idealnie prostej obręczy i dużym zbliżeniu klocków do obręczy miało się mocny hamulec ze świetną modulacja (u mnie pracowało to z Avidami SD3) Nieważne że była już dość zajeżdżona - to było Deore XT! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 14 minut temu, Punkxtr napisał: XTR/XT działa bardzo płynnie i miękko. 9.0 wespół z manetkami z tej samej grupy działa z kolei bardzo ciężko Ty chyba się uprzedziłeś do Srama. Ja w tym okresie kombinowałem z wieloma napędami i ich mieszankami. Sram działał zawsze i w każdych warunkach szczególnie z obrotowymi manetkami -mimo luzów (1:1). Kultura pracy w trudnych deszczowych warunkach, a szczególnie dzień po była zawsze lepsza. Mi tam szczęśliwie nie udało się urwać żadnej plastikowej przerzutki z Grilonu. Jedno co mnie bawiło to że można zrobić manetkę sprawnie działającą składającą się z 4 elementów, gdzie do budowy cyngli od shimano wymagało 120 elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2018 739 działała akurat jeszcze dość topornie (choć na plus należy zaliczyć b. mały skok cyngli). Późniejsze wersje to było masło :-) SRAM był twardy w działaniu i prostacki w konstrukcji ale o gustach się nie dyskutuje ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 (edytowane) W porównaniu z Acera to byla znaczna różnica in plus lepszy plastik, lepsze wykonanie i Servo-wave w klamce, które do dzisiaj uważam za jeden z najbardziej genialnych wynalazków Shimano. Edytowane 1 Października 2018 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Względem Acery rzeczywiście było super ;-) Servo genialne, bardzo je lubiłem kiedy jeździłem na klamkach Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 (edytowane) Rower piękny, mam nadzieję, że do użytku, nie na półkę Kontynuując mały offtop o klamkach to ja akurat kombinowałem z podkładkami w klamce 739, a na koniec wróciłem do obu podkładek i tak Pytanie czy bawiłeś się modulacją w klamkach 950 ? Jak wrażenia/doświadczenia w porównaniu do 739 ? Mając na uwadze poprzednie doświadczenia nie bawiłem się jeszcze, wszystko jest "na samej górze". ( w 950 ) Edytowane 1 Października 2018 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 14 minut temu, Sabarolus napisał: Servo-wave Genialne to było to XT M 735 z okienkiem ;-))) Można było podpatrzeć jak działało servo, chyba najbardziej skomplikowna klamka w historii. A w tamtych czasach było to genialne - miała moc. Z bardziej współczesnych ulubionym patentem był Avid sd 2.0 - podobał mi się płynny sposób regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Ja zawsze ustawiałem klamki Shimano zgodnie z logiką, czyli lewa bez podkładek (lub skręcona na maksa w przypadku XTR), prawa bez jednej podkładki (lub skręcona do połowy) - z tyłu większa siła jest niepotrzebna, liczy się modulacja. A odnośnie skomplikowanych klamek świetne były Odyssey na pantografie: [img} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 (edytowane) To ja chyba miałem wprawę w łapaniu/dozowaniu siły hamowania/blokowania koła po 2 letnim używaniu klamkomanetek st-m567 i szczęk br-m600, stąd chyba wybór braku podkładek na korzyść siły. Zauważyłem też, że w klamkach 739 powierzchnia po której toczy się rolka stosunkowo szybko dostaje wgłębienia tam, gdzie największa siła przychodzi i jak wgłębienie jest spore to serwo skokowo chodziło Edytowane 1 Października 2018 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Chciałbym grzecznie zapytać : Dlaczego nie ma rozpiski wagowej poszczególnych części? Nie wierzę, że nie masz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 2 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Up oczywiście, że miałem ;-) Rozpisałem sobie wszystko pięknie, zważyłem każdą część z osobna. Traf chciał, że po wszystkim musiałem odejść na chwilę od komputera, z chwili zrobiło się kilkadziesiąt minut i po powrocie wyłączyłem komputer kasując sobie wszystkie dane. A program pytał nawet czy zamknąć niezapisany plik, ale byłem czymś tak zaaferowany, że nie skojarzyłem co właśnie robię. Także posypuję głowę popiołem, ale niestety poszczególne dane zaginęły mi bezpowrotnie :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Usprawiedliwienie przyjęte. Nie mogę się jednak powstrzymać przed krytyką- wiem,że o gustach się nie dyskutuje, ale kolor mostka i korby kompletnie mi się nie komponuje z resztą. Ciekawi mnie ustawienie kokpitu- mostek na spory plus razem z podkładkami trochę nie pasuje do ramy z przedpotopową geometrią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 3 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Dziękuję! Kolory pierwotnie też mocno mi nie grały ale tak długo już na to patrzę, że przestało razić. Odnośnie geometrii (mostek na plus i wspomniana podkładka) powiem tak: wsiadłem na rower i jest na maksa dziwnie, ale Właściciel prosił o takie ustawienie - jest do niego przyzwyczajony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 4 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Czyżby Punkxtr wracał na forum? A co z blogiem? Fajnie się Twoją twórczość Grzesiek czytało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 4 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2018 (edytowane) Nawet jak piszę rzadziej, to na forum jestem obecny ;-) Miło, że pamiętasz bloga. To był kawał świetnego czasu i dobrze go wspominam. Teraz piszę tylko na blogu serwisowym oraz testuję części. Czyli to, co kocham :-) Niestety dobra ma tylko 24h - dochodzi 2 w nocy, a ja dopiero kończę na dziś. Edytowane 4 Października 2018 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 5 Października 2018 Udostępnij Napisano 5 Października 2018 (edytowane) Moots, klasyka gatunku. Tylko kolorystyka komponentów niezgrana. Klamki Odyssey extra. Fajnie ciekawostki wyszukujesz. ps. Musze zapytać w końcu. Jak to zrobiłeś, że rower stoi bez żadnej podpórki? Edytowane 5 Października 2018 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 5 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2018 Muszę mieć jakieś swoje tajemnice, żeby w zdjęciach było więcej magii ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.