Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ESI
Brake (Front): (Hamulec przedni) XTR BR-M951
Brake (Rear): (Hamulec tylny) XTR BR-M951
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XTR BL-M950
Cables: (Pancerze i linki) Nokon
Cassette: (Kaseta) XTR CS-M952
Chain: (łanńuch) KMC X9SL
Crankset: (Korby) Tune Big Foot
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XTR FD-M953
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM ESP 9.0 SL Woody
Fork: (Widelec) Rock Shox SID '98 (z uszczelkami Enduro)
Rear Shock: (Damper) element amortyzujący (sprężyna + elastomer)
Frame: (Rama) Moots YBB
Grips: (Gripy) ESI Chunky
Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Carbon
Headset: (Stery) Chris King
Pedals: (Pedały) Shimano PD-M959
Seat: (Siodło) Tune Speedneedle Marathon
Seatpost: (Sztyca) Tune Starkes Stuck
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Moots
Shifters: (Manetki) SRAM 9.0 SL
Skewers: (Zaciski koł) Shimano XTR serii M952
Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul Kozak
Starnut: (Gwiazdka) Chris King
Stem: (Mostek) Tune Geiles Teil
Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 26x2.0"
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 26x2.0"
Top Cap: (Top cap) Chris King
Tubes: (Dętki) Continental Supersonic
Wheel Front: (Koło przednie)
-Hub: (Piasta) XTR HB-M952
-Rim: (Obręcz) Mavic X-517 (32 otw.)
-Spokes: (Szprychy) DT Revolution
-Nipples: (Nyple) DT alu
-Rim tape: (Opaska) Velocity Veloplugs
Wheel Rear: (Koło tylne)
-Hub: (Piasta) XTR FH-M952
-Rim: (Obręcz) Mavic X-517
-Spokes: (Szprychy) DT Revolution 
-Nipples: (Nyple) DT alu
-Rim tape: (Opaska) Velocity Veloplugs

DSC1027-1.jpg

DSC1028.jpg

DSC1038.jpg

DSC0996.jpg

DSC0990.jpg

Moots YBB to jak myślę nietuzinkowy rower, który zbudowałem dla jednego z moich Klientów. Oprócz tylnej piasty, wszystkie podzespoły są fabrycznie nowe, co w przypadku ramy czy amortyzatora (!) wymagało długich nocy spędzonych przed komputerem i ciągłego przeszukiwania czeluści Internetu. 

Rama to oczywiście tytanowy softail z elementem amortyzującym opartym o stalową sprężynę i elastomer. Na pokładzie znajduje się kilka rodzynków, jak np. przerzutka tylna SRAM ESP 9.0 SL w dizajnerskiej wersji Woody, która na korpusie miała nadrukowaną fakturę imitującą słoje drewna. Interesująca jest także korba Tune Big Foot wespół ze środkiem suportu Tune AC38 posiadającym tytanową oś, śruby i 3 łożyska toczne. 

Reszta to klasyka z dawnych lat, czyli szary XTR, gripy SRAM czy obręcze Mavic X-517. Masa roweru gotowego do jazdy to 9510 gramów. Współczesne są opony (ale w wąskim rozmiarze 2.0") oraz szersza niż dawne rurki kierownica Ritchey. Rower naprawdę cieszy oczy, jest bajecznie wykonany i sprawia masę frajdy. Ale... technologia idzie do przodu i jakiś czas temu budowałem mocno customowy rower FS na kołach 29", tarczach i napędzie Eagle, który gotowy do jazdy waży... 300 gramów mniej ;-)

DSC3602.jpg

Więcej zdjęć i trochę szersze potraktowanie tematu Moots'a znajduje się tutaj


  • +1 pomógł 5
Napisano

Taki ładny post, a na końcu takie szkaradło.

Czerwony SID by siadł, no ale pewnie niecodziennie się trafia taki w stanie NOS ;) 

P.S. miesiąc temu Paragon Machine Works sprzedawał  dosyć leciwego MOOTS'a 29er'a - tak teraz myślę, że pasowałby do Van Nicholasa! (obręczówki itp.) 

Napisano

Na mnie największe wrażenie robi przerzutka, świetnie to wygląda :) Ta imitacja drewna wygląda naprawdę dobrze i bardzo łatwo się złapać. Swoją drogą chętnie zobaczyłbym ją z bliska, bo wygląda na bardzo dobrze wykonaną. 

300 gramów to moim zdaniem niewielka różnica. Prawdziwą różnicą jest dopiero jak taki rower jedzie - geometria, działanie hamulców, amortyzacji, napędu. Pomimo tego, że lubię starocie to jednak takiego roweru już bym nie chciał jako głównego. Trochę jak z samochodami. Fajnie popatrzeć czy przejechać się w niedzielę, jednak jak przychodzi co do czego to z kim bym nie rozmawiał to woli aktualne rozwiązania do stosowania na co dzień.

Napisano

Przerzutka jest na pewno nietuzinkowa i fotogeniczna, ale z bliska nieco traci na wartości (a przynajmniej dla mnie, ale ja nigdy nie lubiłem SRAM-a, szczególnie z tamtych lat). Linka lubiła szybko pękać na zagięciu, brakuje też sztywności (tak naprawdę w ogóle jej nie ma) i szybko pojawiały się luzy. Niemniej rozumiem ten zakup, nieczęsto spotyka się tę wersję.

Napisano

W pierwszej chwili pomyślałem, że to naprawdę zdolny modelarz lub plastyk namalował tę imitację bo robota godna Wojtka Fajgi (jeden z lepszych polskich modelarzy):

http://pwm.org.pl/pwm/index.php/galerie/lotnictwo/category/62-lloyd-c.v-1-48-special-hobby-w.f

Jako, że w czasach kiedy ta przerzutka powstała istniało dla mnie wyłącznie Shimano to nie mam pojęcia jak to pracuje. Mógłbyś w skrócie opisać jak to pracuje w zestawieniu z XTR lub XT z tamtych lat? Taka czysta ciekawość :)

Napisano

XTR/XT działa bardzo płynnie i miękko. 9.0 wespół z manetkami z tej samej grupy działa z kolei bardzo ciężko (trzeba użyć naprawdę dużej siły aby uruchomić gripa). Przerzutka jest wykonana w znacznej mierze z plastiku (szumnie nazwanego przez SRAM Grilon-em) i z tego powodu szybko dostaje luzów, jak również poddawała się wszelakiej maści patykom. Kołka mają po 10 zębów, Shimano w tamtych latach miało już 11. Warto dodać, że były jeszcze dwie wersje specjalne: pierwsza miała malowanie amerykańskiej flagi, druga imitowała skórę geparda ;-)

Z w/w powodów szkoda użytkować tej przerzutki, lepiej jak napisał @Eazy wrzucić ją do gabloty ;-)

Napisano

Bardzo dziękuję za informację. 

Kiedy piszesz o tej miękkiej pracy XTR i XT od razu przypomina mi się klamkomanetka Deore XT m739, którą otrzymałem od kolegi. Był to czas kiedy mając Alivio można było poszpanować, a na Deore jeździlo po mojej miejscowości może kilka osób. Do dzisiaj pamiętam tę lekką prace manetki oraz doskonałą pracę klamki hamulcowej - przy idealnie prostej obręczy i dużym zbliżeniu klocków do obręczy miało się mocny hamulec ze świetną modulacja (u mnie pracowało to z Avidami SD3) Nieważne że była już dość zajeżdżona - to było Deore XT! 

Napisano
14 minut temu, Punkxtr napisał:

XTR/XT działa bardzo płynnie i miękko. 9.0 wespół z manetkami z tej samej grupy działa z kolei bardzo ciężko

Ty chyba się uprzedziłeś do Srama. Ja w tym okresie kombinowałem z wieloma napędami i ich mieszankami. Sram działał zawsze i w każdych warunkach szczególnie z obrotowymi manetkami -mimo luzów (1:1). Kultura pracy w trudnych deszczowych warunkach, a szczególnie dzień po była zawsze lepsza. Mi tam szczęśliwie nie udało się urwać żadnej plastikowej przerzutki z Grilonu. Jedno co mnie bawiło to że można zrobić manetkę sprawnie działającą składającą się z 4 elementów, gdzie do budowy cyngli od shimano wymagało 120 elementów.

 

Napisano

739 działała akurat jeszcze dość topornie (choć na plus należy zaliczyć b. mały skok cyngli). Późniejsze wersje to było masło :-) SRAM był twardy w działaniu i prostacki w konstrukcji ale o gustach się nie dyskutuje ;-)

Napisano (edytowane)

W porównaniu z Acera to byla znaczna różnica in plus :) lepszy plastik, lepsze wykonanie i Servo-wave w klamce, które do dzisiaj uważam za jeden z najbardziej genialnych wynalazków Shimano.

 

Edytowane przez Sabarolus
Napisano (edytowane)

Rower piękny, mam nadzieję, że do użytku, nie na półkę ;)

Kontynuując mały offtop  o klamkach to ja akurat kombinowałem z podkładkami w klamce 739, a na koniec wróciłem do obu podkładek i tak ;) Pytanie czy bawiłeś się modulacją w klamkach 950 ? Jak wrażenia/doświadczenia w porównaniu do 739 ? Mając na uwadze poprzednie doświadczenia nie bawiłem się jeszcze, wszystko jest "na samej górze". ( w 950 )

 

 

Edytowane przez SoloTM
Napisano
14 minut temu, Sabarolus napisał:

Servo-wave

Genialne to było to XT M 735 z okienkiem ;-))) Można było podpatrzeć jak działało servo, chyba najbardziej skomplikowna klamka w historii. A w tamtych czasach było to genialne - miała moc. 

Z bardziej współczesnych ulubionym patentem był Avid sd 2.0 - podobał mi się płynny sposób regulacji.

Napisano

Ja zawsze ustawiałem klamki Shimano zgodnie z logiką, czyli lewa bez podkładek (lub skręcona na maksa w przypadku XTR), prawa bez jednej podkładki (lub skręcona do połowy) - z tyłu większa siła jest niepotrzebna, liczy się modulacja. A odnośnie skomplikowanych klamek świetne były Odyssey na pantografie:

[img}Clipboard01.jpg

Napisano (edytowane)

To ja chyba miałem wprawę w łapaniu/dozowaniu siły hamowania/blokowania koła po 2 letnim używaniu klamkomanetek st-m567 i szczęk br-m600, stąd chyba wybór braku podkładek na korzyść siły.;) Zauważyłem też, że w klamkach 739 powierzchnia po której toczy się rolka stosunkowo szybko dostaje wgłębienia tam, gdzie największa siła przychodzi i jak wgłębienie jest spore to serwo skokowo chodziło ;)

Edytowane przez SoloTM
Napisano

Up oczywiście, że miałem ;-) Rozpisałem sobie wszystko pięknie, zważyłem każdą część z osobna. Traf chciał, że po wszystkim musiałem odejść na chwilę od komputera, z chwili zrobiło się kilkadziesiąt minut i po powrocie wyłączyłem komputer kasując sobie wszystkie dane. A program pytał nawet czy zamknąć niezapisany plik, ale byłem czymś tak zaaferowany, że nie skojarzyłem co właśnie robię. Także posypuję głowę popiołem, ale niestety poszczególne dane zaginęły mi bezpowrotnie :-/

  • Mod Team
Napisano

Usprawiedliwienie przyjęte. 

Nie mogę się jednak powstrzymać przed krytyką- wiem,że o gustach się nie dyskutuje, ale kolor mostka i korby kompletnie mi się nie komponuje z resztą.

Ciekawi mnie ustawienie kokpitu- mostek na spory plus razem z podkładkami trochę nie pasuje do ramy z przedpotopową geometrią :)

Napisano

Dziękuję!
Kolory pierwotnie też mocno mi nie grały ale tak długo już na to patrzę, że przestało razić. Odnośnie geometrii (mostek na plus i wspomniana podkładka) powiem tak: wsiadłem na rower i jest na maksa dziwnie, ale Właściciel prosił o takie ustawienie - jest do niego przyzwyczajony. 

Napisano (edytowane)

Nawet jak piszę rzadziej, to na forum jestem obecny ;-)
Miło, że pamiętasz bloga. To był kawał świetnego czasu i dobrze go wspominam. 
Teraz piszę tylko na blogu serwisowym oraz testuję części. Czyli to, co kocham :-)

Niestety dobra ma tylko 24h - dochodzi 2 w nocy, a ja dopiero kończę na dziś. 

 

Edytowane przez Punkxtr
Napisano (edytowane)

Moots, klasyka gatunku. Tylko kolorystyka komponentów niezgrana. 

Klamki Odyssey extra. Fajnie ciekawostki wyszukujesz.

ps. Musze zapytać w końcu. Jak to zrobiłeś, że rower stoi bez żadnej podpórki? :)

Edytowane przez Lumperator

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...