Tomek595 Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 (edytowane) @Thomass13 poważnie? 🤣 Edytowane 3 Czerwca 2023 przez Tomek595 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 8 godzin temu, KNKS napisał: A to nie jest tak, że przy ciśnieniu w granicach 5bar, większość opon szosowych zapewni lepszy komfort niż przy zalecanych +/- 7bar ? Węższe opony zwykle mają też wyższe ciśnienie zalecane np. przy mojej poprzedniej 700x25mm zalecane było 6.0-8.5 bar, więc nie bardzo można tam zjechać poniżej 5 barów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 Ja akurat jeżdżę na vittoria rubino pro. Pompuje 5.5 bara i mi wystarcza. Jest zdecydowanie lepszy komfort jak przy wcześniejszych. Producent zależą 5-7 barów. Nie jest też męczarnia pompowanie mała awaryjna pompka takiej opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 (edytowane) W dniu 24.06.2022 o 20:01, Mihau_ napisał: Ale ja przejeździłem kiedyś sezon na duro slickster, zdaję sobie sprawę jak to działa i ogólnie ogarniam gdzie leży różnica pomiędzy budżetową oponą a taką z topki. Jeśli Ty jej nie widzisz to tylko pozazdrościć bo możesz trochę kasy oszczędzić a ja z premedytacją będę jej wydawał więcej👍 Produkt A nie jest trzykrotnie droższy od produktu B bez powodu. Idą za tym różnice w technologii, procesie produkcji itd. Każda tania opona słabo klei w zakrętach a na mokrym zachowuje się jak łyżwa na lodowisku. Nic na to nie poradzisz, nie przeskoczysz, tak po prostu jest. Jeśli tobie wystarczy duro to spoko, jako budżetowe opony naprawdę polecam ale jeśli mam wybór pomiędzy duro a wyższym modelem innego producenta to bez wahania biorę droższe Jednym z tych powodów, często decydującym, są koszty produkcji wynikające z lokalizacji fabryki. Jeśli na oponie jest napis "Handmade in Germany" to choćby była z najpodlejszego materiału i tak musi kosztować więcej niż taka "Made in China" czy "Made in India", bo nawet jeśli w tej niemieckiej fabryce pracuje ten sam Azjata, który wcześniej pracował gdzieś w rodzimym kraju, to trzeba mu więcej zapłacić. Dużo więcej. Kupiłem niedawno dwie opony Duro Hypersonic 700x23 (żółte, były najtańsze, po 58 zł/szt.) i nawet gdyby te opony były dwukrotnie droższe, wciąż uznałbym, że mają dobrą relacja jakości do ceny. A przy takiej cenie to po prostu okazja. Są równiejsze niż Continentale z Chin czy Indii, nie śmierdzą, nie rozłażą się jak Micheliny Made in Thailand (patrz Lithion 2 czerwone), nie czuję, by zamulały, na sucho trzymają dobrze. Rozmiar 700x23 spokojnie mógłby się nazywać 700x24, bo pomimo wstępnych obaw, po założeniu rośnie całkiem spory balon. No i masa poniżej 210 g/szt to też bardzo dobry wynik, lepszy niż Lithion czy UltraSport w tym samym rozmiarze, które to opony są droższe i mają niższe TPI (zwykle takie treningowe znanych producentów mają 60). Jestem świadomy, że na mokrym może być różnica względem np. GP5000, ale ja i tak szosówką w deszczu jeżdżę tylko jak mnie złapie w trasie, i nie zależy mi na maksymalnych osiągach na mokrych łukach. Na sucho trzymają całkiem dobrze. Przy cenie pięciokrotnie niższej od topowych opon zachodniej konkurencji jestem w stanie im to wybaczyć, a jakościowo moim zdaniem przewyższają tanie, treningowe opony tych znanych marek. Edytowane 15 Lipca 2023 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwymariusz Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 #marvelo Ale i tak nie przemówisz niektórym " PRO" , pisałem o Duro to chcieli mnie zlinczować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 19 Września 2023 Udostępnij Napisano 19 Września 2023 Miałem kiedyś Duro Hipersonic 700x25 zwijaną w zestawie treningowym/ jesienno-zimowym. Lekka, fajna opona, szybka, na wilgotnym jesiennym asfalcie było oki, w ulewie/ mocnym deszczu tu już wychodziła przewaga gp 4000/gp 5000. Pewnie na jakieś górskie klimaty, szybkie zjazdy wolałbym zdecydowanie ww. conti, ale na płaskie trasy bez jakiegoś agresywnego wchodzenia w zakręty były spoko. Droga hamowania też oki (w rowerze na zwykłych hamplach). Tłukę też w szutrówce duro moe joe 700x35c i jak za te pieniądze ta opona to już bardzo fajna opcja. W miarę szybka na asfalcie, na szutrach, w błocie idzie jak dzika. Jeden "papeć" złapany, gwóźdź przebił oponę na wylot, nakleiłem łatkę topeak'a i tak przejeździłem ponad rok, zapominając o tej łatce i zaliczając parędziesiąt km po ostrych brukach. Nic , totalnie nic. Jedyny minus nie jest tubuless więc minimalne ciśnienie 2,5, na brukach przydałoby się niżej...szczególnie na tych w stylu "francuskim". A co do ww Conti to niestety nowe gp 5000 nie rozkładają się tak szeroko jak wcześniejsze gp 4000. 700x25 w nowym modelu poszło na 25,5 (obręcz 19mm), stary model poszedł na prawie 28 (obręcz 17mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwymariusz Napisano 19 Września 2023 Udostępnij Napisano 19 Września 2023 Kupiłem na próbę Duro Dorado 28 są spoko , ale w mojej pamięci jednak Hypersoniki były chyba jakieś szybsze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.