Gość Napisano 30 Września 2018 Udostępnij Napisano 30 Września 2018 Hej, Rozglądam się za oponami do szosy. Wymagania mam nieduże, tak mi się przynajmniej zdaje 1. Cena ~100 zł sztuka 2. Zwijane 3. 25c 4. Na suche warunki 5. Z możliwie najniższymi oporami toczenia Nie ukrywam że mam słabość do opon Continental, także chętnie kupię coś od tego producenta. Z tego co przejrzałem aktualnie mam dwa typy: 1. Continental Ultra Sport II zwijane 2. Continental Grand Sport Race Co o nich sądzicie? Warto dopłacić do tych drugich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 30 Września 2018 Udostępnij Napisano 30 Września 2018 (edytowane) Jeśli chodzi o porównanie oporów toczenia to warto zapoznać się z tą stroną: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews. Sama jazda na Continentalach GP4000 jest super natomiast jest problem z pękającymi ściankami bocznymi - można o tym poczytać na różnych forach i mnie samego spotkało to dwukrotnie.Tak prawie nowa opona"strzeliła" mi sama z siebie podczas jazdy: Gdyby nie to, trzymałbym się tego modelu, bo jest szybka, przyczepna, lekka, ma dobrą ochronę przed przebiciem i jest trwała pod względem ścieralności. Co do oporów toczenia opon 25 i 28 mam inne odczucia: w mojej opinii 28 już lekko "zamulają", przynajmniej te, których próbowałem. Edytowane 30 Września 2018 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Września 2018 Udostępnij Napisano 30 Września 2018 Fajna strona, dużo informacji które mnie interesują Po prześledzeniu tabelki powyżej skłaniam się ku dwóm modelom: 1. Ultra Sport II 2. Grand Prix Różnica w oporach toczenia jest pomijalna, natomiast w Ultra Sport trochę martwi mnie brak jakiejkolwiek wkładki antyprzebiciowej. Z drugiej strony za jedną Grand Prix będę miał dwie Ultra Sport II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Może takie cię zainteresują, u mnie się sprawdziły. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ultra-gatorskin-pd9427/?v_Id=90153 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Gatorskin podobno ma bardzo duże opory toczenia. Dla mnie priorytety to: 1. Opory toczenia 2. Przyczepność w zakrętach 3. Jazda na mokrym To ostatnie jest praktycznie pomijalne bo na szosie jeżdżę tylko jak jest sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Punktu 3 tak zupełnie bym nie pomijał: wybierzesz się na dłuższą wycieczkę -może nawet w górach- w jej trakcie spadnie deszcz i przyczepność na mokrym okaże się istotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davos Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 @Chociemir to ważna uwaga przy okazji Ultra Sport II. Mam dwie takie, na mokrym nie trzymają wcale. Miałem już kilka razy stracha o stłuczkę przy awaryjnych próbach hamowania (np. przy wymuszeniach pierwszeństwa przez auta) a w piątek wywinąłem orła na skrzyżowaniu przy bardzo małej prędkości. Po zwolnieniu przed skrzyżowaniem chciałem "dohamować" do zera i zrobiłem pirueta z finałem na asfalcie. Na suchym są ok. IMO, też odporne na rozcięcia (ostre kamienie, szkła). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Nakręciłem na Ultra Sport II ok 5000km i według znaczków TWI powinienem dokręcić jeszcze 1500-2000km.. Ich zalety: 1. Bardza atrakcyjna cena 2. Niskie opory toczenia 3. Bardzo dobra przyczepność na suchym 4. W porównaniu do innych opon na których jeździłem dobra przyczepność na mokrym 5. Niska ścieralność. Ich wady: 1. Niestety brak wkładki antyprzebiciowej. Złapałem już kilka kapci, których przyczyną zawsze były drobne kamyczki pozostałe po naprawach asfaltu. Ogólnie stosunek ceny do jakości i możliwości jest bardzo dobry. Przez jakiś czas zastanawiałem się czy nie zainwestować w polecane Grand Prix 4000S II, ale jeżeli unikam świeżo naprawianych dróg, to nie ma problemów z kapciami, więc na przyszły sezon chyba znowu kupię Ultra Sporty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Też mam problem z pękniętymi bokami w conti 4000 s2. W pierwszej wersji tego nie było, a zajechalem 3 komplety (każdy bezawaryjnie przejezdzał po 7-9 tyś km). W tym roku na 4000s2 pękły mi z boku 2 opony (po przejechaniu pewnie koło 3tyś km). Następne opony będą inne: może wrócę do Vittorii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Października 2018 Udostępnij Napisano 1 Października 2018 5 godzin temu, davos napisał: Miałem już kilka razy stracha o stłuczkę przy awaryjnych próbach hamowania (np. przy wymuszeniach pierwszeństwa przez auta) a w piątek wywinąłem orła na skrzyżowaniu przy bardzo małej prędkości. Nie sądziłem że stwierdzenie że jest kiepska na mokrym oznacza tak drastyczny brak przyczepności Kusi mnie model Grand Prix, około 120 zł/szt, niezła waga, wkładka antyprzebiciowa i mieszanka Black Chilli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 10 Października 2018 Udostępnij Napisano 10 Października 2018 Ja na pewno mogę od siebie polecić Bontrager R3 - co prawda nie mam porównania z Continentalami, które mają również bardzo dobre opinie, ale różnica w toczności w porównaniu z niższym modelem R2 jest odczuwalna - lepiej przyspiesza i po prostu odczuwalnie lepiej się toczy, a wytrzymałość również moim zdaniem nie pozostawia wiele do życzenia - od zeszłego sezonu zjeździłem dwie na tyle, każda po 12tys km - na pierwszej zero kapci, druga mi się przecięła z boku od ostrego kamienia przy skręcaniu. Na przodzie już ponad 25tys i zero kapci. Jeśli chodzi o przyczepność to bardzo dobra, żadnych problemów nawet na mokrej kostce brukowej, chociaż przyznam też, że w takich warunkach raczej nie szaleję na zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 (edytowane) Opony, które używałem i mogę ocenić: Conti GP 4000 SII - opona lekka, doskonale przyczepna, nie złapałem przebitki, ale jedna pękła mi na boku, choć to raczej wina żwiru wysypanego na drogę w zakręcie, zbyt wysokiego zastosowanego ciśnienia i głupiego wjechania w zakręt. Obecnie nie biję 8bar, lecz co najwyżej 7bar i nie mam problemu, a i jazda zrobiła się jakby bardziej poduszkowa. Nie do przecenienia zaletą jest jej dostępność - sklepy internetowe dostarczą ją do paczkomatu Inpost na następny dzień. Moje ulubione opony. Michelin Power Competition - bardzo trudne do dostania (bywają czasem w Deca), ale odczuwalnie lepsze od Conti GP 4000 SII pod względem oporów toczenia, również jazda na nich jakby bardziej pluszowa. Nie złapałem na nich kapcia, ale i przebieg na nich mniejszy zrobiłem i nie wpadłem w żwir, jak na Conti GP 4000 SII. Moje najlepsze opony. Michelin Pro4 Endurance - jedyna opona używana przeze mnie w rozmiarze 28C i który polecam dla niej (pozostałe to 25C). Biorę ją na gorsze drogi (księżycowe asfalty, czasem odcinki z szutrem lub nawet tłuczniem). Nie miałem przebitki, ze względu na rozmiar, niższe ciśnienie i mieszankę ma swoje unikalne walory: na złych nawierzchniach nie przenosi tak dziur na rower, więc można łatwiej utrzymać rytm pedałowania i pokonać odcinki takie naprawdę szybko, duży margines przyczepności na mokrym i sporo wyższe opory toczenia na asfaltach gładkich. Powyższe trzy opony opon mam ciągle na rowerach. Conti Ultra Sport v2 - znośna przyczepność na suchym i mokrym, ale w trakcie jazdy bardzo wyraźnie odczuwalna "twardość" opony (bardzo wybijały z rytmu pedałowania) i wysokie opory toczenia, przez co sporo traciło się przyjemności z jazdy i szybkości. Skończyły na rolce, bo generowała najwyższe opory, a po zakupie rolki z oporem magnetycznym zużyli ją koledzy, co to często kapcie łapią. Słaba ochrona antyprzebiciowa - do śmietnika trafiły bardzo szybko. Michelin Lithion2 - najgorsza opona, jakiej używałem, tragiczna przyczepność zarówno na mokrym, jak i na suchym, równie szybko, jak Conti Ultra Sport v2 trafiły na śmietnik dzięki kolegom szutrowcom. Nie nadawały się ani trenażer - jedna pękła wzdłuż z przegrzania, ani na rolkę - bo chałas był z ich użyciem nieznośny. Teraz pewnie kupię sobie do pojeżdżenia Vittoria Corsa Speed G+, bo się mi podobają i chciałbym je potestować. Mam nadzieję, że coś pomogłem pzdr Tadzik Edytowane 11 Października 2018 przez tadeuszwlodarczyk Gramatyka wydała mi się warta poprawy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sthEn Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Specialized S-Works Turbo 700x24C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 13 godzin temu, tadeuszwlodarczyk napisał: Conti GP 4000 SII - opona lekka, doskonale przyczepna, nie złapałem przebitki, ale jedna pękła mi na boku, choć to raczej wina żwiru wysypanego na drogę w zakręcie, zbyt wysokiego zastosowanego ciśnienia i głupiego wjechania w zakręt. Obecnie nie biję 8bar, lecz co najwyżej 7bar i nie mam problemu, a i jazda zrobiła się jakby bardziej poduszkowa. Nie do przecenienia zaletą jest jej dostępność - sklepy internetowe dostarczą ją do paczkomatu Inpost na następny dzień. Moje ulubione opony. Michelin Power Competition - bardzo trudne do dostania (bywają czasem w Deca), ale odczuwalnie lepsze od Conti GP 4000 SII pod względem oporów toczenia, również jazda na nich jakby bardziej pluszowa. Nie złapałem na nich kapcia, ale i przebieg na nich mniejszy zrobiłem i nie wpadłem w żwir, jak na Conti GP 4000 SII. Moje najlepsze opony.Michelin Pro4 Endurance - jedyna opona używana przeze mnie w rozmiarze 28C i który polecam dla niej (pozostałe to 25C). Biorę ją na gorsze drogi (księżycowe asfalty, Tadzik, dzięki za posta! Czyli tego Michelina polecasz bardziej niż Continentala? Moje pytanie wynika z tego, że szukam teraz najlepszych opon, cena bez znaczenia - najważniejsze toczność/odporność na przebicia/waga. Po zmianie z Bontrager R2 na R3 różnica była znaczna, więc co dopiero będzie jak wrzucę jeszcze lepsze oponki - tyle, że szukam naprawdę rzetelnych opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 12 Października 2018 Udostępnij Napisano 12 Października 2018 Michelin dawał najmniejsze opory na rolce, w trakcie jazdy na drodze dokładnie zmierzyć się tego imvho nie da, pozostają subiektywne odczucia. Może poszukaj Conti 4000RS, ponoć lepsze nawet od 4000 SII, a dostępne od ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 12 Października 2018 Udostępnij Napisano 12 Października 2018 (edytowane) RS są lepsze pod względem oporów toczenia, ale mają mniej gumy i przez to mniejszą odporność na przebicia. Wszystkie te cechy, o które chodzi koledze plus przyczepność na mokrym, skupia w sobie na dobrym poziomie Conti 40000. Gdyby nie to, że zdarzają się partie z pękającymi ściankami, byłaby to dla mnie opona nr 1 i nie kombinowałbym z innymi. Niezłe są również Schwalbe One. Vittoria Corsa niby też, ale z nimi jakoś -tak do końca -się nie polubiłem. Edytowane 12 Października 2018 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Października 2018 Udostępnij Napisano 12 Października 2018 Koniec końców zdecydowałem się na Continental Grand Prix. Poczytałem, przejrzałem stronę z oporami toczenia i wyszło że mają bardzo dobry stosunek ceny do oczekiwań. Podobno nie są tak szybkie jak 4000s, raczej bliżej im do Ultra Sport II ale mają warstwę ochronną przed przebiciami, są sporo lżejsze ( 25c realnie 240g) i zrobione z mieszanki Black Chilli. Jest to chyba najtańszy model z serii Premium u Continentala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_Villars Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Od pół roku jeżdżę na Vittoria Rubino Pro. Zero kapci w tym czasie (a poprzednio - 4 od stycznia). Tak że jestem z nich jak dotąd zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 11 godzin temu, de_Villars napisał: Od pół roku jeżdżę na Vittoria Rubino Pro. Zero kapci w tym czasie (a poprzednio - 4 od stycznia). Tak że jestem z nich jak dotąd zadowolony. Jak z przyczepnością na zakrętach, ścieralnością. Ja mam zamiar kupić takie Opona VITTORIA RUBINO PRO 700x25C 2szt+dętki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_Villars Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Było kilka hamowań awaryjnych i śladów na oponie nie widać. Co do przyczepności, to trudno mi powiedzieć coś ponadto, że przy moim stylu jazdy (raczej zachowawczym) nie mam z tym żadnego problemu. Ogólnie polecam te opony, nie mam z nimi jak dotąd żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 17 Października 2018 Udostępnij Napisano 17 Października 2018 3 godziny temu, de_Villars napisał: Było kilka hamowań awaryjnych i śladów na oponie nie widać. Co do przyczepności, to trudno mi powiedzieć coś ponadto, że przy moim stylu jazdy (raczej zachowawczym) nie mam z tym żadnego problemu. Ogólnie polecam te opony, nie mam z nimi jak dotąd żadnego problemu. Ja mam opony GIANT gavia 700x28C. Jadąc w rondzie 35km/h, przyczepność mają bdb. Chciałbym zmienić, przejechane mają 13000km. Podczas ostrego hamowania wyrwało 6cm bieżnika. Czytając opinie to raczej są pozytywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newjunior Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Witam mam opone Michelin endurance 25c , obręcze dtswiss 460 szerokość 18x622 i Michelin ma szerokość 27mm. Jaką szerokość będą mialy Michelin w rozmiarze 28c na obręczy 15x622 ? Myślę o kupnie takiej opony do roweru dziewczyny dla poprawy komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Które Micheliny, Pro4 czy Power? Power wydają się jednak trochę węższe. Co do Pro4 Endurance 28C, to na kołach Shimano Ultegra wh-6800 balon był duży, ale opona bardzo swobodnie mieściła się w zaciskach hamulców SH-BR5800. Może to Ci coś pomoże. Jeśli jednak dbasz o komfort, to raczej poleciłbym Conti GP 4000RS II, majżonka ma stwierdziła, że przyjemniej jej się jeździ na tych kapciach (mimo, iż to 25C), niż na poprzednich Michelinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 wrzucę swoje 3 grosze w temacie komfortu. Przesiadałem się z szosowych giantowych na conti gp4000sii i conti mimo, że półka wyżej to biją tylko gianty o niebo lepszą trakcją na mokrym. Z racji, że lubię latać po złej jakości drogach czy brukach to stwierdzam, że conti jest dużo mniej komfortową oponą niż wspomniany giant i chyba mniej niż micheliny pro3 servicecourse (tylko te ślizgały się już na widok chmur w prognozie pogody). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiksw Napisano 18 Maja 2021 Udostępnij Napisano 18 Maja 2021 Podepnę się pod temat, gdyż mam w zasadzie takie same wymagania jak autor tego tematu oraz wahałem się między tymi samymi modelami. Już miałem brać Continental Grand Sport Race, bo były po 96 zł za sztukę, jednak skończyły się w tej cenie. Także skierowałem się w stronę Continental Ultra Sport III (tak, w wersji 3, pytanie w czym jest lepsza od wersji 2) po 76 zł. Ostatecznie jednak po analizie tabelki https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews znalazłem jeszcze Michelin Pro 4 Endurance v2 w cenie 115 zł za sztukę. W tamtym teście otrzymały najwyższą ocenę. Co sądzicie o moich dylematach, głównie mam na myśli Continental Ultra Sport III vs Michelin Pro 4 Endurance v2, a może coś nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.