michalANANAS Napisano 27 Września 2018 Napisano 27 Września 2018 Cześć. Szukam pedałów SPD które miały by albo większą wytrzymałość mechanizmu zatrzaskowego albo modelu do którego można dokupić części zamienne. O ile łożyska dość łatwo dostać to nigdzie nie mogę znaleźć (poza serwisówkami shimano oczywiście) części zamiennych takich jak klatki itp (nie wiem czy ta część tak się poprawnie w naszym języku nazywa). Dla niewtajemniczonych proszę wygooglujcie "shimano pd-m520 body cover" Zwykle zajeżdżam parę 520stek w sezon. Objaw łatwo wpiąć łatwo wypiąć albo po regulacjach wręcz ciężko wpiąć, łatwo wypiąć lub blok zwyczajnie wypada. Temat jest zdiagnozowany ekstremalnie robię szlif krawędzi klatki o którą opiera się zatrzask by ten wpadał głębiej, no ale to już agonia. Dość często wymieniam bloki. Pomaga wymiana pedałów. Idąc po rozum do głowy wymieniłem pedały na Force no i wytrzymały 1,5 sezonu. W pedałach szosowych nie ma tej przypadłości. Wiadomo MTB, przełaj, pedałom nie jest lekko. Część jest odkręcana i nie wiem dla czego nie można tego dokupić. Nie chciałbym tu toczyć debaty nt stylu jazdy ani wyższość świąt Wielkanocy nad bożego narodzenia. Proszę sie nie obrażać ale dziękuję za rady nt stylu jazdy, wpinania się itp. Może są pedały w przedziale 250 pln do których części serwisowe da się łatwo i tanio dokupić. Za wrzutki dziękuję.
m0d Napisano 27 Września 2018 Napisano 27 Września 2018 250zł to 2,5 pary m520tek wraz z blokami w komplecie. Może po prostu w ten sposób do tego podejdź? Osobiście nie znam pedałów zatrzaskowych, do których w ogóle byłyby dostępne wszystkie możliwe części zamienne i jeszcze żeby było to tanie. Producentowi zwykle na tym nie zależy byś to naprawiał, tylko kupował nowe. Akurat Shimano można łatwo rozkręcić do serwisu, na części można po prostu trzymać drugą parę, zwłaszcza jeśli chodzi o wspomniane m520.
kamfan Napisano 27 Września 2018 Napisano 27 Września 2018 Chyba jesteś pierwszą osobą, która mówi, że zajechała korpus pedałów Shimano. Może warto spróbować pedałów o niższym profilu (XTR, Cranki - Eggbeater, Candy), żeby zminimalizować uderzenia? W nowych Crankach klatki (skrzydełek) nie zajedziesz, najwyżej pęknie sprężyna, która jest łatwo dostępna za 20 zł.
SoloTM Napisano 27 Września 2018 Napisano 27 Września 2018 Też nie spotkałem się z tak szybkim zużywaniem w mtb, może w przełaju jest dużo gorzej. Natomiast na własne oczy widziałem jak człowiek w naprawdę ostrym mtb przejechał na takich pedałach : https://www.olx.pl/oferta/pedala-spd-shimano-deore-xt-m747-CID767-IDsNEeJ.html#f185ff0320 https://www.olx.pl/oferta/pedaly-shimano-spd-model-pd-m747-CID767-IDvytAJ.html#4ef44f1c29 coś koło 20 tysięcy km i wymienił, gdyż skrzywił oś od uderzenia i stopa robiła ósemkę. Poza tym nic im nie dolegało.
michalANANAS Napisano 27 Września 2018 Autor Napisano 27 Września 2018 2 godziny temu, kamfan napisał: Chyba jesteś pierwszą osobą, która mówi, że zajechała korpus pedałów Shimano. Może warto spróbować pedałów o niższym profilu (XTR, Cranki - Eggbeater, Candy), żeby zminimalizować uderzenia? W nowych Crankach klatki (skrzydełek) nie zajedziesz, najwyżej pęknie sprężyna, która jest łatwo dostępna za 20 zł. Czy Crank brothers mają kompatybile bloki z shimano? Wieczorem postaram się wrzucić wam zdjęcia jak wyglądają moje 520 po sezonie. (uwaga lato plus zima bo pedały jak zsiadam z MTB wędrują do przełaja więc dla niektórych będą to dwa sezony liczone jeżdżenia tylko MTB) Nad zakupem używek nawet nie myślałem mając na względzie swoje doświadczenia z pedałami wiec wiadomo.
kamfan Napisano 27 Września 2018 Napisano 27 Września 2018 Nie, bloki nie są kompatybilne i weź pod uwagę, że zużywają się szybciej niż Shimano (zwłaszcza jeżeli dużo chodzisz w butach).
Quell Napisano 27 Września 2018 Napisano 27 Września 2018 Ile ty robisz w sezon,one i 20k km wytrzymują,często nawet więcej,to pancerne cegły.
michalANANAS Napisano 27 Września 2018 Autor Napisano 27 Września 2018 33 minuty temu, Quell napisał: Ile ty robisz w sezon,one i 20k km wytrzymują,często nawet więcej,to pancerne cegły. A kto by tam liczył, nie aż tak dużo. Może inni się mniej wypinają nie wiem. Ważne że sprzęt się "pali" pod tyłkiem trzeba coś zaradzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.