Skocz do zawartości

[stery] Jak zapewnić docisk sterów w przypdku widelca karbonowego


Shadow3m

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie korek tylko ekspander.

Długo jeździłeś z luzem? Jakim cudem nie miałeś ekspandera?

Napisano

Niektóre marki/stery nie mają klasycznej gwiazdki, ekspandera. Ale rozwiązane jest to na innej zasadzie. Mamy pierścień pod mostkiem służący do kasowania luzów. Bodajże canyon takie stery posiada w rowerach szosowych. Ale fakt niezaprzeczalny jest taki że klasyczny ekspander jest najskuteczniejszy. 

Napisano

Nie no mam ekspander, ale nawet jak go mocno dokręcę to nadal mam luz, zrzeszą ja tam nie widzę jakiegoś dobrego mechanizmu dociskania, bardziej rozpycha się niż dociska przy dokręcaniu patrząc na mechanizm :> w serwisie jakoś to tam dokręcili, ale jak teraz to rozebrałem to za cholerę nie mogę dokręcić tak, żeby nie było po chwili luzów... w sumie jak nic nie wymyślę to skoczę do serwisu, ale najwyraźniej po prostu coś źle robię...

Napisano

No to robisz źle... Jedna śruba rozpycha ekspander w rurze, żeby trzymał się na miejscu. Druga z kapslem ściska całość, tak jak przy gwiazdce.

Napisano

.....jeszcze są takie ekspandery które mają wejścia na 2 imbusy z góry. Mniejszy służy do mocowania ekspandera w rurze a większy do dokręcania samego kapsla. Ale najważniejsze przed całą operacją- trzeba poluzować mostek, skasować luzy kapslem ekspandera i dokręcić mostek.

W przypadku pierścienia zaciskowego pod mostkiem- nie luzujemy śrub mostka podczas kasowania luzów.

Napisano

Może masz luz bo łożyska w ramie porządnie siadły. Do nowych rowerów są dokładane takie cienkie podkładki pod klin łożyska sterów. Nowy expander mogę sprzedać za 35 z przesyłką.

Warto też ekspander założyć na paście do karbonu.

Napisano
Teraz, woojj napisał:

.....jeszcze są takie ekspandery które mają wejścia na 2 imbusy z góry. Mniejszy służy do mocowania ekspandera w rurze a większy do dokręcania samego kapsla. Ale najważniejsze przed całą operacją- trzeba poluzować mostek, skasować luzy kapslem ekspandera i dokręcić mostek.

W przypadku pierścienia zaciskowego pod mostkiem- nie luzujemy śrub mostka podczas kasowania luzów.

Mam pierścień zaciskowy, więc rozumiem, że zaczynam od dokręcenia mostka, a dopiero później dokręcać ekspander?

 

Teraz, Imar napisał:

Może masz luz bo łożyska w ramie porządnie siadły. Do nowych rowerów są dokładane takie cienkie podkładki pod klin łożyska sterów. Nowy expander mogę sprzedać za 35 z przesyłką.

 

Łożyska mam nowe, po to w sumie zacząłem całą tą operację ;) Co do ekspandera to najpierw przełożę z drugiego roweru, żeby sprowadzić czy to ewentualnie w nim leży problem.

Napisano

Dziękuję za pomoc, faktycznie był drugi "ręczny" mechanizm w ekspnderze, do tego jak się okazało po wymianie łożyska ilość podkładek okazała się nie wystarczająca, musiałem dodać jedną, żeby kapsel odpowiednio docisnął całość.

Napisano
6 godzin temu, Shadow3m napisał:

Mam pierścień zaciskowy, więc rozumiem, że zaczynam od dokręcenia mostka, a dopiero później dokręcać ekspander?

Trzeba całkowicie poluzować ten pierścień. Poluzować mostek całość dobić z góry przez drewno, skręcić mostek a resztę kasujesz na pierścieniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...