LotnikBB Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Hej. Po zakupie roweru poszedłem od razu w system bezdetkowy i chwalę sobie takie rozwiązanie. Jednak seryjne opony nie mają wystarczającej według mnie przyczepności. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-8/p/21583/ Chcę zmienić. Maxxis Minion DHF i DHR II? Jakaś alternatywa 2,8 cala? Używam roweru zgodnie z przeznaczeniem, jednak tylko przy dobrej pogodzie.
Imar Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Pytanie na jakim ciśnieniu jeździsz. Niema czegoś takiego jak mała przyczepność przy oponie 2,8" i systemie bez dętkowym.
Imar Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Nobby Nic będzie dobrym wyborem jeśli chcesz coś agresywniejszego.
LotnikBB Napisano 23 Września 2018 Autor Napisano 23 Września 2018 Raczej już nic marki Schwalbe nie będę chciał.
Imar Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Opona montowana w treku to najtańsza możliwa opcja performance. Taka najniższa opcja. Performance nie można porównywać do Evo. Maxxis Minion DHF i DHR, to już są opony do ciężkiego enduro, zjazdu. Nie spotkałem się z 2.8", ale przy takiej szerokości to opona będzie cholernie ciężka i powiedziałbym że będzie kosmiczna.
Waza Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Tak jak napisał @Imar, mieszanka Performance ma się nijak do Evo, ale rozumiem że możesz być zniechęcony. Miałem dwukrotnie krótki dwugodzinny kontakt z Maxxis Rekon+, w wersji bodajże 3C/EXO/TR, bardzo fajna guma o świetnej trakcji i przy tym bieżniku zaskakująco małych oporach toczenia w terenie.
LotnikBB Napisano 23 Września 2018 Autor Napisano 23 Września 2018 Kosmiczna? W USA wiele osób montuje właśnie te Miniony 2,8 do Roscoe.
Imar Napisano 24 Września 2018 Napisano 24 Września 2018 Miałem na myśli że ta opona przy szerokości 2.8" wygląda jak opona do motocrossa. Robi się taki traktor. Nie wiem dokładnie o jakiej charakterystyce jazdy dokładnie mówimy. Jak masz jakieś dojazdówki, podjazdy możesz zrezygnować z tych opon.
LotnikBB Napisano 24 Września 2018 Autor Napisano 24 Września 2018 Jazda po przygotowanych single trackach. Póki co tych łatwiejszych. Jeżdżę też po szlakach turystycznych w Beskidach i chcę być przygotowany na każdy teren. Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o MTB wiec przyczepność i opona która wiele wybacza jest priorytetem.
LotnikBB Napisano 25 Września 2018 Autor Napisano 25 Września 2018 Poczytałem sobie. Wygląda na to, że Rekon+ to była zacna propozycja, dzięki!
LotnikBB Napisano 2 Października 2018 Autor Napisano 2 Października 2018 Na placu boju zostały: - https://shop.maxxis.com/c/bike-fat-plus-high-roller-ii?action_type=switch_product&selected_cat_keys=1031949.1116720.1071111.0.0&selected_product=491bd7d0e43769a00316547a66fbb02e&redirected_post=1 - https://shop.maxxis.com/c/bike-fat-bike-plus-tire-rekon?action_type=switch_product&selected_cat_keys=1031949.1116720.1142506.0.0&selected_product=0a5a37c50fbfaf88e9f9f639558cec2f&redirected_post=1 Którą wziąć? Chciałbym zamówić najpóźniej jutro aby mieć na weekend.
TjakTomek Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 To ja zapytam inaczej: czy do seryjnych obręczy https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/23444/?colorCode=black można założyć węższe, mam tutaj na myśli opony 2,6 cala? Strasznie ciężko jeździ się na Schwalbe Rocket Ron Performance 27,5 x 2,80 +. Trakcja świetna ale nie mam do nich nogi i/lub odpowiednich przełożeń. Czy są dostępne plusy w tym rozmiarze, czy byłbym skazany na zwykłe 27,5?
Eazy Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie zakup lekkiej opony 2,8 i zalanie jej mlekiem. Niestety wersje Performance to niższa półka produktów Schwalbe i większy ciężar gumy. Porozglądaj się za oponami w wersji Evolution albo np. WTB Ranger Light Fast Rolling. Przejście na zwykłe 27,5 to nie jest dobry pomysł. Tym bardziej na obręczy 40mm. Obniżysz sobie do tego BB i będzie zonk Rower nie został zaprojektowany pod mniejsze gumy. Alternatywnie drugi komplet kół 29'' jeżeli się da je tam wsadzić.
TjakTomek Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Raczej optowałbym za węższą, plusową gumą. Są takie 2,6cala? Będzie dobrze pasować na tę felgę? 29 cali nie wchodzi w grę, za duże koła.
Eazy Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 2,6 cala może się źle układać na obręczy o szerokości wewnętrznej 40mm. To jeszcze nie jest opona stricte plusowa. Tutaj przydałaby się obręcz 30mm do takiej opony. Trzeba by to fizycznie sprawdzić i jednocześnie porównać o ile obniży Ci się środek suportu i czy będzie to mieć negatywny wpływ na jazdę w terenie. Uwierz mi, że 200-300g lżejsza opona plusowa zalana mlekiem to bardzo odczuwalna różnica w oporach toczenia i łatwości rozpędzania roweru. Nie musisz wymieniać od razu obu. Wrzuć najpierw jakąś lekką 2,8 na tył i zalej ją mlekiem. To powinno wystarczyć. Oczywiście pod warunkiem, że nie ważysz specjalnie dużo i nie jeździsz bardzo agresywnie. Wówczas w lekkiej 2,8 różnie może być z wytrzymałością bocznych ścianek. Jeżeli jednak ważysz w granicach rozsądku i jeździsz głównie po leśnych ścieżkach to powinno to pomóc.
TjakTomek Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Mam zalane mlekiem, jak składali mi rower poprosiłem o przejście na system bezdętkowy. Właśnie boję się, że np. węższa opona będzie spadać... Ważę 70kg.
Waza Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Tylko czy ta obręcz ma 40mm szerokości wewnątrz czy na zewnątrz? @TjakTomek, zmierz proszę szerokość zewnętrzną obręczy, będzie łatwiej dyskutować.
Eazy Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Na Twoim miejscu spróbowałbym najpierw z lekką 2,8 na mleku. Urwiesz trochę wagi z gumy a i sama opona będzie lepiej pracować niż drewniana wersja Performance. https://allegro.pl/wtb-opona-27-5-2-8-ranger-light-fast-rollin-i7046008118.html https://allegro.pl/opona-maxxis-ikon-27-5x2-8-zwijana-120tpi-plus-i7472908219.html co do obręczy - to są Bontrager Line 40. Z tego co kojarzę mają 40 albo nawet 41mm szerokości wewnętrznej.
TjakTomek Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Nie mam jak zmierzyć dokładnie, na oko około 5cm.
Mori4 Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 W roczniku 2018 są obręcze Sunringle duroc 40 które mają szerokosc wewnętrzną 36mm. Też się zastanawiam czy w przyszłym sezonie nie wrzucić 2,6 cała.
Eazy Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 @Mori4 link do specyfikacji, którą wrzucił powyżej wskazuje na Botrager 40. Specyfikacja jest na 2019. Teraz pytanie do @TjakTomek - którą masz obręcz?
Eazy Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Czyli 40-41mm wewnętrznej z tego, co kojarzę. Moim zdaniem może być za szeroko, żeby dobrze się ułożyła opona 2,6''. Pozostaje przetestować lekką gumę 2,8 na tył
Waza Napisano 7 Października 2018 Napisano 7 Października 2018 Więc chyba rzeczywiście jest wew. 40mm. Schwalbe w swoich materiałach dopuszcza założenie opony 2.6 na obręcz 40mm: Schwalbe.docx Ale będzie to na skraju możliwości, opona będzie wyraźnie szersza niż 65mm i sądzę że zdecydowanie się wypłaszczy. Ja używam Rocket Ron 2.6 Evo na obręczach 27.5 z szerokością wew. 30mm, i na tej obręczy opona układa się idealnie, ma kolisty kształt i dokładnie 65mm szerokości przy ciśnieniu 1,3 bar (ja też ważę do 70kg :)). Myślę że powinieneś dać szansę oponie 2.8. Nie jeździłeś dotychczas na oponach plusowych, więc jej reakcja może być dla Ciebie zaskoczeniem. Jest jesień, pojeździsz do wiosny i wtedy będziesz już bardziej pewien czy na pewno chcesz przejść na 2.6, a w tym czasie będziesz łapał doświadczenie zdzierając tanią gumę. Jeżeli na wiosnę będziesz pewien że chcesz mieć opony 2.6, to polecam od siebie Schwalbe Rocket Ron SS Evo, albo również lekkie ale dzielniejsze w terenie Maxxis Rekon 3C/EXO/TR MaxxTerra.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.