Skocz do zawartości

[Wymiana kpl. hamulców] Trek Roscoe 8


LotnikBB

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Chciałbym zmienić zaciski p+t i tarcze. Budżet to 1000zł, mogę trochę nagiąć bo chcę to zrobić raz a dobrze. Rower użytkuję zgodnie z przeznaczeniem jako scieżkowca, single track, itp. Ważę 70kg. Magura MT5, Shimano Zee, SLX M7000, XT 8020? Coś lepszego w zakładanym budżecie? Jaką największą tarczę mogę zamontować? 203mm przód? 180 tył? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-8/p/21583/

Zapomniałem dodać, że najważniejsze dla mnie jest dobre czucie klamki, możliwość stopniowego zwiększania siły hamowania a nie sama brutalna moc zatrzymywania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dobrze wiesz co masz na myśli, dlatego właśnie zaproponowałem SLXy. Dopłacać do mocy, której nie wykorzystasz nie ma przecież sensu. M315ki seryjne z Treka to kiepskie hamulce, więc nic dziwnego ze Ci nie starczają. Z kolei SLXy to już przyzwoite heble, sam mam i sobie chwalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony finansowej wygląda to tak: - tarcze 203/180 Shimano/Magura ~300zł - zaciski z klockami kpl M7000 575zł, MT5 750zł, Zee 900zł, M8020 1000zł. 

Wasze propozycje? Ponawiam pytanie, czy 203mm można zamontować w tym widelcu? 

Można zrobić jeszcze hybrydę np Mt7+Mt5 czy przykładowo M8020+M7000 itp. Ma to sens? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj @sznib, bo dobrze Ci radzi. Ważę 69-70 kg i od 2 m-cy ujeżdżam Trek'a Stache 9 z hamulcami XT M8000 i z tarczami 180 mm, nic więcej ten rower nie potrzebuje dla pewnego i bardzo przewidywalnego hamowania. Wcześniej, w innym rowerze przez 2 lata używałem SLX-ów i powiem że różnica do XT jest głównie wizerunkowa, działają równie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
36 minut temu, LotnikBB napisał:

Można zrobić jeszcze hybrydę np Mt7+Mt5

Jaki sens? Różnica jest tylko w klamce, zaciski są te same.

37 minut temu, LotnikBB napisał:

Wasze propozycje? Ponawiam pytanie, czy 203mm można zamontować w tym widelcu? 

MT5 jeśli oczekujesz tego ,co napisałeś:

Godzinę temu, LotnikBB napisał:

możliwość stopniowego zwiększania siły hamowania a nie sama brutalna moc zatrzymywania.

Przy MT5 tarcza 203 jest zbędna. Ważę o 20 kg więcej niż Ty i w Beskidzie nigdy mi mocy i modulacji nie zabrakło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak to jest, gdy się człowiek na coś napali. Chciałbym mieć 4 tłoczki choćby tylko z przodu. Dziękuje że sprowadzacie mnie na ziemie. Może zatem tak: przód M8020 z tarczą XT180, tył M8000 z tarczą XT160? 540zł+130zł+380zł+120zł=1170zł + adaptery nie wiem ile? Zanim utworzyłem temat byłem nastawiony na kupno Zee p+t i tarcze XT 203/180mm - jak widać potwierdzenia tutaj nie znalazłem.;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tauzena na hamulce i zdecydowałem się na M8000 i RT76. Do tego bym dokupił klocki na przód G04Ti. Tarcze 180.

 

Z tarczą 203 to nie o wagę chodzi, nie o siłę hamowania bo ta może i będzie większa ale różnica raczej nieodczuwalna. Chodzi o moment skręcający działający na widelec, większa tarcza powoduje, że widelec o wiele bardziej dostaje po dupie. Gdybyś był tucznikiem 100kg, zjeżdżał z mega gór - spoko, 203 bez poblemu zakładaj. Ale skoro ważysz sensownie to nie ma potrzeby męczyć amorka kolosalną tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
4 godziny temu, LotnikBB napisał:

Chciałbym mieć 4 tłoczki choćby tylko z przodu.

Magura MT Trail

https://www.bikester.pl/magura-mt-trail-sport-hamulec-tarczowy-czarny-648704.html?gclid=EAIaIQobChMIod29xJXR3QIViqMYCh3wvgW4EAQYASABEgIaPvD_BwE&_cid=21_1_-1_9_29_648704_100122506444_pla&ef_id=W6eMnwAAAH4ej8di:20180923125247:s

https://www.bikemag.com/gear/components/review-magura-mt-trail-sport-brakes/

A propos tarcz- jestem dosyć blisko wagi "tucznika" jak to Cervades napisał, mam 2x180 mm. Przy wadze 20kg mniejszej 180 mm z tyłu wiele nie wniesie. Może będzie czuć różnicę na 20% zjazdach ,ale nie jakąś radykalną. Jedyny plus to poprawa modulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W MT5 dostajesz inną klamkę, w MT trail - klamkę HC1. MT Trail są idealne dla lżejszych rowerzystów i do lżejszych zastosowań. MT5 to hamulce do szeroko pojętego AM i Ęduro. 

Mam MT5 drugi sezon- zero problemów, działają tak jak na początku ( a lekko nie mają ). Shimano są OK ,ale nie pasuje mi w Szimano prawie zerojedynkowe działanie, ergonomia klamki i działanie w ogólności. Ale to prywatna opinia , która nie powinna być brana jako jedynie słuszna.

Tu jest dobry test hamulców

https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/

a tu mój opis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem Twój wątek, dlatego w zestawieniu pojawiły się Magury. Strasznie tandetnie są wykonane i to mnie zniechęca do zakupu. Ale faktycznie jeśli modulacja jest wzorowa a przynajmniej dużo lepsza niż w Shimano to warte rozważenia. Cena też OK, bo zamknąłbym się w 1000zł. Te klamki są lepsze w wersji Trail?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...