Skocz do zawartości

[kierownica] Skracanie kierownicy karbonowej


aruś

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Miałem dziś plan przyciąć kierownicę  (race face next R35) ściągam chwyty  a tu niespodzianka. Ostrzeżenie żeby nie przycinać dalej niż  naniesiona podziałka. Chciał bym przyciąć na 680 a producent nie pozwala.

Ma to jakieś  uzasadnienie? Inny układ włókien czy co?

 

kiera skracanie.jpg

Napisano

Cała rurka jest laminowana na pewno tak samo po całości. Na sztywność czy wytrzymałość obcięcie nie ma wpływu. Może chodzi o to, że nie będziesz w stanie założyć gripów (lub zacisków hamulca, przerzutek itp.)? (im dalej tym rurka chyba się rozszerza, nie?)

Napisano

Race Face mi odpowiedział na maila z zapytaniem. Twierdzą, że na końcach są specjalne wzmocnienia żeby nie było pęknięć od  chwytów przykręcanych na śrubki i oczywiście ostrzegają, że jak utnę powyżej ogranicznika to stracę gwarancję. Piszą też o  wielkim ryzyku utraty zdrowia gdy tak postąpię :)

Tylko jeśli jest wzmocnienie na gripy to przecież obejma zaciskowa jest też głębiej przy manetce.

Napisano

Ale wtedy nie obejdzie utraty gwarancji.

Utnij równo z ogranicznikiem, a chwyty i cały szpej kokpitowy sobie bliżej środka zamontuj. Estetycznie dyskusyjne to będzie, ale i wilk syty i owca cała:P A może się polubisz z kierownicą o 6 cm szerszą jednak?

Napisano

Przecież producent nie może pozwolić żeby jeden produkt był uniwersalny. Trzeba  mieć cały katalog pozornie takich samych kierownic ale jednak innych...

Nie kupiłem kiery tylko cały rower. 

Pewnie, że dam radę na szerszej pomykać ale ciasne miasto i male odstępy między drzewkami nie pozwolą się rozpędzić. Z takim porożem jak łoś to nawet pod zwalonym drzewem ciężko się prześlizgnąć bo w ziemi ryje.

 

Napisano
4 godziny temu, aruś napisał:

Tylko jeśli jest wzmocnienie na gripy to przecież obejma zaciskowa jest też głębiej przy manetce.

Manetka jest przykręcana na środku kierownicy, a chwyty mają często jedną obejmę na samym końcu kierownicy, który można uszkodzić dużo mniejszą siłą niż miejsce w środku. Tak samo przy jakiejś wywrotce końcówka kierownicy będzie łatwiej podatna na uszkodzenie. A w praktyce myślę, że to osłabienie duże nie wpłynie na bezpieczeństwo, ale jak nie musisz to nie tnij poza ogranicznik ;)

Napisano

A co to za rower? Jeździłeś kiedyś na 680mm na takim rowerze i masz 100% pewności że będzie Ci to pasowało? 

800mm sugeruje że to jakieś Enduro/ Trail i jak raczej do 680mm bym nie schodził.

Napisano

Jeździłem na tylu rowerach i mam na karku taki przebieg, że wiem co mi pasuje.

Jakie dla mnie znaczenie ma mieć preferencja innego rowerzysty co do rozstawu dłoni? :)

Napisano

Nie napisałem o sobie tylko że do roweru takiego typu nie stosuje się raczej takich kierownic. Ale Twój wybór, mi nic do tego przecież. Weź tylko pod uwagę że rower może prowadzić się dość dziwnie. To że na rowerze X 680mm było OK, nie oznacza że na Y też będzie.

Napisano

Hmmm jak ta konkretna kierownica 35mm i 800mm długości była z konkretnym rowerem, to na bank zmiana na 680 to bardzo ryzykowna zabawa geometrią. Mostek pewnie króciutki. Moze się bardzo nerwowo prowadzić. Powiesz nam kolego co to za rower?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...