aruś Napisano 20 Września 2018 Napisano 20 Września 2018 Witam Miałem dziś plan przyciąć kierownicę (race face next R35) ściągam chwyty a tu niespodzianka. Ostrzeżenie żeby nie przycinać dalej niż naniesiona podziałka. Chciał bym przyciąć na 680 a producent nie pozwala. Ma to jakieś uzasadnienie? Inny układ włókien czy co?
Muzz Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Cała rurka jest laminowana na pewno tak samo po całości. Na sztywność czy wytrzymałość obcięcie nie ma wpływu. Może chodzi o to, że nie będziesz w stanie założyć gripów (lub zacisków hamulca, przerzutek itp.)? (im dalej tym rurka chyba się rozszerza, nie?)
aruś Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 Race Face mi odpowiedział na maila z zapytaniem. Twierdzą, że na końcach są specjalne wzmocnienia żeby nie było pęknięć od chwytów przykręcanych na śrubki i oczywiście ostrzegają, że jak utnę powyżej ogranicznika to stracę gwarancję. Piszą też o wielkim ryzyku utraty zdrowia gdy tak postąpię :) Tylko jeśli jest wzmocnienie na gripy to przecież obejma zaciskowa jest też głębiej przy manetce.
Muzz Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Możesz obejść system i założyć gripy, które nie są przykręcane ;-)
seraph Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Ale wtedy nie obejdzie utraty gwarancji. Utnij równo z ogranicznikiem, a chwyty i cały szpej kokpitowy sobie bliżej środka zamontuj. Estetycznie dyskusyjne to będzie, ale i wilk syty i owca cała A może się polubisz z kierownicą o 6 cm szerszą jednak?
m0d Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Widocznie producent nie przewidział, że ktoś kupi 800mm żeby ściąć to potem do 680mm...
aruś Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 Przecież producent nie może pozwolić żeby jeden produkt był uniwersalny. Trzeba mieć cały katalog pozornie takich samych kierownic ale jednak innych... Nie kupiłem kiery tylko cały rower. Pewnie, że dam radę na szerszej pomykać ale ciasne miasto i male odstępy między drzewkami nie pozwolą się rozpędzić. Z takim porożem jak łoś to nawet pod zwalonym drzewem ciężko się prześlizgnąć bo w ziemi ryje.
kamfan Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 4 godziny temu, aruś napisał: Tylko jeśli jest wzmocnienie na gripy to przecież obejma zaciskowa jest też głębiej przy manetce. Manetka jest przykręcana na środku kierownicy, a chwyty mają często jedną obejmę na samym końcu kierownicy, który można uszkodzić dużo mniejszą siłą niż miejsce w środku. Tak samo przy jakiejś wywrotce końcówka kierownicy będzie łatwiej podatna na uszkodzenie. A w praktyce myślę, że to osłabienie duże nie wpłynie na bezpieczeństwo, ale jak nie musisz to nie tnij poza ogranicznik
Gość Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 A co to za rower? Jeździłeś kiedyś na 680mm na takim rowerze i masz 100% pewności że będzie Ci to pasowało? 800mm sugeruje że to jakieś Enduro/ Trail i jak raczej do 680mm bym nie schodził.
aruś Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 Jeździłem na tylu rowerach i mam na karku taki przebieg, że wiem co mi pasuje. Jakie dla mnie znaczenie ma mieć preferencja innego rowerzysty co do rozstawu dłoni?
Gość Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Nie napisałem o sobie tylko że do roweru takiego typu nie stosuje się raczej takich kierownic. Ale Twój wybór, mi nic do tego przecież. Weź tylko pod uwagę że rower może prowadzić się dość dziwnie. To że na rowerze X 680mm było OK, nie oznacza że na Y też będzie.
Brombosz Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 Panie to jest RaceFace, ma być 800mm i tyle Chcesz mniej to kup sobie Ritchey'a czy innego Bontragera...
abdesign Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 Hmmm jak ta konkretna kierownica 35mm i 800mm długości była z konkretnym rowerem, to na bank zmiana na 680 to bardzo ryzykowna zabawa geometrią. Mostek pewnie króciutki. Moze się bardzo nerwowo prowadzić. Powiesz nam kolego co to za rower?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.