ekarolna84 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Witam wszystkich. Na początek zaznaczam, że przeczytałem już dziesiątki for, postów, grup, youtubów.... Wydawało mi się, że wiem dość dobrze jakiego roweru potrzebuję ale po przejrzeniu specyfikacji X modeli, dziesiątek postów i recenzji nadal nie wiem do końca co wybrać. Im więcej się zagłębiam w temat tym więcej wątpliwości się pojawia. ➡️Zastosowanie: trasy po wielkopolsce 50-150 km, asfalt/lekki teren 50%/50%, brak konieczności doczepiania bagażników z sakwami, bardzo lekki bikepacking wystarczy.➡️Budżet: ok. 3.500 do max 4.000 zł➡️Zależy mi na jak najmniejszych drganiach, dlatego dobrze byłoby aby widelec nie był aluminiowy. (aczkolwiek teraz juz sam nie wiem czy to konieczność i czy faktycznie taki widelec będzie robił robotę)➡️ Osprzęt: tutaj nie jestem pewien, Shimano Claris ma sporo negatywnych opinii, aczkolwiek dotychczas jeździłem na Shimano Alivio więc myślę, że przeskok "na plus" i tak będzie bardzo zauważalny➡️ Waga: ok 10kg - tutaj jest to bardziej życzenie. Dotychczas jeździłem na rowerach ważących 15kg +. Po prostu chciałbym lżejszy i szybszy rower o wadze znacząco różniącej się od poprzednich jednośladów. Początkowo moje myśli kierowałem w stronę #Romet #Aspre. Niestety ciężko go dostać. W tej chwili najbliżej mi do: ✅ Grade CX GT (3.900 zł) ✅aaaaa Accent Furious 2018 (4.000 zł) przeszły mi przez myśl również: ❓Kona Rove AL (ok. 3.200 zł) tutaj na minus waga ok 12kg, podobny słabszy lakier ? ❓KELLYS SOOT 30 (3.800 zł) ale nie do końca jestem przekonany do tej marki i dalej mamy opcję B ) czyli dołożenie do rowerów za około 4.500 zł. Chciałbym tego uniknąć ale jeśli pojawią się sensowne argumenty za którymś z tych rowerów to poważnie się nad tym zastanowię. ❓ MARIN Gestalt 1 (4.300 zł) - widelec full carbon, Shimano Sora❓ AUTHOR Ronin (4.500 zł) - widelec cromoly, Shimano Tiagra... ale nie podobają mi sie te gwinty na widelcu -nigdy ich nie wykorzystam i trochę psują mi odbiór wizualny :/❓ GIANT Anyroad2 (4.400 zł) - wszystko fajnie ale chyba nie do końca mi się podoba ten rower Kwestie dodatkowe:❓ mam 168cm, w jaki rozmiar ramy celować ? 52/53 ? Aktualnie jeżdżę na ramie 19" ale z pewnością jest dla mnie za duża., ❓a może nie aluminiowa ale stalowa rama, na przykład https://www.norco.com/bikes/road/adventure/search-aluminum/search-a-105-hydro/ od Bernard Rowery na Facebooku ? albo ten rower - https://m.norco.com/bikes/road/adventure/search-aluminum/search-a-sora/ mogę go mieć też od tego gościa za 3100 zł w moim rozmiarze. Z góry dzięki za wskazówki. Wiem że takich postów co chwile pojawia się mnóstwo i pewnie nie macie już cierpliwości żeby na nie odpisywać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Mam prośbę - jeśli już wypisujesz tyle modeli to daj linki do specyfikacji. Chyba mało komu będzie chciało się teraz googlować po nazwach żeby dotrzeć do danych technicznych. W cenie 4000zł możesz bez problemu kupić przełajówkę na Tiagrze. Skoro masz taki budżet - to po co przepłacać za niższą grupę? I nawet nie myśl o rowerach na Clarisie w tej cenie, bo to chyba żart producentów (napis na ramie kosztuje...) Widelec alu czy karbon - bez znaczenia (choć za 4000zł powinien już być karbonowy, żeby nie czuć się nabitym w butelkę . Zaraz tu się znajdzie tłum ekspertów piszących o cudownym wybieraniu małych nierówności przez karbonowy widelec - z reguły są to teoretycy którzy nigdy nie porównywali jednego z drugim i powtarzają tylko opinie innych ekspertów z netu Poszukaj czegoś Meridy z serii Cyclocross. Spokojnie kupisz za około 3300-4000zł w zależności od modelu i rabatu jaki dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 1 godzinę temu, gocu napisał: bez problemu kupić przełajówkę na Tiagrze 1 godzinę temu, gocu napisał: Poszukaj czegoś Meridy z serii Cyclocross Jak tak patrzę na tytuł wątku i większość wymienionych modeli, to pytający nie szuka przełajówki tylko gravela. A w tej kategorii jak mniemam nadal działa niestety "podatek od nowości"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 A co niby na to wskazuje? Modele które wymienił? To są modele od Sasa do Lasa... Różnice miedzy gravelem a przełajówką są kompletnie nieistotne dla kogoś kto nie jeździł na jednym lub - a tym bardziej "i" - drugim. To tylko marketingowy bełkot dziennikarzy prasy rowerowej i przekupnych blogerów wo geometrii i szerszych oponach (o jak mnie bawią teksty że "do gravela można założyć opony nawet 40mm!" - tak jakbym do dwóch przełajówek które miałem nie zakładał bez problemu takich opon... Wybrzydzać, dzielić włos na czworo i starać się być modnym to można jak się nie ma co z kasą robić i wydanie minimum 8000zł jest jak zakup wacików - jak się ma 4000 to naprawdę nieistotne czy rower ktoś nazwał "gravelem" czy "przełajówką"... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Z moich doświadczeń: - mam w rowerze widelec aluminiowy i jazda na oponach 33mm jest wygodna na asfalcie i twardych nawierzchniach, jak są jakieś dziury, to trzeba troszkę techniki, ale nie ma dramatu. (Do jazdy z małym bagażem, po asfalcie i drogach szutrowych raczej nie zakładał bym szerszych opon). - otwory w widelcu , które ci się nie podobają, są przydatne, można w nich łatwo zamocować np. koszyki na bidony. Jak będziesz jechał trasę 150 km, to przyda się kilka litrów wody, a to oznacza więcej niż dwa bidony. Po to właśnie w rowerach tzw. wyprawowych jest tak dużo otworów do mocować koszyków na bidony. - odnośnie różnic w klasie osprzętu, w jednym rowerze mam Alivio, w drugim XT/ Deore. Jakaś tam różnica jest, ale w przypadku amatorskich wycieczek raczej pomijalna. Ważniejsza jest regularna konserwacja i regulacja. - istotniejsza kwestią jest zakres przełożeń, na który zapewne nie zwracasz za bardzo uwagi. Może to być jednak istotne jeżeli przejdziesz z napędu MTB/trekking na szosowy, przełożenia będą sporo twardsze, jeżeli planowane trasy będą w terenach górzystych, to trzeba zwrócić uwagę na to czy nie zabraknie miękkich przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p4trykx Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 2 godziny temu, gocu napisał: Różnice miedzy gravelem a przełajówką są kompletnie nieistotne Czy nie jest tak, że kierownica jest wyżej w gravelach a co za tym idzie pozycja jest bardziej komfortowa w porównaniu do przełajów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekarolna84 Napisano 20 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2018 8 godzin temu, pp516 napisał: Z moich doświadczeń: - mam w rowerze widelec aluminiowy i jazda na oponach 33mm jest wygodna na asfalcie i twardych nawierzchniach, jak są jakieś dziury, to trzeba troszkę techniki, ale nie ma dramatu. (Do jazdy z małym bagażem, po asfalcie i drogach szutrowych raczej nie zakładał bym szerszych opon). - otwory w widelcu , które ci się nie podobają, są przydatne, można w nich łatwo zamocować np. koszyki na bidony. Jak będziesz jechał trasę 150 km, to przyda się kilka litrów wody, a to oznacza więcej niż dwa bidony. Po to właśnie w rowerach tzw. wyprawowych jest tak dużo otworów do mocować koszyków na bidony. - odnośnie różnic w klasie osprzętu, w jednym rowerze mam Alivio, w drugim XT/ Deore. Jakaś tam różnica jest, ale w przypadku amatorskich wycieczek raczej pomijalna. Ważniejsza jest regularna konserwacja i regulacja. - istotniejsza kwestią jest zakres przełożeń, na który zapewne nie zwracasz za bardzo uwagi. Może to być jednak istotne jeżeli przejdziesz z napędu MTB/trekking na szosowy, przełożenia będą sporo twardsze, jeżeli planowane trasy będą w terenach górzystych, to trzeba zwrócić uwagę na to czy nie zabraknie miękkich przełożeń. Dziękuję za konkretną wypowiedź. ad 1. Może faktycznie nie ma się co bać tego aluminiowego widelca. ad 2. Tak zdaje sobie sprawę, że to może być wówczas przydatne. Niemniej jednak te 150 km trasy i tak będą prowadziły przez jakieś wioski. 2 bidony po 750ml, albo nawet 1L + 750 ml wystarczą żeby dotrzeć do kolejnego sklepu. Nawet w niehandlową niedzielę ad 3. Może i racja ale jeśli już wydaje prawie 4000 zł na rower czyli ponad dwu-krotność wartości każdego mojego poprzedniego roweru, to wolałbym dostać za to możliwie jak najlepszy osprzęt. ad 4. Terenów górzystych w mojej okolicy brak. Nie zanosi się też na wypady w góry. W takim przypadku lepiej celować w 1x11 czy 2x? ? Nie mam doświadczenia z żadnym z nich ale osobiście (z tego co przeczytałem i zobaczyłem na YT) bardziej widzą mi się napędy 1x11 (waga, łatwiej utrzymać w czystości, mniejsze zużycie ?? ) Czyli ograniczając wybór do dwóch modeli zostaje mi obecnie... Accent Furious 2018 ➕ waga 10,4 kg ➕ Sram 1x11 ➕ ładniejsze malowanie ➖ Aktualnie trudno lub niedostępny w moim rozmiarze ➖ cena: 4000 zł Author Ronin 2018 ➕ cena: 3700 zł (mój rozmiar) ➕ Widelec cromoly 700C ➕ SHIMANO Tiagra ➖ zbędne gwinty na widelcu ➖ waga: 11,7 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 Ronin jest bardziej niszowy- stal. Ja na ramach z tego materiału zaczynałem swoje poważniejsze przygody rowerowe (lata 90). Ja obecnie znowu wszystkie rowery mam stalowe. Sprężystość stali jest odczuwalna w Roninie + opony 42 w odpowiednim ciśnieniu dają poczucie komfortu. Jest to klasyczny gravel z opcją wyprawową (masa otworów montażowych) Jeśli nie podoba ci się widelec zawsze można go z czasem wymienić. Wadą Ronina jest mała pojemność na opony- max 45 chyba. Jeśli chcesz mieć mega wygodnego gravela z możliwością wsadzenia opon 2.0 szukaj Breezer Radar Expert Dostępność graveli jest dość licha i nie czekał bym z zakupem na końcówkę sezonu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 Godzinę temu, ekarolna84 napisał: W takim przypadku lepiej celować w 1x11 czy 2x? ? Najlepiej jak sobie sam przeliczysz takim kalkulatorem : http://rowery.zbooy.pl/biegikal.html Dostaniesz i wartości skrajne i stopniowanie. Możesz to porównać z wynikami z roweru na którym aktualnie jeździsz i będziesz miał odpowiedź na ile zmieni się zakres i stopniowanie (z założeniem że rozmiar kół i opon się nie zmienia znacząco). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Canyc82 Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 ja jezdze jamisem renegade exile na starym clarisie, alu widelcu i oponach 36c rower za 2500 pln , naped daje rade , gdy opony napompuje do maxa to trzesie chociaz mniej jak na stalowej ramie z oponami 32c , gdy popuszcze cisnienie to jest dobrze nawet na bruku poza tym rower ma porzadne (pancerne) kola wtb i opony clement x`plore 36c 700 oraz bardzo przyjemna geometrie , bo trasy robie 50% gladki asfalt a drugie 50% szutry , lesne sciezki , bruki trelinki a nawet gruz i bloto sie zdarzy na trasie w budzecie 3500-4000 moim faworytem jest marin four corners mimo 13kg : http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 13 godzin temu, ekarolna84 napisał: Aktualnie trudno lub niedostępny w moim rozmiarze ➖ cena: 4000 zł Sprawdzałes tu http://ambike.pl/rower-gravel-accent-furious-2018.html dostępność Twojego rozmiaru? Jak będzie to bedziesz miał sporo poniżej 4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekarolna84 Napisano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2018 12 godzin temu, mistrzusek napisał: Sprawdzałes tu http://ambike.pl/rower-gravel-accent-furious-2018.html dostępność Twojego rozmiaru? Jak będzie to bedziesz miał sporo poniżej 4000 Teraz mam dopiero dylemat Znalazłem swój rozmiar Ronina za 3690 zł i Accent Furious za 3750 zł. Nie wiem co robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Ronin to piękna klasyka .... wygodniej z nutką romantyzmu, z wyprawowym zacięciem. Fourius nowoczesna bestia..... dla bardzo dynamicznego śmigania z nowoczesnym napędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekarolna84 Napisano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2018 3 minuty temu, woojj napisał: Ronin to piękna klasyka .... wygodniej z nutką romantyzmu, z wyprawowym zacięciem. Fourius nowoczesna bestia..... dla bardzo dynamicznego śmigania z nowoczesnym napędem. Wymowne podsumowanie! Dzięki za wszystkie rady panowie. Dziś podejmę decyzję i oczywiście pochwalę się maszyną jak tylko pojawi się w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 No ja w moim Roninie bym tylko zmienił napęd na taki z Furiousa, a tak to jest cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro77 Napisano 26 Września 2018 Udostępnij Napisano 26 Września 2018 Masz tu jeszcze 3 wg mnie super opcje, Spec się mieści w budżecie, canonn i octane trochę poza, ale to ceny katalogowe zawsze można próbować coś wysępić. Wszystkie z węglowym widelcem i na sztywnych ośkach. https://7anna.pl/product-pol-11218-Rower-Octane-One-2019-Gridd-28.html https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-szosowe/gravel/topstone/topstone-disc-se-sora https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-specialized-diverge-e5-sport-2018?utm_product_id=9304&gclid=Cj0KCQjwuafdBRDmARIsAPpBmVWCOiliI3G7hkln-r4xU7kWkPy05JuJxR0Xr5GmvtReEcrkJ-MPm_kaAoUnEALw_wcB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekarolna84 Napisano 26 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2018 5 godzin temu, daro77 napisał: Masz tu jeszcze 3 wg mnie super opcje, Spec się mieści w budżecie, canonn i octane trochę poza, ale to ceny katalogowe zawsze można próbować coś wysępić. Wszystkie z węglowym widelcem i na sztywnych ośkach. https://7anna.pl/product-pol-11218-Rower-Octane-One-2019-Gridd-28.html https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-szosowe/gravel/topstone/topstone-disc-se-sora https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-specialized-diverge-e5-sport-2018?utm_product_id=9304&gclid=Cj0KCQjwuafdBRDmARIsAPpBmVWCOiliI3G7hkln-r4xU7kWkPy05JuJxR0Xr5GmvtReEcrkJ-MPm_kaAoUnEALw_wcB Dzięki. Rowery super ale jednak 2 mocno poza budżetem Znalazłem, zamówiłem i opłaciłem Accent Furious 2018 (niebiesko czarny w moim rozmiarze, 3.750,00 zł). Mam nadzieję , że do mnie dotrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 26 Września 2018 Udostępnij Napisano 26 Września 2018 ;-) czekamy na fotki i wrażenia z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 29 Września 2018 Udostępnij Napisano 29 Września 2018 Jeszcze masz możliwość się wycofać z zakupu. Generalnie alu i szutry to pomyłka. Twoim priorytetem był komfort, a na alu jeździć zwyczajnie się nie da. Mam bezpośrednie porównanie z wielu wyjazdów po 200km każdy. Jadący na stali dobrze się bawi, a na alu przeżywa katusze. I nic nie pomoże zejście z ciśnieniem, ani oszukiwanie się, że karbo widelec coś pomoże. Nie pomoże. Carbo rama też niewiele daje. Carbo przełaje i gravele są konstruowane pod kątem wyścigów i nie tłumią nierówności tylko drobne drgania. A na szutrach nie ma drobnych drgań, tylko młockarnia. Porównanie jadących obok siebie dwóch osób na stali i alu i ich doznań z jazdy wypada wręcz katastrofalnie dla ramy alu+wideł carbo. Najgorszym z możliwych pomysłów jest kupienie przełaja alu. Tym w ogóle nie nie da się jeździć po szutrach. Wolał bym lobotomię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro77 Napisano 2 Października 2018 Udostępnij Napisano 2 Października 2018 @Mateusz30 Chyba trochę przesadzasz, tym bardziej że autor posta zaznaczył przeznaczenie roweru 50/50 asfalt/lekki teren. Dawno temu jak miałem alu HT to eksperymentowałem z różnymi wariantami do miasta i nie przypominam sobie żebym jakieś wielkie męki przechodził na delikatnym offroadzie @ekarolna84 Tym bardziej czekam na wrażenia z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 5 Października 2018 Udostępnij Napisano 5 Października 2018 I co to ma wspólnego z gravelem? Aha, nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 5 Października 2018 Udostępnij Napisano 5 Października 2018 W dniu 29.09.2018 o 10:53, Mateusz30 napisał: Jeszcze masz możliwość się wycofać z zakupu. Generalnie alu i szutry to pomyłka. Twoim priorytetem był komfort, a na alu jeździć zwyczajnie się nie da. Mam bezpośrednie porównanie z wielu wyjazdów po 200km każdy. Jadący na stali dobrze się bawi, a na alu przeżywa katusze. I nic nie pomoże zejście z ciśnieniem, ani oszukiwanie się, że karbo widelec coś pomoże. Nie pomoże. Carbo rama też niewiele daje. Carbo przełaje i gravele są konstruowane pod kątem wyścigów i nie tłumią nierówności tylko drobne drgania. A na szutrach nie ma drobnych drgań, tylko młockarnia. Porównanie jadących obok siebie dwóch osób na stali i alu i ich doznań z jazdy wypada wręcz katastrofalnie dla ramy alu+wideł carbo. Najgorszym z możliwych pomysłów jest kupienie przełaja alu. Tym w ogóle nie nie da się jeździć po szutrach. Wolał bym lobotomię. Czyli cierpię codziennie na rowerze. Dobrze, że mnie uświadomiłeś bo dalej jeździł bym cały szczęśliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekarolna84 Napisano 5 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2018 W dniu 29.09.2018 o 10:53, Mateusz30 napisał: Jeszcze masz możliwość się wycofać z zakupu. Generalnie alu i szutry to pomyłka. Twoim priorytetem był komfort, a na alu jeździć zwyczajnie się nie da. Mam bezpośrednie porównanie z wielu wyjazdów po 200km każdy. Jadący na stali dobrze się bawi, a na alu przeżywa katusze. I nic nie pomoże zejście z ciśnieniem, ani oszukiwanie się, że karbo widelec coś pomoże. Nie pomoże. Carbo rama też niewiele daje. Carbo przełaje i gravele są konstruowane pod kątem wyścigów i nie tłumią nierówności tylko drobne drgania. A na szutrach nie ma drobnych drgań, tylko młockarnia. Porównanie jadących obok siebie dwóch osób na stali i alu i ich doznań z jazdy wypada wręcz katastrofalnie dla ramy alu+wideł carbo. Najgorszym z możliwych pomysłów jest kupienie przełaja alu. Tym w ogóle nie nie da się jeździć po szutrach. Wolał bym lobotomię. Bez przesady. Pół życia jeździłem na aluminiowym rowerze bez amortyzatora, drugie pół na rowerze za 1500 zł z amorem i nie czułem większej różnicy ani dyskomfortu na trasach którymi jeżdżę. A przypomnę, jeżdżę 50% asfalt 50% leśne/polne drogi/szutry. Furious jest już u mnie, w weekend zaliczę pierwsze trasy i dam znać. Rower jest szybki, zwinny, lekki. Pierwsze wrażenie są bardzo fajne, a jest to mój pierwszy rower z barankiem, pierwszy rower z napędem 1x11, pierwsze hamulce tarczowe - i tu akurat jest dramat. Hamulce praktycznie w ogóle nie hamują. Oddałem nawet rower do przeglądu bo myślałem że coś jest spieprzone a z uwagi na brak doświadczenie z hamulcami tarczowymi coś robię źle i w serwisie przyznali, ze okładziny są właściwie do wymiany. Trochę dziwna sprawa, że w rowerze który kosztuje +/- 4 tys. zł występuje taka sytuacja. Przy serwisie gwarancyjnym wymienię okładziny na nowe, i tu może pytanie do Was - jakie DOBRE okładziny wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 5 Października 2018 Udostępnij Napisano 5 Października 2018 Tak jak mówiłem. Nie przymierzaj się do kolegi roweru w stali i wszystko będzie dobrze. Nie zauważysz różnicy. Nieświadomość to błogosławieństwo. Klocki do wymiany, bo dostałeś używany rower. Okładziny kup te same, co daje producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekarolna84 Napisano 5 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2018 Teraz, Mateusz30 napisał: Klocki do wymiany, bo dostałeś używany rower. Okładziny kup te same, co daje producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.