Skocz do zawartości

[hamulce] slx vs xt vs zee vs mt5?


damiok

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam nowych hamulców do mojego Cayona Striva przy mojej wadze ok 83 kg. Mój profil jazdy to głównie trail, enduro, AM. Nic spektakularnie trudnego. Reprezentuje raczej średni poziom. 

Zastnawiam się dość mocno nad powrotem do Shimano (wcześniej miałem SLX jednak w rowerze AM - tam mocy nie brakowało mi w nich nigdy) głównie ze względu na tani serwis i stosunkowo łatwo dostępne i tanie części zamienne w tym orginalne klocki. Dodatkowo przyznam, że Shimano nigdy mnie nie zawiodlo. więc właśnie czy opłaca się dopłacać do XT względem SLX, a może pójść w ZEE - nie będą za mocne? :) Shimano kojarze raczej z pracy 0/1 podczas gdy w Guide poznałem co to modulacja, jednakże pomimo tego kultura pracy Shimano mi nie przeszkadza.

A może pójść w MT5 + pod zdarciu fabrycznych klocków kupować te z MT7? Tutaj jednak cenowo porównywalnie ze Sramem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy slx a xt nie ma żadnej różnicy w działaniu - to są te same hamulce (klamka od XT'ka ma więcej "pokręteł" - to wszystko)

Co do ZEE - nie ma za mocnych hamulców, chyba że ktoś ma chroniczny przykurcz mięśni palców... i potrafi tylko zacisnąć klamkę z całej siły.

Ja (sam tak mam w fullu  Saint+XT) jestem zwolennikiem hamulców "mieszanych" przód 4 tłoczki tył 2.

Tak ma Magura w wersji Trials mt5 plus mt2, tak możesz sobie sam zrobić z shimano - Saint/Zee/mt520 + XT/SLX/Deore/mt500

PS. Swoją drogą mógłbyś zostać zapewne pierwszym testerem zestawu mt520/mt500 i podzielić się wrażeniami o budżetowym "trial" od shimano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyraziłem opinię o użytkowaniu MT5 w innym dziale więc zacytuję sam siebie:

Cytat

Upolowałem nowy hamulec na aukcji - Magura MT5 w dobrej cenie więc postanowiłem wypróbować go na przodzie. W porównaniu do używanych do tej pory Shimano nie działa on zero-jedynkowo, ale można sobie delikatnie dozować siłę hamowania. Niestety fabryczna klamka jest pod dwa palce i bardzo trudno mi było się przyzwyczaić... po pewnym czasie jakoś to opanowałem, ale ostatecznie zdecydowałem się zakupić klamkę jednopalczastą i teraz jestem w pełni zadowolony :)

Dodam tylko, że na razie jeżdżę na fabrycznych klockach, a potem mam zamiar zamontować 8.P Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qbek84 napisał:

Wczoraj wyraziłem opinię o użytkowaniu MT5 w innym dziale więc zacytuję sam siebie:

Dodam tylko, że na razie jeżdżę na fabrycznych klockach, a potem mam zamiar zamontować 8.P Performance.

Z jakim konkretnie modelem Shimano robisz porównanie? I na jakie klamki zmieniłeś - możes podesłać link? 

 

 

5 godzin temu, abdesign napisał:

Pomiędzy slx a xt nie ma żadnej różnicy w działaniu - to są te same hamulce (klamka od XT'ka ma więcej "pokręteł" - to wszystko)

Co do ZEE - nie ma za mocnych hamulców, chyba że ktoś ma chroniczny przykurcz mięśni palców... i potrafi tylko zacisnąć klamkę z całej siły.

Ja (sam tak mam w fullu  Saint+XT) jestem zwolennikiem hamulców "mieszanych" przód 4 tłoczki tył 2.

Tak ma Magura w wersji Trials mt5 plus mt2, tak możesz sobie sam zrobić z shimano - Saint/Zee/mt520 + XT/SLX/Deore/mt500

PS. Swoją drogą mógłbyś zostać zapewne pierwszym testerem zestawu mt520/mt500 i podzielić się wrażeniami o budżetowym "trial" od shimano :)

Co daje takie rozwiązanie - większa modulacja z przodu, a tył 0/1? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za info :) magura MT5 wygląda mega wg Waszych opini, jednakze musiałbym się przejechać na niej - nie chce kupować kota w worku. Shimano czy Sram wydaja się najbardziej popularnymi brandami wiec jako pragmatyk skupie się raczej na tych dwóch markach - konkretniej Shimano przez wzgląd na dostępność cześci zamiennych i ich tanie koszty.

Proszę jeszcze powiedzieć czy kupujać Zee vs XT/SLX zyskam coś oprocz mocy, a w przypadku XT vs SLX naprawde chodzi tylko o dodatkowe pokrętła? Są jeszcze 4 tłoczkowe XT - testowaliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, shimano i części zamienne w postaci całego zacisku, całej klamki i przewodu. Główna różnica jest w modulacji - magura działa praktycznie przez cały zakres klamki, shimano ma dość duży luz a potem siłę dozujesz tym jak mocno naciśniesz klamkę, w magurze siła idzie razem z poziomem wciśnięcia klamki i przez cały zakres klamki działa praktycznie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to jakieś cześci zamienne - tematu Magur nie śledziłem dokładnie, ale zobacz np. na Srama. Chciałbym znaleźć za rozsądną kasę klamke do Guide R. Ori klocki to wydatek >100 zł za kpl na jedno koło, dla porównania dla Zee to ok. 60 zł. Dostępność - Shimano - wszedzie, Sram to juz nie takie ocziwiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W magurze dostępność część i jest podobna do Szimano

https://www.bike24.com/1.php?content=7;menu=1000,2,15,117;mid[38]=1;page=5

20 godzin temu, damiok napisał:

Proszę jeszcze powiedzieć czy kupujać Zee vs XT/SLX zyskam coś oprocz mocy,

Nie.

 

20 godzin temu, damiok napisał:

a w przypadku XT vs SLX naprawde chodzi tylko o dodatkowe pokrętła?

Tak. Plus minimalna różnica wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...