armaniak Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Cześć, Chcę w swoim Trek Superfy 7 wymienić koła. Znalazłem taką ofertę: https://allegro.pl/kola-dt-swiss-xm1501-29-15-110-rs-1-12-142mm-i7547665313.html Są one warte 1.500 zł oraz czy będą lepsze od kół Bontrager Mustang Elite które mam. Ważę 85 kg, roweru używam głównie do jazdy po lasach, trochę góry oraz maratony MTB.
Dokumosa Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 To sa topowe, aluminiowe koła dt swiss. Będą znacznie lepsze i lżejsze niż fabryczne. Zwróć jednak uwagę czy piasta przednią będzie pasowała do Twojego amortyzatora. Cena jest rozsądna ale biorąc pod uwagę obecne ceny piast dt 240 z demobilu nie jest to jakaś mega okazją. Może nawet dałoby się złożyć dokładnie te koła w lepszej cenie (dt 240+dt xm401+dt competition+dt squorx).
michalr75 Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Bralem od Daveo podobne koła 401+piasty 350 i sa rewelacyjne, jezdze na nich maratony MTB i wyscigi XC, wiec dostaja w tylek ostro. U Daveo zlozysz pod siebie, cenowo tez pewnie beda lepsze niz oferta z Allegro albo podobne, ale za to dostawca wzorowy i pewny.
Dokumosa Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Złożysz jak wspomniałem w tej cenie koła na 240s np. też u daveo. Jednak jak już składać to nie na obręczach takich wąziutkich a na xm421 albo 481. Nowe piasty 240s znajdziesz w cenie 500 tył i 200 przód (z demobilu nowych kół xm1501 27,5") czyli nieco taniej niż sporo gorsze 350tki.
cervandes Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Ja jeżdżę na tych kołach w wersji 650B i są rewelacyjne. 4000km za nami w tym roku, zero zastrzeżeń. Ja i moje cielsko to okolice 85kg. Podobno daleeeeko do granicy nośności. No i są to kółka do AM a nie XC więc są po prostu mocniejsze. Aha, swoje przerobiłem, bo każda piasta z aluminiowym bębenkiem pod kasetą z luźnymi koronkami się niszczy. Zerknij: https://www.forumrowerowe.org/topic/229259-aluminiowy-bębenek-poprawa-fabryki-bębenek-dt-swiss-i-stalowe-inserty/
Dokumosa Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Nośność tych kół to 120kg. Ja swoje zdecentrowałem już 2x ale używam ich w primalu
Alsew Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Mam te koła w wersji 27,5 i są super! Dałem za nie 1100zł, ale nawet 1500 zł to dobra cena za koła tej klasy... tylko że te z aukcji są pod amor RS1, więc pytanie czy będą pasować do roweru autora?
armaniak Napisano 18 Września 2018 Autor Napisano 18 Września 2018 ok, już widże że ten amortyzator RS1 jest inny niż mój FOX32 więc te koła nie będą pasowały
Dokumosa Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Panowie jak wspominałem cena d...py nie urywa do czasu kiedy nie sprzedadzą się zapasy piast dt240s w cenie 3x mniejszej niż katalogowa tym bardziej, że dzisiejsze trendy odnośnie szerokości nawet do xc są "nieco" inne. Jako ciekawostka - 6 lat temu miałem fulla ścieżkowca wyposażonego fabrycznie w koła dt swiss x1900 o szerokości wew 17mm i wtedy koła te były dedykowane do xc/am. Dzisiaj może się to nie mieścić w głowie a 20sto milimetrowe, współczesne x1900 są montowane w lekkich rowerach typu fitness na o sprzęcie szosowym.
armaniak Napisano 20 Września 2018 Autor Napisano 20 Września 2018 Panowie, A co powiecie na te koła https://allegro.pl/dt-swiss-xm401-240s-sram-kola-29-622x22-5-xd-sh-i7545866072.html#thumb/2 warte są tej ceny?
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Jeśli zdjęcia oddają to co w rzeczywistości jest sprzedawane to znowu mamy tu przód w standardzie predictive steering czyli tylko dla amora RS-1. Cena jak najbardziej w porządku ale rewelacji nie ma.
armaniak Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 To co jest rewelacją? Chyba ten zestaw na DT XM401 i DT240S z linku powyżej i tak jest lepszy od zestawu: DT 350 Straight Pull, DT XM421 29er 28h, Szprychy Pillar PSR TB2016 za 1.600 zł?
Alsew Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Godzinę temu, Dokumosa napisał: Jeśli zdjęcia oddają to co w rzeczywistości jest sprzedawane to znowu mamy tu przód w standardzie predictive steering czyli tylko dla amora RS-1. Wg opisu z aukcji przód jest pod boost 110x15, a tył 142x12
Sabarolus Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 2 godziny temu, Dokumosa napisał: Cena jak najbardziej w porządku ale rewelacji nie ma. Cena jest bardzo dobra patrząc czysto obiektywnie. Pewnie można znaleźć gdzieś coś trochę taniej, ale nie każdy ma czas i chęci śledzić neta wzdłuż i wszerz w nadziei znalezienia czegoś 10% taniej.
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Tylko jak wspomniałem wyżej - zdjęcia przedstawiają piastę przednią w systemie predictive steering. Ona zawsze jest 15x110 ale nie pasuje do "zwykłego" widelca. Obiektywnie wg opisu aukcji to koła składaki. Więc uważam, że obecnie można złożyć takie same albo lepsze koła w tej cenie w związku z tym to żadna okazja.
armaniak Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 10 godzin temu, Dokumosa napisał: Tylko jak wspomniałem wyżej - zdjęcia przedstawiają piastę przednią w systemie predictive steering. Ona zawsze jest 15x110 ale nie pasuje do "zwykłego" widelca. Obiektywnie wg opisu aukcji to koła składaki. Więc uważam, że obecnie można złożyć takie same albo lepsze koła w tej cenie w związku z tym to żadna okazja. Piasta przednia będzie odpowiednia do mojego amora Fox (inna niż na zdjęciach) To są zapewne składaki. Sugerowany przez Ciebie Daveo ma nie składaki? Z czego miałyby się składać te lepsze koła w tej cenie i czego brakuje tym z linka? Mnie najbardziej martwi piasta DT240 z aluminiowym bębenkiem pod kasetę Shimano. Czy w piaście DT 350 bębęnek jest stalowy?
Sabarolus Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 W 350 i w 370 również bębenek jest aluminiowy. Jeżeli przykręcisz kasetę jak należy (można śmiało mocniej, nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś zerwał gwint w bębenku), to nie ma co się przejmować alu-bębenkiem.
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 Zarówno do 370 jak i 350/240 możesz sobie kupić bębenek stalowy (150-240zł). Tym kołom nie brakuje nic jeśli godzimy się na tak wąskie obręcze. Obecnie trendy do szerokich obręczy są tak silne, że nawet taka konserwa jak DT ma koła o szer wew 45mm (nie licząc serii do fatbikeów). Przy okazji koła fabryczne na tych samych komponentach (xm1501) mają nośność 120kg. A kołodziej taki jak np. wspomniany daveo może użyć obręczy xm421 albo xm481 w miejsce 401 i jest duża szansa, że zamknie się w budżecie 1500zł.
armaniak Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 27 mm z wąskie? To jakie powinny być?
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 One mają 22,5 bo mówimy o szerokości wewnętrznej.
armaniak Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 ok, to jaka szerokość jest optymalna?
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 W zależności od potrzeb :). Do AM brałbym 30mm do gumy 2,4". Do XC 25mm do gumy 2,1-2,2".
Alsew Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 2 godziny temu, Dokumosa napisał: Obecnie trendy do szerokich obręczy są tak silne, Trendy, trendami... pewnie zaraz się zmienią. Już kiedyś robili szerokie obręcze do rowerów 'mtb' a później robili 17-19mm i też wszyscy jeździli z bananem na gębie jakie to mają lekkie koła Więc trendami za bardzo bym się nie przejmował. 2 godziny temu, Dokumosa napisał: Do XC 25mm do gumy 2,1-2,2". Autor ma Superflya więc raczej innego zastosowania bym nie przewidywał. Do szerokości opon 2,1-2,25 obręcz 22,5mm wew jest zupełnie wystarczająca, wręcz bym powiedział że szersza=cięższa=zbędna. Ale do opony 2,4 to już trochę wąsko...
Dokumosa Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 Tak tak, jeszcze dwa lata temu wszyscy twierdzili, że obręcz 19mm jest dobra do wszystkiego. Ale tym ludzikom szybko banany z gęby zeszły jak zobaczyli jak zachowuje się opona na szerokiej obręczy (brak pływania, bezpieczniejsze bezdętki, lepsza przyczepność). Nie sądzę żebyśmy kiedyś mieli z tego rezygnować. Tak samo jak nie zrezygnujemy z dużych (i o wiele cięższych kół 29"). Do tego gdybyśmy tutaj rozmawiali o różnicy w masie rzędu setek gram ale 29. calowa obręcz XM421 jest cięższa od XM401 o całe 5 (pięć) gram. I żeby była jasność ja nie twierdzę, że koła 22,5mm się do XC nie nadają a tylko wskazałem pewne możliwości, moim zdaniem ciekawsze. Sam posiadam XM1501 z tymczasowo nawleczonymi kapciami 2,35" (docelowo zastąpione zostaną kołami M1850-30).
cervandes Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 Ale weź nie przesadzaj z tym, że 22,5 to mało. 22,5 jest w sam raz, wystarczy. Wiele nowych rowerów nadal w 2018 roku ma 19mm!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.