IP68 Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 (edytowane) Ponieważ z myślą o bieżącej konserwacji rodzinnych rowerów udało mi się w tym roku urządzić jako-taki warsztat rowerowy, pomyślałem że fajnym zajęciem na długie zimowe wieczory byłoby odrestaurowanie jakiejś oldschoolowej szosy. Przy okazji szosy nie mam i w zasadzie nigdy nie miałem (za wyjątkiem młodzieżowego Rometa z 30 lat temu), wiec korzyść podwójna No a jak już rower tego typu, to taki, żeby może jak mi syn trochę podrośnie zabrać go do Włoch na Eroicę. Podstawowe założenia zgodne z regulaminem rajdu: - Rok produkcji 1987 lub wcześniejszy - Nieindeksowane sterowanie przerzutką z ramy. - Pedały z noskami - Co najmniej 32 szprychy w kole Nie celuję w nie wiadomo co, szukam roweru w miarę niedrogiego, wymagającego nakładu pracy, niekoniecznie modelu highendowego. Liczę natomiast na trwałość. Problem w tym, że zupełnie nie znam rynku, marek i modeli. Przypuszczam, że spory problem będzie z rozmiarem ramy, bo szukałbym czegoś koło 57 cm. Czy ktoś podpowiedziałby za jakimi markami warto się rozejrzeć? Z góry dziękuję za odpowiedzi Edytowane 16 Września 2018 przez IP68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 Szosówka sprzed roku 1987 w dobrym stanie, to nie takie "niewiadome co". Dużego wyboru nie będziesz miał, polecam cierpliwość i szukać okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IP68 Napisano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2018 (edytowane) Czy Peugeoty są OK? Jakie inne marki brać pod uwagę? Edytowane 16 Września 2018 przez IP68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 Może tu znajdziesz inspirację: https://forum.retromtb.pl/viewforum.php?f=32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IP68 Napisano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2018 Co myślicie o tym (załącznik)? Warto się bawić? Wg mnie jest to model P10S z 1983 r. Katalog: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 17 Września 2018 Udostępnij Napisano 17 Września 2018 Jeśli zamierzasz odbudować szosę na Eroicę, czyli trzymać maksymalnie blisko oryginału to rowery francuskie (Peugeoty, Motobecane itp) traktowałbym jak lekko śmierdzące jaja. Francuzi uznali, ze nie będą się trzymać ohydnych anglosaskich standardów (wstrętne cale) tylko wymyślą własne. Np sztyca kierownicy 1" to po francusku 25mm czyli inne stery. Gwinty suportu to 35x1mm oba prawe (konia z rzędem kto dziś kupi taki suport poza ebayem za cenę wyższą od ceny roweru). Inny gwint pedałów. Inny gwint pod wolnobieg (minimalna różnica, ale jest) chyba, ze trafisz na system Maillarda-to już pełna egzotyka. Itp, itd. Tu masz więcej takich kwiatków opisanych: https://www.sheldonbrown.com/velos.html Najlepsze jest to, ze dopóki nie rozkręcisz roweru, to nie wiesz co masz. Bo trafiają się i "normalne" calowe. Ja na Eroicę poszukałbym jakiegoś Colnago, Bianchi, Kopga Miata ew. jak chcesz wyróżnić się w tłumie to może jakiegoś Jaguara Speciala (na osprzęcie Campy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IP68 Napisano 22 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Dzięki, artykuł super. Kupiłem ten rower i już wisi na stojaku. Niekompatybilność że współczesnymi standardami potraktuję jako wyzwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.