jackon15 Napisano 15 Września 2018 Napisano 15 Września 2018 Cześć! Przez 3 lata jazdy miałem sporo dziur. Zwykle od kolców. Sporadycznie zdarzały się snake bite, ale rzadko, mimo iż jeżdżę na dosyć niskich ciśnieniach. Ważę 67kg, przód ok 1,4 a tył 1,5. Ostatnio wyrzuciłem 2 dętki bo miały cały rząd pęknięć, czasami dziur z boku na wysokości ok 2/3 mierząc od piasty. Opony to Nobby Nic i Racing Ralph of 2 lat na rowerze. Co może być przyczyną? Niskie ciśnienie? Ostra felga? Przesunięta taśma na feldze? Wydaje się że jest tam taką odciśniętą kreska ale nie wiem od czego na tej wysokości. Felgi tam już chyba nie ma. Miał ktoś taki problem?
SoloTM Napisano 15 Września 2018 Napisano 15 Września 2018 Niskie ciśnienie, opona i dętka pracują, ociera i widzisz efekt.
lichak Napisano 15 Września 2018 Napisano 15 Września 2018 Proszę Cie... 1.4 i 1.5 bar? To nie ma żadnych szans wytrzymać. Ważę zaledwie 70 kg, obręcz o szerokości wew. 27 mm i 2.5 bar przy FR to minimum, a street 3.2 bar. Nawet do trialu nie idę tak nisko, jedynie jak są marznące deszcze, to tak.
jackon15 Napisano 16 Września 2018 Autor Napisano 16 Września 2018 Jeżdżę spokojne XC. Włoszczowska w jakimś poradniku kiedyś tłumaczyła że 1,4 wystarczy ale pewnie na mleku i do jej wagi. Zobaczyłem że na oponie też jest bardzo równa linia jakby pękniecie na gumie w miejscu jakiegoś łączenia.
seraph Napisano 17 Września 2018 Napisano 17 Września 2018 Na oponie to też jest od ciśnienia. Ja jeżdżę z przodu na 1,2 bara nawet, ale to jest opona 2,4, a z tyłu przy oponie 2,1 nie da się zejść poniżej 2 barów przy moich 83 kg. Tylko, że ja nie mam dętek to też się trochę inaczej zachowuje, więc nie patrzyłbym jak jeździ Włoszczowska. Jak masz dętki to nie schodziłbym tak znacznie poniżej zaleceń producenta, bo tam jest za dużo pracującej względem siebie gumy. Po przesiadce na bezdętki to wręcz czuć podczas jazdy, bo opona dużo chętniej pracuje. Od jazdy na zbyt niskim ciśnieniu pojawiają się też takie pręgi na oponie wzdłuż oplotu, a po pewnym czasie boki opony się poddają. Właśnie przez takie zużycie pozbyłem się poprzedniej przedniej opony, bo już przestała być szczelna, ale 5500 km to i tak wg mnie nie zły wynik.
jackon15 Napisano 17 Września 2018 Autor Napisano 17 Września 2018 Te oponki u mnie to 2.25. Wszyscy wskazują na ciśnienie wiec tutaj upatruje przyczyny. Lubie niskie ciśnienie bo mniej trzęsie i kolo mniej podskakuje / lepiej trzyma wiec chyba jednak niedługo się wysilę i spróbuje bez dętki. Wkurza mnie częste dziurawienie przez kolce. Tu gdzie mieszkam we Włoszech w niektórych lasach jest ich pełno.
seraph Napisano 17 Września 2018 Napisano 17 Września 2018 No to tym bardziej bezdętki z uszczelniaczem są na kolce odporne.
MMMAAACCC7 Napisano 17 Września 2018 Napisano 17 Września 2018 Wiecie co, tak czytam wasze zdania na temat ciśnień, to stwierdzam że albo mam zepsutą pompkę, albo 26" jest naprawdę dziwne. U mnie gumy to Geax Saguaro: Przód na dętce po mieście to 2,1 bar, a w teren 1.5, Tył na mleku 1.7 miasto, 1,4 teren. Przy 2.5 Bar tylna opona przy "zamleczaniu" mi po prostu wybuchła, z powodu zbyt dużego ciśnienia.. waga 85kg..
seraph Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Ale tylko w jednym poście ktoś napisał, że jeździ na wyższych ciśnieniach i to w FR... Wszystko masz z pompką w porządku. Ja mam z tyłu najzwyklejszego druciaka (Maxxis Aspen) uszczelnionego, a taka opona przez dość wiotkie boczne ścianki niskich ciśnień nie znosi, bo się kładzie na zakrętach. Saguaro to solidna opona, a na dodatek jak masz TNT to nie ma o czym gadać. A czemu jeździsz na niższym ciśnieniu z tyłu? Siedzisz na kierownicy? Mi też kiedyś zwijka wystrzeliła z obręczy w okolicy 3 barów - to nic nadzwyczajnego, bo nikt tak nie bije terenowej opony.
MMMAAACCC7 Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Zwykłe white collection Z tyłu takie ciśnienie, bo raz że bezdętka, a dwa jeżdżę fullem, więc to też inaczej pracuje.
seraph Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Aaaa nie zaskoczyłem, że z przodu dętka. Tymczasowo?
MMMAAACCC7 Napisano 19 Września 2018 Napisano 19 Września 2018 Niestety nie, czekam albo na dobrą cenę na kompletne koło 26" pod lefty, albo na nowy rower
jackon15 Napisano 23 Września 2018 Autor Napisano 23 Września 2018 Obejrzałem jeszcze ostatnią dziurawą dętkę. Jest wyraźna kreska wokół której powstają te nacięcia. Musi to być linia kontaktu z opona lub może taśmą...mam wrażenie że to nie tylko ciśnienie ale też coś nie tak z kołem.
seraph Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Pręgi na dętce widać od uginającej się opony. Ja bym został przy teorii z ciśnieniem. Wywal w ogóle dętki i się pozbędziesz problemu.
jackon15 Napisano 23 Września 2018 Autor Napisano 23 Września 2018 Masz rację Seraph Zdjąłem oponkę i obejrzałem dokładnie. Nic ostrego nie ma w środku. Opona w miejscu łączenia bieżnika z bokiem jest mniej sztywna i właśnie tam się ugina zagniatajac dętkę. Druciki z opony robią swoje i nacinają dętki. Także ciśnienie i mala ilość gumy na bokach opon performance. Na razie podwyższę ciśnienie i zastanowię się nad bezdętką.
wojtas7 Napisano 24 Września 2018 Napisano 24 Września 2018 W dniu 17.09.2018 o 23:48, MMMAAACCC7 napisał: Przy 2.5 Bar tylna opona przy "zamleczaniu" mi po prostu wybuchła, z powodu zbyt dużego ciśnienia.. to nie jest nic dziwnego, czasem opony przy wstrzeliwaniu się w rant potrafią spaść i spektakularnie wybuchnąć. Trzeba to robić w okularach w bezpiecznym miejscu przed mlekiem i tyle.
MMMAAACCC7 Napisano 24 Września 2018 Napisano 24 Września 2018 Była wstrzelona, nie marnuję mleka na nie wstrzelone opony
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.