Skocz do zawartości

[Hamulce] Jakie hamulce zamiast V-Brake?


Apcio

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić tylny hamulec V-Brake i zastanawiam się nad czymś lepszym.

Zainteresowałem się hamulcami tarczowymi, ale okazuje się, że przystosowanie rowerku do takich hamulców jest już dużym kosztem. Z takich hamulców polecane są hydrauliczne, zamiast mechanicznych a tutaj już koszt jeszcze większy :( (klamkomanetki, zaciski, tarcze, piasty).

 

Znalazłem jeszcze hamulce typu caliper, które mają lepszą jakość hamowania. Co muszę sprawdzić w swoim rowerze, aby dobrać takie zaciski i nie wpakować się na minę, bo np. mój system mocowania nie ich nie wspiera.

Zainteresowałem się wersją DualPivot, np:

https://allegro.pl/alhonga-hj714ag-czarne-hamulce-szosowe-57-75mm-i7187433435.html

https://allegro.pl/nowe-alhonga-hj-n405aq-57-5-76-5mm-416g-dual-pivot-i7359806486.html

 

Nie wiem czemu te drugie są droższe i warte swojej ceny. Ale wyliczyłem, że powinna mi wystarczyć długość ramienia około 70mm, aby klocki sięgnęły obręczy.

Mam mocowanie tylko na jedną śrubę, ale ponoć można znaleźć takie modele, które mocuje się na jedną śrubę i są z Dual Pivotem, nie wiem, czy te wyżej przeze mnie wymienione obsługują takie starsze systemy na jedną śrubę.

Rozwarcie tych szczęk jest dużo mniejsze niż V-Brake'ów, więc przy ściąganiu/zakładaniu koła musiałbym spuszczać powietrze z opon?

 

W skrócie - czy wybrane przeze mnie modele będą pasować do mojego roweru, a może inne modele? Czy może do tego roweru pasują tylko V-Brake'i i koniec?

IMG_20180914_195822.jpg

IMG_20180914_195841.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś wymyślił. Z hamulców obręczowych najlepsze są właśnie V-ki (nie licząc egzotycznych hydraulicznych Magur). Są proste w regulacji i skuteczne, a jak Ci w Twoich czegoś brakuje to na pewno nie jest kwestia rodzaju hamulców tylko albo konkretnie Twojego modelu, albo regulacji. Jakbyś się uparł na te calipery to musisz też wymienić klamki, bo jest inny ciąg linki, ale one są po prostu słabsze. Na dodatek chińczyki, które wybrałeś...

Kup porządne klocki, wymień linki, przeserwisuj i wyreguluj hamulce, a zobaczysz, że Cię będą z siodła wyrzucać. Po zdjęciach już widać, że regulacja to u Ciebie leży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak w starym rowerze miałem v-ki - jakieś chińskie , rower z marketu. Później przekładałem ramę z ojcem i nikt z nas nie wiedział , że klamki od canti mają inny ciąg linki , także klamki od canti działały z v-kami.

 

Uważałem się za speca rowerowego , a nie umiałem nawet ustawić szczęk porządnie - albo ocierało i klamka chodziła fajnie , albo nie ocierało i skok był taki , że nie było hamulców :P Żeby nie było - nawet nie wiedziałem , że jest regulacja odległości szczęk od obręczy :P

Oczywiście jedna szczęka już podpierała klockiem o obręcz , druga miała pół metra miejsca - oczywiście nie dosłownie :P 

 

Jak zmieniłem rower to postanowiłem , że go nie zapuszczę tak jak starego. Zainteresowałem się tematem - siedzę do dziś :P  Ale nauczyłem się regulować v-ki , to plastikowe , chińskie v-ki , klocki alhonga i klamki od canti stawiały mnie na koło :P Także polecam zacząć od regulacji ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ychu napisał:

także klamki od canti działały z v-kami.

Oczywiście, że działają, ale klamki od canti ciągną mniej linki i regulacja robi się upierdliwa, bo maleje skok, a rośnie siła nacisku. Jak się jest ogarniętym i obręcz jest prosta to można to ustawić tak jak opisujesz, ale z dedykowaną klamką jest łatwiej i modulacja jest wygodniejsza (chociaż "jadowitość" hamulców też można lubić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seraph napisał:

czywiście, że działają, ale klamki od canti ciągną mniej linki i regulacja robi się upierdliwa, bo maleje skok, a rośnie siła nacisku.

Wiem o tym wszystkim :P Chodziło tylko o przedstawienie , jak beznadziejną konfigurację wtedy miałem , a jak to działało po odpowiedniej regulacji :P

Także dedykowana klamka i dobra regulacja i nie ma siły , że nie hamuje ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczę, ja się zapytałem, jako laik a nie znawca tematu, poczułem się trochę zaatakowany.

 

Ja chciałem wymienić hamulce, bo rower kupiłem używany i już jeżdżę na nim 5 lat, do tego nie wiem ile czasu jeździł gość przede mną. Nie wiem jak działają nowe zaciski V-ki, ale wydaje mi się, że po takim długim czasie, te wszystkie sprężyny są już rozciągnięte i nie odpychają tak jak nówki. Do tego dochodzą mi te śrubki po bokach do regulacji skoku. Przynajmniej jedna z nich ma tak uwalony łepek, że bałem się nią kręcić, aby nie uwalić do końca tej główki. Jak poczytałem co mi napisaliście, to pół godziny męczyłem się z tą śrubą i użyłem trochę WD40 i wreszcie dało radę ją odkręcić - a myślałem, że to klops i są one niewymienialne. Teraz pytanie jakiego rodzaju to śrubki i czy np. w Castoramie takie dokupię. Ale czy jest sens takie wieloletnie zaciski próbować regenerować? Stwierdziłem, że jak już próbuję przeczyścić cały rower od a do z, to powymieniam części eksploatacyjne. Poszukałem informacji o hamulcach i skoro mogę mieć za nie za duże pieniądze (tak w okolicach 50 - 100 zł, ale mogę trochę dołożyć jak warto na coś więcej) na nową część i nie bawić się w regenerację.

 

Szukałem informacji jakie są modele hamulców i poza tarczowymi (za drogie), spodobały mi się właśnie te Dual Pivot, bo Vki za bardzo wydaje mi się, że zaciskają się pod dużym kątem. Jeśli chodzi o klocki, to nie narzekam na siłę hamowania. Mam lepszej jakości (Meridy) niż te z marketu (zacząłem kupować droższe klocki odkąd nowe klocki z marketu za 5 zł szybko się wytarły, a w trakcie produkcji wpadła do nich jakaś kuleczka i rysowała mi obręcz).

Mam klamkomanetki Deore jakieś LX, przy nich jest taka płaska śruba (L * H), gdzieś tam wyczytałem, że służy do regulowania naciągu linki, mam nadzieję, że nie są tylko Vek.

 

Może nie umiem regulować zacisków, bo zajmuje mi to jakieś 1,5 - 2 godziny ;/ Ale staram się, aby zaciskały równo, w tym samym momencie. Więc nie wiem, po czy widać brak moich umiejętności ;)

 

No to co polecacie?

Ratować te Vki?

Kupić nowe Vki?

Kupić Dual Pivota jakiegoś dobrego, bo moje to chińczyki?

Coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie mssz klocki hamulca? Raczej wymieniłbym szczęki na uzywane w db/bdb stanie jakiejś lepszej grupy. Skoro masz dobre klamki hamulca ( a masz ) i z opisu są to albo bl-m600 lub bliźniacze bl-m570/571 to szukalbym używanych br-m600 lub br-m570 do kompletu. Później dam Ci linki do ogłoszeń. ( widziałem oba ostatnio )

I wyczyścić obręcz. Odtluscic trzeba. Szczególnie, że wd40 mógł się dostać na obręcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to dziękuje za informację. Pozostaję przy Vkach, bo za dużo niewiadomych przy Dual Pivotach. Próbowałem szukać odpowiedniej śrubki do regulacji, ale brak efektów.

Także zweryfikuję jeszcze propozycje SoloTM, lub poszukam czegoś na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...