Skocz do zawartości

[przerzutka] Nexus 7 - problem z 6 i 7 biegiem


uberth

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, mam problem z nexusem 7 - biegowym. Wszystko ładnie się zmienia jeśli chodzi o 1-5 biegi. 6,7 bieg są "lżejsze" niż 5 bieg. Wykonałem regulacje. Gdy to nie pomogło zanurzyłem przekłanie na godzinę w oleju minaralnym. Po przeskładaniu całości nie było poprawy. Co radzilibyście zrobić ?

Napisano

1. Oddać ludziom, którzy się na tym znają.

2. Wymienić koło na nowe (ewentualnie kupić nową piastę i zapleść na starej obręczy, co sensu nie ma przy takich kosztach).

Napisano

Czy regulowałeś na 4 przełożeniu? by żółte kreski się zrównały. Ja rozłożyłem by nałożyć smaru luźnego, skręciłem i wszystko hula. Nawet nie słychać cykających zapadek.

Napisano

Rozmawiałem z znajomym, który zajmuje się naprawą rowerów. Wspomniałem o twoim problemie z piastą 8 biegową. Powiedział że przeplatał już cztery koła na piasty 7 biegowe, wyrabiają się jakieś zapadki. Pewnie jest tak jak działa to OK, jak nie działa to wymienić. Ja swoją 7 biegową zrobiłem 6000km.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Ogólnie widać na filmie, że ten element sterujący zapałkami na 2 ostatnich biegach się nie porusza. Przeskładałem na nowym smarze mechanizm i okazało się że jest ok. Dam znać za jakiś czas czy problem nie powrócił.

  • 1 rok później...
Napisano

Tu nie ma co porównywać Nexusa 7 i 8 bo w środku jest inna konstrukcja.

Czy autor wątku rozwiązał problem?

Teraz i moją starą piastę SG7-C20 dopadła ta sama przypadłość  - biegi 1-5 działają prawidłowo a 6 i 7 pozornie tzn. działają OK na sucho i przy obracaniu pedałami na jałowo (odwrócony rower)  ale w normalnej pozycji i w czasie jazdy co jakiś czas bieg ślizga się albo wręcz wypada non stop na niższe. 

Regulacje linką nic nie wnoszą, sprawdziłem wnętrze wszystko aż po ośkę i wszystko jest całe, sprzęgło i zapadki włączające 6 i 7 bieg włączają się co widać dokładnie po zdjęciu przekładni. A jednak po skręceniu całości problem wraca.

Serwisowalem tą piastę wiele razy wymieniając kilka zespsutych drobiazgów - łożyska, konusa, sprężynę sprzegła i zawsze było OK  (wszystko według NEXUS_SG-7C22-Werkstatthandbuch.pdf, NEXUS_SG-7R40-Werkstatthandbuch.pdf i passmana)

Tym razem zonk - widzę tylko że po zlożeniu piasta ma nieco większy luz wzdłuż osi niż kiedyś ~0.2-0.5mm ale kontra pewnie go gasi

Czy macie jakieś sugestie? Jak wyeliminować ten efekt?
Google nie pomogły. Są podobne wątki na foum uk ale bez rozwiązań.

Czyszczenie i smarowanie nic nie wnosi. Dociąganie kontrą tak czy inaczej też nie pomaga.

 

Napisano

Nic nie piszesz o regulacji na 4 biegu, tak by zeszła się żółta kropka z żółtą kreską. W niektórych piastach może być widoczna od spodu.

Napisano
  W dniu 9.01.2020 o 20:31, dorota57 napisał:

Nic nie piszesz o regulacji na 4 biegu, tak by zeszła się żółta kropka z żółtą kreską. W niektórych piastach może być widoczna od spodu.

Rozwiń  

Dzięki ale o tym wspomniałem na początku tzn. "regulacje linki nic nie dają". Piasta była z powodzeniem serwisowana zgodnie z podręcznikami producenta - a tam regulacja na czwórce to elementarz.
W moim przypadku to zapewne skutek uboczny zużycia jakiejś części albo minimalnego przesunięcia wzdłuż osi ale wizualnie nic na to nie wskazuje a pieski działają. Sprzęgło włączające się na 6 i 7 biegu się włącza - w stanie rozłożonym i po skręceniu całości (słychać ten moment)  - dopiero po przyłozeniu mocy wchodzi to ślizganie albo rozłączanie piesków lub cofanie sprzęgła.

Napisano
  W dniu 10.01.2020 o 08:38, krokodylowy napisał:

regulacje linki nic nie dają

Rozwiń  

Tym się zasugerowałem i stwierdziłem że być może tylko kręciłeś baryłką linki a nie ustawiłeś na 4biegu i nie zeszły się żółte kropka i kreska. Być może jest to spowodowane nie trafieniem któregoś elementu w prowadzenie.Tak miałem, że był luz i dopiero jak rozłożyłem i złożyłem, uważając by powchodziło wszystko w prowadzenia to było OK. Powodzenia.

Napisano

Co masz na myśli pisząc prowadzenia?

Tam niespecjalnie jest co źle złożyć jeśli robiło się to wiele razy albo pierwszy raz ale korzystasz z manuala ;)
Od strony prawej aż po konus i łożysko jest tylko kilka elementów - źle coś złożysz i nie da się zmieniać biegów
Od strony lewej też raptem 8 części (łożysko, 4 bloki i  podkładki ) i już można wyciągnąć ośkę -  trudno o pomyłkę
Faktem jest że tym razem ośki nie rozbierałem bo na oko widać że po podłączeniu pierścienia przerzutki biegi się czysto zmieniają i wchodząc na szóstkę odskakuje sprzęgło zwalniajace zapadki włączające przekładnię dla 6 i 7.

Czy pamiętasz jaki duży masz luz elementów wzdłuż osi, pomiedzy elementami po zlożeniu wszystkich bloków na ośce i założeniu blaszki spinającej całość?

Wydaje mi się że przyczyną mogłoby być zużycie/starcie drivera i "feed cama" po których toczy się łożysko ale tam akurat nic takiego nie widać i na pewno nie jest to starcie rzędu 0.5mm. Feed cam tez mocno siedzi i raczej się nie przemieścił.
Sprężyna pod "ger shifting camem"  też wydaje się cała (jak poprzednia pękła to od razu było czuć to pod stopą)
Pieski i reszta też cała.

Kończą mi się pomysły na rozwiązanie tej zagadki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.