Xerotkacy Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Drodzy i Szanowni Koledzy! Jeżdżę gravelem - jak to gravelem, po różnym terenie - i szutrze, i piachu. Mój napęd dość szybko się brudzi. Zastanawiam się czy montować błotniki. Czy wpłyną na czystość napędu? Czy raczej, z Waszego doświadczenia, chronią tylko tyłeki nogi, a napęd brudzi się i tak, z błotnikami czy bez. Jak to jest? Jeżeli błotniki miałyby znacząco zmniejszyć osadzanie się brudu na napędzie i wydłużyć jego żywotność, to bym ich montaż rozważył, niezależnie od minusów estetycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Błotniki mogą, ale nie muszą ograniczać ilości brudu wypadającego z bieżnika opony na zespół napędowy, aby spełniały taką rolę przedni błotnik musi mieć dolną krawędź jak najniżej( np. topeak defender xc1 ), a tylny wchodzić jak najgłębiej, by stanowił barierę osłaniającą przednią przerzutkę. Na tym obrazku widać, o co mi chodzi, przedni błotnik aby osłaniał zębatki korby musi być jeszcze trochę dłuższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Będzie sie brudziło tak czy owak, tylko z błotnikami trochę wolniej. Błotniki musiałyby być do samej ziemi i sporo szersze od opon, żeby uzyskać zadowalające efekty. W zimówce albo w rowerze typowo transportowym to ma sens, ale w rowerze do jazdy w terenie jakby mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xerotkacy Napisano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Dziękuję Wam obydwu za podpowiedzi. Podaruję sobie więc błotniki, skupiając się na czyszczeniu napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.