mesqueun Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Niedawno zmieniłem przedni hamulec na nowy Shimano Deore. Pierwszy problem jaki miałem, to niemożność ich wycentrowania tak, aby całkowicie wyeliminować ocieranie klocków o tarczę, ale tu najprawdopodobniej powodem jest krzywa tarcza. Natomiast bardziej irytuje mnie fakt, że hamulce trzeba na nowo centrować po każdym zdjęciu koła. Koło jest na ośce 9mmQR i zdejmuję je dosyć często, aby przewieźć rower samochodem, bądź wymienić opony. Jak wyeliminować ten problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Na 9mm nie da się tego wyeliminować. Jedynym rozwiązaniem jest sztywna oś. Też mnie to wkurza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 A tarcze z tej samej/wyższej grupy? Poza tym jedną z częstszych przypadłości M615 jest nierównomierna praca tłoczków. Czyszczenie i smarowanie na długo nie starczają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 No nie przesadzałbym, "że się nie da", tyle lat człowiek jeździł nie było sztywnych osi... a zacisk się poprawiało - owszem, ale raz na ruski miesiąc. A prawda jest taka że 80% problemów tego typu wynika z plastelinowej krzywej tarczy pokroju sm-rt54 (nie wiem jaką ma autor tarczę, ale na tym bym się skupił na początek) Reszta przypadków to niskiej klasy "amortyzator" o sztywności wędki na szczupaka, któremu nawet ośka 20mm by nie pomogła, albo bijące koło dodatkowo z oponą jak kartofel. No i są jeszcze sumy wszystkich nieszczęść krzywa kiepska tarcza, kiepski amortyzator i krzywe koło Reasumując: po pierwsze krzywa tarcza (sam autor to napisał), po drugie 615-tki (tak jak wyższe modele Shimano) mają mniejszą szczelinę niż hamulce pokroju 3xx czy 4xxx, czy tektro. Więc i mniejsza tolerancja na te pół milimetra które się to koło różnie z QR9 zapina. Prosta tarcza pokroju rt76 (jest i węższa i sztywniejsza) poprawi sytuację, o ile nie wyeliminuje w całości problemu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Jak ktos jest perfekcjonista i po wlozeniu kola zakreca w powietrzu wsluchujac sie czy czasem subtelnie cos ociera to wspolczuje. Bo najprawdopodobniej podczas jazdy tego nie ma. Zawsze cos mi tam po ociera po wyciagnieciu i wlozeniu kola, chwila jazdy, kilka silniejszych zahamowan i nie mam problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 U mnie kiedyś pomogła zamiana zacisku na taki na imbus i dokręcanie zawsze z tą samą siłą kluczem dynamometrycznym. Rzekomo same w sobie takie zaciski zwiększają nieco sztywność ale IMO to problem głównie powtarzalności a nie sztywności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 (edytowane) Pisząc, że się nie da, założyłem, że problem wynika wyłącznie z faktu wyjęcia i ponownego włożenia koła . Jak krzywa tarcza, to tylko wymiana albo prostowanie pomogą. Tarcie rozumiane jako delikatne szuranie, a nie blokowanie koła. 9 minut temu, dran2 napisał: U mnie kiedyś pomogła zamiana zacisku na taki na imbus i dokręcanie zawsze z tą samą siłą kluczem dynamometrycznym. Rzekomo same w sobie takie zaciski zwiększają nieco sztywność ale IMO to problem głównie powtarzalności a nie sztywności. Dokładnie chodzi o powtarzalność, sztywna oś zwiększa tą powtarzalność Edytowane 11 Września 2018 przez biker_xc 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Zacisk na imbus + klucz dynamometryczny, czyli tak jak kolega wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesqueun Napisano 11 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2018 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: A tarcze z tej samej/wyższej grupy? Rower kupiłem używany, nie wiem dokładanie jakie to tarcze. Jedyna informacja na nich zawarta to: Aztec 160mm Godzinę temu, shotgun napisał: Bo najprawdopodobniej podczas jazdy tego nie ma. Zawsze cos mi tam po ociera po wyciagnieciu i wlozeniu kola, chwila jazdy, kilka silniejszych zahamowan i nie mam problemu. Niestety po przejechaniu jakiegoś dystansu, tarcza ma tendencję do "przyklejenia" się do jednego z tłoczków i koło luźno prawie się nie kręci... Godzinę temu, dran2 napisał: U mnie kiedyś pomogła zamiana zacisku na taki na imbus i dokręcanie zawsze z tą samą siłą kluczem dynamometrycznym. Możesz wkleić link, aby zobaczyć jak takie coś wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 @mesqueun chodzi o coś takiego https://allegro.pl/zaciski-xlc-qr-a01-antykradziezo-piasty-siodlo-698-i7246412207.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Tak samo moze kupic zaciski DT i tez bedzie mogl dowalic jak chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesqueun Napisano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Które z tych będą pasowały, bo mają różną grubość i z jaką siłą je dokręcać kluczem dynamometrycznym? http://www.chainreactioncycles.com/halo-hex-key-skewer-set/rp-prod26621 http://www.chainreactioncycles.com/halo-xl-hex-key-skewer-set/rp-prod26622 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Ja dokręcam 7,5-8Nm, nigdy problemów nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Za 24zł masz przyzwoite zamykacze Novatec, klucz dynamometryczny nie jest w tym przypadku do niczego potrzebny. https://allegro.pl/komplet-szybkozamykaczy-novatec-216fq-216rq-xc-mtb-i6985383639.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Tylko szybkozamykaczem, choćby liczył obrotów za każdym razem, nie uzyskany zadowalającej powtarzalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Nie wiem od czego to zależy ale z przednim kołem nie mam problemu, spokojnie można trafić. Ale wyjęcie tyłu za każdy razem kończy się regulacja zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Co ciekawe ja na starych hamulcach M396 praktycznie zacisków nie ruszałem, w nowych M6000 praktycznie za każdym razem muszę coś minimalnie poprawić, ale nie jest to taka skala jak u autora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesqueun Napisano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Myślałem, że te zaciski robią zarówno pod oś 9 mm jak i 15 mm i że trzeba kupić konkretnie pod oś. Na linkach, które podałem zaciskacze mają różną grubość i nie wiem, które będą pasować do mojej 9mm ośki. Czy zaciski są uniwersalne i pasują zarówno pod oś 9mm jak i 15mm? Jakby mi to ktoś rozjaśnił byłbym wdzięczny;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Do Twoich osiek 9mm pasują zaciski QR9 czyli... 5mm średnicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 4 godziny temu, Jerry6 napisał: Nie wiem od czego to zależy ale z przednim kołem nie mam problemu, spokojnie można trafić. Ale wyjęcie tyłu za każdy razem kończy się regulacja zacisku. może od sztywności ramy? Amor jednak jest mniej podatny na ściskanie, widełki bardziej pracują podczas dociskania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesqueun Napisano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Teraz, abdesign napisał: Do Twoich osiek 9mm pasują zaciski QR9 czyli... 5mm średnicy. czyi żade z tych, które podałem w linkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Teraz, biker_xc napisał: może od sztywności ramy? Amor jednak jest mniej podatny na ściskanie, widełki bardziej pracują podczas dociskania Nie mam amora tylko sztywny widelec :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Też mam M-615 i nie pamiętam kiedy je regulowałem. Nawet ostatnio po wymianie klocków nie było potrzeby regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesqueun Napisano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2018 W dniu 12.09.2018 o 05:46, skom25 napisał: Ja dokręcam 7,5-8Nm, nigdy problemów nie miałem Kupiłem zacisk na imbus i jak go dokręcam na 7Nm to tylne koło się nie chce kręcić. Jak poluzuje to chodzi elegancko, tylko nie siedzi solidnie na uchwytach (drop out). Przednie koło dokręcam na 7Nm i nie ma problemu. Czemu tak może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 12 Października 2018 Udostępnij Napisano 12 Października 2018 Za mocno skręcona piasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.