Eazy Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 (edytowane) Ile oleju powinno iść w dolne lagi Manitou Marvel TS Air 29 o skoku 100mm? Z tego co wstępnie wyszukałem to wygląda na to, że 16ml. Wydaje mi się sporo (w porównaniu np. do Reby, gdzie zgodnie z instrukcją idzie 5ml). Ma ktoś może service manual do tego widelca? Lać tam standardowe 15WT? Czy ktoś testował coś lepszego niż Sram Butter na uszczelki kurzowe? Edytowane 10 Września 2018 przez Eazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Siemka Tu masz manual: http://www.manitoumtb.com/wp-content/uploads/2016/12/2012-Service-Manual-REV2.1.pdf a tu oil chart: http://www.manitoumtb.com/wp-content/uploads/2016/11/Oil-Height-Diagram_new-REV2.pdf który zaleca do tłumika olej syntetyczny 5w maxima. W dolne lagi manitou zaleca semi bath. Z tego co wiem ludzie też daja 15w a nawet 20w. Co do smaru sam sram butter nie jest najgorszy, oryginalnie manitou zaleca slickoleum. pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 3 godziny temu, Eazy napisał: Z tego co wstępnie wyszukałem to wygląda na to, że 16ml. Zgadza się, 16 ml. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Września 2018 6 godzin temu, Eazy napisał: Czy ktoś testował coś lepszego niż Sram Butter na uszczelki kurzowe? Slickoleum, PrepM, Slick Honey. Testowałem każdy z nich, PrepM jest dosyć gęsty i jako taki wg nie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Slickoleum lub Slick Honey wypadają lepiej . Choć ten smar i tak nie jest głównym środkiem smarnym dla dolnych goleni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Co do PerpM, to zaleca się wymieszanie go z olejem, i aplikowanie takiej mieszanki. Ja tak robię i efekt bardzo dobry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 A czy coś takiego jak Slick Kick będzie znacząco odbiegało od w/w preparatów w zastosowaniu do tłoka powietrznego (air piston) i wspomnianych uszczelek kurzowych? Mam to w magazynku swoim i zastanawiam się czy warto wyłożyć kolejne $ właśnie na PerpM/slickoleum/sram butter czy też ono będzie wystarczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2018 (edytowane) Dziękuję za pomoc Muszę jeszcze zakupić olej (wezmę 15WT to będzie od razu do Reby) i nowy smar. Zobaczę, czy tam, gdzie będę robić zakupy jest coś innego niż Sram Butter. Jak nie to pewnie na nim się skończy, chociaż przetestowałbym Slick Kick albo ten rozmieszany z olejem PrepM. EDYTA: W sbike mają tylko Sram Butter, więc nie będę na siłę kombinować. Oczywiście jedyna wielkość opakowania, która się kalkuluje to 500ml, więc wygląda na to, że utknę z nim na trochę Edytowane 10 Września 2018 przez Eazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Slickoleum w normalnej ilości https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/oleje-smary/prod/slikoleum Kupowałem ten smar u nich- konfekcjonują do małych pudełek. Stosuję/stosowałem do amorków i tłumików. PrepM jest w Polsce praktycznie niedostępny ,a sam nigdy go nie mieszałem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2018 (edytowane) Dzięki Pozostanę chyba jednak przy tym dużym Sram Butter bo chyba wychodzi najtaniej. Slikoleum tutaj wychodzi 0,50zł za gram a w sbike 500g Sram Butter kosztuje 139zł, czyli 0,28zł za gram. Slikoleum za 500g wychodzi 200zł, czyli ponad 40% drożej. Chyba, że Slikoleum jest dużo lepsze niż Sram Butter EDYTA: Jest sens używać oddzielnie PM600 do sprężyny powietrznej, czy można wszystko obgonić za pomocą Sram Butter? Edytowane 10 Września 2018 przez Eazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Września 2018 8 minut temu, Eazy napisał: Jest sens używać oddzielnie PM600 do sprężyny powietrznej, czy można wszystko obgonić za pomocą Sram Butter? Wg mnie - nie. 8 minut temu, Eazy napisał: Slikoleum tutaj wychodzi 0,50zł za gram a w sbike 500g Sram Butter kosztuje 139zł, czyli 0,28zł za gram. Slikoleum za 500g wychodzi 200zł, czyli ponad 40% drożej. Jak często będziesz używał smaru? Pytam z ciekawości. Pół kilo smaru to ......... bardzo dużo smaru na bardzo dużo smarowań.Na uszczelki i tłok powietrzny zużyjesz jednorazowo może 2 gramy, więc te pół kilo zużyjesz w ciagu 250 serwisów. Ale w sumie to Twoja decyzja i ją szanujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2018 8 minut temu, durnykot napisał: Jak często będziesz używał smaru? 2 amortyzatory 2 razy w sezonie, czyli minimum 4 serwisy. Jeżeli nie ma sensu brać PM600 to zarówno do sprężyn powietrznych (przy pełnym serwisie), jak i do kurzowych przy serwisowaniu tylko dołu. Do tego mam piasty Sram, do których ten smar podobno się nadaje Wiem, że to bardzo duża ilość i będzie pewnie na kilka lat, ale wolę chyba tak, niż płacić podwójną cenę za mniejsze opakowanie. Do tego dojdą koszty wysyłki (w sbike robię większe zakupy, więc wysyłkę mam bezpłatną) i na koniec wyjdzie, że dałem 70zł za 100g smaru, gdzie mogłem mieć 5 x tyle za 140zł W service manualu do Reby wydaje się, że idzie tego smaru na sprężynę powietrzną zdecydowanie więcej niż 2g Na zdjęciach jest wprawdzie PM600, ale domyślnie będzie tam szedł Sram Butter. Chyba, że mocno przesadzają z ilością w manualu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Odświeżę temat, bo w końcu mam chwilę czasu (pogoda się popsuła :P) żeby zabrać się za serwis Manitou. Przeglądam oil chart i jestem trochę w kropce - które wartości przyjąć dla Marvel TS Air (tłumik ABS+)? W tabeli jest Marvel Comp/Expert albo Marvel PRO. Do tego w manualu jest co innego niż w oil chart w przypadku wersji PRO. Zgodnie z manualem Marvel Expert ma mieć poziom 87mm a Marvel PRO 108mm Z kolei w oil chart mamy Marvel Comp/Expert 87mm (i tu się zgadza), ale już dla wersji PRO podane jest 75mm... Pytanie - które wartości mam przyjąć dla TS Air ABS+ (skok 100mm)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Jeśli mnie pamięć nie myli to Marvel Pro ma inny tłumik niż wersje Expert/Comp , stąd różnica w ilości oleju. Wersja Pro ma tłumik taki jak wersje MRD , wersje Expert- klasyczny ABS+ ( wersja In Leg na Oil Chart ). Porównaj swój tłumik i procedurę serwisu z procedurą dla wersji MRD w manualu. Jeśli masz wersję Expert/Comp ( a raczej Comp, bo masz TS Air ) to na 100% masz zwykły tłumik ABS+ i lejesz oleju do wysokości 87 mm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2018 (edytowane) Dzięki za pomoc Wyszło na to, że jest to wersja Expert, czyli będzie 87mm Edytowane 20 Października 2018 przez Eazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 20 Października 2018 Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Eazy masz Marvel w wersji Comp, wersja Expert posiada ISO Air Service - patrz strone nr 4 ( Fork Models ) w/w manuala. Jesli czegoś potrzebujesz pisz, sam powoli kończę robić swoje w miarę posiadanego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Znalazłem na nim naklejkę z napisem Marvel Expert Tłumik z kolei jest ABS+ (tak ma napisane na tym czerwonym kapslu). Właśnie walczę z zamontowaniem kapsla do manetki blokady skoku... idę szukać tutoriala bo coś przekombinowałem. Manetka ogarnięta - okazało się, że 'kapsel' musi być wstępnie napięty do mniej więcej połowy zakresu, żeby blokada działała poprawnie. Rozwiązałem to trochę inaczej - zablokowałem manetkę, naciągnąłem 'kapsel' do samego końca do punktu blokady i dopiero założyłem linkę. Działa, jak powinno aczkolwiek musiałem się wspomóc dodatkową parą rąk do ogarnięcia tego tym sposobem Serwis poszedł sprawnie i chyba w miarę ok czasowo - nie licząc przerw wyszło jakieś 3,5h (wliczając demontaż i montaż widelca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakuzi Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 dzień dobry mam pytanie czy robił juz ktoś serwis Manitou TS Air skok 110 mm , jeszcze tego nie robiłem i byłbym wdzięczny za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.