oalan1 Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Witam, tak jak w temacie. Czym te dwie opony się różnią? Bo cena się różni znacznie. Czy można je zastosować na normalną obręcz, bez systemu bezdętkowego? https://allegro.pl/schwalbe-rocket-ron-addix-tl-e-ts-opona-29x2-25-i7523128049.html https://allegro.pl/schwalbe-rocket-ron-addix-ss-tl-e-opona-29x2-25-i7523534867.html
Eazy Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 To są dwie różne wersje - Evolution i Performance. Różnią się mieszanką gumy, budową bocznych ścianek i wagą. Obie opony są przystosowane do montażu bez dętki. To, czy da się je zastosować na normalnej obręczy zależy już od profilu rantów. Gdyby nie chciało zadziałać normalną metodą to zawsze możesz spróbować 'ghetto tubeless': https://www.1enduro.pl/ghetto-tubeless-opony-bezdetkowe/
oalan1 Napisano 10 Września 2018 Autor Napisano 10 Września 2018 ja mam coś takiego: https://allegro.pl/obrecz-29-mtb-alexrims-md17-czarna-ht-32-i7480318197.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&ev_ln=PRODUCT+GROUP&utm_content=&gclid=Cj0KCQjwidPcBRCGARIsALM--eNdLTYfpaYLlPmQj6dzh-vMVbp9QexWewiPWzkIWKIpkWEdG0-NP8AaAvmtEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CLqKnp7jr90CFcwK4AodAvQFNQ A chcialbym je założyć normalnie z dętką i potem po wymianie obręczy za parę miesięcy już zrobić system bezdętkowy A ja szukam dobrej opony w teren, która też poprawi mi jazdę w zimę, więc te są chyba solidne i uniwersalne, pytanie czy jest sens za tą droższą oponę płacić prawie stówę więcej
Eazy Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Założysz te opony z dętką na te obręcze, ale będzie trochę 'żarówa' z tego bo obręcz jest dosyć wąska (z tego co widzę wewnętrzna szerokość chyba 18mm). Jeżeli planujesz później założyć dedykowaną obręcz do systemu bezdętkowego to jedna i druga opona zda egzamin. Tylko kup obręcze o szerokości wewnętrznej co najmniej 23-25mm. Dopytaj jeszcze o ETRTO. Na zdjęciu nie widać dokładnie czy jest to 622x16, czy 622x18. Jeżeli pierwszy wariant to opona 2,25 nie powinna być montowana na ta wąskiej obręczy. Jeżeli wersja druga to tymczasowo można się przemęczyć, ale generalnie max powinno tam pójść 2,0.
kipcior Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Te opony są niemal doskonałe pod kątem uniwersalności i szybkości. Tylko miej świadomość, że żużywają się bardzo szybko. Evo z tyłu zdarłem po 1500km. Więc za parę miesięcy może być już za późno na bezdętkę
oalan1 Napisano 10 Września 2018 Autor Napisano 10 Września 2018 Ja mam wersję obręczy 622x18 . Wcześniej miałem micheliny countrygrip 2.1 lub 2.2. Teraz mam uniwersalne na płaskie 2.0 Ale chce w zimę pojeździć rowerem i w październiku jadę pierwsze zawody a jeśli popada to będzie niesamowite błoto.
Eazy Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Przy tej szerokości obręczy opona 2,25 będzie już układać się trochę w 'żarówkę', ale nie przejmowałbym się tym nadmiernie skoro i tak niedługo zmienisz obręcze.
oalan1 Napisano 10 Września 2018 Autor Napisano 10 Września 2018 Tzn chciałbym je zmienić przed następnym sezonem . To jest sens z tymi oponami?
bts Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Na tył to chcesz zakładać czy na przód? Jeśli na przód, to zakładając że jeździsz w terenie, lepszy będzie Nobby Nic w wersji Evo. Na przodzie zużywa się w żółwim tempie a trzyma wzorowo w błocie i w ogóle gdziekolwiek. Jak na tył, to daj sobie spokój z wersją Evo i weź tańsze performance. Sam wziąłem Rocket Rona Evo na tył i schodzi dużo szybciej niż myślałem, trochę za szybko nawet uwzględniając to, że katuję ją bez litości. Daje jej jakieś 2k km max i będzie do kosza. Jak za dwie stówki to trochę mało. Dodam jeszcze, że mój topniejący-w-oczach RR jest w wersji SpeedGrip która ma ponoć lepiej trzymać niż standardowy Addix Speed. @kipcior, Ty zdarłeś wersję Speed czy SpeedGrip? Na singletrackworld testowali Speed i po 500 milach wyglądała nadal jak nówka [picrel], może słabsza trwałość to przypadłość SpeedGripa?
dziksoltys Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 To zależy jaki stan opon teraz masz i jakie. Ale spróbuj odrazu na bezdętki niedawno kupiłem właśnie oponę ROCKET RON ADDIX TL-E TS i zestaw trezado to bez problemu ją założyłem i pompką nożną napompowałem. Dodam że z przodu mam też roro i już musiałem użyć kompresora, te same obręcze.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 10 Września 2018 Mod Team Napisano 10 Września 2018 kipcior Już tak kolegi nie strasz tym małym przebiegiem - oczywiście kwestia gdzie i jak się jeździ, ile się waży... Ja co prawda mam RaRa EVO SS TLE, czyli jednak mniej agresywny i być może nieco wolniej ścierający się bieżnik, a opona po ok. 7 k km wyglądała tak : Dasz wiarę Fakt, że asfaltu to ona widziała symboliczne ilości.bts Która to wersja - starsza, czy nowsza Podobno nowe modele są bardziej żywotne.
oalan1 Napisano 10 Września 2018 Autor Napisano 10 Września 2018 Tylko moje obręcze nie są przystosowane do bezdetek . Alexrims md17 622x18
kipcior Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Ja go kupowałem w 2016, Snake Skin i prawdopodobnie była to mieszanka Pacestar. Waga niecałe 70kg więc to nie to Teren to kamienie w Beskidach i asfalt. Przód wyglądał ok ale z tyłu było źle. Bieżnik się zużył, zaczął tracić przyczepność, łapał gumy i poszedł do śmieci. Przez jakiś czas miałem z tyłu starego Ardenta. Potem kupiłem Smart Sama 2.6. Ardent to kotwica, a SS swoje ważą i pod górę to czuć więc po jakimś czasie zakupiłem używanego RoRo, a stary przód dałem na tył. Zrobiłem tak jakieś 500km, głównie góry, a na końcu Jura. Po tym tył się nieco zużył i zacząłem znowu łapać gumy... Kupiłem Mezcale G+ 2,25 i na moje warunki to jest to ale nie są tak uniwersalne jak RoRo, nie nadają się na błoto. Używam ich zamiennie z SS 2,6. Obie nie chcą się zużyć, Ardent zresztą też nie chciał. A RoRo niestety jest zwyczajnie za drogi jak miałbym go kupować 2 razy w roku.
bts Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Godzinę temu, KrissDeValnor napisał: bts Która to wersja - starsza, czy nowsza Podobno nowe modele są bardziej żywotne. Najnowsze Evo. Jak będę wieczorem w domu to wrzucę jak wygląda po jednej etapówce w Beskidach (łącznie ~200 km) i paru luźnych przejażdżkach po lasku. Masakra jakaś. Dodam jeszcze że wygląda jakby opona cierpiała najbardziej od hamowania – z jednej strony klocki są mocno oberwane, od strony "napędowej" – prawie nieruszone.
dziksoltys Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 No ja mam dt swiss 533d kupowane 3 lata temu i jak się nie mylę to też nie są dedykowane pod bezdętki. Na początku na to nikt nie patrzył i zakładali bo innych obręczy nie było .
woojj Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 8 godzin temu, oalan1 napisał: Czym te dwie opony się różnią Ta droższa wersja z czerwonym paskiem tylko dla świadomych ścigantów- kogucików. W innym przypadku 1 wyjazd w konkretne góry (90 kg ) załatwia oponki na amen. Bardzo delikatne. Kup sobie Vittorię Barzo....
oalan1 Napisano 10 Września 2018 Autor Napisano 10 Września 2018 Chyba kupię ta vittorie. W sumie tania i tak na pół roku by stykla a na wiosnę bym nowe obręcze kupił na bezdętki
bts Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Vittoria to dobry wybór, jeśli nie będzie trwalsza, to przynajmniej tańsza A tu tak wygląda mój Rocket Ron Evo po 200 kilometrach: @KrissDeValnor
Alsew Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 11 minut temu, bts napisał: A tu tak wygląda mój Rocket Ron Evo po 200 kilometrach: Jednym słowem KPINA! Opona za 200 zł zrobiona z gównolitu To moja Barzo po 5000km na tyle lepiej wygląda, ma co prawda już lekko wytarty bieżnik ale nie ma takich wyrw w klockach
bts Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 2 minuty temu, Alsew napisał: Jednym słowem KPINA! Opona za 200 zł zrobiona z gównolitu To moja Barzo po 5000km na tyle lepiej wygląda, ma co prawda już lekko wytarty bieżnik ale nie ma takich wyrw w klockach No jest słabo. Jedyne co trzeba jej oddać, to że warunki były ciężkie i nieraz leciałem po kamienistych rynnach z prawie-zaciętym tylnym hamulcem. Poza tym toczy się szybko, lekka jest, przyczepna... Spoiler Też kupię Bardzo następnym razem
kipcior Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 @bts - no przecież funkiel nówka, jeszcze włoski widać Kumpel ostatnio Nobby Nica perf. zajechał. Zajęło mu to 500km i też było WTF?
bts Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Teraz, kipcior napisał: Kumpel ostatnio Nobby Nica perf. zajechał. Zajęło mu to 500km i też było WTF? Zgaduję, że też jako napędowa? Ogółem mam wrażenie, że produkty Schwalbe słabo się sprawdzają na tyle. Z przodu za to mam Nobby Nica Evo, nalatałem 1000 km i wygląda wciąż jak nowy. (Pewnie zasługa tego, że rzadko latam z zaciętym przodem )
kipcior Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 Tak, napędówka. Mój Smart Sam się sprawdza ale to grube, pancerne i w ogóle nie ma wersji Evo.
Eazy Napisano 10 Września 2018 Napisano 10 Września 2018 5 godzin temu, oalan1 napisał: Tylko moje obręcze nie są przystosowane do bezdetek Oklej obręcz taśmą i zobacz, czy się uszczelni z oponą (testowo bez mleka). Jak się uszczelni na rantach to lejesz mleko i śmigasz. Jak się nie uszczelni to albo idziesz w 'ghetto tubeless', albo czekasz na nowe obręcze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.