Skocz do zawartości

[opony] Czym te opony się różnią?


oalan1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To są dwie różne wersje - Evolution i Performance. Różnią się mieszanką gumy, budową bocznych ścianek i wagą. 

Obie opony są przystosowane do montażu bez dętki. To, czy da się je zastosować na normalnej obręczy zależy już od profilu rantów. Gdyby nie chciało zadziałać normalną metodą to zawsze możesz spróbować 'ghetto tubeless': https://www.1enduro.pl/ghetto-tubeless-opony-bezdetkowe/ 

 

Napisano

ja mam coś takiego:

https://allegro.pl/obrecz-29-mtb-alexrims-md17-czarna-ht-32-i7480318197.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&ev_ln=PRODUCT+GROUP&utm_content=&gclid=Cj0KCQjwidPcBRCGARIsALM--eNdLTYfpaYLlPmQj6dzh-vMVbp9QexWewiPWzkIWKIpkWEdG0-NP8AaAvmtEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CLqKnp7jr90CFcwK4AodAvQFNQ

 

A chcialbym je założyć normalnie z dętką i potem po wymianie obręczy za parę miesięcy już zrobić system bezdętkowy

A ja szukam dobrej opony w teren, która też poprawi mi jazdę w zimę, więc te są chyba solidne i uniwersalne, pytanie czy jest sens za tą droższą oponę płacić prawie stówę więcej

Napisano

Założysz te opony z dętką na te obręcze, ale będzie trochę 'żarówa' z tego bo obręcz jest dosyć wąska (z tego co widzę wewnętrzna szerokość chyba 18mm). Jeżeli planujesz później założyć dedykowaną obręcz do systemu bezdętkowego to jedna i druga opona zda egzamin. Tylko kup obręcze o szerokości wewnętrznej co najmniej 23-25mm. 

Dopytaj jeszcze o ETRTO. Na zdjęciu nie widać dokładnie czy jest to 622x16, czy 622x18. Jeżeli pierwszy wariant to opona 2,25 nie powinna być montowana na ta wąskiej obręczy. Jeżeli wersja druga to tymczasowo można się przemęczyć, ale generalnie max powinno tam pójść 2,0. 

Napisano

Te opony są niemal doskonałe pod kątem uniwersalności i szybkości. Tylko miej świadomość, że żużywają się bardzo szybko. Evo z tyłu zdarłem po 1500km. Więc za parę miesięcy może być już za późno na bezdętkę ;) 

Napisano

Ja mam wersję obręczy 622x18 . Wcześniej miałem micheliny countrygrip 2.1 lub 2.2.  Teraz mam uniwersalne na płaskie 2.0 Ale chce w zimę pojeździć rowerem i w październiku jadę pierwsze zawody a jeśli popada to będzie niesamowite błoto. 

Napisano

Przy tej szerokości obręczy opona 2,25 będzie już układać się trochę w 'żarówkę', ale nie przejmowałbym się tym nadmiernie skoro i tak niedługo zmienisz obręcze.

Napisano

Na tył to chcesz zakładać czy na przód? Jeśli na przód, to zakładając że jeździsz w terenie, lepszy będzie Nobby Nic w wersji Evo. Na przodzie zużywa się w żółwim tempie a trzyma wzorowo w błocie i w ogóle gdziekolwiek.

Jak na tył, to daj sobie spokój z wersją Evo i weź tańsze performance. Sam wziąłem Rocket Rona Evo na tył i schodzi dużo szybciej niż myślałem, trochę za szybko nawet uwzględniając to, że katuję ją bez litości. Daje jej jakieś 2k km max i będzie do kosza. Jak za dwie stówki to trochę mało.

Dodam jeszcze, że mój topniejący-w-oczach RR jest w wersji SpeedGrip która ma ponoć lepiej trzymać niż standardowy Addix Speed. @kipcior, Ty zdarłeś wersję Speed czy SpeedGrip? Na singletrackworld testowali Speed i po 500 milach wyglądała nadal jak nówka [picrel], może słabsza trwałość to przypadłość SpeedGripa?

schwalbe rocket ron addix speed cannondale enve tyre

Napisano

To zależy jaki stan opon teraz masz i jakie.

Ale spróbuj odrazu na bezdętki niedawno kupiłem właśnie oponę ROCKET RON ADDIX TL-E TS i zestaw trezado to bez problemu ją założyłem i pompką nożną napompowałem. Dodam że z przodu mam też roro i już musiałem użyć kompresora, te same obręcze.

  • Mod Team
Napisano

kipcior
Już tak kolegi nie strasz tym małym przebiegiem - oczywiście kwestia gdzie i jak się jeździ, ile się waży...
Ja co prawda mam RaRa EVO SS TLE, czyli jednak mniej agresywny i być może nieco wolniej ścierający się bieżnik, a opona po ok. 7 k km wyglądała tak :

image.png.b41e83b260f6bf4808082177535947eb.png

Dasz wiarę :icon_question:
Fakt, że asfaltu to ona widziała symboliczne ilości.

bts
Która to wersja - starsza, czy nowsza :icon_question:
Podobno nowe modele są bardziej żywotne.

Napisano

Ja go kupowałem w 2016, Snake Skin i prawdopodobnie była to mieszanka Pacestar. Waga niecałe 70kg więc to nie to ;) Teren to kamienie w Beskidach i asfalt. Przód wyglądał ok ale z tyłu było źle. Bieżnik się zużył, zaczął tracić przyczepność, łapał gumy i poszedł do śmieci. Przez jakiś czas miałem z tyłu starego Ardenta. Potem kupiłem Smart Sama 2.6. Ardent to kotwica, a SS swoje ważą i pod górę to czuć więc po jakimś czasie zakupiłem używanego RoRo, a stary przód dałem na tył. Zrobiłem tak jakieś 500km, głównie góry, a na końcu Jura. Po tym tył się nieco zużył i zacząłem znowu łapać gumy...

Kupiłem Mezcale G+ 2,25 i na moje warunki to jest to ale nie są tak uniwersalne jak RoRo, nie nadają się na błoto. Używam ich zamiennie z SS 2,6. Obie nie chcą się zużyć, Ardent zresztą też nie chciał. A RoRo niestety jest zwyczajnie za drogi jak miałbym go kupować 2 razy w roku. 

Napisano
Godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

bts
Która to wersja - starsza, czy nowsza :icon_question:
 Podobno nowe modele są bardziej żywotne.

Najnowsze Evo. Jak będę wieczorem w domu to wrzucę jak wygląda po jednej etapówce w Beskidach (łącznie ~200 km) i paru luźnych przejażdżkach po lasku. Masakra jakaś.

Dodam jeszcze że wygląda jakby opona cierpiała najbardziej od hamowania – z jednej strony klocki są mocno oberwane, od strony "napędowej" – prawie nieruszone.

Napisano

No ja mam dt swiss 533d kupowane 3 lata temu i jak się nie mylę to też nie są dedykowane pod bezdętki. Na początku na to nikt nie patrzył i zakładali bo innych obręczy nie było :).

Napisano
8 godzin temu, oalan1 napisał:

Czym te dwie opony się różnią

Ta droższa wersja z czerwonym paskiem tylko dla świadomych ścigantów- kogucików. W innym przypadku 1 wyjazd w konkretne góry (90 kg ) załatwia oponki na amen. Bardzo delikatne.

Kup sobie Vittorię Barzo....

Napisano
11 minut temu, bts napisał:

A tu tak wygląda mój Rocket Ron Evo po 200 kilometrach:

Jednym słowem KPINA! Opona za 200 zł zrobiona z gównolitu:huh: To moja Barzo po 5000km na tyle lepiej wygląda, ma co prawda już lekko wytarty bieżnik ale nie ma takich wyrw w klockach:excl:

Napisano
2 minuty temu, Alsew napisał:

Jednym słowem KPINA! Opona za 200 zł zrobiona z gównolitu:huh: To moja Barzo po 5000km na tyle lepiej wygląda, ma co prawda już lekko wytarty bieżnik ale nie ma takich wyrw w klockach:excl:

No jest słabo. Jedyne co trzeba jej oddać, to że warunki były ciężkie i nieraz leciałem po kamienistych rynnach z prawie-zaciętym tylnym hamulcem. Poza tym toczy się szybko, lekka jest, przyczepna... 

Spoiler

Też kupię Bardzo następnym razem ;)

 

Napisano
Teraz, kipcior napisał:

Kumpel ostatnio Nobby Nica perf. zajechał. Zajęło mu to 500km i też było WTF?

Zgaduję, że też jako napędowa? Ogółem mam wrażenie, że produkty Schwalbe słabo się sprawdzają na tyle. Z przodu za to mam Nobby Nica Evo, nalatałem 1000 km i wygląda wciąż jak nowy. (Pewnie zasługa tego, że rzadko latam z zaciętym przodem ;) )

Napisano
5 godzin temu, oalan1 napisał:

Tylko moje obręcze nie są przystosowane do bezdetek

Oklej obręcz taśmą i zobacz, czy się uszczelni z oponą (testowo bez mleka). Jak się uszczelni na rantach to lejesz mleko i śmigasz. Jak się nie uszczelni to albo idziesz w 'ghetto tubeless', albo czekasz na nowe obręcze. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...