Skocz do zawartości

[do 4k] lekki cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Chciałbym kupić lekkiego crossa. Aluminiowa rama. Idealnie 11 kg, ale takich chyba nie ma w tej cenie i z taką ramą ;) Więc załóżmy do 12 kg? Z przeznaczeniem z jednej strony na wycieczki z sakwami, z drugiej strony na jazdy szosowo-lekkoterenowe. Czuły amor (jestem lekki - 70 kg). Wolałbym 2x11, ale 3x10 przeżyję.

(Tło: mam szosówkę, ale w niej maksymalna szerokość opon to około 30mm, poza tym przełożenia są trochę za twarde. Niby mam starego crossa, ale jest ciężki, do tego napęd też twardy. Wymiana mi się nie opłaca za bardzo. Więc wpadłem na genialny pomysł, żeby kupić sobie nowy rower ;))

Co byście polecili?

Ciężko znaleźć coś w tej wadze...

Np. Kross Evado 9.0 waży 13 kg... Author Avion 2017 niby 12 kg, ale rama karbonowa i sprzęt kiepski. Cube Cross 2018 13.5 kg. Kellys Phanatic 90 nie podają wagi. Podobnie Trek DS 4

Najbliżej znalazłem:

W innym wątku https://www.forumrowerowe.org/topic/230278-4500-cross-co-najlepsze-w-tej-cenie/?tab=comments#comment-2093785

Trzeba by jeszcze sprawdzić czy to prawdziwa waga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Canyon jest o tyle ciekawy, że ma sztywne osie i koła oraz napęd z MTB, a do tego ma taperowaną główkę ramy, więc na upartego przyjąłby nawet współczesny amor MTB, tyle że trzeba by zmniejszyć skok, żeby zachować geometrię.
Według suchych danych jest też najlżejszy, co jest całkiem prawdopodobne.
Głos na Canyon'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

(Tło: mam szosówkę, ale w niej maksymalna szerokość opon to około 30mm, poza tym przełożenia są trochę za twarde. Niby mam starego crossa, ale jest ciężki, do tego napęd też twardy. Wymiana mi się nie opłaca za bardzo. Więc wpadłem na genialny pomysł, żeby kupić sobie nowy rower ;))

Może i wetknę kij w mrowisko, ale dlaczego nie chcesz kolejnego roweru ze sztywnym widelcem? 

Śmiało poszedłbym w jakiś stalowy frameset, w miarę lekkie koła, do tego napęd 2x10 i szybkie opony. O zaletach jazdy na sztywnym widelcu nie muszę Cię przekonywać, a jeśli postawiłbyś to na oponach 42-55C to i jazda będzie komfortowa, zarówno na asfalcie jak i w lekkim terenie.

Kwestia przemyślenia jaki napęd zastosować - czy dwurzędową korbę MTB, czy przełajową, to wszystko można połączyć z kasetą 11-36 albo 11-42 i na podjazdach też nie braknie przełożenia. 

Żeby zamknąć się w budżecie pasowałoby znaleźć frameset za ok. 1500zł co jest jak najbardziej osiągalne. Ewentualnie można podumać nad gotowym rowerem i co niego go poprzerabiać. 

A dlaczego piszę o takim rozwiązaniu? Mnie osobiście zaspokaja w jeździe "crossowej" opona 42C, oczywiście ze sztywnym widelcem.

Na oponach szerszych, 29x2.2 (Race King) jest już bardzo komfortowo, a i na osiągane prędkości nie mogę narzekać. Zyskuje się podczas jazdy, zyskuje się na wadze, odpada problem konserwacji widelca, na komforcie traci się naprawdę niewiele. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Canyon jest o tyle ciekawy, że ma sztywne osie i koła oraz napęd z MTB, a do tego ma taperowaną główkę ramy, więc na upartego przyjąłby nawet współczesny amor MTB, tyle że trzeba by zmniejszyć skok, żeby zachować geometrię.
Według suchych danych jest też najlżejszy, co jest całkiem prawdopodobne.
Głos na Canyon'a.

Jeśli chodzi o amor, to akurat dla mnie nie jest to ważne, to ma być cross, do cięższych jazd mam fulla. Sztywne osie - w crossie nie są niezbędne. Zostały chyba tylko niebieskie w moim rozmiarze.

Najgorzej, że nie da się przymierzyć przed zakupem...

 

17 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Może i wetknę kij w mrowisko, ale dlaczego nie chcesz kolejnego roweru ze sztywnym widelcem? 

Właśnie dlatego - nie chcę "kolejnego" podobnego roweru. Wierzę w różnorodność. Szosa (w wersji z bagażnikiem i oponami 30mm również lekki "sakwing") bez amortyzatorów. Full w góry z dwoma amortyzatorami. No i coś pomiędzy z jednym lekkim amortyzatorem, z szerszymi oponami typu 40 mm, lżejszymi przełożeniami, z bardziej wyprostowaną od szosy pozycją - coś jak gravel, ale jednak bardziej "różne" od szosy. Jeśli już miałbym mieć gravela, to zamiast obecnej szosy (którą kupiłem pod koniec zeszłego roku i na razie nie zamierzam zmieniać).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, nie wspomniałeś że masz jeszcze fulla. 

Ale choć sam takowego ujeżdżam to powiem Ci że zrezygnowałem z hardtaila.

Do takiej jazdy crossowej 29er ze sztywnym, stalowym widelcem i szerokimi oponami zdecydowanie wystarcza.

Niemniej jednak z powyższych opcji wybrałbym Canyona - bo uważam napęd 3xX za przeżytek. A biorąc pod uwagę że piszesz o lekkich przełożeniach korba dwójka MTB będzie idealna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Canyon był jeszcze niedawno dostępny w wersji z napędem SRAM GX Eagle, a rower wazył 10,6 kg . Niestety nie był popularny i w nie będzie kontynuowana taka opcja.  Chciałem kupić. Teraz się zastanawiam czy brać wersje wypaśną na XT czy wersję "całkiem przyzwoitą" na Deore i ewentualnie modernizować. Ale to temat na osobny temat. Pewnie będę prosił o rade wkrótce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hyde:

też się zastanawiam między Pathlitem, bądź ewentualnym kupnem nowej ramy crossowej/trekkingowej. Canyon niestety z roku na rok jest coraz droższy i coraz większe cięcia robi w osprzęcie. W zeszłym roku w każdej wersji był amortyzator NRX-S, w tym roku nawet w najwyższej wersji jest NRX-E. Ogólnie w outlecie jest jeszcze jeden Canyon Pathlite AL SL 7.0 w rozmiarze XL Stealth za 5 950 zł i jest on właśnie na SRAM GX Eagle - gdyby miał hamulce XT to go chyba bym wziął. Natomiast myślałem też o AL SL 6.0 za 4100 + wymiana napędu na XT (z obecnego roweru) i wymianie hamulców na XT (za kasę ze sprzedaży napędu DEORE i hamulców BR-M396 z zakupionego roweru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

Jaka jest różnica między nrx s a e?

W jakiejś recenzji wyczytałem ze różnica jest w masie i to ok. 80g. Ale mogę się mylić.

@bercov

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na rozmiarówkę tych rowerów, dla mojego 176 wzrostu i nogi 81cm sugerują rozmiar S.
Ja zasadniczo jestem zdecydowany na Pathlite 6.0 na Deore tylko czekam na mój rozmiar. Pewnie zmodernizuję z czasem do XT albo do GX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to stała tendencja...

Pytałem Canyona o wagę i opony:

1. w rozmiarze L wersja 6.0 waży "około 11.4 kg"

2. "nie zalecają opon szerszych niż 40 mm. W praktyce zmieści się tam opona o rozmiar szersza"

40 mm to 1.6", to wcale nie jest dużo. Nie wiem (jeszcze) co to jest opona o rozmiar szersza, jeśli to 50 mm czyli 2" to już lepiej, ale pytanie ile wtedy zostałoby miejsca? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w tych nowy Pathlite'ach jest już blokada na kierownicy - przynajmniej na to wskazuje opis przy amortyzatorze RL - Remote Lockout.

Opona o rozmiar szersza to raczej 42-43 mm, czyli 1,65-1,70'.

Mimo, że Canyon robi co roku cięcia w większości swoich rowerów (przy niezmiennej cenie), to i tak jest bardzo opłacalnym wyborem. Porównując do Giant'a to dalej mamy lepszą bazę w postaci: bardzo dobrej ramy (z taperowaną główką i sztywnymi osiami), lepszego amortyzatora i kół (hamulce takie same). Napęd nieco lepszy w Giancie, ale dla mnie i tak gorszy z uwagi na zastosowanie trekkingowej korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bercov napisał:

Wydaje mi się, że w tych nowy Pathlite'ach jest już blokada na kierownicy - przynajmniej na to wskazuje opis przy amortyzatorze RL - Remote Lockout.

Patrzyłem na zdjęcie nowego 7.0 (nowego 6.0 nie ma), nie widziałem tam kabla idącego od kierownicy do amortyzatora - jest tylko ten do hamulca.

 

2 godziny temu, bercov napisał:

Opona o rozmiar szersza to raczej 42-43 mm, czyli 1,65-1,70'.

To trochę słabo...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Spokojnie powinna wejść znacznie szersza opona - wystarczy rzucić okiem na ten filmik ( o oponach od 12 minuty, a w 11:59 widać jak dużo jest miejsca na szerokość ) :

Nie wiem, czy autor nie jest zbyt optymistyczny w ocenie, ale kto wie...
Może i 2" wejdą :unsure:
Trzeba by popytać właścicieli ( np. kolegę Teodoryk ) ile tam faktycznie jest miejsca ( na oko wygląda, że dużo ).
Obstawiam, że jeśli nie 2", to coś niewiele węższego spokojnie się zmieści - decydująca będzie ilość miejsca przy podsiodłówce ( wypadałoby zostawić trochę miejsca na ewentualne błoto :icon_wink: ), bo na szerokość jest wystarczająco dużo miejsca i z przodu i z tyłu.
W sumie to też zaryzykuję stwierdzenie, że 2" się zmieści ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym nie chciał niebieskiego. Widać po wszystkich modelach pathlite'a, że znacznie słabiej schodzą od czarnych.

Tak przy okazji lekkiego cross'a. To zna ktoś jakiegoś producenta który ma w swojej ofercie karbonowe ramy crossowe? Z archiwum tego forum znalazłem dwie, trzy propozycje, w tym m.in. Author Synergy, ale nie mogę nigdzie znaleźć jej (samej ramy) do kupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bercov napisał:

zna ktoś jakiegoś producenta który ma w swojej ofercie karbonowe ramy crossowe

To by była naprawdę mocno niszowa rzecz :) Nie ten "target" jakby to powiedział marketingowiec. Jeśli ma być lekko i karbonowo, to raczej szosa/gravel/fitness.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bercov napisał:

To zna ktoś jakiegoś producenta który ma w swojej ofercie karbonowe ramy crossowe?

Austriacki Simplon ma w ofercie karbonowe crossy, jaki i same ramy. Tylko, że to będzie wydatek  +/- 1500 EUR.

Co do Authora Synergy to najlepiej uderzyć z zapytaniem do Velo.pl ,ale na 99,99% sama rama nie jest dostępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2018 o 21:33, KrissDeValnor napisał:

Obstawiam, że jeśli nie 2", to coś niewiele węższego spokojnie się zmieści - decydująca będzie ilość miejsca przy podsiodłówce ( wypadałoby zostawić trochę miejsca na ewentualne błoto :icon_wink: ), bo na szerokość jest wystarczająco dużo miejsca i z przodu i z tyłu.
W sumie to też zaryzykuję stwierdzenie, że 2" się zmieści

Rzeczywiście, na filmie nie wygląda to źle. Z 20 mm (szerokość palca) wolnego miejsca chyba jest. To 50 mm opona może wejść. Oczywiście bez błotnika. Bo jak sam mówisz, kwestia miejsca na błoto/kamyki...

A jeszcze takie pytanie, czy ewentualna wymiana mostka i kierownicy będzie możliwa bez problemów? W opisie canyona jest napisane STEERER TUBE: TAPERED 1.5" TO 1 1/8"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...