c1ach Napisano 9 Września 2018 Udostępnij Napisano 9 Września 2018 Ehh na osiach QR to się wszyscy przewracali i zapierali na klamkach na zjazdach, a na sztywnych...dalej się zapierają Kiedyś to było. Wracając do stalowego Eskera, prototyp miał bardziej dostojne malowanie, które bardzo mi się podobało. Czemu dali ten zgniły mat - nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2018 Co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr Sentymentalni mogą przecież cały czas korzystać z QR - przymusu posiadania sztywnych osi nie ma ( przynajmniej na amatorskim poziomie, bo coś czuję, że w profesjonalnym MTB jednak nikt na QR już nie śmiga i raczej nie ze względów marketingowych...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 9 Września 2018 Udostępnij Napisano 9 Września 2018 Przecież nikt nie neguje zasadności sztywnych osi w MTB, ja o gravelach rozmawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 9 Września 2018 Udostępnij Napisano 9 Września 2018 5 godzin temu, akkwlsk napisał: Ale w gravelach...? W gravelach są po to, żeby nowocześni kolarze mogli kupić nowoczesne rozwiązanie i mogli mówić kolegom, że mają lepszy rower. Bo mają sztywną oś. A jak kolega nie ma sztywnej osi, to chyba oczywiste jest, że ma wiotką oś, nie? Czytam te opowieści o konieczności regulacji zacisku przy QR i oczy przecieram. Lata jeździłem na rowerze z QR. Regularnie zdejmowałem oba koła, aby zmieścić do małego samochodziku. Nigdy po tym nie regulowałem zacisku, aby nie ocierało. Ale skoro w internetach piszą, że trzeba, to pewnie oznacza, że tylko mi się wydawało. Musiałem, tylko nikt mi o tym nie powiedział Dzwonienie tarczy. Wymieniałem w swoim trance'2014 szpilkę i koło na sztywną oś (przy okazji ulepszania kół). Nie zauważyłem żadnych zmian. Jak się położę w zakręcie, to tarcza może zadzwonić tak na sztywnej osi, jak wcześniej na QR. Może to wynikać z budowy wahacza (zawieszenie z wirtualnym punktem obrotu). Wszelkie wahacze z łożyskiem blisko tylnej osi mogą więcej zyskiwać na sztywnej osi. Mogę sobie tak pisać. Internety będą wiedzieć lepiej, tj. że bez sztywnej osi ani rusz, nawet w gravelu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Września 2018 Udostępnij Napisano 9 Września 2018 2 godziny temu, Piter233 napisał: Takie samo pytanie można zadać po co napęd 1x11 w gravelu, skoro ma być wszędołazem, a jednak montują i ich jest dość dużo z takim napędem. Bo nie mamy jak na razie tak naprawdę dostępnych napędów do tego typu rowerów. Napęd rodem z szosy, to skaczący jak nos królika łańcuch na byle leśnej ścieżce, lub napęd 1x rodem z mtb który będzie skutkował ciągłym użyciem małych zębatek przy jeździe po asfalcie - czytaj szybkie zużycie drogiej kasety... Co wolisz? 58 minut temu, marcinusz napisał: Internety będą wiedzieć lepiej, tj. że bez sztywnej osi ani rusz, nawet w gravelu. Najlepiej wygląda ta sztywna oś w połączeniu z napędem rodem z szosy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 (edytowane) Mam rowery i ze sztywnymi osiami i ze "zwykłymi", IMHO sztywne robią robotę przy intensywnej jeździe czysto w terenie, ale przy wykorzystaniu np. asfalt + szutrówki + polna droga + kawałek lasu już parcia bym na to nie miał, na zasadzie fajnie jak by były, ale nie jest to warunek konieczny "za***istości" roweru Zresztą do takiego zastosowania i warunków mam stalowy rower bez sztywnych osi. Póki co to po prostu jeden z elementów umożliwiający producentom pozycjonowanie poszczególnych modeli i tłumaczenie ceny. Budżetowe modele - "zwykłe" osie, mechaniczne hamulce, napędy 2x8, itp. Wyższe modele - sztywne osie, hydraulika, napędy 1x10, cena razy 2 albo i 3, bo przecież tak "kosmiczne" technologie "kosztują" Ja bym wybierał wedle zastosowania roweru. Jak to miałby być "koń roboczy" na codzienne dojazdy albo maszyna na wyprawy/wycieczki to wręcz cieszyłaby mnie obecność znanych od lat standardów, bo powiedzmy awaryjnie dokupię sobie uszkodzoną część niemal w każdym sklepie rowerowym w dowolnie zapadłej dziurze. A jak miałbym ambicje bardziej sportowe i naparzał tym "fikołki" w terenie czy bawił się w jakieś zawody, to czemu by nie mieć tych wszystkich nowinek. Edytowane 10 Września 2018 przez m0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 7 godzin temu, m0d napisał: A jak miałbym ambicje bardziej sportowe i naparzał tym "fikołki" w terenie czy bawił się w jakieś zawody ... to nie kupiłbyś gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Ja tam widzę, że nowości Krossa to raczej poległy ... vide ostatnie MŚ XC i wynik Neff oraz Włoszczowskiej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 W dniu 07.09.2018 o 08:29, gocu napisał: one pojechałyby równie dobrze na każdym innym topowym rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2018 (edytowane) @Rulez co masz na myśli? Jest nowy full do XC, który wygląda zgrabnie, ma wszystkie najnowsze standardy, sprawdził się w Pucharze Świata. Soil dostał koła 29 cali, jest gravel, odświeżone malowania. Moim zdaniem nie mają się czego wstydzić kiedy porównamy ich do Kellysa czy Authora. Poziom Treka czy Speca to nie jest i długo nie będzie, ale ważne, że się rozwijają i podążają za światowymi trendami. Edytowane 10 Września 2018 przez Sabarolus 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Fajny film promujący nowego moona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Film bardzo fajny. Ciekawe czy rower jest go godny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 10 Września 2018 Udostępnij Napisano 10 Września 2018 Piesek z filmiku : http://www.wolfdog.org/pl/dbase/d/26517 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Ten stalowy gravel to jakąś taką znajomą ramę ma, ale nie mogę sobie teraz przypomnieć, gdzie to już widziałem. Szczególnie tylny trójkąt wygląda znajomo, ale dziurę w pamięci mam i za Chiny sobie przypomną przed dniem nauczyciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 15 godzin temu, Alsew napisał: ... to nie kupiłbyś gravela Otóż nie... U mnie to zmierza dokładnie w tym kierunku, a jazda w terenie sztywnym rowerem strasznie mnie rajcuje. Ubiłem już jeden sztywny MTB na okolicznych wertepach (rama pękła), a obecnie z racji tego że zacząłem częściej dojeżdżać rowerem do pracy to sprawiłem sobie sztywnego stalowego pomykacza na miasto i nadwiślańskie ścieżynki. Docelowo korci mnie właśnie gravel, ale póki co powstrzymują przed zakupem dość abstrakcyjne ceny rowerów z wyposażeniem jakie by mnie interesowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 (edytowane) @m0d zdradzisz, jaki to stalowy pomykacz na miasto i do pracy kupiłeś? Edytowane 11 Września 2018 przez Track Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 Mowa o Muirwoodsie. Zresztą męczyłem Cię o niego na priv swojego czasu jak dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 12 Września 2018 Udostępnij Napisano 12 Września 2018 Sorry panowie, ale czy to jest temat na temat krossa, czy sztywnych osi? Skupmy się na temacie tego co w tytule.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 13 Września 2018 Udostępnij Napisano 13 Września 2018 W dniu 11.09.2018 o 08:00, wojtasin napisał: Ten stalowy gravel to jakąś taką znajomą ramę ma, ale nie mogę sobie teraz przypomnieć, gdzie to już widziałem. Rama jest bardzo podobna do Ronina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roco Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 A ktoś wie kiedy można spodziewać się katalogu krossa na 2019 rok ? Coś cisza o levelach czyżby bez rewolucji? ktoś coś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_Villars Napisano 17 Września 2018 Udostępnij Napisano 17 Września 2018 W dniu 9.09.2018 o 22:47, marcinusz napisał: jak kolega nie ma sztywnej osi, to chyba oczywiste jest, że ma wiotką oś, nie? A jak ma wiotką oś, to nie wiadomo co jeszcze ma wiotkie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 https://www.kross.pl/pl/catalog/2019/bikes/3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Brakuje tylko geometrii... Tego szaraka 15 -tkę testowałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Widzę, że Smooth Trail i Pure Trail zniknęły z oferty na 2019r. Trochę szkoda, że tylko 2 sezony się utrzymały. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obcy2 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Kross nie wypuścił żadnych modeli crossowych z serii evado na 2019 rok? W katalogu nic o nich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.