siejacy Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Witam, Wydaje mi się, że z moimi hamulcami BB7 jest coś nie tak. Dodam, że to mój pierwszy rower z tarczowymi hamulcami, więc nie wykluczam jakichś błędów mojej eksploatacji. Przebieg roweru, a więc i hamulców z tarczami to na tę chwilę 350km. Jednym słowem siła hamowania jest raczej średnia. Na pewno nie pomaga fakt, ze ważę prawie 100kg, ale moje stare v-brake'i w 25 letnim Raleighu hamują mocniej niż te tarczówki. Pierwszy raz podczas jazdy na rowerze boję się mocno hamować, bo mam wrażenie, ze urwę klamkomanetkę albo najzwyczajniej w świecie spalę te tarcze. Do tego podczas mocnego hamowania tylny hamulec piszczy jak stary autobus. Generalnie rzecz ujmując boję się zjeżdżać ze stromych pochyleń, wolę zejść z roweru i go sprowadzić bo nie czuję się komfortowo gdy naciskam obie klamkomanetki prawie z całej siły mimo wszystko dalej się rozpędzając. Zauważyłem, że w świetle zastanym tylna tarcza wygląda jakby klocek łapał ją tylko w połowie, ale gdy zrobiłem zdjęcie z lampą, to na całej powierzchni tarczy widać jakieś tam zużycie. Są na forum jacyś użytkownicy tych hamulców o podobnej wadze? Chętnie usłyszę wasze opinie na ich temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Zaciski w wersji Road ? Klocki żywiczne/metaliczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 (edytowane) mam 2 komplety tych hebli w wersji road (choc to pewnie wiekszego znaczenia nie ma), latam na tym pełnym ogniem, przejechałem na nich z 8tys km, potrafią zatrzymać rower z każdej prędkości ;-) Klocki masz dobrze wyregulowane ? znam przypadek człowieka który nie wiedział że nieruchomy klocek trzeba podkręcać i z jednej strony hamował klockiem, a z drugiej obudową zacisku ;-))) I nie ma znaczenia jakie tam masz klocki, żeby tak zle było jak piszesz to zacisk/bądz klocki muszą być źle ustawione. W jednym rowerze mam półmetaliki w drugim żywice i nie obawiam się że braknie siły, a tymi rowerami nie jeżdżę wolniej niż 30km.h. Edytowane 4 Września 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 56 minut temu, cinol123 napisał: w wersji road (choc to pewnie wiekszego znaczenia nie ma) Dlatego spytalem jaki rodzaj zacisku ma autor , bo ma to duże znaczenie - na klamkomanetkach szosowych i wersji zacisku MTB będą objawy podobne do opisanych - przy dobrze naciągniętej lince. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Aaa, czyli myslisz że to tego kalibru problem ;-) w sumie może i racja, jak składak to kto go tam wie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejacy Napisano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2018 (edytowane) @RafalxM @cinol123 Są to hamulce w wersji road. Klocki to półmetaliki albo metaliki, nie jestem pewny. Oglądałem na YouTubie jakieś tutoriale jak wyregulować te hamulce i wydaje mi się że są ustawione prawidłowo, między tarczą a klockiem nieruchomym jest dwa razy mniejsza szczelina niż między tarczą a klockiem który pracuje. Obie szczeliny są dosyć wąskie ale zauważyłem, że klocek nie ma kontaktu z tarczą dopóki klamka nie jest naciśnięta mniej więcej w 1/4 swojego zakresu. Jak to u Was wygląda? I czy to nierówne branie tarczy to nic złego? Kwestia dotarcia hamulca? Edytowane 4 Września 2018 przez siejacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Ja ustawiam najciasniej jak sie da, przy prostej tarczy juz minimalny ruch klamki powoduje zacisniecie klickow na tarczy. Co do ustawienia samego zacisku, tez mam ustawione zaciski a dokladniej szczeliny zacisku niesymetrycznie wzgledem tarczy , tj tarcza jest blizej strony z klockiem ruchomym, ale klocki sa maxymalnie wysuniete, na tyle na ile sie da by tarcza nie obcierdla gdy niedotykam klamki. Jakie masz klamki?? Ja mam ultegry 6700, gdzie ciag linki jest nieliniowy i dziala bardzo dobrze. I jeszcze co to za tarcze? Moze jakies krzaki... u mnie mam avid 160mm i moge stawac na przednim kole ;-p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejacy Napisano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2018 @cinol123 Klamkomanetki Sram Apex 1, a tarcze również Avid 160mm. Spróbuję wysunąć te klocki tak jak radzisz i napiszę czy to rozwiązało problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Września 2018 Udostępnij Napisano 5 Września 2018 no to powinno działać raczej dobrze, nie miałem nigdy klamko-manetek srama, ale przecież to jedna firma z avidem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejacy Napisano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2018 @cinol123 @RafalxM Regulacja klocków pomogła ale daleko mi do możliwości zablokowania tylnego koła. Napiszę coś więcej po przejechaniu kilkudziesięciu km na tak wyregulowanych klockach, bo widzę że ścierały się one pod kątem, chyba właśnie przez to, że były za daleko od tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.