Skocz do zawartości

[koła] DT Swiss M1900 a E1900


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanie :)

Czy koła DT Swiss M1900 różnią się od E1900 wyłącznie obręczą, czy są jeszcze jakieś inne różnice? Mam możliwość nabyć jedne i drugie w podobnej cenie (45zł różnicy) i bardziej skłaniam się ku E1900, ale zastanawiam się, czy różnią się czymś więcej niż obręczami.

Przypuszczam, że E1900 będą chyba lepszym wyborem, ale wolę się upewnić :)

M1900 mogę mieć za 755zł za komplet a E1900 za 800zł za komplet. Nie śledzę rynku kół - czy to są dobre ceny? Oba zestawy z piastami boost (110x15/148x12) i z bębenkiem Sram XD.

Czy w tym zakresie cenowym znajdę coś lepszego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mają być używane zgodnie z przeznaczeniem i stosownymi do tego gumami, to IMHO bierz te z szerszymi obręczami.

Sam mam w jednym z rowerów M1900 (rocznik bodajże 2016) na 28 szprychach i "zwykłych" piastach (100x15 i 142x12) i jednego czego mi brakuje to właśnie szersze obręcze, tak z 27mm w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak - rower nie ma najechane dużo, bo raptem z 1300km, ale widział góry, teren, nieraz deszcz i  błotną "gnojówkę" i póki co z piastą nic nie musiałem robić. Pewnie wolałbym mieć DT 350, ale stwierdziłem że aż tak mnie portfel nie świerzbi i będę jeździł na tym co dostałem ;)

Jak na razie jedyny kłopot z tylnym kołem dotyczył obręczy - musiałem dodatkowo uszczelnić połączenie końców obręczy bo przy użytkowaniu tubles co jakiś czas uciekało mi tamtędy powietrze. Niby mleko to uszczelniało, ale wystarczyło dopompować oponę i nagle brak szczelności w tym miejscu. Nie oszukujmy się, w gamie DT to budżetowy sprzęt i nie są to spawane obręcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat wszystkie koła serii 1900, 1850 i 1800 mają piastę 3 zapadkową z konwertowalną osią. A odnośnie różnic pomiędzy E(nduro) i All(M)otion to różnica jest w wytrzymałości, masie i w niektórych przypadkach w szerokości (bo są np. M1900-25 czy M1900-30 o szerokości wewnętrznej odpowiednio 25 czy 30mm). I jak @m0d wspominał to są koła z najniższej półki w DT ale nie znaczy, że złe. BTW seria 1700 jest na piastach 350 ale obręcze to ta sama nędza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2016 roku były 3-pawl. Może się rypnęli w opisie albo nie są to koła a raczej 2013 lub starsze (chociaż wtedy nie było boostów).

Pod boost faktycznie ciężko kupić coś lepszego (mocniejszego, bo bywają fulcrumy red power boost w cenie 450-550zł za komplet ale to plastelina przy M/E1900).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi :) Idę w takim razie w E1900. Zakładam, że to będzie szerokosć 25mm (brak informacji na stronie), ale na moje potrzeby taka szerokość będzie wystarczająca. Nie planuję zakładać nic szerszego niż 2,2. Na wszelki wypadek jeszcze dopytam przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że post pod postem, ale nie mam jak edytować.

Sprawdziłem i te E1900 i okazuje się, że nie są już dostępne w tym sklepie, który podałem powyżej a nigdzie indziej nie znalazłem w tej cenie. 

Pytałem też o te M1900 i mają 22,5mm wewnętrznej szerokości. Troszkę mało. Zależało mi na wersji 25mm, ale z drugiej strony nie będę pakować nic szerszego niż 2,2. Wcześniej miałem obręcze Mavic 19mm i opona 2,25 dawała radę (trochę żarówa, ale bez dramatu). 

Trochę jestem teraz w kropce. E1900 już nie ma a M1900 trochę wąskie... 

W podobnej cenie mogę mieć jeszcze Mavic Crossmax o szerokości 25mm albo Mavix XA 30mm za 100zł więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takich używam, bo dostałem z rowerem i nie chciałem już dodatkowych wydatków, ale osobno bym ich raczej nie kupił... Z oponami 2,25-2,3" niby dramatu nie ma, ale mając porównanie w innym rowerze do Revoltów z 27mm wewnątrz to jest to jednak żarówka :(

Ktoś powie, że kiedyś nie było tak szerokich obręczy a ludzie jeździli z 2,4", tylko skoro teraz są to czemu by nie korzystać? Na złe to nie wyjdzie, wręcz przeciwnie bo lepiej się opona układa.

Myślałeś o złożeniu kół?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają. To właśnie z nimi się dogadałem na ten komplet M1900 z bębenkiem XD (E1900 miały być od Formickiego, ale nie ma już w hurtowni). Tylko dopiero teraz dopytałem, że obręcze tych M1900 mają 22,5mm i jestem trochę w kropce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pogadaj z którymś kołodziejem (np. Dawid aka Daveo) co mógłby poskładać za 800zł. Fabryczne koła E1900 (25mm) to obręcze DT E512, szprychy Champion i piasty 370. Natomiast koła M1900 (22,5) to obręcze M442 i szprychy Competition. W każdym przypadku nyple alu Squorx. Na piastach DT pewnie nie zmieścisz się w budżecie ale na Novateku całkiem możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...