Skocz do zawartości

[tarczówki hydrauliczne] tektro auriga comp, Ustawione idealnie, a pod czas jazdy jest masakra.


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Mam nadzieję, że jakiś znawca od razu wpadnie na pomysł co jest grane. 

Otóż jeżdżę na leciwych już hydraulikach  tektro auriga comp. Dawały radę przez lata, ale przedni od 2 miesięcy ostro się buntuje :( Otóż ustawiam go na sucho zaciskając klamkę i odkręcając śrubki, jest idealnie po środku, po obu stronach tarczy mam 1,5 mm luzu, kręci się idealnie, wszystko jest mega proste. Mam w miarę nowe koła i tarcze. 

ALE, gdy dosiadam rumaka to od razu jest maga obcieranie, przy skręcie w lewo jeszcze gorzej, ale tak na maxa, nie ma mowy o jeździe... Pytanie dlaczemu? :(

Czyżby widelec był zbyt gibki? Serwisuje go regularnie, wszystko wydaje się być w porządku. RS SID WC XX. 100mm.

Jedynym rozwiązaniem jest mordowanie się przez 20 minut i ustawianie ręcznie tak aby tarcza była 0.2mm od prawego zacisku i jak najwięcej miejsca było po lewej stronie, tak aby podczas jazdy i skręcania w miarę nic nie obcierało... Nie słyszę, żeby coś obcierało ale czuję, że jadę za wolno- także cały czas tam wszystko lata, pracuje, obciera i marnuje mi moc :(

Jakieś rady jak mam testować te cylindry w hamulcach? One nie są symetryczne, ale zgaduję, że nie mają być, prawda?  Jeśli mają, a nie są to co zrobić aby były?  

 

 

Dzięki!

 

Napisano

Oś 9.

Oleju nie dolewałem od lat, bo klamki są twarde...I tak jeden tłoczek nie chowa się tak bardzo jak drugi, myślałem, że taka ich natura. One muszą być idealnie symetryczne? Jak tak to mamy powód. I od razu proszę o radę co z tym zrobić, czyściłem je z zewnątrz, ale nic to nie zmieniło.

To nie wina kół, ani tarcz na 100% bo te wymieniłem. Na starym i nowym zestawie jest ta sama historia, na 100% to sam zacisk hamulca / widelec.

Napisano

1.Chwyć za koło w położeniu 12, i spróbuj ciągnąć w lewo-pchać w prawo-niepowinno być luzu, jedynie obręcz może się wyginać(lekko)

2. Oś koła/ szybkozamykacz dokręć/zamknij z odpowiednią siłą

3. Na postoju- zobacz na odległość lewego iprawego klocka od tarczy, ściśnij mocno klamkę, puść- powinny wrócić do takiej pozycji, by nie obcierały/

Napisano

Jak masz oś 9mm to o sztywności z przodu nie ma mowy. Nie zaciskaj zamykacza na siłę bo zniszczysz piastę. Doprowadź zaciski hamulcowe do ładu (trzeba rozebrać, wyczyścić, wymyć, nasmarować, poskładać - świetna zabawa na długie jesienne wieczory).

Napisano

Poszukam...

Póki co cyknąłem fotkę. Z ciekawostek to ...tarcza wali po zacisku, wtf?

Ale jak widzicie klocki nie są ustawione symetrycznie, mam rozumieć że to jest problemem?

 

tg6vXSw.jpg

  • Mod Team
Napisano

Według mnie jest spore prawdopodobieństwo, że tak.
Ja tam swoje rozepchałem lekko na chama, żeby w ogóle móc włożyć klocek ( jedna okładzina poszła się grzać, więc jeden tłoczek wystawał bardziej ).
Jednak jest to nieco ryzykowna metoda ;)

Napisano

@kurt_hectic

może Twój problem tkwi w braku podkładek pomiędzy mocowaniem w widelcu a zaciskiem . Raz że dadzą dystans i może ustanie ocieranie, dwa że dzięki nim płynniej reguluje się kąty.

Przyszlo mi to do glowy przeglądając różne fotki i trafiłem chyba na taki sam amortyzator:

f120498b4d1e853660803e93af94

Napisano

Standardowo używa się takich, np z mechanicznym BB7 mialem je w komplecie, tutaj jak widać są tak samo użyte - patrząc na to przetarcie to jestem przekonany ze tego brakuje ;)

Te podkladki są z jednej strony wklęsłe , kolejne wypukle  - tak żeby można było precyzyjnie ustawić kąt i ściągając śrubą ustalić w pożądanym położeniu .

To takie same podkładki jak przy klockach canti/v-brake.

W sumie jeśli kąt możesz ustawić dobry   to z braku takich podkładek możesz spróbować zwykłych kilku plaskich. Chociaż na tych 'pływających' pewnie ustawisz dużo szybciej.

 

Napisano

No ale to podkładki i adapter o rozmiar mniejszy. Jak założysz na to co masz sprawisz,  że powierzchnia klocków będzie wystawać poza tarczę. Raz, że tym sposobem rant tarczy zrobi się ostry jak nóż, dwa jak klocki się zużyją i spotkają się że sobą to może być wielkie zdziwienie.

Napisano

Wiem Doku...pomyslalem o tym...

Na filmie jest nawet wzmianka o tym- nie dodawaj podkładek jeśli twój zacisk ich nie wymaga. Zrobili dobra robote, poruszyli naprawdę wszystkie aspekty. 

Na te chwile wyczyszczę cylindry, tutaj jest film jak to zrobić (potem ew. dodam 1mm podkladki): 

 I bardziej ogólny: 

 

 

Napisano

Szczerze to bez rozpołowienia zacisku to nic nie wyczyścisz. Trzeba rozpołowić zacisk, skorzystać z którejś z metod  całkowitego wyjęcia tłoczków, dokładnie wyczyścić zarówno cylinderki jak i tłoczki ze wszelkich naleciałości, nasmarować olejem (tym samym co w układzie), poskładać pamiętając o tym żeby nie zamienić tłoczka lewego z prawym, odpowietrzyć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...