kamolinka1 Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Mam prośbę w wyborze roweru. Chciałbym sprzęt spełniający wymogi opisu: hybrydę roweru szosowego (czyli zapierdzielamy szybciutko jak w tv) z leśną zabawą (włączając w to piach, wyboiste kamienne ścieżki czy góreczki małe). Najlepiej jakby miał prostą kierownicę bo widełki "baranki" mi nie pasują (chyba że są takie z opcją uchwytów trzymania rąk na wprost prócz widełek). Planowałem kupić np. wspomnianego Scotta Scale 935 i przekładać widełki i koła na szosówkę https://www.youtube.com/watch?v=rFCFNPCHxnY&t=1s czy odwrotnie np. gravela octane one https://www.google.pl/search?q=Gravel+Octane+One&newwindow=1&rlz=1C1GCEA_enPL808PL810&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiusvnYkZ_dAhXDkiwKHWgRAGIQ_AUICigB&biw=1366&bih=631#imgrc=VJRwwN7ZMjDJvM: w następnym roku (poleconego przed dobrerowery.pl chyba to ten), ale to nie o to chodzi tutaj też musiałbym podkładać szersze koła ale minusem byłoby brak amorów -a przecież liczy się wygoda na trasie w każdej chwili i przy każdej zachciance. Karbonówka byłaby idealna (opony, widełki, rama czy zestaw części na tyle usprawniający jazdę według was) ale proszę też o alternatywy w razie gdyby idealny kosztował więcej niż 15.000 PLN. Nie musi być to finalnie Giant, patrzyłem też Scotta czy inne (głównie hybrydowe https://www.youtube.com/watch?v=q9jEIubKmtA ) Któreś z tych pasują?: Giant AnyRoad Advanced, Scott Scale 935 Scott Aspect Scott Sub Cross Giant Tcx Advanced Sx Giant Roam Disc Giant ToughRoad SLR Giant Revolt Advanced 1 Giant Toughroad Gx Slr Giant TCR Advanced 1 Disc / KOM Giant ATX (GE) 2019 Liczę na sensowną odpowiedź, Pozdrawiam~! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Nieco chaotyczna treść posta Najpierw może się zastanów czego naprawdę potrzebujesz - jest oczywiście opcja, że jeszcze nie bardzo wiesz... W związku z tym proponuję oglądać mniej filmików, a zacząć chodzić po sklepach celem przymiarek i jazd próbnych - wtedy będzie większa szansa na podjęcie właściwej decyzji i wybór konkretnego i możliwie najbardziej odpowiedniego modelu, bo na razie jest za dużo niewiadomych i chyba nie chciałbyś kupić, a potem żałować, albo na starcie kombinować z modyfikacjami, bo się okaże, że jednak nie o to chodziło... PS Pisząc widełki masz na myśli tzw. baranka. Co w tym zestawieniu robi Scale 935 ( przymykam oko na Aspect'a i ATX'a ) ? Spory rozrzut cenowy - cena nie gra roli, czy trochę sobie jajka robisz ? Sto bilionów to dość pokaźna kwota... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) Nie jest chaotyczna. 1. To do czego chce (wiem dokładnie dlatego dałem opis) napisane 2. Lista rowerów; 3. Opis odbiorcy Sam temat jest prosty: to pomoc w wyborze odpowiedniego sprzętu + ich lista. Nie będę jeździć po Polsce czy kupował 1 po 2 byle się dowiedzieć czy dobry...Po to jest forum, żeby się pytać obecnych posiadaczy i ekspertów czy wyjadaczy. Szczególnie, jeśli jest ich tyle do wyboru i mogą być nieodpowiednie więc co mam mierzyć i dokonywać jazd próbnych przed sklepem na parę minut;] I tak o "baranka" chodzi. Co robi Scale 935 - jest wyjaśnione na początku. Jeśli chodzi o cenę to zatrzymajmy się do 15.000pln (sensowne w swojej klasie zaczynają się od 7.500 jak w.w 935 Scale ale mogę być w błędzie i znajdą się i tańsze). Nie planuje kupować sprzętu za 50 tysięcy bo nie planuje być profesjonalistą. Edytowane 3 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 4 minuty temu, kamolinka1 napisał: Po to jest forum, żeby się pytać obecnych posiadaczy Żaden obecny posiadacz nie dobierze roweru pod Twoje preferencje. 4 minuty temu, kamolinka1 napisał: I tak o "baranka chodzi" brawo:] 5 minut temu, kamolinka1 napisał: Prościej nie potrafię, edycja specjalnie dla Ciebie:) Tak to nie posiedzisz tu za długo. Może pisz poprawne nazewnictwo, a nie robisz szyderę z kogoś kto chce Ci pomóc. Wali mi tu na kilometr Panem co to ma kasę i masz mu doradzić. Brzydzę się takimi chamami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Co do baranka i 'możliwości trzymania prosto' - zawsze jest taka możliwość na baranku , tylko standardowo nie ma czym hamować. Wtedy można zastosować dodatkowo przełajowe klamki hamulcowe , jak na obrazku: Zmiana przełożeń pozostaje jednak nadal tylko w standardowych dla baranka klamkomanetkach. Zasadniczo weź pod uwagę, że taka opcja wchodzi w grę gry hamulce są 'na linkę', nie hydrauliczne. W podanym budżecie wybrałbym takie tytanowe cudo (tyle że hamulce hydrauliczne więc klamki przełajowe odpadają): https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXTEMFOR22700/planet-x-tempest-titanium-gravel-road-bike-sram-force-22-hdr-700c-wheel Jeśli koniecznie muszą być klamki 'na płask' to szukaj modeli z hamulcami mechanicznymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Trolowy to mi się wydawał Twój pierwszy post, a powinien on być jednak nieco bardziej "poukładany", czego zabrakło i nie byłem pewien, czy nie odpowiadam komuś kto robi sobie jaja - mimo tego zrozumiałem z niego więcej niż Ci się wydaje... W związku z powyższym nie mamy o czym rozmawiać, więc żegnam ozięble PS Jak nie wiesz po co się robi przymiarki, to nie zdziw się później jak coś będzie nie halo ( czego Ci oczywiście nie życzę )... A robi się je właśnie dlatego, że jak piszesz : "Szczególnie, jeśli jest ich tyle do wyboru i mogą być nieodpowiednie więc co mam mierzyć i dokonywać jazd próbnych"... Dziękuję, dobranoc - ostatni gasi światło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) Jeśli kogoś mierzi czemu taka cena to odpowiedziałem już na to wyżej (znów kłania się czytanie ze zrozumieniem) a i grzecznie poprosiłem bo po prostu nie wiem co mam odrzucić a co wybrać a może jakiś spoza listy. Nikogo nie chcę urazić i doceniam każdą pomoc ale też nie pozwolę na jakieś pełne bulwersu w moją stronę wypowiedzi. Trochę dystansu. KrissDeValnor - dlatego Ciebie uświadomiłem iż nie jest to żaden żart; zmieniłem wypowiedź tak byś zrozumiał i wyjaśniłem jej treść. Mam nadzieję że się nie obraziłeś czy poczułeś się urażony. Przymiarki zrobię jak już będę wiedzieć który rower / typ i pojadę do najbliższego sklepu tu 140km...dlatego chce tu w tym temacie uszczuplić tą listę i ew. dodać parę alternatyw. RafalxM - dziękuję serdecznie za fajną podpowiedź. Nie wiedziałem że takie coś istnieje!!! + Domniemałem iż ze względu na budowę są one tak wygięte, że nie byłoby komfortowe trzymanie rąk na nich w długim przedziale czasowym...i to jest dobra wiadomość! Właśnie...stawiam na hydrauliczne no ale skoro można trzymać ręce na wprost przy barankach to poszerza mi się opcja wyboru. Teraz tylko pozostaje kwestia co z amortyzatorami....bo ten rower co poleciłeś jest bardzo dobry! z tym że będzie pewnie trząść po nierównym terenie, nieprawdaż? Dziękuję serdecznie!!! Edytowane 3 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Nie ma takiego roweru i nie będzie. A wszelkie przeróbki odpuść sobie bo nie będą warte efektu. W takim budżecie kupisz swobodnie dwa rowery i to całkiem niezłe i to jak dla mnie jest jedyne sensowne podejście. Co do reakcji na temat wcale się nie dziwię, wychodzisz z dużym budżetem a tak naprawdę nie wiesz czego chcesz ani czego potrzebujesz. Jeździsz teraz na czymkolwiek? Bo jak nie to mamy wróżenie z fusów, bo jak chcesz amortyzatory to ten rower nie będzie szybki na asfalcie. I odwrotnie, gravel w terenie będzie sobie radził gorzej niż przeciętny rower xc. Gdzie jeździsz i gdzie chcesz jeździć, i jaki planujesz stosunek asfaltu do terenu? No chyba że wyboiste kamienne ścieżki to 5 kamulców na krzyż. A co do porady do przestania oglądania filmików to bardzo dobra rada. Według większości ludzi tam wrzucających filmiki wszystko musi być idealnie dopasowane i nazwane, nie wspominając o tym że również większość tych filmików jest oderwana od rzeczywistości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 @kamolinka1 Co do amortyzatorów , to raczej ideą rowerów gravel/przełaj jest brak amortyzacji. Możesz poszukać ram/roweru który zmieści odpowiednio szersze/wyższe opony i na nich uzyskać amortyzację drgań. Wszelkiego rodzaju amortyzatory mają zastosowanie w rowerach typowo górskich - to że w mieście 90% ludzi na takich jeździ nie znaczy że to tego służą W tym miejscu rada o jakimkolwiek przetestowaniu ma jak najbardziej sens - ja mogę Ci radzić 'olej amortyzację, ja jeżdzę zupełnie bez po lasach i dołach', ale co z tego - może Ci to zupełnie w praktyce nie odpowiadać, albo odwrotnie Przejedź się chociażby czymkolwiek z barankiem na karbonowym widelcu (bez amortyzacji) i wtedy się dowiesz . Poza tym jest jeszcze jedna istotna kwestia - budżet. Taki jaki podaleś , jeśli jest prawdziwy - pozwala spokojnie na zakup 2 rowerów , np mtb z amortyzacją i gravel na sztywno. Co więcej, jeśli zupełnie nie masz pojęcia to w ramach testów w ogóle możesz kupić używki i potestować , może gdzieś wypożyczyć - to naprawdę ma sens niż kupić za >10k pln coś co będzie stało w garażu 'bo nie pasuje' Na rynku jest obecnie tak dużo typów rowerów/ram , nawet tych samych na różnych kołach że bardzo ciężko tak na sucho coś doradzać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) Piter233 - to byłoby najprostsze ale robię trasy gdzie serio mam ochotę zjechać z asfaltu i pobawić się w terenie lub z terenu na asfalt mknąć ale...właśnie wyboje A gdyby tak kupić rower typu gravel /szosówkę czy choćby ten co podał RafalxM i dołożyć widelec z amortyzatorem? Przecież można blokować amortyzator i problem szybkości minie czy nie???? Takie monstrum ma prawo bytu? Ten Titanium jest spoko ale właśnie brakuje mu zabezpieczenia przez nierównym terenem (choć mogę się mylić i te nowsze rowery mają coś wbudowane w widelcu czy widełkach)... I masz rację, reakcje były jakie były. Spodziewałem się że nie zrobi to tak dużego zamieszania czy dziwnych wpisów no ale się myliłem, ludzie są różni. Aczkolwiek a) uzbierałem takie pieniądze po dłuższym czasie tyle że nie pisałem od razu ile mam bo: b) jak już wyżej napisałem taki dobry średniej klasy MTB Scott 935 był na stronie za 7.500PLN a reszta była max 15.000PLN przeskakując na nieosiągalne dla mnie 50.000PLN c) wiem do czego (szybki jak szosówka na asfalcie ale i do jazdy w lesie po piasku, żeby móc wjechać na górki i jeździć po kamienistych ścieżkach o coś takiego wystają kamienie, są porozrzucane nierówno http://i67.tinypic.com/15pfrlj.jpg ) , nie wiem który będzie do tego dobry. Do tej pory miałem rower do 1 zadania i to mnie ograniczało. Jeżdżę 50 / 50 %. Nigdy nie jest tak że tylko asfalt albo tylko las. Dlatego nadmieniłem "że lubię zjeżdżać z 1 w 2 w trakcie/po jakimś czasie mając ochotę na zmianę czy dlatego że wynika to z trasy. Z tego co piszesz to chyba zakupić MTB elektryka żeby na asfalcie jechać szybko jak szosówką :D... Tyle tych typów rowerów jest ale takiego co chce to nie wymyślili. Edytowane 3 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Wg prawa wspomaganie elektryczne jest możliwe do 25km/h A co do roweru to pewnie takie coś by Ci pasowało 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
epon Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 1 minutę temu, kamolinka1 napisał: Z tego co piszesz to chyba zakupić MTB elektryka żeby na asfalcie jechać szybko jak szosówką :D... Nie bardzo, chyba że planujesz zdejmować ograniczenie co jest niezgodne z prawem. Sporo zależy od tego o jakim terenie mowa, jak jest bardzo trudny i techniczny to lepiej kup sobie jakiś XC i będziesz miał rower który po asfalcie potoczy się całkiem ok i w terenie da radę. A co do gravela z amorem to cannondale wrzucił leftiego do swojego gravela https://www.cannondale.com/en/International/Products/ProductCategory.aspx?nid=9ed12732-bfd6-43b0-b6a2-16e57b1fefea 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 @kamolinka1 jeszcze poczytaj ten wątek , może znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) @RafalxM @epon dziękuję, bardzo pomocne wypowiedzi Edytowane 3 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) To jeszcze raz ja ( wywalili mnie drzwiami, ale wlazłem przerz okno i mam nadzieję, że nie będę gasił światła ). Chyba nie do końca zrozumiałeś odpowiedź kolegi RafalxM - przecież napisał wyraźnie o mechanikach w kontekście dodatkowych klamek na baranku, więc raczej wybór się zawęża, a nie poszerza, bo z hydraulikami będzie problem... Baranek ma za zadanie umożliwić jak najbardziej efektywną pozycję do szybkiej jazdy, ale z drugiej strony oferuje kilka różnych rodzajów chwytów/trzymania kierownicy, tyle że nie zawsze masz klamki pod ręką, co będzie mocno problematyczne w jakiejś awaryjnej sytuacji - przynajmniej przy standardowych rozwiązaniach i bez kombinowania. Do zabaw w terenie przy przełaju, czy gravel'u trzeba jednak mieć nieco więcej umiejętności, albo inaczej - jak ktoś śmigał tylko MTB, to się będzie musiał przestawić na np. większy balans ciałem w technicznych zakrętach. Kwestia tego jak jeździsz i jakie masz możliwości kondycyjne, bo na MTB też można dobrze pocisnąć - o ile jest z czego ( ostatnio pojawił się temat gdzie część osób się dziwiła, że można na starym MTB jechać stosunkowo szybko po asfaltach, ale do tego jest potrzebna tzw. noga ). Nie znamy Cię, a nawet jest taka możliwość, że i Ty sam siebie nie znasz, bo np. do tej pory z rowerem miałeś niewiele do czynienia - nie obruszaj się, bo to po prostu jest również możliwe.Nie masz pewności i dlatego właśnie radziłem przymiarki i testy - czasem można je nawet zrobić w terenie. Kombinacje z amorkiem do roweru, który z założenia nie był pod niego projektowany, mijają się z celem - poza tym geometria by się schrzaniła. Jest np. Specialized Diverge z patentem FutureShock : https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-comp/p/129079?color=239509-129079 - fajna maszynka, tyle że jak nie masz super skill'a, to niestety nie pogonisz na nim w terenie jak na MTB ( nie mówię tu o prostych szutrówkach, na których będzie miał przewagę ). I nie jest tak, że nie wymyślili roweru dla Ciebie, tylko Ty sam nie wiesz jeszcze czego chcesz - testy się kłaniają... No to Idę potrolować gdzie indziej PS Polataj na tym : https://allegro.pl/rower-mtb-29er-karbonowy-forza-one-waga-6-69-kg-i7542823305.html Edytowane 3 Września 2018 przez KrissDeValnor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sapero Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Ale Panowie kombinujecie. Hybryda roweru szosowego z leśną zabawą to gravel. A gravel z prostą kierą i blokowalnym amorkiem to cross. No .... i cross to naprawdę świetny rower dla kogoś na etapie kariery kolarskiej autora tematu. Pojeździ 2 lata, poczyta w tym czasie forum i będzie wiedział co kupić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) @RafalxM aha to szersze kola w gravel/szosie moga amortyzowac alternatywnie do widelca z amortyzatorem ciekawe! Ale czy to nie spowolni takiej szosowki znacznie? W sensie szersze koła? + jakie elementy karbonowe warto brać pod uwagę prócz widelca? Czytałem o szprychach, ramię, widełkach i teraz ten widelec hm 2. O ile jest wolniejszy mtb na karbonie od takiej szosowki\gravela -duza różnica? Pewnie głupie pytanie ale mtb co miałem z przed kilkunastu lat były ciężkie i wolne. Krowa nadmienił dobra nogę i być może w tym tkwi idea. Jeśli lżejsze mtb z karbonu z dobrą nogą mogą cisnąć szybko imitując choćby trochę szosę to fajnie! @epon aaa 25...jak deskorolka eh @KrissDeValnor wybor poszerza się o baranki bo można na nich trzymać ręce prosto ale to już jakby nie istotne na tym etapie dyskusji. W końcu dochodzimy do czegoś ale dziękuję że Ty też odpisałeś w temacie co nadmieniłem powyżej. Pozostaje mi jednak bazować na opiniach bo mam daleko do sklepów i jak już kiedyś bylem z innym rowerem to bali się dać wyjechać komuś na ulicę obok..Do czego chce wiem ale co będzie dobre nie wiem bo niby jest dużo modeli ale zawsze coś brakuje i tu to ustalamy hehe. Fajny ten link z Specialized Divege. @sapero crossover jaki cross? Edytowane 3 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Im koło szersze tym będa większe opory i ciezej się będzie utrzymywalo dużą prędkość....ale spokojnie, większość graveli po prostu konstrukcyjnie ogranicza szerokosć opony i wsadzisz tam pewnie max 700x40c ...chociaż bywają wyjątki z szerszym prześwitem i oferowane z oponami 50c , vide https://velo.pl/rowery/gravel/accent/feral Mając taki rower zawsze możesz zalożyć węższe opony i latać bardziej szosowo;) Tuaj masz mniej więcej wyjaśnione ramy w jakich stosuje się nazewnictwo i szerokości opon: https://magazynbike.pl/tour/2018/02/16/opony-do-graveli-na-szose-i-przelaje/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2018 (edytowane) sapero A jak złapie bakcyla i już miesiąc od zakupu założy temat "Jak uterenowić cross'a ?", albo "Jak uszosowić MTB ?" i zapyta "Pomożecie ?", a my oczywiście pomożemy, bo od tego jest forum ( może niekoniecznie ja, bo przecież troluję na potęgę ) Do autora Na szerokich oponach i przy niskim ciśnieniu ( bezdętki ) jest swego rodzaju amortyzacja, ale nigdy nie zastąpi przyzwoitego amora w pewnych sytuacjach. Dodaj jeszcze karbonową sztycę, kierownicę i ewentualnie koła jak ma być na bogato. Co do tego czy MTB jest wolniejszy, to wcale nie jest przesądzone - przynajmniej w porównaniu do gravel'a, bo jak gravel będzie cięższy i na słabszych komponentach, a do tego pod słabszym jeźdźcem, to tylko powącha kurz po lekkim i dobrze wyposażonym MTB ( oczywiście mówię głównie o terenie ). Dobrze wytrenowani goście potrafią polecieć 100 km głównie po asfalcie ze średnią 37 - 38 km/h i to nawet na przełożeniu 34 x 11, ale to już są konie. Jeżeli jesteś w stanie określić mniej więcej procentowo, ile będziesz śmigał w terenie, a ile po asfalcie, i przewaga będzie po stronie terenu, to jestem zdania, że w pierwszej kolejności byłby lekki MTB, a w następnej gravel - w przeciwnym razie, czyli z przewagą łatwych terenów i dużą ilością asfaltów, to gravel byłby bardziej wskazany. Nie myślałeś o dwóch rowerach ( jak już zostało wcześniej wspomniane ) ? Jeżeli musi być tylko jeden, to dobrze by było jednak przetestować sprzęt przed zakupem ( wiem, że jestem w tym nudny, ale jest to ważne choćby przez pryzmat tego czy pozycja na danym rowerze będzie dla Ciebie akceptowalna - nie każdy odnajduje się na baranku ). Myślę, że mógłby się sprawdzić Canyon Pathlite : https://www.canyon.com/pl/fitness/pathlite/pathlite-sl-8-0.html Jest to swoista hybryda cross'a z MTB - z tego drugiego ma napęd i koła na sztywnych osiach ( bierz to pod uwagę podczas poszukiwań ), a przy tym posiada taperowaną główkę ramy, co otwiera drogę do montażu amorka z MTB rodem ( jednak wymagałoby to zmniejszenia skoku ). Właściwie jest tylko jedno "ale" - rama aluminiowa, więc nie wiem czy by Ci podeszła i czy jednak nie wolałbyś czegoś na karbonie, czy nawet tytanie podesłanym wcześniej prze kolegę. Jest kilka kwestii ( kolejność losowa ) : 1. masa roweru 2. osprzęt 3. pozycja podczas jazdy 4. styl jazdy Wypadałoby sobie odpowiedzieć na te i pewnie jeszcze kilka innych pytań. Edytowane 3 Września 2018 przez KrissDeValnor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 (edytowane) Ja bym sobie z miejsca darował proponowane rozwiazanie typu "2 rowery będą najlepsze". Bo to nieprawda. Często chce się jechać szybko, być może też daleko, a jednak w pewnym momencie zboczyć z asfaltu, przejechać łąką, polem, lasem, szutrową drogą. W takich zastosowaniach gravel/przełaj są świetne. Ktoś wyskoczy, że przecież na MTB można włożyć węższe kapcie, można zablokować amortyzator itd. Taaak, można.. ale to sztuka dla sztuki, bo to są rowery pod teren (a to, że u nas w Polsce w 90% przypadków wykorzystywane nieco bezsensownie to inna sprawa). Jeśli doliczymy do tego długie trasy - a mi to akurat leży - to MTB staje się kiepskim rozwiązaniem ze względu na ograniczenia z pozycji (baranek robi swoje). Miałem MTB i szosę, w ubiegłym roku sprzedałem oba i postawiłem na przełajowca. Początki były... średnie, powiedziałbym ciężkie. Myślałem, że to będzie "lepsze" w terenie niż było faktycznie, ale szybko okazało się, że rower weryfikował moje umiejętności (tzn. ich brak). Po roku stwierdzam, że ten rower mnie porwał. Używam dwóch zestawów kół aby nie przekładać opon (szosowe i gravelowe), ale jeżdżę nim w zasadzie wszędzie - na luzie, na ustawki szosowe, ale i na wyścigi pod MTB. Osobiście uważam, że przez ten rok nauczyłem się więcej niż przez poprzednie 2-3 jeżdżąc na kanapowcach. Żeby nie było tak różowo powiem jednak, że w nieco cięższym terenie to już nie jest "fun". To jest walka o przeżycie, to jest mocny chwyt na klamkach, to są obolałe dłonie, czasami jakaś gleba. Jadąc ostatnio na pożyczonym MTB nie musiałem zajmować sobie głowy tyloma rzeczami, iloma muszę na przełajówce. Ale... no coś za coś. Mnie tam czasami ciągnie do kupna MTB, wtedy jadę do lasu i po powrocie już wiem, że wcale tego tak naprawdę nie chcę. Autorowi mogę doradzić jedno - jeśli jeszcze na gravelu/przełaju nie jeździłeś, to nie inwestuj za wiele na początek. Jak napisał @KrissDeValnor, warto byłoby się przejechać, zobaczyć jak to jest. Edytowane 4 Września 2018 przez lukasamd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2018 (edytowane) 1. A co powiecie o http://www.mongoose.com/usa/selous-sport-20570 szedłem tropem RafalxM ale tamten rower był tylko na pokaz, nie sprzedają. w ogóle jakoś mało ma ta firma do zaoferowania obecnie. Szkoda bo koleś jechał szybko ale miał amory (mogli jeszcze mu baranki na mtb proste przełożyć i:) 2. Znalazłem jeszcze to http://www.ns-bikes.com/rag,109,pl.html 3. Dobrerowery poleciły mi jeszcze Gravela Octane One, który ma wyjść i wygląda spoko -jest nawet prosta kierownica tylko pytanie co tracę przez to. Edit: W sumie to @lukasamd chyba najlepiej opisał moją sytuację:) a ja znalazłem tani gravel na początek (patrz pozycja nr 1?) dzięki ps. @KrissDeValnor "ma napęd i koła na sztywnych osiach" -nie wiem o co chodzi Edytowane 4 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 (edytowane) Przy prostej kierownicy 'tracisz' kilka sposobów na chwyt kierownicy , co najmniej 2 - dolny i na klamkomanetkach - co w stosunku to prostej kierownicy ustawia nadgarski o 90stopni. W podanym Octane One jak widać na fotce są hamulce tarczowe mechaniczne - także w sumie 'nie tracisz nic', bo baranka możesz zawsze spróbować zalożyć (baranka/klamkomanetki/zacisk z ciągiem linki szosowym - jeśli fabrycznie jest MTB) Edytowane 4 Września 2018 przez RafalxM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Wygodę na dłuższych dystansach - prosta kiera jeśli chodzi o możliwe ułożenie dłoni nie umywa się do baranka, nawet z gripami. Zyskujesz natomiast pewniejszy chwyt i wygodniejszy dostęp do hamulców przy zjazdach leśnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamolinka1 Napisano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2018 (edytowane) Jeszcze takie: http://www.ns-bikes.com/eccentric-cromo,98,pl.html http://www.ns-bikes.com/eccentric-lite-1,343,pl.html CUBE SL ROAD SL GREY´N´ORANGE 2018 Choć te to bardziej na drogę: CUBE CROSS RACE SL BLUE´N´GREEN 2018 CUBE ATTAIN GTC RACE DISC GREY´N´GREEN 2018 CUBE AGREE C:62 SLT DISC CARBON´N´BLACK 2018 Poczekam trochę może ktoś jeszcze coś napisze a międzyczasie zawitam w tym roku do sklepu, może mają coś przypominającego te o których rozmawiamy.. I nie powiem lefty co mówiłeś https://www.cannondale.com/en/International/Bike/ProductDetail?Id=5aa6fadd-5c44-49f8-b623-7e1c19613d8f&parentid=undefined są fajne. Spec diverge z mini amorkiem w ramie też brzmi spoko hmmm @RafalxM Pytanie na ile one będą wolniejsze w porównaniu do szosówki a ile ta to cudo po boku w amortyzacji ^^ Coś znalazłem, że niby ten po lewo szybszy dużo od leftiego @m0d a tego nie wiem, dostałem tylko zdjęcie... Edytowane 4 Września 2018 przez kamolinka1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Ten Octane One to jest dokładnie taka sama rama jak w wersji z barankiem? Jeśli tak to IMHO typowa bzdura spotykana często w rowerach fitness i całość jest w ciul za krótka żeby mieć na takim rowerze sensowną pozycję przy dobrze dobranej wielkości ramy. To stąd się potem bierze, że na takim rowerze jest "wolniej i mniej aero", ale oczywiście producent poda że to "super wygodna pozycja"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.