schwinn0 Napisano 3 Września 2018 Napisano 3 Września 2018 hejka Otóż mam problem z opadającą sztycą aluminiową w ramie karbonowej. Na asfalcie i w lekkim terenie wszystko jest OK ale problem zaczyna się na wyścigu gdy są większe nierówności terenu i oczywiście bardziej dociskamy tyłek do siodła. sztyca to fizik cyrano 30,9 o długości 400mm rama to grand canyon cf sl oczywiście jest użyta pasta do karbonu http://fenwicks.pl/sklep/pasta-do-polaczen-karbonowych-80gr/ jest też nowy zacisk sztycy dosyć wysoki bo standard to niestety ok 10mm a ten ma 14,5mm https://www.canyon.com/pl/accessories/?category=2706#id=64934 skręcony momentem 6nm Zależy mi na tej sztycy gdyż ma ona 25mm offset a na rynku nie ma zbyt wiele sztyc o dość niskiej wadze i offsecie 25mm. W akcie desperacji rozważam jej zmianę ale nie wiem za cholerę na co Powoli kończą mi się wszelkie pomysły Wszystko czyściłem, odtłuściłem i nałożyłem pastę. Na treningach wszystko gra. A na wyścigu w połowie dystansu sztyca o 2 podziałki w dół Rama wewnątrz jest gładka, sztyca również gładka jak pupa niemowlaka. Może tutaj jest problem. Może inna pasta/smar/jakieś psikadło które unieruchomi ją na amen (pomijam jej wklejanie na stałe czy mocowanie za pomocą wkrętów ) za wszelkie pomysły bardzo dziękuję
akkwlsk Napisano 3 Września 2018 Napisano 3 Września 2018 Tak na szybko - pożycz od kogoś inny klucz, może Twój jest rozkalibrowany i te 6nm to wcale nie 6, a mniej? Może podjedź w tym celu do jakiegoś serwisu
schwinn0 Napisano 3 Września 2018 Autor Napisano 3 Września 2018 1 godzinę temu, wojtasin napisał: Weź papier ścierny 2500, działa i co mam z nim zrobić? wsunąć pomiędzy ramę a sztycę? po wymianie kilku @ z kolegą @skom25 zakupiłem na próbę specyfik EFFETTO MARIPOSA CARBOGRIP żywica montażowa silikonowa 3 ml. Ponoć czyni cuda. Czas pokaże
schwinn0 Napisano 4 Września 2018 Autor Napisano 4 Września 2018 Sztyca zjeżdża szybciej niż na paście do karbonu z granulkami
wojtasin Napisano 4 Września 2018 Napisano 4 Września 2018 U mnie nie zjeżdża w ogóle, luz był dość spory, wsunąłem pasek papieru o długości obwodu sztycy i szerokości około 3 cm, trzyma się dobrze, na paście się zapadałem, dokręcona mam z siłą 5,5 Nm, ważę około 90 kilogramów.
schwinn0 Napisano 4 Września 2018 Autor Napisano 4 Września 2018 Ziarna skierowane do sztycy czy w rame
Mateusz30 Napisano 5 Września 2018 Napisano 5 Września 2018 Pytanie, czy masz dobry zacisk do carbonu. Z nacięciem pionowym pod ostrym kątem. I czy jest umieszczony w prawidłowym miejscu. Może ktoś dał byle co. Sprawdź też na stronie canyona z jakim momentem powinno się dokręcać. 6.5N to dużo. Też mam sztycę alu i carbo ramę w mtb. Nigdy nie miałem problemu. Użyłem pasty niemieckiej firmy. Ale obstawiam, że bez pasty by się obyło. Dałem więcej za zacisk, niż za sztycę. Ważę 86kg, też się ścigam i sztyca jest zabetonowana. W alu ramie gorzej się trzymała, niż teraz w carbo.
schwinn0 Napisano 5 Września 2018 Autor Napisano 5 Września 2018 Hejka Zacisk jest odpowiedni. Producent ramy wymaga zacisku o minimalnej wysokosci 11mm. Ten ma 14.5 i jest to zacisk canyona skręcony momentem 6nm tyle na nim widnieje. Nigdy nie miałem problemu ze zjeżdżającą sztycą w poprzednich ramach. Może lakier na tej sztycy jest po prostu za śliski. Nie wiem. Już różne cuda przychodzą mi do głowy...
jaro0011 Napisano 15 Listopada 2018 Napisano 15 Listopada 2018 Nie wiem czy już sobie poradziłeś ale jest świetny produkt do opadającej sztycy: Effetto Mariposa Carbogrip. Miałem podobny problem, co prawda w alu ramie, ale ten Carbogrip działa i teraz mam święty spokój. Wcześniej próbowałem inne pasty, np Finishline Fiber-grip i sztyca opadała gdy dokręcałem z zalecanym momentem, jak dokręcałem mocniej to niby było ok ale sztyca strzelała i strasznie mnie to wkurzało. Ten środek to coś w rodzaju płynnej żywicy i po wyschnięciu ma konsystencję mega klejącej żywicy (takiej jak np jest na drzewach w lesie) dzięki czemu działa trochę jak klej. Oczywiście sztycę można potem wyjąć i łatwo wszystko wyczyścić. Warto spróbować bo mała tubka kosztuje tylko kilka PLN...
Chociemir Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Panowie, mam problem z opadającą karbonową sztycą w ramie aluminiowej. Wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką: zacisk jest dokręcony maksymalnym dopuszczalnym momentem (6Nm), dla pewności trzema różnymi kluczami dynamometrycznymi, użyta pasta do karbonu. Wspornik jest bardzo ciasno spasowany z ramą - na fragmencie rury podsiodłowej nakleiłem dwucentymetrowy pasek cienkiej taśmy izolacyjnej i już nie było możliwości wsunięcia sztycy. Opada ona bardzo mocno, po około 4 km jazdy całkowicie. Myślałem, żeby spróbować zmienić zacisk na podwójny, w którym dolna część zaciska rurę podsiodłową, a górna sztycę. Np. coś takiego: https://www.kcnc.com.tw/allproducts_detail_121.html Jest jeszcze Author: https://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/obejmy/author/aco-315 Oryginalny zacisk przy rowerze ma 31,2 mm, KCNC są 30,7 mm i 31,8 mm, Author 31,8 - czy jest ktoś w stanie doradzić, który wymiar wybrać?
jaro0011 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 38 minut temu, Chociemir napisał: Panowie, mam problem z opadającą karbonową sztycą w ramie aluminiowej. Wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką: zacisk jest dokręcony maksymalnym dopuszczalnym momentem (6Nm), dla pewności trzema różnymi kluczami dynamometrycznymi, użyta pasta do karbonu. Wspornik jest bardzo ciasno spasowany z ramą - na fragmencie rury podsiodłowej nakleiłem dwucentymetrowy pasek cienkiej taśmy izolacyjnej i już nie było możliwości wsunięcia sztycy. Opada ona bardzo mocno, po około 4 km jazdy całkowicie. Myślałem, żeby spróbować zmienić zacisk na podwójny, w którym dolna część zaciska rurę podsiodłową, a górna sztycę. Np. coś takiego: https://www.kcnc.com.tw/allproducts_detail_121.html Jest jeszcze Author: https://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/obejmy/author/aco-315 Oryginalny zacisk przy rowerze ma 31,2 mm, KCNC są 30,7 mm i 31,8 mm, Author 31,8 - czy jest ktoś w stanie doradzić, który wymiar wybrać? Po pierwsze wywal tą taśmę izolacyjną, po drugie wyczyść i odtłuść rurę podsiodłową i sztycę, po trzecie użyj Carbogrip i problem będziesz miał z głowy https://www.cyklomania.pl/effetto-mariposa-srodek-montazowy-carbogrip-3ml-blister,id6952.html
Chociemir Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Po pierwsze taśmy izolacyjnej nie mam, wkleiłem ją tylko na chwilę na próbę, żeby sprawdzić jak ciasno są dopasowane wspornik i rura podsiodłowa i -jak pisałem wcześniej -nie było już wtedy możliwości wsunięcia sztycy, po drugie elementy były oczywiście dokładnie odtłuszczone i wyczyszczone, po trzecie Carbogripu nie używałem, ale jak czytam powyżej jednemu koledze sztyca zjeżdżała szybciej niż po paście do karbonu. Ale niewykluczone, że wypróbuję. Sztyc karbonowych trochę już posiadałem (fakt, że zawsze z karbonową ramą), ale pierwszy raz mam taki problem. Zawsze dokręcałem poniżej zalecanego momentu i nigdy nie zjeżdżały. A co rozmiaru zacisku: czy jest w stanie ktoś coś doradzić?
jaro0011 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 11 godzin temu, Chociemir napisał: Po pierwsze taśmy izolacyjnej nie mam, wkleiłem ją tylko na chwilę na próbę, żeby sprawdzić jak ciasno są dopasowane wspornik i rura podsiodłowa i -jak pisałem wcześniej -nie było już wtedy możliwości wsunięcia sztycy, po drugie elementy były oczywiście dokładnie odtłuszczone i wyczyszczone, po trzecie Carbogripu nie używałem, ale jak czytam powyżej jednemu koledze sztyca zjeżdżała szybciej niż po paście do karbonu. Ale niewykluczone, że wypróbuję. Sztyc karbonowych trochę już posiadałem (fakt, że zawsze z karbonową ramą), ale pierwszy raz mam taki problem. Zawsze dokręcałem poniżej zalecanego momentu i nigdy nie zjeżdżały. A co rozmiaru zacisku: czy jest w stanie ktoś coś doradzić? Ja miałem problem z opadającą sztycą pomimo zastosowania pasty Finish Line Fiber Grip, potem próbowałem z pastą Tacx Carbon assembly compound. Pomagało jedynie zaciśnięcie z siłą większą niż zalecana ale pojawił się problem z trzeszczeniem. Dopiero ten Carbogrip na bazie żywicy pomógł - zadziałał jak klej. Co do zacisku to szukałbym obejmy która jest jak najwyższa w miejscu zacisku rury podsiodłowej - czasem zaciski mają po 10-12 mm i to jest wg mnie stanowczo za mało jak na rower MTB (bo o taki chodzi prawda?). Co do proponowanych przez Ciebie zacisków to musisz kupić taki który będzie pasował do średnicy podsiodłówki. 31,2 to jakiś dziwny standard - na pewno dobrze mierzysz? Jaką masz średnice sztycy?
Chociemir Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Tak, zacisk jest 31,2 mm: https://www.canyon.com/pl/accessories/?category=2706#id=64936 Sztyca to 27,2 mm. Zamówiłem podwójny zacisk, w którym dolna część trzyma rurę podsiodłową, a górna -z gumowym oringiem- samą sztycę: https://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/obejmy/author/aco-315 Dolna część ma 31,8 mm, ale spróbuję, może będzie pasować. Mam pytanie odnośnie Carbogrip: czy smarowałeś tylko sztycę czy również rurę podsiodłową wewnątrz?
schwinn0 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 Ja swój problem rozwiązałem bardzo prosto Wymiana sztycy na elite która jest ryflowana. Do kompletu zwykła pasta do karbonu i wszystko siedzi jak zamurowane już kilka miesięcy. Próbowałem ten wynalazek carbongrip i sztyca zjechała szybciej niż trwał jej montaż
Chociemir Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Wymiana sztycy to ostateczność. Jest piórowa i dodaje sporo komfortu. Miałem ją w innym rowerze i tam nie zjeżdżała mimo, że była dokręcana poniżej maksymalnej dopuszczalnej wartości. Zacząłem się jeszcze zastanawiać -ale na to raczej bym nie stawiał- czy śruba zacisku nie puszcza. Ale oglądałem ją i gwint jest w idealnym stanie.
jaro0011 Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 8 minut temu, Chociemir napisał: Mam pytanie odnośnie Carbogrip: czy smarowałeś tylko sztycę czy również rurę podsiodłową wewnątrz? Przesmarowałem tylko sztycę - całą cześć która wchodzi w ramę, potem od razu założyłem, dokręciłem i odczekałem jakiś czas zanim wsiadłem na rower i zadziałało. Sztyca siedzi jak przyklejona, docisk 5-6 nm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.