Skocz do zawartości

[pedały] chińskie, jakieś z łożyskami?


Borsuczy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie. Planuję zamówić kilka rzeczy u Azjatów, to pomyślałem że i pedały kupię. Widziałem ich sporo w tych zaoceanicznych sklepach. Chodzi o te z trzema łożyskami. Same łożyska to nie problem, standardowo je wyjmę, wrzucę do wora z odpadami i zastąpię normalnymi. Ale co z resztą rzeczy takimi jak uszczelnienie, spasowanie elementów, jakość materiałów, wymienność pinów? Ma ktoś jakieś sprawdzone pedały od Azjatów? Chodzi oczywiście o platformówki, takie jak chociażby te:

https://m.ebay.com/itm/Mountain-Bike-Road-Bicycle-Aluminum-9-16-Triple-Bearing-Platform-Pedals-B608/401572659283?hash=item5d7f988053%3Am%3AmnTd-50JNRIj2D5p50k3OHg&var=671306413132

Takie coś jak waga dla mnie nie ma znaczenia. 

 

Przepraszam, dodałem temat nie tam gdzie trzeba. Pan moderator mógłby go przenieść do sprzętu rowerowego? 

Napisano

Mam pedały Dartmoor Stream. Są super. naprawdę. Ale jedyny ich problem to brak uszczelnienia od strony suportu. Wystarczy że raz nieostrożnie umyję rower i już słyszę jak pedał trzeszczy, a ja tracę godzinę życia na naprawienie tego. Stream Pro to badziew, mają ślizg po jednej stronie. No i z tego co szukałem kiedyś, to normalne łożyskowane pedały w Polsce zaczynają się gdzieś od ok. 300 zł... 

Napisano

Z tą różnicą, że dartmoory (te droższe jak staram pro) mają łożyskowanie ślizgowe i po sezonie jazdy w bardziej wymagających warunkach nadają się na śmietnik. W chinczykach po 14-18 USD są 3 łożyska maszynowe i nie ma ślizgów. Poza tym miewałem różne alu platformy od wspomnianych dartmoorów, ht, SixPack czy na bikes i śmiem twierdzić, że nylon jest praktyczniejszy bo nie szmaci się tak szybko jak anodowane alu.

Napisano
Teraz, Dokumosa napisał:

nylon jest praktyczniejszy

No właśnie. Tylko jaki nylon na 3 łożyskach bez ślizgów ?

Przeglądałem Ali, Gb i BG i nie wiem sam, a coś muszę kupić bo mam póki co tymczasowe.

Z chęcią oglądne wasze propozycje.

Napisano

Ja mam takie;

https://pl.aliexpress.com/item/BaseCamp-MTB-Pedal-Mountain-Bicycle-Road-Bike-Pedal-Slip-resistant-Ultra-light-Aluminum-Alloy-4-Ball/32690841537.html?spm=a2g17.search0104.3.1.edd221dcO7spA1&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10843_10059_10696_100031_10084_10083_10103_451_10618_452_10304_10307_10820_10301_10821_5014715_5014615,searchweb201603_54,ppcSwitch_5&algo_expid=3833c1b1-380f-429b-a028-b7cd0daa7e4e-0&algo_pvid=3833c1b1-380f-429b-a028-b7cd0daa7e4e&priceBeautifyAB=0

Z powitalnymi czterema dolcami dałem jakieś 19 dolców. Mają cztery łożyska i niewielką wagę. Na razie przejechałem na nich ponad 2,5 kkm i nie stwierdzam luzów, czy jakichkolwiek problemów. Mają mało agresywne piny, to ich jedyny feler. Nie wiem jak z odpornością na wodę, bo ich nigdy nie utopiłem. Z pyłem musi być nieźle, bo zapylenie mam spore a pył z żużlu wejdzie wszędzie. 

Napisano

@Pietern, a trwałe są te piny? Widzisz jakąś opcję ich wyjęcia, wykręcenia? Jak da się wykręcić, to wystarczy dopasować śrubki z takim gwintem, potem je wyszlifować i są super trwałe customowe piny za jakieś 50 groszy. 

Napisano

Oryginalne piny są trwałe, ja je wymieniłem na inne (z starych pedałów), bardziej agresywne. Tak, więc wymieniać można, albo podrasować szlifierką, te które są. Bo wymiana na kupne piny, to wcale nie jest taka tania zabawa. :)

Napisano

Gusta są różne, wiem, ale ja osobiście nylonowych pedałów bym nie chciał, po prostu im nie ufam. Tak samo jak karbonowi. Jedyna karbonowa rzecz w moim rowerze to podkładka dystansowa na sterówce i chyba tak zostanie. Jakbym miał szukać czegoś lajtowego, to szedłbym w tytan. A to wiadomo, że jest kosmicznie drogie, więc póki co zostaję przy amelinium. Tak, wiem karbon jest spoko, ma milion zalet, inne tworzywa też. Ja po prostu ich nie chcę. Bo nie. :D

To wstępnie mogę powiedzieć że bym zamówił sobie te, które pokazał pan kolega @Pietern. Jak będą wymagały lekkich modyfikacji, to spoko, ja lubię się bawić pilnikiem do metalu i różnymi śrubkami. Zobaczę może jeszcze ktoś coś pokaże. 

Napisano
16 godzin temu, Biesz766 napisał:

O i widzisz w sedno. Czytałem to na wiosnę i nie mogłem przypomnieć sobie gdzie i o jakich pedałach pisał.

Dobra opcja za nieco ponad 70 zł.

Dzięki

Jak pogrzebiesz to kupisz je kilka usd taniej. Jest jeszcze coś takiego o analogicznej konstrukcji: https://m.aliexpress.com/item/32885105162.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&productId=32885105162&productSubject=BIKEIN-PRO-Bike-Pedal-Mountain-Bike-Anti-skid-Foot-Pedal-Nylon-Fiber-Multi-Colors-Bearings-Treadle&spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dDM2u4b

  • 5 tygodni później...
Napisano

Zamówiłem te padały - Cycloving: https://pl.aliexpress.com/item/Cycloving-Peda-y-Rowerowe-3-Uszczelnione-o-yska-Peda-Rower-Ultralight-Nylon-Anti-slip-pedales-bicicleta/32885052317.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.19245c0fPzbx4Z

Trafiłem je w promocji za 14$, dopłaciłem 1,58$ do przesyłki i po dziesięciu dniach od wysłania z chin trzymam je włąsnie w rękach. Foty wrzucę jutro - będę miał aparat i rower.

Napisano

Fajne. A będziesz mógł pokazać jak wyglądają w środku, jakiego z materiału są uszczelnienia, spasowanie elementów i jak się je rozbiera? Czy nie chce Ci się? Jak coś to najszybciej i najefektywniej byłoby postawić kamerkę i nagrać proces rozbierania.

Napisano

Zrobiłem tyle ile mogłem. Spasowane jest prawidłowo. Uszczelnienie od strony korby to jakaś gumka. Ogólnie wrażenia pozytywne. Po pierwszej przejażdżce również. Zobaczymy jak po zimie.

Zastanawiam się jeszcze czy nie wymienić od razu łożysk na polskie ale przetestuję producenta.

 

 

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

Dodam jeszcze, że ten dzawy bród tu w pierwszym miejscu to wina mojego narzędzia ;) Zdjęć z rowerem nie dam bo trzeciego posta pod postem już nie odważę się napisać :bomb_ie::P

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

Napisano

Ten smar jest całkiem niezły, moje pedaliska maja już 3kkm i nic im nie jest, a wszystko tak jak chińska fabryka nakazała. To jakiś gęsty i bardzo lepki smar, mam drugie pedały z Chin i obie pary miały taki sam. Tyle, że jakoś specjalnie ich nie moczę, tyle co z nieba poleci. :)

Napisano

Jak się brud dostanie do niego i się zablokuje, to będzie się ślizgać po osi /korpusie i nowego łożyska nie zamontujesz. Ale na to szanse są w sumie małe. Ja po prostu bym to zrobił, bo to groszowa sprawa. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...