Skocz do zawartości

[rower] Trailowy na wycieczki


raco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam takie pytanie czy rower trailowy a konkretnie to https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-evo-29 (Chyba że ktoś ma jakieś propozycje innych marek ?) sprawdzi się jako rower wycieczkowy ? Trasy jakie będę robić to okolice 100km do 150 km, teren po jakim przyjdzie się poruszać to zarówno ulice/drogi dla rowerów oraz leśne drogi jak również bezdroża.

Już tłumaczę dlaczego trailowy, ponieważ ma bardzo wygodną pozycję, a w dodatku planuje również wypady na jakieś single (góra żar, smrek) ale nie częściej niż 2 - 3 razy do roku. wydaje mi się że się nada do takich zastosowań. Proszę o wasze opinie- zdaję sobie sprawę że można by postawić na jakiś cross, ale on odpada w lesie na korzeniach a tego mam sporo w okolicy. Dlatego wydaje mi  się że trailówka będzie najbardziej uniwersalna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wygodną pozycję? Wygodną pozycję to mają trekkingi i tym podobne, w nim jest dostosowana do jazdy w terenie, czyli pochylona. Nie sprawdzi się, jak dla mnie rowery ze skokiem powyżej 100 mm na asfalcie robią się mocno rozlazłe. A na smreka to 100 mm starcza w zupełności, kupno takiego roweru typowo pod smreka i jazdy po lokalnych trasach to jak strzelanie z armaty do wróbla. No i poza tym ma napęd 1x10, na asfalcie zajedziesz się na tym. Jak chcesz uniwersalnego roweru to raczej kieruj się w klasyczne xc, czyli 100 mm skoku max. Gdzie mieszkasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten dartmoor ma o wiele wygodniejszą pozycję niż np. mój obecny typowo xc rower (muszę zmienić bo rama pękła - niestety kupiony z drugiej ręki i nie mam jak reklamować). Napęd 1x10 to może i szału nie robi,  ale i tak bym zmienił go na 1x11 który mam obecnie. Amor na asfalcie zawsze można zablokować :) Parę razy w trasie spotykałem ludzi którzy jechali na kołach plus czy wręcz jednego na facie - z nim akurat pogadałem chwilę, spotkałem go pod Poznaniem a jechał z Koszalina.

Mieszkam kiladziesiąt kilometrów od Poznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, raco napisał:

Parę razy w trasie spotykałem ludzi którzy jechali na kołach plus czy wręcz jednego na facie

To jest właśnie efekt ślepego podążania za modą. Trzeba mieć też nogę żeby to napędzić. Co z tego że amor zablokujesz, skoro masa zostanie? Akurat ten waży 2,67 kg. Tak dla porównania epixon waży w granicach 1,9 kg, więc masz bite 750 gr więcej. I po co się męczyć? W imię czego? 2 wyjazdów w roku? A jak mieszkasz pod poznaniem to ten rower nie jest do niczego ci potrzebny. Dla ciebie to skok max 100 mm, więcej w życiu nie wykorzystasz.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pankrat dzięki, ale nie chce 27.5 plus, wolę 29'' Nie podoba mi się ten jamis :) ale dzięki za cynk bo ten gravel by mnie interesował, ale nie wiem jak z rozmiarem.

@Piter233 może i masz rację, w takim razie może jednak przełożę obecny sprzęt do nowej ramy, tylko teraz muszę poszukać jakiejś interesującej oferty.

Mam w garażu ramę od Kross chyba b6 albo b7 ale w rozmiarze xl a ja mam 182cm tak że chyba będzie zdecydowanie za duża :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, raco napisał:

dzięki, ale nie chce 27.5 plus, wolę 29'' Nie podoba mi się ten jamis :) ale dzięki za cynk bo ten gravel by mnie interesował, ale nie wiem jak z rozmiarem.

Rozumiem, że Ci się nie podoba, reszty zdania nie zrozumiałem... dragonslayer to nie jest żaden gravel, chyba, że piszesz o innym modelu.

Niestety, ale moim zdaniem nie pogodzisz dwóch światów przy pomocy jednego roweru. Ja śmigam na co dzień fuji tread'em (napęd 2x9) i wystarcza mi w 90% na trasy którymi lubię jeździć - czyli podobnie jak u Ciebie:

19 godzin temu, raco napisał:

Trasy jakie będę robić to okolice 100km do 150 km, teren po jakim przyjdzie się poruszać to zarówno ulice/drogi dla rowerów oraz leśne drogi jak również bezdroża.

Na szwędanie się po górkach zakupiłem właśnie dragonslayera, który w obecnej kwocie zakupu posłuży mi na te parę wyjazdów w roku.

Zresztą powinieneś się zdecydować, bo piszesz że w zasadzie jeździsz wszędzie:

19 godzin temu, raco napisał:

Trasy jakie będę robić to okolice 100km do 150 km, teren po jakim przyjdzie się poruszać to zarówno ulice/drogi dla rowerów oraz leśne drogi jak również bezdroża

 

19 godzin temu, raco napisał:

zdaję sobie sprawę że można by postawić na jakiś cross, ale on odpada w lesie na korzeniach a tego mam sporo w okolicy.

 

19 godzin temu, raco napisał:

w dodatku planuje również wypady na jakieś single

więc musisz iść na kompromis, lub kupić dwa rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
17 godzin temu, Piter233 napisał:

A na smreka to 100 mm starcza w zupełności, kupno takiego roweru typowo pod smreka i jazdy po lokalnych trasach to jak strzelanie z armaty do wróbla.

Przy obecnym stanie niektórych tras na Smreku ( np czarny Hejnicki Hreben ) 100 mm nie da takiej frajdy z jazdy jak 120-130 mm. Pewnie ,że można na 100 mm ,ale nie widzę sensu ,aby się ograniczać.

19 godzin temu, raco napisał:

Witam wszystkich, mam takie pytanie czy rower trailowy a konkretnie to https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-evo-29 (Chyba że ktoś ma jakieś propozycje innych marek ?) sprawdzi się jako rower wycieczkowy ?

Patrząc na masę tego roweru ,to po 20 km wycieczki w terenie zacząłbym kląć. Po czym zacząłbym kląć na hamulce na zjazdach i na napęd na podjazdach ( 1x10 to trochę wymagający napęd w 29er )

Jeśli ma być sztywnika, to Grist wydaje się lepszą ( ale droższą ) opcją choćby ze względu na bardziej uniwersalny napęd, teoretycznie lepszy amorek i niższą wagę.

https://www.kross.pl/pl/2018/trail/grist-1-0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pankrat napisał:

Rozumiem, że Ci się nie podoba, reszty zdania nie zrozumiałem... dragonslayer to nie jest żaden gravel, chyba, że piszesz o innym modelu.

Ucięło mi zdanie. Miało być "ale dzięki za cynk bo ten gravel który mają w ofercie by mnie interesował " :D

@durnykot dzięki za propozycję.

Myślałem jeszcze o https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-mountain-hardtail-trail-27.5-nail-trail-6 wygląda całkiem ciekawie.

@Piter233 teraz mam 11-42 z tyłu z przodu 32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, durnykot napisał:

Przy obecnym stanie niektórych tras na Smreku ( np czarny Hejnicki Hreben ) 100 mm nie da takiej frajdy z jazdy jak 120-130 mm. Pewnie ,że można na 100 mm ,ale nie widzę sensu ,aby się ograniczać.

Zasadniczo tak, ale w przypadku autora ten rower będzie widział single i tym podobne 2-3 razy do roku, a na tereny wokół poznania będzie lepsze 100 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Piter233 napisał:

na tereny wokół poznania będzie lepsze 100 mm.

Rozumiem że masz objechane wszystkie trasy w okolicy że tak twierdzisz :huh: Zawsze bawią mnie takie teksty, bo wszystko zależy gdzie i jak kto jeździ i po samej lokalizacji nie ma opcji żeby stwierdzić który rower lepiej się sprawdzi, a już dyskusja o wielkości skoku w takim przypadku to wróżenie z fusów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co, znajdą się w tych okolicach trasy które wymagają więcej niż 100 mm skoku? Więcej skoku nie sprawi że nagle urośnie nam technika i będziemy jeździć lepiej. Mieszkam w okolicy wałbrzycha, co znaczy że terenów leśnych i pagórkowatych mam pełno, ale jeśli szukałbym roweru pod taką okolicę też bym się skłaniał ku klasycznej setce jeśli miałbym tak jeździć jak autor. Teraz mam fulla 120 mm (robionego pod kątem singlów i przygotowanych miejscówek) więc okoliczna jazda była na drugim planie, ale na moje tereny to jest gruba przesada. Po prostu czuję że nie wykorzystuję potencjału roweru. Chyba nie powiesz mi że wokół Poznania będą trudniejsze tereny? Za to rower o większym skoku będzie się gorzej sprawował na dłuższych wyprawach, a tak ma być użytkowany rower przez autora.

Wracając do tematu, Marin jest całkiem spoko i to chyba będzie najbardziej opłacalna oferta.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że w okolicy praktycznie nie ma terenów w których by taki skok dało się w pełni wykorzystać to prawda, ale brałem pod uwagę ten typ roweru nie ze tylko ze względu na skok amorka, ale w sumie to już postanowiłem że na razie kupię ramę i przełożę do niej osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony polecam wcześniej wspomnianego Marin Nail Trail 6. Kupiłem ten rower 2 tygodnie temu i kryterium wyboru był właśnie wycieczki górskie w beskidach. Rower stosunkowo lekki, pozycja wygodna, opony 29x2.25 są optymalnym wyborem na dojazdy po asfalcie i potem szlaki górskie. Minusy są dwa: blat 1x11 - na podjazdach ok, ale brakuje na asfalcie i druga sprawa to brak chowanej sztycy ale to można dokupić bo rama jest przygotowana pod wewnętrzne prowadzenie linki. I trzeba pamiętać o cenie bo Marin jest o 1000zł tańszy od Dartmoora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Alsew napisał:

Rozumiem że masz objechane wszystkie trasy w okolicy że tak twierdzisz :huh: Zawsze bawią mnie takie teksty, bo wszystko zależy gdzie i jak kto jeździ i po samej lokalizacji nie ma opcji żeby stwierdzić który rower lepiej się sprawdzi, a już dyskusja o wielkości skoku w takim przypadku to wróżenie z fusów. 

Możesz śmiało na jakieś 80-90% przyjąć, że pytający szuka sprzętu na wyrost. W Polsce każdy chce "górala", niemal każdy ma taaakie trasy pod domem i jeździ bardzo "hardkorowo" albo przynajmniej "zamierza jak już będzie miał nowy rower". Gór u nas niedużo, rzeczywiście hardkorowo jeżdżących osób jeszcze mniej. W skrajnym przypadku mamy te nudzące się dzieciaki od "órban deha & stónt" które szukają "zjazdówek za pińcet" do skoku z krawężnika i ofiary szukające fulli do jazdy po asfalcie.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jbbike napisał:

Ze swojej strony polecam wcześniej wspomnianego Marin Nail Trail 6. Kupiłem ten rower 2 tygodnie temu i kryterium wyboru był właśnie wycieczki górskie w beskidach. Rower stosunkowo lekki, pozycja wygodna, opony 29x2.25 są optymalnym wyborem na dojazdy po asfalcie i potem szlaki górskie. Minusy są dwa: blat 1x11 - na podjazdach ok, ale brakuje na asfalcie i druga sprawa to brak chowanej sztycy ale to można dokupić bo rama jest przygotowana pod wewnętrzne prowadzenie linki. I trzeba pamiętać o cenie bo Marin jest o 1000zł tańszy od Dartmoora.

Cześć.

Chciałbym podpisać się pod tym co napisał kolega. Mam Marina od miesiąca, wcześniej miałem Cube Stereo 120 HPA i uważałem go za rower niemal idealny, ale absolutnie nie żałuję zamiany na Nail Traila. Jestem z Warmii, więc gór u mnie nie za wiele, ale rower sprawdza się doskonale na leśnych ścieżkach, tych zakorzenionych jak i nie, ale jest również bardzo wygodny na ubitej grawelowej drodze. Przejechałem nim kilkaset kilometrów w tym wypady po 50-60 km. i naprawdę daje radę. Rzeczywiście 1x11 może być nieco wolny na płaskim terenie, dlatego zastanawiam się nad zmianą patelni na 36Z a kasety na 11-46, ale to nic pilnego. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdzę na NS Eccentric juz cały ten sezon około 1200 km przejechane i jeśli chodzi o pozycję to moim zdaniem jest duzo wygodniejsza niż na poprzednim rowerze XC. 

Po tym jak na forum ludzie pisali o tym, że problemem jest jazda na systemie jednoblatowym troche się tego obawiałem ale teraz nie spojrzałbym nawet na inny. Ale największą zaletą jest i tak geometria zjazdy, obok których wcześniej bałem się przejechać pokonuję teraz bez większych problemów. To daje masę frajdy i możliwości. Za to bardzo strome podjazdy mogą być problematyczne po stanięciu na pedały często udieka mi spod dupy tylne koło, pierwszy raz w życiu zaliczyłem glebę jadąc wolno pod górę :P


Największym mankamentem tego roweru są koła, szczególnie przy mojej wadze około 104kg. Będzie to pierwsza sprawa do wumiany dla mnie.

 

https://7anna.pl/product-pol-10410-Rower-NS-Bikes-2018-Eccentric-Lite-1-29.html - link do mojego modelu tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja głównie jeżdżę na grand canyon CF (długość efektywna 610mm) i primalu 27,5 2018 (długość efektywna 635mm). Pozycja za sprawą krótkiego mostka, kąta główki i giętej kierownicy w primalu jest o wiele bardziej wyprostowana niż w canyonie. Primalem bez problemu robię nim trasy 40-50km wyłącznie w terenie (dałoby się więcej ale rower prowokuje do agresywnego stylu jazdy, który pochłania dużo więcej energii). Napęd 1x10 (32x11-42) i w teren daje radę w 95% przypadków. Na asfalcie rower trzymają i tak opony i tutaj twardsze przełożenia nic by mi nie pomogły - 30-35km/h to wszystkie pieniądze.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2018 o 09:31, m0d napisał:

Możesz śmiało na jakieś 80-90% przyjąć, że pytający szuka sprzętu na wyrost. W Polsce każdy chce "górala", niemal każdy ma taaakie trasy pod domem i jeździ bardzo "hardkorowo" albo przynajmniej "zamierza jak już będzie miał nowy rower". Gór u nas niedużo, rzeczywiście hardkorowo jeżdżących osób jeszcze mniej. W skrajnym przypadku mamy te nudzące się dzieciaki od "órban deha & stónt" które szukają "zjazdówek za pińcet" do skoku z krawężnika i ofiary szukające fulli do jazdy po asfalcie.

Tylko jak kupisz rower "na wyrost" to może z niego skorzystasz, jak kupisz crossa to na pewno nie pojezdzisz w wielu miejscach. Robię trasy bardzo podobne do tych, które robiłem wczesniej ale jednak troche inaczej i mi to wystarczy, mógłbym jezdzić gravelem ale na pewno musiałbym ominąć mwiele miejsc a tak nie muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trasy 100-150km dziennie na mtb są do zrobienia dla kogoś bez formy powiedzmy w wersji 50% asfalt. Bo raczej 150km lasu jest nierealne.

Jest dużo miejsc, gdzie mtb do xc ma sens w poznańskich okolicach. Ale to tylko miejsca. Ogólnie kupno mtb pod turystykę to bzdura.

Po pierwszym wyjeździe zaczniesz się zastanawiać po kiego wała kupiłeś mtb...

Do jazdy turystycznej najsensowniej kupić crosa, jeśli ktoś jest początkujący.

Jeśli masz koło 7000PLN to kup gravela w stali. Lub poproś o pomoc przy składaniu.

Mtb w Twoim rejonie ma sens jako rower tylko do lasu lub pod maratony.

I tak nie unikniesz sytuacji n+1.

Więc kup może oba od razu i będziesz mieć problem z głowy.

W gravelu możesz dać opony WTB Horizon 650b 47mm, co daje prawie tyle co w mtb amortyzacji, a masz szosową oponę. Przejedziesz wszystko to, co na mtb bez kretyńskich oporów toczenia na asfalcie w bonusie. Pozycja wygodniejsza, bardziej aero. I na 99% trasy jesteś szybszy. 

Koszyki na bidon dodatkowe są bezcenne.

Podczas ostatniego wyjazdu (trasa 200km) przez 150km nie było ani jednego sklepu w Borach Tucholskich. Gdyby nie dodatkowe koszyki jazda skończyła by się telefonem o pomoc na powrocie. Poza tym niezależność od sklepów to duży bonus, kiedy jedzie się w pojedynkę. Nie zawsze jest gdzie rower zostawić bezpiecznie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mateusz30 ma rację. Mieszkam w Poznaniu i do Zielonki, WPNu oraz na wyjazdy w góry zabieram Pure Traila ( chociaż ponad 100km na asfalcie nim też zdarzyło mi się zrobić) a na resztę biorą Cyclocrossa Meridy, której założyłem szersze opony i przełożyłem mostek na + dla wygodniejszej pozycji ( teraz wiem, że bardziej potrzebuję Gravela niż Cxa). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...