Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 (edytowane) Dzisiaj wymieniłem klocki z przodu i z tyłu. Z tyłu wszystko działa git po dotarciu, a z przodu hamulec piszczy i słabo hamuje. (tył: metalki, przód: półmetalki) Wyczyściłem tarcze, klocki i problem nie zniknął. Co może być powodem? Edytowane 1 Września 2018 przez Slay3r12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 1. Dlaczego metaliki na tył a na przód półmetaliki? 2. Jak czyściłeś? 3. Może być dalej tłusta tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 1. Czemu nie? 2. Płyn do tarcz > ciepła woda i płyn do naczyń > płyn do tarcz > papier ścierny 3. Wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 30 minut temu, Slay3r12 napisał: Płyn do tarcz > ciepła woda i płyn do naczyń > płyn do tarcz > papier ścierny spokojnie obejdzie się bez dokarmiania wytwórców "płynu do tarcz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Ktoś wie w czym jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 2 godziny temu, Slay3r12 napisał: Wyczyściłem tarcze, klocki i problem nie zniknął. Zrób odpowietrzenie układu, bo tego nie robiłeś chyba. Tarcze jeszcze raz odtłuść ( ja odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną i jest OK ). Jak to nie pomoże to być może masz zatłuszczone klocki i o ile przy metalikach ścieranie i wypalanie pomoże, to przy 1/2 metalikach klocki do wyrzucenia. Może być też, że na uszczelkach tłoczki trzyma i trzeba zrobić serwis zacisków, może coś w klamce powoduje, że tłoczek nie pracuje jak powinien. Powodów może być kilka, podstawa to to co pisałem pierwsze: - odpowietrzenie układu, - odtłuszczenie tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Odpowietrzałem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Jakie miałeś klocki wcześniej ? Masz je jeszcze ? Załóż i zobacz jak się one zachowują. Jakie masz tarcze ? Jaki model i w jakim stanie ( pocięte rowki, cienka tarcza itp. itd. ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Klocki miałem żywnicze, zachowywały się podobnie, ale gorzej. Nie mam pojęcia jakie mam tarcze. Zdjęcie tarczy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Te tarcze nie nadają się do pół i metalików. Chociaż nie wiem, czy jest to problem główny, bo nawet jeśli nie nadają się to w początkowej fazie ( zanim się zgrzeją ) powinny jednak łapać. Piszczenie stawiam, że jest właśnie z powodu tarczy jaka jest. Na Twoim miejscu wrócił bym do dobrych klocków żywicznych, jak jeździsz typowo amatorsko to wystarczą. Jeśli się upierasz na pół i metalikach ( chociaż nie wiem po co, skoro masz średniej, jak nie niżej klasy zaciski ) to wymieniłbym tarcze na coś dedykowane pod metaliczne klocki. Ale to takie robienie z malucha mercedesa: kiepski zacisk a ładowanie w to metalików i tarcz wartych połowę zacisku. Jeszcze jedno: co to za klocki masz, jaka marka ? Kiepskie pół metaliki hamują gorzej niż najsłabsze żywiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 (edytowane) Polmetalki jagwire, metalki a2z. Stuntuje na rowerze i potrzebuje konkretnego przedniego hamulca do stoppie :p Czyli problem jest w tarczy, tak? Edytowane 1 Września 2018 przez Slay3r12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Tarcze w takim kształcie otworów, nawet te utwardzone powierzchniowo słabo współpracują z klockami spiekanymi (siła hamowania). Poza tym używane tarcze posiadające bruzdy będą b. długo docierały twarde klocki jakimi są te wspomniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Z tyłu klocki docierałem 10min i hamuje płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Godzinę temu, Slay3r12 napisał: Stuntuje na rowerze i potrzebuje konkretnego przedniego hamulca Takim nie jest M446, a na pewno nie z tymi tarczami i klockami pół i metal. Kup inny hamulec, inne tarcze ( 180 mm )i będziesz miał moc, bo to czego oczekuje od tego kompletu co masz to nierealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Tylni hamulec mi wystarcza. Jaki przedni hamulec, tarcze polecasz w rozsądnej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Jeżeli chcesz hamulec, który będzie Cię stawiał na przednim kole bez problemu to kup Shimano SLX i tarcze hamulcowa Shimano RT66 w rozmiarze 180mm. Na początek zobacz jak to wygląda na żywicznych okładzinach. Do Twoich zastosowań spokojnie wystarcza. Taki zestaw nie zostawi niedopowiedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Teraz, Sabarolus napisał: Jeżeli chcesz hamulec, który będzie Cię stawiał na przednim kole bez problemu to kup Shimano SLX Chciałbym zauważyć że, do streetu jest potrzebna bardzo duża modulacja, której akurat slx nie ma za bardzo. Bardziej bym się rozejrzał za sram guide. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Teraz, Sabarolus napisał: Shimano SLX i tarcze hamulcowa Shimano RT66 w rozmiarze 180mm. Podejrzewam, że ta klamka i zacisk to połowa wartości roweru kolegi. Wiem,że SLX królem jest, ale czasami trzeba mieć jakiś hamulec proponując kupno czegoś komuś. Sądzę, że samo założenie tarczy SM-RT66 180MM już dużo zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Coś takiego byłoby lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Nowy SLX, seria M7000, cena ok. 290 zł. Ale i tak zmiana tarcz Cię czeka, nie wiem czy to rozumiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slay3r12 Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 A czemu miałbym nie rozumieć? Czyli zmiana tarczy powinna coś pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 1 Września 2018 Udostępnij Napisano 1 Września 2018 Dokumosa Ci wyjaśnił. Powinno być lepiej na tarczach SM-RT66 w rozmiarze 180mm. Poszukaj na forum tematu o tarczach co i jakie warto, ale te RT66 to minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.