eltomek Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Mam możliwość zakupu tego roweru w cenie 8000zł https://www.rowerymerida.pl/produkt1406/one-twenty-9-xt-edition-rower-merida.html Będę go używał głównie na beskidzkich szlakach turystycznych (górskich), czasem jakieś lżejsze zjazdy w bike parkach, ale bez wielkich szaleństw i skoków, więc przede wszystkim powinien dobrze podjeżdżać, nie musi mieć kosmicznych amortyzacji. Znalazłem test, w którym ten rower spośród wszelkich aspektów dostał akurat najmniej za podjazdy: https://translate.google.pl/translate?sl=de&tl=en&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.mountainbike-magazin.de%2Fmountainbikes%2Ftest-merida-one-twenty-xt-edition.1912818.2.htm&edit-text= Co mi się w tym rowerze podoba: cena amortyzacja na RS Revelation i FOX Performance Float (bydwa blokowane) osprzęt XT (w większości, bo niestety przyoszczędzili na przedniej piaście, kasecie i hamulcach). Nie podobają mi się: 2-letnia gwarancja na ramę (taki kaprys dystrybutora) hamulce (MT500), które chyba będę musiał kiedyś wymienić na M8000 (do długich zjazdów chyba przyda się chłodzenie). kolor Będzie to mój pierwszy full i pierwszy 29", dotychczas jeździłem na Giant Boulder SE. W przypadku tej Meridy celuję w ramę w rozmiarze M, mam 176cm. Czy w tej cenie znajdę coś równie dobrego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 12 minut temu, eltomek napisał: do długich zjazdów chyba przyda się chłodzenie Te wszystkie "ą-ę" tarcze i miniaturowe radiatorki na klockach to bardziej ozdoba niż rzeczywista pomoc w chłodzeniu. Tak czy siak XT to dobre heble. 14 minut temu, eltomek napisał: osprzęt XT (w większości, bo niestety przyoszczędzili na przedniej piaście, kasecie i hamulcach Piasty XT? Proszę Cię... Jakby były np. DT 350 to jest coś. Kaseta tak samo - będzie lżejsza niż niższe grupy, wszystkie działają tak samo. Hamulce - niestety częsta rzecz "przycinana" przez producentów, ale dramatu tu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eltomek Napisano 30 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Dzięki za opinię! A jak oceniłbyś relację wyposażenia/całokształtu tego roweru do ceny? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 dobra cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 W tej cenie bardzo dobry wybór. Zwyczajowo koła w Meridach szału nie robią, ale rama, zawieszenie i amorek są bardzo OK. Zresztą Merida nigdy nie odbiegała jakością od innych firm. Jedyny minus przy zawieszeniu to lekka tendencja do usztywniania się tyło podczas hamowania na zjazdach. 2 godziny temu, eltomek napisał: amortyzacja na RS Revelation i FOX Performance Float (bydwa blokowane) Fox raczej nie będzie miał blokady. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eltomek Napisano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 (edytowane) Mam jeszcze pytanie o geometrię tych Merid One Twenty. Jak porównuję z innymi rowerami w tej klasie w rozmiarze M to ma ona mniejszy rozstaw kół WB=1144, mniejszy reach R=431, większy stack S=615 i dużo większy kąt rury podsiodłowej aż STA=75 stopni. Dla porównania: Marin Rift Zone 2 M: WB=1156, R=441 i S=614, STA=67.4 Trek Fuel EX 5 18,5": WB=1173, R=450, S=603 STA=66.2 Bluebird 29 M: WB=1163, R=435, S=606, STA=78 Nie znam się więc pytam: przejmować się tym jakoś szczególnie? Rama o takich odstępstwach systematycznych (np zawsze mniejsza baza i większy stack) nadaje pewnego charakteru rowerowi, jakiego? Edytowane 31 Sierpnia 2018 przez eltomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eltomek Napisano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 46 minut temu, eltomek napisał: Rama o takich odstępstwach systematycznych (np zawsze mniejsza baza i większy stack) nadaje pewnego charakteru rowerowi, jakiego? Uzupełnię swoje pytanie, niestety nie mogę edytować oryginalnego postu. Z geometrii wychodzi mi, że na rowerze będzie siedziało się w bardziej wyprostowanej pozycji, a za sprawą dużego kąta rury podsiodłowej niewiele będzie się dało zrobić miejsca podnosząc sztycę. Również z uwagi na krótszą bazę kół możliwe będzie w takiej sytuacji (krótki reach i wysoki stack) podbijanie przedniego koła przy podjazdach. Czy to by się zgadzało, czy olać to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Zauważ, że w Treku i Marinie podają dwa parametry: W Treku : Kąt rury podsiodłowej - 66,2 Efektywny kąt rury podsiodłowej- 74.7 W Marine : SEATTUBE ANGLE VIRTUAL 74,8 SEATTUBE ANGLE ACTUAL 64.7 Ten drugi ( w Marinie ten pierwszy ) nie odbiega od Meridy za bardzo, rzekłbym nawet ,że różnica jest niedostrzegalna w normalnym użytkowaniu. Mogę się mylić, ale w Treku i Marinie ten drugi parametr ( w Marinie pierwszy ) określa faktyczny kąt między osią suportu a umiejscowieniem siodełka i wynika z konstrukcji ramy , gdzie rura podsiodłowa nie wychodzi bezpośrednio z suportu ,jako środka ramy.Bardziej wyprostowana pozycja dociąża przednie koło ,więc nie powinno być tak źle ,jak zakładasz. Dodaj do tego zmianę kąta podsiodłówki pod osiągnięciu SAGu na tłumiku i mamy zupełnie coinnegoniż na wyjściu. Reach i stack ma znaczenie przy stojącej pozycji, i mniej więcej określa jak bardzo będziesz wyprostowany stojąc na pedałach. Szczerze mówiąc, to nigdy nie zwracałem uwagi na te parametry. Krótsza baza- teoretycznie mniejsza stabilność i , również w teorii większa zwrotność. Tak naprawdę stabilność roweru jest wypadkową geometrii i umiejętności rowerzysty. Jednak można luźno stwierdzić ,że rower z większą bazą bardziej będzie rowerzyście pomagał w krytycznych sytuacjach niż ten z mniejszą bazą. Ale to takie dywagacje i nie muszą mieć wyraźnego przełożenia na jazdę. IMO w normalnym , lekkim użytkowaniu możesz nie dostrzec wyraźnej różnicy. Prywatnie brałbym bardziej pod uwagę kąt główki i jej wysokość oraz efektywną długość górnej rury i , na końcu, efektywną wysokość rury podsiodłowej. No i , co ważne , relacja cena- jakość/wyposażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eltomek Napisano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Dziękuję wszystkim za pomoc, kupiona tytułowa Merida za 7700zł. Po przeanalizowaniu oferty z tej półki cenowej uznałem, że będzie to najkorzystniejszy zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kleber82 Napisano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Czy możesz zdradzić gdzie nabyłeś rower w tej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eltomek Napisano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2018 18 godzin temu, kleber82 napisał: Czy możesz zdradzić gdzie nabyłeś rower w tej cenie? Poszło na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.