adrian23 Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Hejka, zaczynam swoją przygodę z mtb i mam taki rowerek: Rockraider 6.3 https://www.olx.pl/oferta/rower-full-rockrider-6-3-sram-zamiana-CID767-IDvkUtb.html z tego co udało mi się dowiedzieć to siedzi tam XCR Magnesium z blokadą tylko produkowany dla Decathlonu. Problem jest w tym że amorek ani drgnie. Postanowiłem go rozebrać, wykręciłem nakrętki u dołu, oraz zdjelem blokadę i wyciągnełem amortyzator tak że prawa goleń była pusta. niestety do lewej goleni nie mogę się dobrać (brak klucza). Pomimo tego w dalszym ciągu nie mogę wyciągnąć całego amortyzatora z widełek ! tak jakby coś w lewej goleni cały czas mocno go trzymało - blokowało. Czy do się coś z tym jeszcze zrobić czy trzeba zamawiać nowy? Jak tak to jaki wybrać aby pasował? Dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Tzn wyciągnąłeś tłumik z prawej strony i ten tłumik pracuje tzn da się wcisnąć tłok? Dolne lagi pewnie nie chcą zejść, bo się ten wewnętrzny pręt zaklinował w gnieździe na dole. Musisz wkręcić śrubę, ale nie do samego końca i puknąć w nią młotkiem to się powinno poluzować i wyjść. Niestety jeśli lewa strona jest winna blokadzie to bez klucza do korka nic nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian23 Napisano 30 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 (edytowane) Dokładnie tak, wyciągnąłem tłumik amortyzatora. Pracuje w ten sposób że jak wykręciłem blokadę to się rozprostował, aby złożyć musiałem go zgiąć i pod wpływem siły normalnie się zgiął. Problem musi tkwić w lewej części, tak więc spróbuje później zrobić tak jak pisałeś, lekko wykręcę i puknę młotkiem. Bo rozumiem że to powinno na 100% wyjść? nic więcej w lewej goleni nie powinno trzymać amorka? co w tej lewej części mogło się zepsuć? Tam jest sprężyna tylko? Na korku tam jest tylko + / - więc zapewne jakaś regulacja, blokada jest z prawej strony, którą całą wyciągnąłem. Nie mogę zrozumieć tego co w tej lewej goleni może tam tak blokować że nie chce się ruszyć nawet na milimetr... Edytowane 30 Sierpnia 2018 przez adrian23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Ten amor to trup patrząc nawet na marnej jakości zdjęcia. Wsadź od dołu dłuższą śrubę tak żebyś mógł stuknąć młotkiem. Wtedy wybijesz popychacz z gniazda i powinno udać się uwolnić dolne z górnych lag. Ja jeżeli miałbym obstawiać przyczynę, to według mnie jest to korozja która zablokowała amor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian23 Napisano 30 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 waliłem młotkiem i ani drgnie, tylko śruba mi się wbiła i nie mogę jej teraz do końca wkręcić. Więc amor na śmietnik... jaki wybrać? tzn jak zmierzyć długość rury i średnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Jak Ci się śruba wbiła to ją znów ciut wykręć i uderz jeszcze razy - nie za mocno, a z wyczuciem. Czasem trzeba dość głęboko wić żeby puściło, ale "walić" nie radzę. Chociaż patrząc na zdjęcia to nawet jak go rozetniesz szlifierką to wiele nie stracisz... Żeby zmierzyć to wyciągasz amor z ramy i mierzysz średnicę rury - prawie na pewno masz 1 1/8', a długość od samej bieżni łożyska do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian23 Napisano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 próbowałem ale nie przyniosło to efektu, szykuje się na zakup nowego amorka. Długość którą podają sklepy np przy takim samym SR XCR jest 255 mm, ja zmierzyłem rurę od samego początku do samego końca i ma 24 cm. Na pewno mierzy się od bieżni łożyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Od korony do końca rury. Jeżeli dobrze zmierzyłeś to ta rama ma katastrofalnie długą główkę ramy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian23 Napisano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 24 Cm są tak jak na zdjęciu zaznaczone na czerwono. Czyli muszę zmierzyć jeszcze raz, tak na zielono zaznaczyłem? Wtedy będzie mniej, i nową rurę dociąć tak aby pasowało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Najlepiej będzie jak nowy amortyzator złożysz razem ze sterami, założysz mostek, zaznaczysz linie i utniesz ok 3 mm poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Mierzysz jak zaznaczyłeś na zielono. Zresztą to nie jest żaden problem przy zakupie, bo rury zawsze wystarczy, bo zawsze trzeba ją skrócić. Skrócenie rury samodzielnie to nie jest problem, ale będzie umiał nabić nową gwiazdkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian23 Napisano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2018 postanowione, stary amor wylatuje. Teraz tylko proszę o podpowiedź NOWY XCR w to miejsce, czy powietrzny Felice? nic nie znalazłem o tym amorze w necie. Co będzie lepsze? Budżet to ok 350 zł. https://allegro.pl/amortyzator-powietrzny-felice-rc2-100mm-26-air-i7537538868.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.