zarazek Napisano 28 Sierpnia 2018 Napisano 28 Sierpnia 2018 Cześć! W moim rowerze producent zastosował podstawowy i raczej mało tu chwalony zacisk hamulców Shimano BR-M447 oraz tarcze RT56. Tarcze się nieco pocieniowały, bo obecnie suwmiarka pokazuje 1,4 mm przód i 1,45 mm tył (przy minimum zalecanym przez producenta na poziomie 1,5 mm). Postanowiłem więc tarcze zmienić i bez zbytniego zgłębiania tematu kupiłem RT66 oraz półmetaliczne klocki Jagwire DCA016. No i się zaczęło... Okazało się, że RT66 jest dedykowane do Deore/SLX i na liście tarcz kompatybilnych z M447 nie widnieje. Po zgłębieniu tematu okazało się, że RT66 jest tarczą typu "narrow", gdzie stosuje się węższe, ale szersze klocki. RT56 jest tarczą typu "wide", gdzie klocki są wyższe o jakieś 2 mm. W moim przypadku, wpakowanie do M447 tarczy RT66 powoduje, że część klocka wystaje poza pasek tarczy przeznaczony do styku z klockiem. No i teraz pytanie: nie bawić się w takie hybrydy i zastosować tarcze takie jak oryginalne (przeznaczone tylko do klocków organicznych)?
Mod Team Puklus Napisano 28 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 28 Sierpnia 2018 Taki problem to nie problem. Kupiłeś to używaj, nie kombinuj, nie wybuchnie. Tr66 to jedna z lepszych tarcz za jeszcze rozsądne pieniądze. Fakt ze ślad klocka wyjdzie lekko poza pow cierną i będzie trochę szorować po ramionach ale ... Who Cares Z tego co pamiętam pasują tam klocki z elixirów, magury i pewnie z czegoś tam jeszcze by podeszły. Można sie bawić ... tylko po co ?
Track Napisano 30 Sierpnia 2018 Napisano 30 Sierpnia 2018 Klocek nieznacznie będzie też wychodził poza zewnętrzną część tarczy. Ja bym został przy RT56 i Jagwire DCA016. Sam używam SM-RT56 i półmetalików A2Z.
zarazek Napisano 10 Września 2018 Autor Napisano 10 Września 2018 W dniu 30.08.2018 o 22:42, Track napisał: Ja bym został przy RT56 i Jagwire DCA016. Tak też uczyniłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.