Skocz do zawartości

[piasty] Dt swiss 350s straight pull


szymon013

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Piasty nie do zajechania, jeśli są serwisowane. Używane w każdych warunkach, od plaży do błota po osie, jeżdżone cały rok średnio raz w roku wymagają wymiany jednego łożyska. Po tym można zakładać i orać dalej.

Napisano

Co więcej, serwisowanie ratchet'ów jest dziecinnie proste. Ściągamy bębenek z piasty, nawet razem z kasetą, wyjmujemy ratchet'y, tulejkę i sprężynkę. Myjemy te drobiazgi np. w benzynie ekstrakcyjnej, albo czymkolwiek, lekko smarujemy jakimś stałym smarem, wkładamy w odwrotnej kolejności niż wyjmowaliśmy, wciskamy z powrotem bębenek. I w ten sposób zrobiliśmy profesjonalny serwis piasty :)

Napisano

Star Ratchet mógłby jedynie kręcić się lżej. Po dociśnięciu bębenka w kołnierz piasty, tworzą się małe opory (koło nie kręci się tak długo jak np w piastach shimano), ale z kolei żaden brud nie ma prawa się tam dostać. Zastanawia mnie też, czemu to cykanie wydaje taki nierówny, falisty dźwięk (wyżej, niżej). Z tym smarem to różne są opinie. Ja bym trzymał się oryginalnego smaru DT.

Napisano

Też do ratchet'ów  używam oryginalnego czerwonego smaru DT, to tak z przesadnej ostrożności, ale myślę że jakikolwiek smar do piast równie dobrze załatwi sprawę. Co najwyżej kultowy terkot ratchet'ów będzie miał inną barwę.

Napisano

Ja od przeszło roku mam taką piastę w tylnym kole i sprawdza się wyśmienicie. W lipcu tego roku zmieniłem smar na ratchetach (wersja 36T), bo wymieniałem bębenek na XD i żadnych objawów zużycia. Koło zaplecione u Daveo nadal proste :)

Napisano
8 godzin temu, Lumperator napisał:

Star Ratchet mógłby jedynie kręcić się lżej. Po dociśnięciu bębenka w kołnierz piasty, tworzą się małe opory (koło nie kręci się tak długo jak np w piastach shimano), ale z kolei żaden brud nie ma prawa się tam dostać. (...)

He he he, optymista :) Niestety dostaje się, to kwestia czasu jazdy i ilości dostępnego błota. Tam jest tylko jedna uszczelka stykowa. Całość jest łatworozbieralna po to, żeby to jak najczęściej czyścić i smarować.

Napisano
9 godzin temu, Lumperator napisał:

 Zastanawia mnie też, czemu to cykanie wydaje taki nierówny, falisty dźwięk (wyżej, niżej). Z tym smarem to różne są opinie. Ja bym trzymał się oryginalnego smaru DT.

Też miałem nierówny dźwięk, który z czasem się nasilał. Myślę, że ratchet był nierówno posmarowany fabrycznie. Po jakimś czasie rozebrałem i nasmarowałam, po czym zaczął pracować rowno i cicho.

Napisano

Za 750 to kupujesz model wyższy 240s, z lżejszym ratchetem, 36 punktami zazębienia. O ile Ci 28H odpowiada. A zagadaj z nimi poza allegro, jeszcze pewnie stówę urwiesz. Bębenki, endcapy do wyboru, ośki RWS w dobrej cenie...

 

https://allegro.pl/piasta-tyl-dt-swiss-240s-star-ratchet-36z-28h-219g-i7412213399.html

https://allegro.pl/piasta-przod-dt-swiss-240s-qr15-28h-120g-wyprzedaz-i7412248071.html

 

Czy poza wagą - to prawda, że 240S mają łożyska nierdzewne a w 350 są zwykłe?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...