szymon013 Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Co sądzicie o tych piastach ? Chcę wydać max do 1000zł za piasty. Wybrałem model Dt swiss 350s straight pull, będą odpowiednie ?
MokryxD Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Piasty nie do zajechania, jeśli są serwisowane. Używane w każdych warunkach, od plaży do błota po osie, jeżdżone cały rok średnio raz w roku wymagają wymiany jednego łożyska. Po tym można zakładać i orać dalej.
Lumperator Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Całkowicie bezobsługowe i trudne do zajechania piasty ze sprawdzonym systemem zazębiającym star ratchet.
Waza Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Co więcej, serwisowanie ratchet'ów jest dziecinnie proste. Ściągamy bębenek z piasty, nawet razem z kasetą, wyjmujemy ratchet'y, tulejkę i sprężynkę. Myjemy te drobiazgi np. w benzynie ekstrakcyjnej, albo czymkolwiek, lekko smarujemy jakimś stałym smarem, wkładamy w odwrotnej kolejności niż wyjmowaliśmy, wciskamy z powrotem bębenek. I w ten sposób zrobiliśmy profesjonalny serwis piasty
Lumperator Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Star Ratchet mógłby jedynie kręcić się lżej. Po dociśnięciu bębenka w kołnierz piasty, tworzą się małe opory (koło nie kręci się tak długo jak np w piastach shimano), ale z kolei żaden brud nie ma prawa się tam dostać. Zastanawia mnie też, czemu to cykanie wydaje taki nierówny, falisty dźwięk (wyżej, niżej). Z tym smarem to różne są opinie. Ja bym trzymał się oryginalnego smaru DT.
Waza Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Też do ratchet'ów używam oryginalnego czerwonego smaru DT, to tak z przesadnej ostrożności, ale myślę że jakikolwiek smar do piast równie dobrze załatwi sprawę. Co najwyżej kultowy terkot ratchet'ów będzie miał inną barwę.
Qbek84 Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Ja od przeszło roku mam taką piastę w tylnym kole i sprawdza się wyśmienicie. W lipcu tego roku zmieniłem smar na ratchetach (wersja 36T), bo wymieniałem bębenek na XD i żadnych objawów zużycia. Koło zaplecione u Daveo nadal proste
Kolmark Napisano 28 Sierpnia 2018 Napisano 28 Sierpnia 2018 8 godzin temu, Lumperator napisał: Star Ratchet mógłby jedynie kręcić się lżej. Po dociśnięciu bębenka w kołnierz piasty, tworzą się małe opory (koło nie kręci się tak długo jak np w piastach shimano), ale z kolei żaden brud nie ma prawa się tam dostać. (...) He he he, optymista Niestety dostaje się, to kwestia czasu jazdy i ilości dostępnego błota. Tam jest tylko jedna uszczelka stykowa. Całość jest łatworozbieralna po to, żeby to jak najczęściej czyścić i smarować.
marcinusz Napisano 28 Sierpnia 2018 Napisano 28 Sierpnia 2018 9 godzin temu, Lumperator napisał: Zastanawia mnie też, czemu to cykanie wydaje taki nierówny, falisty dźwięk (wyżej, niżej). Z tym smarem to różne są opinie. Ja bym trzymał się oryginalnego smaru DT. Też miałem nierówny dźwięk, który z czasem się nasilał. Myślę, że ratchet był nierówno posmarowany fabrycznie. Po jakimś czasie rozebrałem i nasmarowałam, po czym zaczął pracować rowno i cicho.
cervandes Napisano 28 Sierpnia 2018 Napisano 28 Sierpnia 2018 Za 750 to kupujesz model wyższy 240s, z lżejszym ratchetem, 36 punktami zazębienia. O ile Ci 28H odpowiada. A zagadaj z nimi poza allegro, jeszcze pewnie stówę urwiesz. Bębenki, endcapy do wyboru, ośki RWS w dobrej cenie... https://allegro.pl/piasta-tyl-dt-swiss-240s-star-ratchet-36z-28h-219g-i7412213399.html https://allegro.pl/piasta-przod-dt-swiss-240s-qr15-28h-120g-wyprzedaz-i7412248071.html Czy poza wagą - to prawda, że 240S mają łożyska nierdzewne a w 350 są zwykłe?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.