nikodem Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 szykalem rowerku do ścigania się w zawodach MTB na poziomie rocznika '92. Myśle nad sprzętem z taczami Hayes Sole Hydraulic Disc. Co sądzicie o tych hamulcach?? Może liepiej jakieś v-ki lub mechaniczne tarcze. Jak będę się spisywać??. Czy nie będą cigle wymagały jakiś napraw?? I jakie są rutynowe naprawy przy tego typu hamulcach. Jakie mają wady użytkownia, zapowietrzanie i wytrzymałość. Czy wymagają dużo uwagi. Ich awaryjność w stosynku do stanadartowch v-ek.
Andref Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 Do scigania to lepiej v-ki. Chyba, ze planujesz od razu zakup jakies profesjonalnej ramy i widelca, to wtedy bedzie problem z piwotami.
Avalanche Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 Na twoim miejscu kupiłbym jakies dobre V brakei, avidy albo Shimano z rownoległym systemem prowadzenia klockow(LX lub XT). Rok temu kupiłem do roweru mojego starego LX 2004 i uwazam że sa to jedne z najlepszych v-brakeow. No i tak na marginesie to takze giant boulder. http://bike-center.home.pl/product_info.ph...&products_id=33 Tu są takie same, ale ja kupiłem je w normalnym sklepie za 140 zł z linkami i pancerzami. Natomiast co chodzi o hayesa sole to uwazam za głupote kupowanie ich. Sam mam ten hamulec z tyłu ale był on zamontowany seryjnie, nigdy nie kupiłbym ich osobno w sklepie. Czesto zapowietrzaja sie, siła hamowania w normie, njawiekszym minusem dla mnie jest jeden ruchomy tłoczek( straszna padaka). Za cene nowych hayesow sole mozna miec shimano m525 ktore sa o niebo lepsze.
Jacke Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 Sugerowałbym dobre v`ki jak avid sd7 albo może tarcze mechaniczne, bo sole są za słabe, żeby warto było się w nie pchać... Z mechanicznych bardzo przyzwoite sa avidy bb5 i 7.
nikodem Napisano 7 Listopada 2006 Autor Napisano 7 Listopada 2006 a jeżeli będe je miał w rowerku za 1900zł i sprzęcie daore. To czy się sprawdzą. Co do tego ścignia to lepiej wg. mnie będą się sprawowały tarcze w v-kach miałej już taki numer, że padało i wyleciałem z zakrętu, poprostu klocek ślizgał się po obręczy. a te shimano m525 prezentują się bardzo ładnie. Tylko pewnie nowy rowerk z atakim to wydatek powyżej 2000zł . A przerabianie np. takiego http://www.allegro.pl/item138667099_corrat...y_warszawa.html nawet jak znajde takiego za 1500 to będzie bardzo duży wydatek- nowa piasta tylna i przednia... plus koszt samych hamulców, masakra. Ale sprzęcik ładny by z tego wyszedł. Szkoda, że finanse nie domagają. A wiecie ile kosztyje takie przyzwite kółko z piastą która będzie miała mocowanie do shimano m525 i przyzwoitą masa?? Interesuje mnie przednie koło i tylne.
Jacke Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 Jakie miales v`ki? Nie pchaj sie w sole. Z deorek będziesz bardziej zadowolony. Ewentualnie dozbieraj kasę i kup coś lepszego (hayes hfx9 albo avid). Jezdze juz rok na avidach i nie robilem jeszcze nic z nimi... Przyzwoite są nawet mavic crossride. Są zarowno pod v`ki i tarcze. Kupisz je <600zł. Wtedy w przyszlosci moglbys kupic jakies lepsze tarcze. W podobnej cenie możesz mieć na piastach lx a moze jak sie trafi to xt+mavic`a obreczach ale osobiscie preferuje maszynowe lozyska jakos...
nikodem Napisano 7 Listopada 2006 Autor Napisano 7 Listopada 2006 a masz jakoeś info o tarczach w tym rowerku?? Wiem, że nie jets to miss world z wyglądu(cały rowerek) ale ma już całkeim całkeim sprzęcik jak za tę kase.http://www.eurobike.pl/go/_info/?id=2087
bendus Napisano 12 Listopada 2006 Napisano 12 Listopada 2006 Rower z podanego linka ma hample BR-C601. Są to hample z grupy Nexave, stowrzonej do (jak to Shimano nazywa) "City and Comfort Biking". Konstrukcyjnie jest praktycznie to samo co stere mechaniczne Deore BR-M515. Różnią się (poza kolorem) długością ramienia, które porusza klockiem, co teoretycznie może dać mniejszą siłę hamowania. Dane hamulca są np. na stronie Shimano: BR-C601 i dla porównania: opis BR-515 na stronie Shimano i strona ze zdjęciem BR-M515
Sintesi Napisano 12 Listopada 2006 Napisano 12 Listopada 2006 kup sobie dobre v brake! mam wielu klientow, ktorzy przychodza naprawic te hamulce i jeszcze zaden z nich nie powiedzial o nich dobrego slowa...moim zdaniem sa strasznie toporne. ich jedynym plusem jest cena i latwosc ustawienia z racji mozliwosci regulacji wysuwu tloka i klocka w nieruchomej czesci zacisku.
nikodem Napisano 14 Listopada 2006 Autor Napisano 14 Listopada 2006 czyli ogólna diagnoza jest na nie. szkoda.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.