Skocz do zawartości

[Rower zakup] Rower na dłuższe trasy, koła 27-28" max 2000 zł


kev21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

To mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość jeśli to zły dział, szukam osób które mogły by mi pomóc w zakupie nowego jednośladu :-)

Kwota max 2 000zł

Głównie jazda po asfaldzie, trochę po drogach nieutwardzonych (stosunek powiedzmy 85/15) wzrost 176cm chciałbym koła 27-28", trasy średnie zazwyczaj po 15km ale i dłuższe 50km. Miejskie odpadają, wole coś co czasami można "agresywnie przyspieszyć" :-) wiem, ze kasa mała ale może coś można polecić? moje oko zatrzymało się na dłużej na modelach (nie wnikając na razie na miejsca zakupu czy wielkosc ramy):

Kands Avangarde model 2018 - 1999zł

https://allegro.pl/kands-avangarde-green-deore-27v-2xtarcza-hydraulik-i7527485410.html#thumb/8

Kands Maestro model 2018 - 1749zł

https://allegro.pl/rower-28-cross-kands-maestro-shimano-de-ore-nowy-i7404192099.html#thumb/10

Kross hexagon R8 - 1799zł

https://allegro.pl/rower-gorski-kola-27-5-kross-hexagon-r8-s-deore-i7413903604.html

Wheeler protron 427 men 2018 - 1870zł

https://allegro.pl/rower-27-5-wheeler-protron-427-men-2018-warszawa-i7475670529.html#thumb/8

 

Co sądzicie ? 

Obecnie mam maxim helios 26" gdzie wymaga dużego przeglądu (zębatki, łańcuch, luzy etc) a chyba nie opłaca się ładować kasę w niego (chciałbym większe koła, piasty na łożyskach nie kulkowych, kasetę x9 , hamulce tarcze)

Napisano

Dzięki za zainteresowanie tematem, strasznie wygląda bidnie :-) nawet sztywny widelec przedni czego wogóle nie zakładałem, wygląda raczej jak 100% szosy, ciężko widzę do na jakiejś bocznej nieutwardzonej drodze. Z tym agresywnym przyśpieszeniem to bez przesady :-) poprostu czasami lubię pojeździć szybciej, na większym pulsie ale to nie priorytet

 

Napisano

To źle widzisz, bo na utwardzone drogi (i nawet na te boczne) pseudo-amortyzator obecny w tym co przedstawiłeś jest potrzebny jak kaktus w tyłku ;) Ja wiem, że niestety w Polsce nadal pokutuje mit "uniwersalnego górala" i pod tym kątem wybierasz rower. I niestety wybierasz oczami, bez sprawdzenia co to warte i czy się w ogóle przyda dajesz się nabrać na te "amortyzatory", "tarcze" itp.

O, albo jeszcze taniej fajny rower i na asflat i poza asfalt: https://bdc-bike.com/pl/c/GRAVEL/35  W porównaniu z tymi crossami i pseudo-góralami na asfalcie to będzie rakieta (patrząc na samą wagę to jakieś 5kg różnicy)... I uprzedzając pytanie, rower nie musi być gruby i ciężki żeby móc zjechać nim z asfaltu.

 

Napisano

Kolega wyżej mądrze prawi:thumbsup:

Od siebie dodam, że baranka nie ma się co bać, bo to naprawdę bardzo wygodna kierownica, ale na miasto to chyba nie dla każdego. Ten Marin z pierwszej propozycji naprawdę bardzo ciekawy. Co do amortyzacji to lepiej będzie działać szersza opona z przodu niż tani uginacz, a oporów toczenia na przodzie nie odczujesz. Do tego sztywny widelec nie będzie się uginał bez sensu podczas pedałowania.

Napisano

Owszem, przyznam, chciałbym uniwersalny :-) 

Te z linka .. dzięki ale mi nie leżą, kierownik, opony i pozycja na nim .. nie w tą stronę chciałbym iść, zgodzę się , ze 5kg to ogromna różnica, ale dla sportowców, w kolarstwie. Oku choć trochę podobać się musi, ale to mniejszy priorytet dla mnie. 

Napisano

Widzę że sprzedawcy w końcu obniżają cenę Muirwoodsa, ale nie ma co się dziwić jak jakiś czas temu wszedł do sprzedaży rocznik 2019 z nowym malowaniem rasta.

19-Muirwoods-2000x1298.jpg

Napisano

Przy prawidłowo ustawionym siodle w tych crossach i ATB, które podałeś kierownica też wypadnie na równi lub poniżej siodła - to jest naturalna pozycja w rowerach nie służących do wycieczek spacerowo-krajoznawczych. Do tego ramy w rowerach Transroweru (Kand, Lazaro, Spartakus) są długie i chcąc - nie chcąc wymuszą pochyloną pozycję.

Napisano

Ile waży ten marin ? nie mogę się doszukać, sklep widzę z Warszawy więc daleko nie mam, może bylaby szansa się przymierzyć do niego. 

Napisano

Jak już będziesz oglądał tego Muirwoodsa, to poproś też żeby się przejechać czymś z "barankiem", najlepiej jakimś gravelem. W tej hali mają sporo różnych rowerów od ręki. Może przełamiesz się do czegoś takiego i poczujesz o co chodzi ;) Marin ma też inne miejsko-szosowo-crossowe modele z prostymi kierownicami, może coś Ci się spodoba na miejscu.

6 minut temu, seraph napisał:

Zresztą jak widać - wagowo wcale nie straszy.

Nawet mając ramę ze stali ten rower jest pi razy oko 2kg lżejszy niż alu crossy/ATB w podobnym budżecie. Ale oczywiście patrząc bezwzględnie - lekko to nie jest.

Napisano

Słaby ma ten rower stosunek ceny do osprzętu, stalowa rama to wg mnie gwózdz do trumny, wiem jak kiedys bylo z rowerami, zarysowany=skorodowany

Napisano

Ty nie oglądaj osprzętu, bo w tym budżecie i do takich zastosowań to cudów ani nie będzie ani nie potrzeba, tylko posadź na jednym i drugim tyłek i się porządnie przejedź ;)

Jeśli patrzysz nadal pod kątem "nie ma amortyzatora a tyle kasy", to kolejny błąd, bo w rowerach w tym budżecie nie ma amortyzatorów tylko niedziałające, ciężkie atrapy. Chyba strasznie Cię nurtuje, że któraś tam przerzutka u konkurencji to "dełore" :D Na pewno korba w tym Muirwoodsie to padaka, ale reszta typowa w tym budżecie. Generalnie np. klony Transroweru (te wszystkie Kands, Lazaro, itp.) wabią osprzętem dla ukrycia dość specyficznych i takiej sobie jakości ram.

Co do stali, to jest to podstawowa, ale dobra stal CroMo 4130, a nie jakiś szit który możesz pamiętać ze starych budżetowych rowerów ;) 

Obecnie stal to można powiedzieć "rarytas dla koneserów lubiących klasykę", ale oczywiście nie musisz podzielać tego zdania i tyczy się to raczej duuużo droższych rowerów :)

Napisano
4 minuty temu, m0d napisał:

Chyba strasznie Cię nurtuje, że któraś tam przerzutka u konkurencji to "dełore" :D 

Dokładnie, czytasz mi w myślach, a możesz mimo wszystko dać jeszcze z jedną propozycję np z tego samego sklepu w Wawie 

Napisano
14 minut temu, kev21 napisał:

zarysowany=skorodowany

Aluminium też koroduje, ale na biało to nie rzuca się tak w oczy. Niestety od soli koroduje w głąb i robi się porowate, czyli dużo gorzej niż stal. A jak nie jeździsz zimą to stal też nie zardzewieje.

Ja na swoim rowerze ze stalową ramą jeżdżę dopóki śnieg nie spadnie, czyli zdarzy mu się zaznać solanki, a jednak na ramie mimo, że jest poobdzierana to nic rudego nie wyszło w przeciwieństwie do linki przerzutki i kapturków pancerzy.

Poza tym jak już wspomniano: porównywanie ramy CroMo do starych tanich rowerów to tak jakby mówić, że obecnie pewnie mi się w samochodzie wahacz złamie, bo kiedyś miałem malucha i tak się stało...

Napisano

W starych rowerach cromolowe ramy też nie rdzewiały, gdzieś mi jeszcze wiszą dwie takie ramy - jedna (szosa) na reynoldsach z 1978 bodajże (trudno znaleźć daty - po osprzęcie wnioskowane - patrzyłem shimano titlist - protoplasta ultegry) ale sam mam ją uuu ze 25 lat, a druga mtb z jakiegoś 1990, nic nigdy nie zardzewiało w nich, jeżdżone zimą latami...

Napisano
21 minut temu, kev21 napisał:

a możesz mimo wszystko dać jeszcze z jedną propozycję np z tego samego sklepu w Wawie 

Pogrzeb po prostu na ich stronie :)

Jakieś crossy też mają: https://www.halarowerowa.pl/marin-san-rafael-ds-2-p639.html

Jak jesteś z okolic Wawy, to możesz podjechać też do Decathlonu i np. takie coś obejrzeć: https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8405264.html chociaż tutaj sam byłbym nieco podejrzliwy odnośnie osprzętu.

W jednym i drugim sklepie będą też mieli wybór pseudo-górali/ATB jeśli będziesz chciał pójść jednak w tę stronę. Znajdą się też szosówki/gravele, do których też sugeruję się przymierzyć chociażby dla samego porównania i poszerzenia swojej wiedzy ;)

Napisano

Do Warszawy mam niedaleko, podjadę i "przemacam" dzięki za zainteresowanie :-) może na miejscu coś mnie ukierunkuje 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...