kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Witam, To mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość jeśli to zły dział, szukam osób które mogły by mi pomóc w zakupie nowego jednośladu :-) Kwota max 2 000zł Głównie jazda po asfaldzie, trochę po drogach nieutwardzonych (stosunek powiedzmy 85/15) wzrost 176cm chciałbym koła 27-28", trasy średnie zazwyczaj po 15km ale i dłuższe 50km. Miejskie odpadają, wole coś co czasami można "agresywnie przyspieszyć" :-) wiem, ze kasa mała ale może coś można polecić? moje oko zatrzymało się na dłużej na modelach (nie wnikając na razie na miejsca zakupu czy wielkosc ramy): Kands Avangarde model 2018 - 1999zł https://allegro.pl/kands-avangarde-green-deore-27v-2xtarcza-hydraulik-i7527485410.html#thumb/8 Kands Maestro model 2018 - 1749zł https://allegro.pl/rower-28-cross-kands-maestro-shimano-de-ore-nowy-i7404192099.html#thumb/10 Kross hexagon R8 - 1799zł https://allegro.pl/rower-gorski-kola-27-5-kross-hexagon-r8-s-deore-i7413903604.html Wheeler protron 427 men 2018 - 1870zł https://allegro.pl/rower-27-5-wheeler-protron-427-men-2018-warszawa-i7475670529.html#thumb/8 Co sądzicie ? Obecnie mam maxim helios 26" gdzie wymaga dużego przeglądu (zębatki, łańcuch, luzy etc) a chyba nie opłaca się ładować kasę w niego (chciałbym większe koła, piasty na łożyskach nie kulkowych, kasetę x9 , hamulce tarcze)
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 19 minut temu, kev21 napisał: Miejskie odpadają, wole coś co czasami można "agresywnie przyspieszyć" Taaa, i dlatego poszukujesz topornego pseudo-górala (pozycja 3 i 4)... Te crossy to jeszcze ewentualnie ujdzie, chociaż też średnio pasują do "agresywnie przyspieszyć". Moja propozycja: https://www.halarowerowa.pl/marin-muirwoods-29er-p635.html I jest to rower jak najbardziej miejski...
kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 Dzięki za zainteresowanie tematem, strasznie wygląda bidnie :-) nawet sztywny widelec przedni czego wogóle nie zakładałem, wygląda raczej jak 100% szosy, ciężko widzę do na jakiejś bocznej nieutwardzonej drodze. Z tym agresywnym przyśpieszeniem to bez przesady :-) poprostu czasami lubię pojeździć szybciej, na większym pulsie ale to nie priorytet
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 To źle widzisz, bo na utwardzone drogi (i nawet na te boczne) pseudo-amortyzator obecny w tym co przedstawiłeś jest potrzebny jak kaktus w tyłku Ja wiem, że niestety w Polsce nadal pokutuje mit "uniwersalnego górala" i pod tym kątem wybierasz rower. I niestety wybierasz oczami, bez sprawdzenia co to warte i czy się w ogóle przyda dajesz się nabrać na te "amortyzatory", "tarcze" itp. O, albo jeszcze taniej fajny rower i na asflat i poza asfalt: https://bdc-bike.com/pl/c/GRAVEL/35 W porównaniu z tymi crossami i pseudo-góralami na asfalcie to będzie rakieta (patrząc na samą wagę to jakieś 5kg różnicy)... I uprzedzając pytanie, rower nie musi być gruby i ciężki żeby móc zjechać nim z asfaltu.
seraph Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Kolega wyżej mądrze prawi Od siebie dodam, że baranka nie ma się co bać, bo to naprawdę bardzo wygodna kierownica, ale na miasto to chyba nie dla każdego. Ten Marin z pierwszej propozycji naprawdę bardzo ciekawy. Co do amortyzacji to lepiej będzie działać szersza opona z przodu niż tani uginacz, a oporów toczenia na przodzie nie odczujesz. Do tego sztywny widelec nie będzie się uginał bez sensu podczas pedałowania.
kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 Owszem, przyznam, chciałbym uniwersalny :-) Te z linka .. dzięki ale mi nie leżą, kierownik, opony i pozycja na nim .. nie w tą stronę chciałbym iść, zgodzę się , ze 5kg to ogromna różnica, ale dla sportowców, w kolarstwie. Oku choć trochę podobać się musi, ale to mniejszy priorytet dla mnie.
Track Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Widzę że sprzedawcy w końcu obniżają cenę Muirwoodsa, ale nie ma co się dziwić jak jakiś czas temu wszedł do sprzedaży rocznik 2019 z nowym malowaniem rasta.
seraph Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Przy prawidłowo ustawionym siodle w tych crossach i ATB, które podałeś kierownica też wypadnie na równi lub poniżej siodła - to jest naturalna pozycja w rowerach nie służących do wycieczek spacerowo-krajoznawczych. Do tego ramy w rowerach Transroweru (Kand, Lazaro, Spartakus) są długie i chcąc - nie chcąc wymuszą pochyloną pozycję.
kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 Ile waży ten marin ? nie mogę się doszukać, sklep widzę z Warszawy więc daleko nie mam, może bylaby szansa się przymierzyć do niego.
seraph Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 No i nie przestrasz się czasem, że ten Marin ma ramę ze stali - to jest zaleta. Zresztą jak widać - wagowo wcale nie straszy.
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Jak już będziesz oglądał tego Muirwoodsa, to poproś też żeby się przejechać czymś z "barankiem", najlepiej jakimś gravelem. W tej hali mają sporo różnych rowerów od ręki. Może przełamiesz się do czegoś takiego i poczujesz o co chodzi Marin ma też inne miejsko-szosowo-crossowe modele z prostymi kierownicami, może coś Ci się spodoba na miejscu. 6 minut temu, seraph napisał: Zresztą jak widać - wagowo wcale nie straszy. Nawet mając ramę ze stali ten rower jest pi razy oko 2kg lżejszy niż alu crossy/ATB w podobnym budżecie. Ale oczywiście patrząc bezwzględnie - lekko to nie jest.
kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 Słaby ma ten rower stosunek ceny do osprzętu, stalowa rama to wg mnie gwózdz do trumny, wiem jak kiedys bylo z rowerami, zarysowany=skorodowany
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Ty nie oglądaj osprzętu, bo w tym budżecie i do takich zastosowań to cudów ani nie będzie ani nie potrzeba, tylko posadź na jednym i drugim tyłek i się porządnie przejedź Jeśli patrzysz nadal pod kątem "nie ma amortyzatora a tyle kasy", to kolejny błąd, bo w rowerach w tym budżecie nie ma amortyzatorów tylko niedziałające, ciężkie atrapy. Chyba strasznie Cię nurtuje, że któraś tam przerzutka u konkurencji to "dełore" Na pewno korba w tym Muirwoodsie to padaka, ale reszta typowa w tym budżecie. Generalnie np. klony Transroweru (te wszystkie Kands, Lazaro, itp.) wabią osprzętem dla ukrycia dość specyficznych i takiej sobie jakości ram. Co do stali, to jest to podstawowa, ale dobra stal CroMo 4130, a nie jakiś szit który możesz pamiętać ze starych budżetowych rowerów Obecnie stal to można powiedzieć "rarytas dla koneserów lubiących klasykę", ale oczywiście nie musisz podzielać tego zdania i tyczy się to raczej duuużo droższych rowerów
kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 4 minuty temu, m0d napisał: Chyba strasznie Cię nurtuje, że któraś tam przerzutka u konkurencji to "dełore" Dokładnie, czytasz mi w myślach, a możesz mimo wszystko dać jeszcze z jedną propozycję np z tego samego sklepu w Wawie
seraph Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 14 minut temu, kev21 napisał: zarysowany=skorodowany Aluminium też koroduje, ale na biało to nie rzuca się tak w oczy. Niestety od soli koroduje w głąb i robi się porowate, czyli dużo gorzej niż stal. A jak nie jeździsz zimą to stal też nie zardzewieje. Ja na swoim rowerze ze stalową ramą jeżdżę dopóki śnieg nie spadnie, czyli zdarzy mu się zaznać solanki, a jednak na ramie mimo, że jest poobdzierana to nic rudego nie wyszło w przeciwieństwie do linki przerzutki i kapturków pancerzy. Poza tym jak już wspomniano: porównywanie ramy CroMo do starych tanich rowerów to tak jakby mówić, że obecnie pewnie mi się w samochodzie wahacz złamie, bo kiedyś miałem malucha i tak się stało...
abdesign Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 W starych rowerach cromolowe ramy też nie rdzewiały, gdzieś mi jeszcze wiszą dwie takie ramy - jedna (szosa) na reynoldsach z 1978 bodajże (trudno znaleźć daty - po osprzęcie wnioskowane - patrzyłem shimano titlist - protoplasta ultegry) ale sam mam ją uuu ze 25 lat, a druga mtb z jakiegoś 1990, nic nigdy nie zardzewiało w nich, jeżdżone zimą latami...
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 21 minut temu, kev21 napisał: a możesz mimo wszystko dać jeszcze z jedną propozycję np z tego samego sklepu w Wawie Pogrzeb po prostu na ich stronie Jakieś crossy też mają: https://www.halarowerowa.pl/marin-san-rafael-ds-2-p639.html Jak jesteś z okolic Wawy, to możesz podjechać też do Decathlonu i np. takie coś obejrzeć: https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8405264.html chociaż tutaj sam byłbym nieco podejrzliwy odnośnie osprzętu. W jednym i drugim sklepie będą też mieli wybór pseudo-górali/ATB jeśli będziesz chciał pójść jednak w tę stronę. Znajdą się też szosówki/gravele, do których też sugeruję się przymierzyć chociażby dla samego porównania i poszerzenia swojej wiedzy
kev21 Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 Do Warszawy mam niedaleko, podjadę i "przemacam" dzięki za zainteresowanie :-) może na miejscu coś mnie ukierunkuje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.