Skocz do zawartości

[blat owal] pomoc w doborze owalnego blatu do korby


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Po przesiadce z napędu 3x10 (korba 22-30-40 i kaseta 11-36) na 1x11 (korba 32t i kaseta 10-42) zrobiło się trochę za miękko :) Chciałbym na przód wrzucić owalną zębatkę 36t, ale mam kilka wątpliwości. 

Jako, że w napędzie 3x10 w zasadzie nigdy nie korzystałem z 'młynka' to chciałbym osiągnąć podobną twardość napędu jak dla blatów 30-40 przy kasecie 11-36. Z tego co patrzyłem w kalkulatorze Bike Gear Calculator to skrajne przełożenia wypadają podobnie do zestawu z korbą 36t i kasetą 10-42. Wiadomo, że stopniowanie będzie inne, ale bardziej skupiam się tutaj na miękkości / twardości skrajnych przełożeń. Nie wiem natomiast jak do tego podejść jeżeli te 36t miałoby być w owalu.

Absolute Black na swojej stronie podaje 'owalność' dla blatu 36t na poziomie 34-38t, czyli porównywalnie do blatu okrągłego 36/38t. Od Banless dostałem informację, że będzie to pracować podobnie jak zwykły blat 36t. Nastawiać się, że będzie trochę bardziej twardo, czy bardziej miękko w porównaniu do normalnego 36t?

Zastanawiam się też, czy 36t to nie będzie już za bardzo po bandzie? Z drugiej strony poprzedni zestaw ujeżdżałem na blatach 30-40, przy czym blat 40t był dosyć często zaprzęgany do pracy. 

Poszedłbym w wersję direct mount Boost (tylną oś mam 12x148) od Banless. Nie mam tylko 100% pewności, czy iść w 36t, czy może jednak 34t? Ktoś coś podpowie? :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blat 36t zagościł na przedzie :) Jest dobrze. Nawet bardzo dobrze. Miękkich przełożeń na podjazdach na dzisiejszych testach nie zabrakło. Najmniejsza koronka 10t przy blacie 36t wymaga już jednak zdrowego ciśnięcia w korbę. Być może mogłoby tutaj być delikatnie bardziej miękko, ale wówczas pewnie nie do końca by się to zgrało na drugim końcu kasety. W połączeniu z SPD taki zestaw zyskał odczuwalnie na płynności działania. Zakładam, że jeżeli wrzuciłbym koła 29'' zamiast tych plusowych balonów to byłoby jeszcze lepiej.

Miałem lekkie obawy, czy ten owal 36t się zmieści, ale zostało jeszcze nawet trochę miejsca, co widać na zdjęciach. Niemniej jednak 38t bym już chyba nie ryzykował. Wydaje mi się, że to największy i chyba optymalny blat do tego modelu do jazdy po płaskich terenach woj. mazowieckiego. Tak, jak wspominałem na początku, poszedłem w wersję direct mount. Trochę więcej zabawy (trzeba zdjąć korbę do wymiany blatu) niż ze zwykłą zębatką pod pająk, ale moim zdaniem wygląda lepiej. 

20180901_213248.jpg

20180901_213236.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...