Broadway Napisano 26 Sierpnia 2018 Napisano 26 Sierpnia 2018 Witam Was, To mój pierwszy post i wiem, że dobrze trafiłem. Koledze strzeliła szprycha w tylnym kole i mam zamiar wymieić mu wszystkie, ale wybór jest ogromny, a moja wiedza zatrzymała się 20 lat temu. Kolega ma prawie 2 metry i 115 kilo wagi. W rowerze miał zastosowane DT Swiss o grubości 1,8 mm (modelu nie znam). Wydaje mi się, że jak na takiego konia to są zbyt cieńkie. Koło jeździ w cannondale lefty za ok 9k zł. Obręcz to Stan's ZTR Rapid 29'er, 32 hole, a piasta to Formula DC-1422 rear. Szprychy mają odpowiednio 16x291 od strony tarczy i 16x293 od strony zębatki. Proszę Was o wskazanie szprych, jakie będą optymalne dla tego wielkiego pana :) Nyple też są do wymiany bo zastosowane zdążyły już się utlenić i nawet samo ich odkręcanie było nieprzyjemne (dziwne opory). Proszę o podanie modelów szprych i nypli, które będą optymalne. Kolega to amator, ale triathlon na tym rowerze zaliczył.
Broadway Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Napisano 28 Sierpnia 2018 Mały update... "W rowerze miał zastosowane DT Swiss o grubości 1,8 mm (modelu nie znam). Wydaje mi się, że jak na takiego konia to są zbyt cieńkie." Okazało się, że to szprychy cieniowane 2 >> 1,8 >> 2. Szprycha strzeliła przy gwincie, a zastosowane nyple je ewidentnie krzywiły w tym miejscu. Znalazłem nyple Saphim Polyax Być może te szprychy przy tych nyplach by dały radę. Ponownie proszę Was o wsparcie swoją wiedzą. Starałem się nie zadawać głupiego pytania, które działa jak płachta na byka. Przeczytałem kilka tematów, ale odpowiedzi "polecam szprychy X bo są fajne" lub "polecam Y bo są wytrzymałe" mnie nie przekonuje. Również nie pytałem o długość, bo wiem że to wyjątkowo "cenione" pytanie. Możliwe, że pan od X i Y waży 70 kilo, a to już zupełnie inne obciążenie. Jeśli coś jest nie tak w moim pytaniu to również proszę o odpowieć. Kreatywna krytyka mile widzniana. Mały OT: Piasta po zdjęciu z roweru mi się rozkręciła w rękach. Okazuje się, że uszczelnienie od strony bebenka to jakieś nieporozumienie. Uszczelniona jest poprzez wbicie podkładki z kołnierzem do samego bebenka i zastosowaniu wyprofilowanej podkładki pomiędzy konusem, a srubą kontrującą. Zobaczcie jak to skręcili w fabryce. Piasta to Fortuna DC-1422 rear Mała modyfikacja i zamiast wątpliwej jakości uszczelnienia, które dodatkowo wpływało na skręcenie, zastosowałem simmering 30x17x5. Mam nadzieję, że się to sprawdzi. Wygląda to teraz tak:
dawid Napisano 29 Sierpnia 2018 Napisano 29 Sierpnia 2018 Ogólnie to wiele nie wymyślisz żeby to koło dawało radę przy użytkowniku 115kg. DT Competition to już bardzo dobra szprycha Można wstawić szprychy DT Alpine III + mosiężne nyple. Jednak w rowerach cannondale wkładane są bardzo słabe koła i na dzień dobry jest to pierwszy element który warto wymienić na nowy. Ogólnie pogodził bym sie z faktem że te koła trzeba będzie zmienić i póki co, naprawiał je w sposób doraźny bez większych inwestycji w naprawę tych kół
Broadway Napisano 29 Sierpnia 2018 Autor Napisano 29 Sierpnia 2018 @dawid dziękuję Ci za odpowiedź. Masz rację, że zastosowane były szprychy DT Competition 2.0/1.8/2.0. W kwestii wymiany kół to już należy do decyzji mojego kolegi. Podejrzewam, że się nie zdecyduje bo planuje już zakup roweru szosowego dla kolejnego etapu zabawy. Nie oznacza to, że Lefty pójdzie w odstawkę. Nowe szprychy i nyple z górnej półki to nie są duże koszty. Mam zaplatać koło używając badziewia, wiedząc, że oszczędziłem 100-200 zł ? To się mija z celem zwłaszcza, że to się wiąże z taką samą robotą. Napisałeś mi, że warto się przyjrzeć szprychom DT Alpine III. Jest to szprycha 2.0/1.8/2.34 gdzie największy wymiar jest od strony piasty. Nie wiem czy nie lepiej zastosować DT Champion 2.34/2.34/2.34 ? Tylko czy do tego modelu dostanę jakieś dobre mosiężne nyple ? Dobre to takie jak Sapim POLYAX, które nie będą krzywić szprych przy obręczy (tak mi się wydaje. Może podobny produkt oferują inni producenci ?). Taki efekt był w poprzedniej konfiguracji i właśnie przy gwincie pękła szprycha. Jeśli nie 2.34/2.34/2.34 to w linii Champion jest również 2.0/2.0/2.0. Do tego wymiaru będzie mi łatwiej dosać nyple. Co do samej jakości kół... Obręcz nie budzi zastrzeżeń. Szprychy dosyć dobre, a piasta beznadziejnie skręcona, natomiast bieżnie w piaście i na samych konusach zupełnie wolne od wżerów. Zwłaszcza to dotyczy konusów, których jakość jest naprawdę dobra. Oszczędność to nyple. Wyrzucenie ich do śmietnika to obraza dla śmietnika :). Bębenek w piascie przeskoczył dopiero raz gdzie XT w moim rowerze strzela średnio raz na miesiąc. Tragedii nie ma. Zdjęcie bieżni konusa, choć osobiście bym tej piasty nie polecał.
Broadway Napisano 4 Września 2018 Autor Napisano 4 Września 2018 Witam Was, To prawdopodobnie ostatni post w moim temacie. Chciałem nie zadawać głupich pytań i chyba to zniechęciło kilka osób do rozmowy... Szkoda. Mój wybór padł na Sapim Strong Black + nyple mosiężne również Sapim polyax 14 mm. Wiem, że masa koła wzrośnie, ale coś za coś. Nyple powinny mi wyeliinować ten efekt: Porównanie starych nypli DT Swiss z nowymi Sapim Polyax. Kształt główki powinien zrobić robotę: DT Swiss miały swoją szansę, ale Competition mnie zawiodły. Kolega @dawid zaproponował DT Swiss ALPINE III. Propozycja super, gdyby nie to, że dalej w tym temacie jesteśmy krajem 3-ciej kategorii i zakup tych szprych w rozmiarze powyżej 264 mm graniczy z cudem. W przypadku Sapim też o dziwo jest dostępne wszystko oprócz wymiaru 292 mm, który akurat potrzebuję. Szczerze to ręcę opadają, bo myślałem,że wszystko to tylko kwestia pieniędzy. Moja opinia jest na podstawie dziesiątek odpowiedzi w stylu "przepraszamy, ale importer nie oferuje tego rozmiaru". Na 31 sklepów do których wysłałem zapytanie tylko jeden stanął na wysokości zadania. Gdyby ktoś z Was chciał namiary to podam na PW. Nyple już posiadam i kila gramów więcej vs gięcie końcówek szprych daje jednoznaczną odpowiedź. Oszczędność wagi jest super, ale w przypadku użytkownika 110+ trzeba iść na kompromisy. Mam do Was ostatnie pytanie. Z racji tego, że obręcz była uzbrojona w aluminiowe nyple, które stawiały duże opory przy odkręcaniu to czy warto posmarować powierzchnię nowych nypli z obręczą ? Smarowania samych szprych chyba nie przewiduję, bo zarówno szprychy jak i nyple będą nowe. Gniazda w obręczy wyczyściłem, ale ewidentnie same nyple je pozacierały. Jeśli tak to czy mam stosować jakieś konkretne smarowido (modny olej lniany) czy wystarczy je posmarować jakimś smarem miedziowym ?
darobike Napisano 30 Stycznia 2019 Napisano 30 Stycznia 2019 Witam. Polecam sklep ROSE Bikes. Dostępne są tam wszystkie rozmiary szprych DT Swiss ALPINE III w rozmiarach powyżej 264mm. aż do 298mm. Cena za paczkę 20 szt. 11 Euro. Kupiłem tam już części za 3100 zł i jeszcze mam do zamówienia za ok.1700 zł. Ceny w większości niższe niż w Polskich sklepach. Szybka wysyłka. Strona dostępna także w w języku polskim oraz kontakt z telefoniczny w języku polskim. Polecam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.