Skocz do zawartości

[opona] Giant Anyroad - zmiana opony na najszerszą


bouli

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o poradę jaką najszerszą oponę mogę założyć do gravel Giant Anyroad ? Mam obecnie założone firmowe Gianta w rozmiarze 700x32c , które słabo się sprawdzają w terenie np. piszczysty Kampinos.  Chciałbym zamienić na szersze - jakie możecie polecić ? zależy mi aby były zwijane , lekkie i z wkładką anty-przebiciową.  Znalazłem taką https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial.html i chciałbym kupić 700x40c - czyli szerokość 42 cm. 

Napisano

Oponę używam w innym rowerze. Najprościej zabrać suwmiarkę, ustawić ją na 42mm.

Porównując do starej opony będziesz mógł stwierdzić czy większa opona się zmieści.

Szukając informacji w internecie powinna wejść, ale lepiej zawszę zmierzyć.

Napisano
12 godzin temu, Imar napisał:

Używam Conti Speed Ride 42c wersja zwijana. Jestem bardzo zadowolony.

Ja również :) Używam w swoim mieszczuchu, tylko to opona typowo na utwardzone nawierzchnie (asfalt, beton, kostka, bruk) i szutry, ewentualnie na "warstewkę sypkiego z twardym pod spodem". Głęboki piach, błoto, śliskie korzenie - nie bardzo.

Co do szerokości, to jak to u Conti jest oczywiście węższa niż deklarowana i na obręczy o szerokości wewnętrznej 19mm wychodzi mi 38mm zamiast 42. 

12 godzin temu, bouli napisał:

Mam obecnie założone firmowe Gianta w rozmiarze 700x32c , które słabo się sprawdzają w terenie np. piszczysty Kampinos.  Chciałbym zamienić na szersze

Tyle, że sama szerokość niewiele da jak przy tym to będzie nadal "łysol". Ja bym szukał czegoś z wyraźniejszym bieżnikiem, żeby miało toto czym "kopać". Może Continental AT Ride? Oczywiście wtedy będzie z kolei nieco gorzej na asfalcie.

Napisano
48 minut temu, m0d napisał:

Może Continental AT Ride?

Wygląda ciekawie jest w sprzedaży w rozmiarze 42c - ale przypomnę moją wątpliwość - czy zmieści się w prześwit między ramą - max 44mm. 

Napisano
24 minuty temu, m0d napisał:

Jak szerokie masz obręcze?

Nie wiem  :(  a w specyfikacji mam tylko informację , że są to obręcze S-X2 i nigdzie w necie nie mogę znaleźć ich parametrów. 

Napisano

Obejrzyj dokładnie obręcz, gdzieś na naklejce powinno być oznaczenie w stylu np. 622-17, gdzie ta druga liczba to szerokość obręczy.

Poza tym zawsze można zdjąć na chwilę oponę i zmierzyć obręcz wewnątrz :) To nieco podpowie czego się można spodziewać po założeniu nowej opony. Chociaż jak masz 44mm prześwitu to nie wiem czy nawet te 38mm to trochę nie za dużo. Tu by pasował bardziej przełajowy rozmiar 33-35c.

Napisano
6 godzin temu, m0d napisał:

Obejrzyj dokładnie obręcz, gdzieś na naklejce powinno być oznaczenie w stylu np. 622-17, gdzie ta druga liczba to szerokość obręczy.

Poza tym zawsze można zdjąć na chwilę oponę i zmierzyć obręcz wewnątrz :) To nieco podpowie czego się można spodziewać po założeniu nowej opony. Chociaż jak masz 44mm prześwitu to nie wiem czy nawet te 38mm to trochę nie za dużo. Tu by pasował bardziej przełajowy rozmiar 33-35c.

Jest 622-19 więc szerokość to 19 mm

5 godzin temu, chopmaz napisał:

W sklepie dostałem info,  że max opona jak wejdzie do tyłu to 35c. Pytałem przy okazji oglądania wersji Anyroad 1.

Też na rozsądek to 37 mm czyli powinno się zmieścić pomiędzy widełkami o rozstawie 44 mm ... tylko miałem nadzieję, że się większy balon da włożyć  

Napisano

Przypomniało mi się, że widziałem w Anyroadzie 1 - model 2017 (rama z tego co wiem taka sama jak w roczniku 2018) opony 38c. Były to chyba semi-slicki. 

 

Challenge-GG-tire.jpg

Napisano
W dniu 27.08.2018 o 22:10, bouli napisał:

Jest 622-19 więc szerokość to 19 mm

To tak jak u mnie, czyli te wspomniane Continentale powinny mieć 38-39mm. Mimo wszystko trochę mało luzu jak masz w widełkach 44mm. Jak myślisz o Kampinosie i jakiś piach czy błoto się dostanie, to może się zrobić z tego ładna pasta ścierna i np. lakier na wysokości opony może się pościerać do żywego alu...

Napisano

m0d masz rację i będę raczej wymieniał na jedną z tych dwóch w rozmiarze 35c: SCHWALBE Marathon Mondial Performance lub CONTINENTAL Tour Ride  

Napisano

Jak dla mnie to te opony nijak się nie mają do wymagań z pierwszego postu :)

Była mowa o Kampinosie, piachu, a na koniec szukasz jakichś trekingowych wynalazków. To jest dobre na asfalt do dostojnego przemieszczania się z sakwami.

Zobacz np. Panaracer Gravelking SK czy Conti Cyclo X-King. Jedyny ich minus, to że może nie być wersji z dodatkowym zabezpieczeniem antyprzebiciowym.

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 31.08.2018 o 09:52, m0d napisał:

Jak dla mnie to te opony nijak się nie mają do wymagań z pierwszego postu :)

Była mowa o Kampinosie, piachu, a na koniec szukasz jakichś trekingowych wynalazków. To jest dobre na asfalt do dostojnego przemieszczania się z sakwami.

Zobacz np. Panaracer Gravelking SK czy Conti Cyclo X-King. Jedyny ich minus, to że może nie być wersji z dodatkowym zabezpieczeniem antyprzebiciowym.

Zgadzam się  , ale jak nie zmieszczą mi się opony min 40 mm to nie ma sensu myśleć o jeździe w trudniejszym piaszczystym terenie . Opony muszę zmienić bo stare się zużyły i kupię coś na asfalt i lżejszy teren.  Dovectra słusznie zauważył, że bywają odcinki w Kampinosie , że nawet szersze opony słabo ciągną w piachu.

Napisano
11 godzin temu, bouli napisał:

kupię coś na asfalt i lżejszy teren

To mimo wszystko trzymałbym się z dala od tych trekingowych wynalazków. Takie opony mają IMHO tylko jedną zaletę - trwałość. 

Napisano

m0d dlaczego ? do jazdy po szutrach i asfalcie powinny dać radę Marathon-y chyba nawet lepiej niż X-king, a jak zauważyłeś są trwałe - obecne giant-owskie po 3 tys. km już są do wymiany. Do Kampinosu będę się wybierał rowerem tylko mtb. Nie ma sensu się katować na sypkim wąskimi kołami.  

chomaz - założę na pewno rozmiar 35c , podobnie jak Tobie w Giant-cie mi poradzili taki rozmiar jako maksymalny. 

Napisano

Ciężkie (dużo gumy, grube wkładki antyprzebiciowe - stąd trwałość, ale i masa jak w srogiej oponie w gruby teren), bieżnik - IMHO praktycznie tylko na asfalt i to raczej do "dostojnej" jazdy, bo nikt takich opon nie produkuje z jakiejś lepszej mieszanki. To niezłe opony do miasta, do regularnej jazdy po asfalcie z mniejszymi prędkościami, na długie wyprawy po asfalcie z obładowanym rowerem, oczywiście okazjonalnie w czymś cięższym też da radę.

Do jazdy typu asfalt/szuter sugerowałbym coś bardziej "gravelowego", typu semislick i lżejszego. Chopmaz wrzucał wyżej tego typu oponę. Od siebie mogę polecić np. Conti Speed Ride. Zobacz jeszcze np. Schwalbe CX comp, WTB Nano, Panaracer Gravel King SK i podobne w tym stylu.

Napisano

Zamówiłem Chalenge Gravel Grinder 38c , Continental Speed Ride znalazłem tylko w rozmiarze 42 więc nie wejdzie między widełki. 

Napisano

No i ok :) Tak z ciekawości gdzie zamówiłeś?

Tak BTW jak się cofniesz parę postów wyżej, to już przerabialiśmy sprawę szerokości Continentali - nie, w praktyce nie mają one 42mm tylko właśnie 38mm ;) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...