bouli Napisano 26 Sierpnia 2018 Napisano 26 Sierpnia 2018 Proszę o poradę jaką najszerszą oponę mogę założyć do gravel Giant Anyroad ? Mam obecnie założone firmowe Gianta w rozmiarze 700x32c , które słabo się sprawdzają w terenie np. piszczysty Kampinos. Chciałbym zamienić na szersze - jakie możecie polecić ? zależy mi aby były zwijane , lekkie i z wkładką anty-przebiciową. Znalazłem taką https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial.html i chciałbym kupić 700x40c - czyli szerokość 42 cm.
Imar Napisano 26 Sierpnia 2018 Napisano 26 Sierpnia 2018 Używam Conti Speed Ride 42c wersja zwijana. Jestem bardzo zadowolony.
bouli Napisano 26 Sierpnia 2018 Autor Napisano 26 Sierpnia 2018 Imar: Czyli bez obaw, że 42 cm zmieści rama Anyroad ?
Imar Napisano 26 Sierpnia 2018 Napisano 26 Sierpnia 2018 Oponę używam w innym rowerze. Najprościej zabrać suwmiarkę, ustawić ją na 42mm. Porównując do starej opony będziesz mógł stwierdzić czy większa opona się zmieści. Szukając informacji w internecie powinna wejść, ale lepiej zawszę zmierzyć.
bouli Napisano 26 Sierpnia 2018 Autor Napisano 26 Sierpnia 2018 prześwitu jest 44-45 mm i boję się , że po 1 mm z każdej strony opony do widełek może być za mało
wojtas7 Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Panaracer Gravelking 700x40mm jest super.
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 12 godzin temu, Imar napisał: Używam Conti Speed Ride 42c wersja zwijana. Jestem bardzo zadowolony. Ja również Używam w swoim mieszczuchu, tylko to opona typowo na utwardzone nawierzchnie (asfalt, beton, kostka, bruk) i szutry, ewentualnie na "warstewkę sypkiego z twardym pod spodem". Głęboki piach, błoto, śliskie korzenie - nie bardzo. Co do szerokości, to jak to u Conti jest oczywiście węższa niż deklarowana i na obręczy o szerokości wewnętrznej 19mm wychodzi mi 38mm zamiast 42. 12 godzin temu, bouli napisał: Mam obecnie założone firmowe Gianta w rozmiarze 700x32c , które słabo się sprawdzają w terenie np. piszczysty Kampinos. Chciałbym zamienić na szersze Tyle, że sama szerokość niewiele da jak przy tym to będzie nadal "łysol". Ja bym szukał czegoś z wyraźniejszym bieżnikiem, żeby miało toto czym "kopać". Może Continental AT Ride? Oczywiście wtedy będzie z kolei nieco gorzej na asfalcie.
bouli Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 48 minut temu, m0d napisał: Może Continental AT Ride? Wygląda ciekawie jest w sprzedaży w rozmiarze 42c - ale przypomnę moją wątpliwość - czy zmieści się w prześwit między ramą - max 44mm.
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 AT Ride trapi ta sama przypadłość co Speed Ride - ma realnie 38-39mm na obręczy 19mm wewn. Spojrzyj sobie na ostatni post w temacie: https://www.forumrowerowe.org/topic/229972-opony-duro-moe-joe-35c-zwijane-w-teren-opinie/ Jak szerokie masz obręcze?
bouli Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 24 minuty temu, m0d napisał: Jak szerokie masz obręcze? Nie wiem a w specyfikacji mam tylko informację , że są to obręcze S-X2 i nigdzie w necie nie mogę znaleźć ich parametrów.
m0d Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Obejrzyj dokładnie obręcz, gdzieś na naklejce powinno być oznaczenie w stylu np. 622-17, gdzie ta druga liczba to szerokość obręczy. Poza tym zawsze można zdjąć na chwilę oponę i zmierzyć obręcz wewnątrz To nieco podpowie czego się można spodziewać po założeniu nowej opony. Chociaż jak masz 44mm prześwitu to nie wiem czy nawet te 38mm to trochę nie za dużo. Tu by pasował bardziej przełajowy rozmiar 33-35c.
chopmaz Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 W sklepie dostałem info, że max opona jak wejdzie do tyłu to 35c. Pytałem przy okazji oglądania wersji Anyroad 1.
bouli Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Napisano 27 Sierpnia 2018 6 godzin temu, m0d napisał: Obejrzyj dokładnie obręcz, gdzieś na naklejce powinno być oznaczenie w stylu np. 622-17, gdzie ta druga liczba to szerokość obręczy. Poza tym zawsze można zdjąć na chwilę oponę i zmierzyć obręcz wewnątrz To nieco podpowie czego się można spodziewać po założeniu nowej opony. Chociaż jak masz 44mm prześwitu to nie wiem czy nawet te 38mm to trochę nie za dużo. Tu by pasował bardziej przełajowy rozmiar 33-35c. Jest 622-19 więc szerokość to 19 mm 5 godzin temu, chopmaz napisał: W sklepie dostałem info, że max opona jak wejdzie do tyłu to 35c. Pytałem przy okazji oglądania wersji Anyroad 1. Też na rozsądek to 37 mm czyli powinno się zmieścić pomiędzy widełkami o rozstawie 44 mm ... tylko miałem nadzieję, że się większy balon da włożyć
chopmaz Napisano 28 Sierpnia 2018 Napisano 28 Sierpnia 2018 Przypomniało mi się, że widziałem w Anyroadzie 1 - model 2017 (rama z tego co wiem taka sama jak w roczniku 2018) opony 38c. Były to chyba semi-slicki.
m0d Napisano 29 Sierpnia 2018 Napisano 29 Sierpnia 2018 W dniu 27.08.2018 o 22:10, bouli napisał: Jest 622-19 więc szerokość to 19 mm To tak jak u mnie, czyli te wspomniane Continentale powinny mieć 38-39mm. Mimo wszystko trochę mało luzu jak masz w widełkach 44mm. Jak myślisz o Kampinosie i jakiś piach czy błoto się dostanie, to może się zrobić z tego ładna pasta ścierna i np. lakier na wysokości opony może się pościerać do żywego alu...
bouli Napisano 30 Sierpnia 2018 Autor Napisano 30 Sierpnia 2018 m0d masz rację i będę raczej wymieniał na jedną z tych dwóch w rozmiarze 35c: SCHWALBE Marathon Mondial Performance lub CONTINENTAL Tour Ride
m0d Napisano 31 Sierpnia 2018 Napisano 31 Sierpnia 2018 Jak dla mnie to te opony nijak się nie mają do wymagań z pierwszego postu Była mowa o Kampinosie, piachu, a na koniec szukasz jakichś trekingowych wynalazków. To jest dobre na asfalt do dostojnego przemieszczania się z sakwami. Zobacz np. Panaracer Gravelking SK czy Conti Cyclo X-King. Jedyny ich minus, to że może nie być wersji z dodatkowym zabezpieczeniem antyprzebiciowym.
dovectra Napisano 31 Sierpnia 2018 Napisano 31 Sierpnia 2018 W dniu 26.08.2018 o 21:34, bouli napisał: 700x32c , które słabo się sprawdzają w terenie np. piszczysty Kampinos. Tam nawet 2 calowe oponki na wydmach mają problemy...
bouli Napisano 12 Września 2018 Autor Napisano 12 Września 2018 W dniu 31.08.2018 o 09:52, m0d napisał: Jak dla mnie to te opony nijak się nie mają do wymagań z pierwszego postu Była mowa o Kampinosie, piachu, a na koniec szukasz jakichś trekingowych wynalazków. To jest dobre na asfalt do dostojnego przemieszczania się z sakwami. Zobacz np. Panaracer Gravelking SK czy Conti Cyclo X-King. Jedyny ich minus, to że może nie być wersji z dodatkowym zabezpieczeniem antyprzebiciowym. Zgadzam się , ale jak nie zmieszczą mi się opony min 40 mm to nie ma sensu myśleć o jeździe w trudniejszym piaszczystym terenie . Opony muszę zmienić bo stare się zużyły i kupię coś na asfalt i lżejszy teren. Dovectra słusznie zauważył, że bywają odcinki w Kampinosie , że nawet szersze opony słabo ciągną w piachu.
chopmaz Napisano 12 Września 2018 Napisano 12 Września 2018 bouli Daj znać jaką najszerszą zmieścisz.
m0d Napisano 13 Września 2018 Napisano 13 Września 2018 11 godzin temu, bouli napisał: kupię coś na asfalt i lżejszy teren To mimo wszystko trzymałbym się z dala od tych trekingowych wynalazków. Takie opony mają IMHO tylko jedną zaletę - trwałość.
bouli Napisano 13 Września 2018 Autor Napisano 13 Września 2018 m0d dlaczego ? do jazdy po szutrach i asfalcie powinny dać radę Marathon-y chyba nawet lepiej niż X-king, a jak zauważyłeś są trwałe - obecne giant-owskie po 3 tys. km już są do wymiany. Do Kampinosu będę się wybierał rowerem tylko mtb. Nie ma sensu się katować na sypkim wąskimi kołami. chomaz - założę na pewno rozmiar 35c , podobnie jak Tobie w Giant-cie mi poradzili taki rozmiar jako maksymalny.
m0d Napisano 13 Września 2018 Napisano 13 Września 2018 Ciężkie (dużo gumy, grube wkładki antyprzebiciowe - stąd trwałość, ale i masa jak w srogiej oponie w gruby teren), bieżnik - IMHO praktycznie tylko na asfalt i to raczej do "dostojnej" jazdy, bo nikt takich opon nie produkuje z jakiejś lepszej mieszanki. To niezłe opony do miasta, do regularnej jazdy po asfalcie z mniejszymi prędkościami, na długie wyprawy po asfalcie z obładowanym rowerem, oczywiście okazjonalnie w czymś cięższym też da radę. Do jazdy typu asfalt/szuter sugerowałbym coś bardziej "gravelowego", typu semislick i lżejszego. Chopmaz wrzucał wyżej tego typu oponę. Od siebie mogę polecić np. Conti Speed Ride. Zobacz jeszcze np. Schwalbe CX comp, WTB Nano, Panaracer Gravel King SK i podobne w tym stylu.
bouli Napisano 16 Września 2018 Autor Napisano 16 Września 2018 Zamówiłem Chalenge Gravel Grinder 38c , Continental Speed Ride znalazłem tylko w rozmiarze 42 więc nie wejdzie między widełki.
m0d Napisano 17 Września 2018 Napisano 17 Września 2018 No i ok Tak z ciekawości gdzie zamówiłeś? Tak BTW jak się cofniesz parę postów wyżej, to już przerabialiśmy sprawę szerokości Continentali - nie, w praktyce nie mają one 42mm tylko właśnie 38mm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.