KuLa2030 Napisano 6 Listopada 2006 Napisano 6 Listopada 2006 Otóż nie zauważyłem żadnego TOPICU na temat wymiany klocków w tarczach , więc postanowiłem się za to zabrać: Drodzy Forumowicze! Wymiana klocków jest bardzo prosta i przyjemna. Niezależnie od tego czy jest to przedni hamulec czy tylni najlepiej jeżeli wyciągniemy koła z zaczepów (nie koniecznie trzeba zdejmować całe kolo wystarczy je tylko podnieść do góry). W miejscu gdzie znajduje się tarcza, znajdują się klocki po obu stronach. Końcówki klocków powinny mieć małe uszka ułatwiające swobodne wyciągnięcie ich.(wygląd Klocka w okazałości http://img292.imageshack.us/my.php?image=kolcekwe2.jpg ) Następnie sprawdzamy czy Klocki posiadają choć 1mm grubości jeśli tak to najlepiej wziąć benzynę ekstrakcyjną i przeczyścić klocki. Jeżeli natomiast klocki są już tak zjechane że jedyne co można zrobić to je wyrzucić . Wtedy zostaje nam tylko kupienie nowych Wracając do czyszczenia można je także wyczyścić płynem do naczyń. Po wyczyszczeniu należy je przetrzeć i pozostawić do całkowitego wyschnięcia. Pamiętajmy aby po w łożeniu klocka upewnić się czy jest on dobrze założony i uważać by koło nie zsunęło się nam na palce. Wymieniając klocki warto nasmarować także linki bo jak już robimy coś porządnie to niech będzie choć jeden element skończony Jeszcze przed włożeniem tarczy dobrze jest także przetrzeć samą tarcze benzyną czy też płynem do naczyń. Teraz Możemy już założyć koło , upewnijcie się czy dobrze jest założone i czy nie ma luzów to zapewni nam bezpieczeństwo. Sprawdźmy czy tarcza nie obciera nam o klocki i czy koło swobodnie się rusza... Nie martwmy się jeśli hamulce nie hamują tak jak powinny może być to przyczyną nie dotarcia się klocków , po dotarciu wszystko będzie git . Dbajmy o nasze hamulce! Hamulce też dbają o nas i o nasze bezpieczeństwo . Bez hamulców nie mamy szans nawet przy dobrej technice jazdy , więc pokuśmy się choć raz zajrzeć co i sprawdzić co u nich słychać by czuć się pewnie i cieszyć się jazdą ! joł
ejpok Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 no gratuluje takiego podejścia , nic dodać nic ujac ja zawsze zdejmuje kolo całkiem wtedy jest wygodniej (jak dla mnie) , klocki i tarcze czyszcze denaturatem - tez daje to dobre efekty , po założeniu nowych klocków odczujemy pewne różnice w hamowaniu , ale rzeczywiscie po kilku dobrych hamowaniach wszystko jest gites
wiruq Napisano 21 Listopada 2006 Napisano 21 Listopada 2006 Ladnie opisane i bardzo dobrze... gorzej jak ktos ma hydrauliczne... np ja mam XTR 2006 i bym nie mial pojecia klockow zdjać i od nowa zalozyc... :/ No ale mechaniczne latwo... rowniez polecam klocki lekko przetrzec papierem sciernym... mam pewnosc ze beda czyste i suche.. pozdrawiam milosnikow hamulcow;P
kolak Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 Ja ma problem z wymianą... otóż jest tam taki drucik który trzeba wyjąć i na końcu on jest przekrzywiony tak, żeby nie wypadał. Jak najlepiej go "odkrzywić" i wyjąć ?
Songoq1 Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 Bierzesz kombinerki, dwa końce próbujesz spłaszczyć, od drugiej strony dociskasz, żeby jak najwiecej wystawało Ci do ściśnięcia, powinno po kilku próbach się udać. Jak nie to płaski śrubokręt i wyginasz.
kolak Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 Poradziłem sobie miałem jeszcze problem z ocieraniem klocków o tarcze, linka była dobrze naciągnięta. Wystarczyło w moich hamulcach Shimano Deore wyregulować odpowiednio położenie klocków
kusak Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 dobrym sposobem na przeczyszczenie klokców jest: 1. przetarcie benzyną 2. polanie benzyną i podpalenie 3. przetarcie papierem ściernym jakimś drobnym typu 800 4. przetarcie na sucho
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.