Tredu Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Witam w moim posiadaniu znajduje się amortyzator Marzocchi dj3 08' . Aktualnie założyłem do niego hamulec deore m615, jednak tarczę jaką mogę zamontować ma średnicę 203mm. Według książki serwisowej zamontowanie tarczy 203mm nie stanowi problemu. Jednak pytanie do was jak wy to widzicie Dj 3 z tarczą 203mm. Jeśli chodzi o styl jazdy to Street i czasami okoliczne hopki 3-5m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Cześć, jeśli producent dopuszcza 203mm, to nie ma się czego bać-prędzej złapie luzy od hopek, niż od tarczy 203. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tredu Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Mam mieszane uczucia co do tej tarczy gdy wcześniej miałem mocniejszy hamulec to z tarczą 160mm amortyzator przy lekkim nacisku klamki latał przód tył, nie wiem czy to normalne zachowanie widelca podczas hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Lata przód-tył ze względu na małą, sztywność, a siła jaka działa na amortyzator podczas hamowania z takim samym przyspieszeniem nie zależy od wielkości tarczy. Shimano m615 to hamulec o dobrej sile, podobny konstrukcyjnie do wyższych modeli. Sprawdź, czy nie masz luzów na łożyskach ślizgowych- zaciśnij hamulec przedni i spróbuj ruszać rowerem przód-tył, jesli są luzy to wyczujesz je/ zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Teraz, Blueforce napisał: a siła jaka działa na amortyzator podczas hamowania z takim samym przyspieszeniem nie zależy od wielkości tarczy No niestety kolego racji to Ty nie masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tredu Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Luzów na tulejach ślizgowych nie mam, jednak podczas hamowania wygląda jakby takowy luz był. Sądzę że te drgania przód tył mogły być spowodowane przez naprawdę krzywą tarczę z ogromnym biciem cała, tarcza cały czas była w styku z klockiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 @abdesign w obu przypadkach moment siły generowany przez tarczę jest taki sam, wytłumacz dlaczego Twoim zdaniem coś się nie zgadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Moment jaki generuje tarcie klocków o tarczę zależy przecież jak każdy moment od ramienia, zwiększając tarczę oddalasz zacisk od osi obrotu (oś piasty) zwiększając tym samym ramię działania momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 napisałem " podczas hamowania z takim samym przyspieszeniem" czyli 160mm*F1=203mm*F2, dzięki większej tarczy możemy z mniejszą siłą naciskać klamkę, m615 są wystarczająco mocne, by z tarczą 160mm blokować przednie koło z normatywnym rowerzystą, zatem zamiana tarczy na większą nie spowoduje większych sił działających na amortyzator- coś takiego może mieć miejsce, gdy z tarczą 160mm ściskając klamkę z całej siły nie hamujemy z pełną mocą- ograniczają nas hamulce. Wtedy rzeczywiście, po zmianie tarczy na większą jesteśmy w stanie hamować z pełną skutecznością( ogranicza nas przyczepność opon) i generujemy większe siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Ale to tak nie działa. Dalej nie masz niestety racji. Rozpatrujesz jakiś hipotetyczny układ laboratoryjny, w którym ktoś jest w stanie dokładnie kompensować większe ramię odpowiednio zmniejszając siłę, nie ma takiej opcji żeby to robić precyzyjnie Tarcza 12% większa zwiększa ramię i już. Nie trzeba tego liczyć jest masa testów, droga hamowania zmniejsza się o około 16%, przy użyciu tej samej sily. Pewnie że hamujesz z głową, ale dalej jesteś w stanie wygenerować większy moment większą tarczą i tego nie zmienisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.