Skocz do zawartości

[Amortyzator] Tarcza a luzy


Tredu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim posiadaniu znajduje się amortyzator Marzocchi dj3 08' . Aktualnie założyłem do niego hamulec deore m615, jednak tarczę jaką mogę zamontować ma średnicę 203mm. Według książki serwisowej zamontowanie tarczy 203mm nie stanowi problemu. Jednak pytanie do was jak wy to widzicie Dj 3 z tarczą 203mm. Jeśli chodzi o styl jazdy to Street i czasami okoliczne hopki 3-5m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata przód-tył ze względu na małą, sztywność, a siła jaka działa na amortyzator podczas hamowania z takim samym przyspieszeniem nie zależy od wielkości tarczy.  Shimano m615 to hamulec o dobrej sile, podobny konstrukcyjnie do wyższych modeli. Sprawdź, czy nie masz luzów na łożyskach ślizgowych- zaciśnij hamulec przedni i spróbuj ruszać rowerem przód-tył, jesli są luzy to wyczujesz je/ zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzów na tulejach ślizgowych nie mam, jednak podczas hamowania wygląda jakby takowy luz był. Sądzę że te drgania przód tył  mogły być spowodowane przez naprawdę krzywą tarczę z ogromnym biciem cała, tarcza cały czas była w styku z klockiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem " podczas hamowania z takim samym przyspieszeniem"  czyli 160mm*F1=203mm*F2, dzięki większej tarczy możemy z mniejszą siłą naciskać klamkę, m615 są wystarczająco mocne, by z tarczą  160mm blokować przednie koło z normatywnym rowerzystą, zatem zamiana tarczy na większą nie spowoduje większych sił działających na amortyzator- coś takiego może mieć miejsce, gdy z tarczą 160mm ściskając klamkę z całej siły nie hamujemy z pełną mocą- ograniczają nas hamulce. Wtedy rzeczywiście, po zmianie tarczy na większą jesteśmy w stanie hamować z pełną skutecznością( ogranicza nas przyczepność opon) i generujemy większe siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tak nie działa. Dalej nie masz niestety racji. Rozpatrujesz jakiś hipotetyczny układ laboratoryjny, w którym ktoś jest w stanie dokładnie kompensować większe ramię odpowiednio zmniejszając siłę, nie ma takiej opcji żeby to robić precyzyjnie  Tarcza 12% większa zwiększa ramię i już. Nie trzeba tego liczyć jest masa testów, droga hamowania zmniejsza się o około 16%, przy użyciu tej samej sily. Pewnie że hamujesz z głową, ale dalej jesteś w stanie wygenerować większy moment większą tarczą i tego nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...