undecided Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Witam pękła mi opona 26 [54x559 26x2.1 HS314] zakupiłem SHWALBE SMART SAM 57x559 lecz jest cała nie równa i ją zwracam. Jaką oponę mi polecicie, która będzie dobrze się sprawowała na twardej nawierzchni sporadycznie teren. CO powiecie o Opona MICHELIN Wild Race'R 2 Advanced? Chyba, że jakiegoś CONTINETAL X KING PURE KING? MAXISS?
Biesz766 Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Race King 2.2 najzwyklejszy druciak jako napędówka ( przód X King 2.2 ) u mnie sprawdza się doskonale ( aktualnie 10% asfalt, 30% szuter, 30% polna droga z korzeniami i kamieniami , 30% drogi zrywkowe bardzo poharatane i z koleinami - gdybym musiał tak bym to określił ). Doradzał mi Dokumosa z forum i muszę powiedzieć, że to był strzał.
SoloTM Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Asfalt, drogi rowerowe, ubite szutry ( na ostrzejszych zjazdach na szutrach trzeba uważać ), ma wkładkę antyprzebiciową. https://allegro.pl/schwalbe-city-jet-kg-sbc-ls-opona-drut-26x2-00-i7522226320.html Szutry/lekki teren : https://allegro.pl/opona-cyt-h-599-26x2-1-kevlar-570g-zwijana-napedow-i5231008412.html obie mają świetny stos jakości/cena/waga.
Biesz766 Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Ne widzę tego CYTa na korzeniu, czy kamieniach jakie np. są na szlakach wydeptanych. Ale może się mylę.
SoloTM Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 W teren to wiadomo, że opona 2,2 ( 2,25 ) najlepiej i większą ilością klocków. Ale ta cyt daje radę w niezbyt trudnym terenie, jest szybka i lekka.
MMMAAACCC7 Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Pleciesz bzdury powyżej, masa ludzi lata na 1.9-2.0 po terenie, ba, poszukaj na jakich setach opon wygrywano wyścigi XC?maraton w czasach 26". No chyba że mówisz o continentalu, którego rozmiarówka jest śmieszna (u siebie nie wsadzę 2.2 Geax/vittoria, a continental 2.4 wchodzi z luzem). Żeby nie było offtopu, to polecam geax saguaro. Zwykłe dają radę, TNT miażdżą system
SoloTM Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Owszem racja, kiedyś były 2.0 lub 2.1 ( a nawet 1.8-1.95 ) mtb i śmigało się. Sam kiedyś jeździłem na panaracer dart/smoke II. Natomiast w terenie, ostrzejsze zjazdy lepiej wg. mnie daje radę 2.25, szczególnie jak waga rowerzysty większa Mam też schwalbe nobby nic 2.1 i 2.25 porównywałem. Ostry teren, zjazdy - 2.25. Mieszane, 2.1, na asfalt mam city jet 2.0 ( starszy model inny bieżnik )
Track Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 13 minut temu, MMMAAACCC7 napisał: No chyba że mówisz o continentalu, którego rozmiarówka jest śmieszna (u siebie nie wsadzę 2.2 Geax/vittoria, a continental 2.4 wchodzi z luzem). Continental jak wiadomo ma zaniżoną szerokość, np w RK 2,2 29" w przednim kole na obręczy o szerokości wewnętrznej 20mm, szerokość balona to około 55mm, natomiast szerokość klocków bieżnika to 52mm przy ciśnieniu 2 bar.
undecided Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Napisano 22 Sierpnia 2018 Kurde jak ro jest byłem w serwisie rowerowym, który ma najwyższa ocenę i największa liczbę ocen i rzeczywiście pracują tam osoby, które znają się na rzeczy. Na oponę schwalbe smart sam powiedzieli, ze nie ma co oczekiwać równej ponieważ to są takie opony opony. Znalazłem tego michelin w fajnej cenie zwijana opinia nie drutowana i tak się zastanawiam czy w nią nie wejść. Co do bieżnika chce mieć kostkę i zdecydowanie szersza, rowerek zaczyna jakos wyglądać niż na cienkich marnych kapciach
undecided Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Napisano 22 Sierpnia 2018 Ogólnie rzecz ujmując szukam szerszej opony tak 2.2. Takiej, która po poprawnym ułożeniu w feldze, nie będzie latać jak głupia.
undecided Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Napisano 22 Sierpnia 2018 Kurde, właśnie nie chciałbym za bardzo testować tylko kupić pewną oponę i nie mieć problemów z biciem.
undecided Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Napisano 22 Sierpnia 2018 Wchodzić w CONTINETALA czy brać drugi raz SCHWALBE?
Biesz766 Napisano 22 Sierpnia 2018 Napisano 22 Sierpnia 2018 Schwalbe reklamuj. Wg. mojej oceny Continental jak na amatorską jazdę jest najlepszym wyborem jakość/cena.
undecided Napisano 22 Sierpnia 2018 Autor Napisano 22 Sierpnia 2018 Teraz, Biesz766 napisał: Schwalbe reklamuj. Wg. mojej oceny Continental jak na amatorską jazdę jest najlepszym wyborem jakość/cena. Może się skusić na tego Michelina co myślisz? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-michelin-wild-race-r-2-advanced-pd10909/
Biesz766 Napisano 22 Sierpnia 2018 Napisano 22 Sierpnia 2018 Ja mam zdanie wyrobione Continental XK i RK i nie planuje zmieniać, następny komplet będzie taki sam, bo bardzo mi przypasiły. Jedna uwaga: ważę z rowerem 110 kg i Conti idealnie się zachowują z ciśnieniem P: 3,3 i T: 3,5 i na drodze asfaltowej, i na szutsze, polnej drodze, kamienistej i ukorzenionej ścieżce - ciut większe ciśnienie na tyle to już uślizgi nawet na krawężnikach przy powolnym delikatnym pokonywaniu pod kątem, a mniejsze to fatalna jazda po asfalcie. Z przodem też ideał 3,3 inaczej lipa.
Track Napisano 22 Sierpnia 2018 Napisano 22 Sierpnia 2018 W moich dwóch sztywniakach nie wyobrażam sobie jazdy na takim ciśnieniu. Z reguły jest to Przód -2,2 i tył 2,8. Ważę podobnie bo około 115 kg wraz z rowerem. Opony to RK w konfiguracji 2,2x26 i 2,2 -2,0x29".
cervandes Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 Jak miałem RK 2.2 to miałem z tyłu nie więcej niż 2.8, przód rejon 2.2, 2,3. Nie wyobrażam sobie jak można jeździć na takim kamieniu 3,5. I nie zgodzę się, że było fatalnie na asfalcie, bo na nim było właśnie świetnie, każda mniejsza nierówność była wybierana przez oponę, efekt wiszenia nad drogą jest wspaniały.
Biesz766 Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 Taka zależność: ciśnienie - waga kierującego. U mnie 2.8 ( koło 26 ) to był kapeć i szoranie rantem o kamień większy. Ile ważysz ?
MMMAAACCC7 Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 dziwnie się czuję, jeżdżąc na ciśnieniach 1.6-2.1 przy balonie 26x2.0 i 85kg wagi :D...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.