Skocz do zawartości

[Opona tył 26] Jaką oponę polecacie do jazdy uniwersalnej, może bardziej na twardej nawierzchni, sporadycznie jakieś nierówności


undecided

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam pękła mi opona 26 [54x559 26x2.1 HS314] zakupiłem SHWALBE SMART SAM 57x559 lecz jest cała nie równa i ją zwracam. 

Jaką oponę mi polecicie, która będzie dobrze się sprawowała na twardej nawierzchni sporadycznie teren.  

CO powiecie o Opona MICHELIN Wild Race'R 2 Advanced? 

Chyba, że jakiegoś CONTINETAL X KING PURE KING? 

MAXISS?

Napisano

Race King 2.2 najzwyklejszy druciak jako napędówka ( przód X King 2.2 ) u mnie sprawdza się doskonale ( aktualnie 10% asfalt, 30% szuter, 30% polna droga z korzeniami  i kamieniami , 30% drogi zrywkowe bardzo poharatane i z koleinami - gdybym musiał tak bym to określił ). 

Doradzał mi Dokumosa z forum i muszę powiedzieć, że to był strzał.

Napisano

W teren to wiadomo, że opona 2,2 ( 2,25 )  najlepiej i większą ilością klocków. Ale ta cyt daje radę w niezbyt trudnym terenie, jest szybka i lekka.

Napisano

Pleciesz bzdury powyżej, masa ludzi lata na 1.9-2.0 po terenie, ba, poszukaj na jakich setach opon wygrywano wyścigi XC?maraton w czasach 26".

No chyba że mówisz o continentalu, którego rozmiarówka jest śmieszna (u siebie nie wsadzę 2.2 Geax/vittoria, a continental 2.4 wchodzi z luzem).

Żeby nie było offtopu, to polecam geax saguaro. Zwykłe dają radę, TNT miażdżą system :)

Napisano

Owszem racja, kiedyś były 2.0 lub 2.1 ( a nawet 1.8-1.95 ) mtb i śmigało się. Sam kiedyś jeździłem na panaracer dart/smoke II. Natomiast w terenie, ostrzejsze zjazdy lepiej wg. mnie daje radę 2.25, szczególnie jak waga rowerzysty większa ;) Mam też schwalbe nobby nic 2.1 i 2.25  porównywałem. Ostry teren, zjazdy - 2.25. Mieszane, 2.1,  na asfalt mam city jet 2.0 ( starszy model inny bieżnik )

Napisano
13 minut temu, MMMAAACCC7 napisał:

No chyba że mówisz o continentalu, którego rozmiarówka jest śmieszna (u siebie nie wsadzę 2.2 Geax/vittoria, a continental 2.4 wchodzi z luzem).

 

Continental jak wiadomo ma zaniżoną szerokość, np w RK 2,2 29" w przednim kole na obręczy o szerokości wewnętrznej 20mm, szerokość balona to około 55mm, natomiast szerokość klocków bieżnika to 52mm przy ciśnieniu 2 bar.

 

 

Napisano

Kurde jak ro jest byłem w serwisie rowerowym, który ma najwyższa ocenę i największa liczbę ocen i rzeczywiście pracują tam osoby, które znają się na rzeczy. Na oponę schwalbe smart sam powiedzieli, ze nie ma co oczekiwać równej  ponieważ to są takie opony opony. 

Znalazłem tego michelin w fajnej cenie zwijana opinia nie drutowana i tak się zastanawiam czy w nią nie wejść.

Co do bieżnika chce mieć kostkę i zdecydowanie szersza, rowerek zaczyna jakos wyglądać niż na cienkich marnych kapciach

 

 

Napisano

Ja mam zdanie wyrobione Continental XK i RK i nie planuje zmieniać, następny komplet będzie taki sam, bo bardzo mi przypasiły.

Jedna uwaga: ważę z rowerem 110 kg i Conti idealnie się zachowują z ciśnieniem P: 3,3 i T: 3,5 i na drodze asfaltowej, i  na szutsze, polnej drodze, kamienistej i ukorzenionej ścieżce - ciut większe ciśnienie na tyle to już uślizgi nawet na krawężnikach przy powolnym delikatnym pokonywaniu pod kątem, a mniejsze to fatalna jazda po asfalcie. Z przodem też ideał 3,3 inaczej lipa.

Napisano

W moich dwóch sztywniakach nie wyobrażam sobie jazdy na takim ciśnieniu. Z reguły jest to Przód -2,2 i tył 2,8. Ważę podobnie bo około 115 kg wraz z rowerem.

Opony to RK w konfiguracji 2,2x26 i 2,2 -2,0x29".

 

Napisano

Jak miałem RK 2.2 to miałem z tyłu nie więcej niż 2.8, przód rejon 2.2, 2,3. Nie wyobrażam sobie jak można jeździć na takim kamieniu 3,5. I nie zgodzę się, że było fatalnie na asfalcie, bo na nim było właśnie świetnie, każda mniejsza nierówność była wybierana przez oponę, efekt wiszenia nad drogą jest wspaniały.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...