marek428 Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Witam serdecznie, Jak w temacie chciałbym prosić o poradę jakie są Wasze odczucia porównując te oba modele. A może jakiś inny ciekawy rower do 3300zł ? Będzie to mój pierwszy rower szosowy. Do tej pory jeździłem na starym nieco wyremontowanym góralu na półslickach. Krossa Evado 4.0 można już wyrwać za 3200zł, natomiast Btwin kosztuję 3299 zł więc cenowo zbliżone. W moim odczuciu wygląda to tak: Na korzyść Btwina przemawia napęd 2x11 Shimano 105. Minusem jest aluminiowa rura sterowa (z jednej strony pewnie nie zauważę różnicy a z drugiej jak już kupować to porządne). Kross bardziej przyciąga mnie wyglądem, ma wewnętrzne prowadzenie linek ( w sumie nie wiem czy to wielka zaleta). Ma natomiast niższy napęd Shimano Tiagra 2x10. Co do reszty koła, piasty, itd nie znam się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
semow Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Marku, to są dwa zupełnie inne rowery, w szczególności Krossa nie można nazwać rowerem szosowym. Będzie mu bliżej do "górala na półslickach". Zastanów się raczej do czego ma być rower używany, to bardziej pomoże w wyborze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 W poście jest chyba błąd, chodzi raczej o Krossa Vento 4.0... Cena podobna, tylko patrząc na osprzęt Triban ma bardziej perspektywiczną grupę 105 11s, której wartość znacznie przewyższa Tiagrę z Krossa. Koła również według mnie Triban ma lepsze, takie minimum na szosę. Różnica pomiędzy karbonową sterówką w wadze to 100-200g, pod względem komfortu nie wiem, bo nie mam porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek428 Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Co do Evado to oczywiście pomyliłem nazwy chodziło mi o Vento 4.0. Podpowiedzcie mi proszę czy można edytować nazwę tematu. Zastanawia mnie fakt, że cena wyjściowa Krossa to 4000zł. Czy to po prostu cena za markę czy jest jednak tam coś za co warto ten rower kupić ? A czy może się wypowiedzieć ktoś na temat trwałości tych rowerów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Vento 4.0 jest zbudowany w całości konsekwentnie na pełnej grupie Tiagra, od manetek i przerzutek na korbie i hamulcach skończywszy. Czyli masz 2x10 i grupę według wielu do "amatorskiej" jazdy. Rama Krossa nie ma możliwości zamontowania bagażnika, widelec też nie. Triban 540 ma przerzutki i manetki 105, 2x11, czyli nowocześniejsze i uważane za zbliżone jakością oraz działaniem do wyższych, wyczynowych grup shimano. Korbę jednak ma pozagrupową (porównywalną ze 105, ale bez znaczka 105), hamulce też firmowane przez BTwin a nie shimano 105. Jest ciut droższy od Vento. Przemawiają za nim: sprawdzona, dobra, wieczysta gwarancja na ramę, rama, która ma mozliwość zamontowania bagażnika, widelec to samo, więc w razie czego założysz grubsze oponki i na wyprawę też pojedziesz po asfaltach, no i legendarna niezawodność przerzutek 105, napęd 2x11. Chyba jego bym wybrał jako pierwszą szosę, przy całej sympatii do Krossa, na którym jeżdżę (MTB). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 59 minut temu, KurczakNorris napisał: Vento 4.0 jest zbudowany w całości konsekwentnie na pełnej grupie Tiagra, od manetek i przerzutek na korbie i hamulcach skończywszy. Czyli masz 2x10 i grupę według wielu do "amatorskiej" jazdy. Rama Krossa nie ma możliwości zamontowania bagażnika, widelec też nie. Pełna grupa jest zaletą tego roweru. Czy aby na pewno nie można zamontować bagażnika? Moim zdaniem można. Rama ma otwory montażowe przy tylnej osi, brakuje tylko otworów przy rurze pod siodłowej, ale wystarczy dokupić zacisk z możliwością montażu bagażnika. Godzinę temu, KurczakNorris napisał: Triban 540 ma przerzutki i manetki 105, 2x11, czyli nowocześniejsze i uważane za zbliżone jakością oraz działaniem do wyższych, wyczynowych grup shimano. Korbę jednak ma pozagrupową (porównywalną ze 105, ale bez znaczka 105), hamulce też firmowane przez BTwin a nie shimano 105. Jest ciut droższy od Vento. Przemawiają za nim: sprawdzona, dobra, wieczysta gwarancja na ramę, rama, która ma mozliwość zamontowania bagażnika, widelec to samo, więc w razie czego założysz grubsze oponki i na wyprawę też pojedziesz po asfaltach, no i legendarna niezawodność przerzutek 105, napęd 2x11. Chyba jego bym wybrał jako pierwszą szosę, przy całej sympatii do Krossa, na którym jeżdżę (MTB). Tylko klamkomanetki od 105, dają wyraźny plus Tribanowi, Oba rowery mają plusy i minusy. W swojej ocenie lekko stawiam na plus wobec Vento. Jako bardziej przemyślany rower dla początkującego i do tego z ładniejszą ramą. Triban zalatuje troszkę toporonością w rowerach szosowych, gdzie hydroformowane kształty szlifowane spawy to już standard. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norusia7 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Kross będzie miał na pewno bardziej "szosową" geometrię. Tribany zaczynając od pierwszego modelu za 999 zł a kończąc na omawianej tu 540 mają dokładnie taką samą ramę. Polecam pogrzebać na stronie Decathlonu - są podane wszystkie wymiary. Modele o agresywnej geometrii mają w nazwie Ultra, Tribany to bardziej turystyczne szosy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszkara72 Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 9 godzin temu, norusia7 napisał: Kross będzie miał na pewno bardziej "szosową" geometrię. Tribany zaczynając od pierwszego modelu za 999 zł a kończąc na omawianej tu 540 mają dokładnie taką samą ramę. Polecam pogrzebać na stronie Decathlonu - są podane wszystkie wymiary. Modele o agresywnej geometrii mają w nazwie Ultra, Tribany to bardziej turystyczne szosy. Na vento 4 zrobiłem 1300 km,geometrię ma jak najbardziej na plus.Dlatego go kupiłem.Myślałem też o huraganie 4,ale tam już pozycja jest zdecydowanie sportowa.Jeździ się super,tiagra robi dobrą robotę,a jeśli chodzi o malowanie,to zdecydowanie przewyższa tribana.Naprawdę wygodnie,, połyka" się na niej kilometry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norusia7 Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 Jedynie co stoi za Btwin em to "stopiatka" ale też nie jest to pełna grupa. Chyba lepiej pójść w Krossa i z czasem włożyć w niego 105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 W dniu 11.01.2019 o 00:38, norusia7 napisał: Kross będzie miał na pewno bardziej "szosową" geometrię. Tribany zaczynając od pierwszego modelu za 999 zł a kończąc na omawianej tu 540 mają dokładnie taką samą ramę. Polecam pogrzebać na stronie Decathlonu - są podane wszystkie wymiary. Modele o agresywnej geometrii mają w nazwie Ultra, Tribany to bardziej turystyczne szosy. Akurat to nie jest prawda. To są trzy różne ramy, inne dla modelu 100, 500 i kolejna dla 520/540. W dniu 11.01.2019 o 11:29, norusia7 napisał: Jedynie co stoi za Btwin em to "stopiatka" ale też nie jest to pełna grupa. Chyba lepiej pójść w Krossa i z czasem włożyć w niego 105. Włożyć 105 oznacza wymianę praktycznie całej grupy, a to nie będzie mały wydatek.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_Villars Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 W dniu 14.01.2019 o 14:44, tadeuszwlodarczyk napisał: Akurat to nie jest prawda. To są trzy różne ramy, inne dla modelu 100, 500 i kolejna dla 520/540. Za tym, że T100 ma wspólną ramę z innymi Tribanami (np. 500) świadczy wizualne podobieństwo, identyczna waga i fakt, że rama w T100 ma puste przelotki na dolnej rurze - tak jakby ktoś wziął ramę od roweru który potrzebuje o 1 linkę więcej (do przedniej przerzutki, której T100 nie posiada). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Rama T100 jest inna od wszystkich tribanów , 100 ma hak stały . 500/520/ 540 są takie same różnią się osprzętem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawwwid Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 28 minut temu, waskij napisał: Rama T100 jest inna od wszystkich tribanów , 100 ma hak stały . 500/520/ 540 są takie same różnią się osprzętem . 500 aktualnie która jest w sprzedaży też ma hak stały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 To nie wiedziałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Uściślając T100 i T500 mają taką samą ramę ale T100 ma widelec stalowy a T500 karbonowy. T520 i T540 mają takie same ramy i widelce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norusia7 Napisano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 Pisałem sprawdźcie na stronie, ale będą się kłócić że to inne ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Ale co mamy sprawdzać ma stronie ? Na Targówku w zeszłym roku wystawili te cztery modele jeden obok drugiego. Gołym okiem było widać że 520 i 540 mają inne ramy od 100 i 500. Nawet na zdjęciach ewidentnie widać inny kolor haków przerzutek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.