kuba05 Napisano 19 Sierpnia 2018 Napisano 19 Sierpnia 2018 Witam Chciałbym kupić rower do urban fr oraz żeby się nadawał również do jazdy po lesie. Chciałbym aby rower posiadał dwa amortyzatory: przedni oraz tylny, i hamulce hydrauliczne. Rower może być zarówno nowy jak i używany. Jestem w stanie sam złożyć rower, ale wtedy prosiłbym was o podanie nazwy ramy, amortyzatorów oraz osprzętu takiego jak np. hamulce. Mam 173cm wzrostu oraz 55kg wagi.
Galvatron Napisano 19 Sierpnia 2018 Napisano 19 Sierpnia 2018 Za 3000 zł dostaniesz 10-letniego lub starszego trupa do remontu, co pociągnie za sobą dalsze koszty. Rower będzie miał muzealną geometrię i nie będzie zgodny z jakimikolwiek współczesnymi standardami, przez co będzie trudny w modernizacji. Moim zdaniem lepiej poszukać sztywniaka, np. na ramie typu Dartmoor Hornet, z ostanich 2-3 lat. Taki sprzęt będzie mniej wyrąbany, będzie miał lepszą geometrię i będzie łatwy w modernizacji.
kuba05 Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Napisano 19 Sierpnia 2018 A co np z Kona Stinky??? Słyszałem że jest to bardzo dobry rower na podstawie którego można na przeciągu kilku lat zbudować coś do poważniejszej jazdy a z czasem wymienić ramę na inną
Galvatron Napisano 19 Sierpnia 2018 Napisano 19 Sierpnia 2018 Właśnie m.in. tę Konę miałem na myśli. Nic przyszłościowego na jej bazie nie zbudujesz, bo nie jest kompatybilna ze współczesnymi standardami (np. koła 27,5"/29", tylna oś 148x12, stożkowa rura sterowa). Widelec jaki znajdziesz w takim rowerze raczej nie będzie miał współczesnej sztywnej osi 110x15 lub 20. Jak chcesz sprzęt, w którym potem wystarczy tylko zmienić ramę, kup sztywniaka, ale kompatybilnego z w/w standardami.
przemokolarz Napisano 22 Sierpnia 2018 Napisano 22 Sierpnia 2018 https://allegro.pl/cube-sting-wls-140-27-5-13-5-mint-green-i7395025665.html#thumb/10 2 stówy drożej, rama mała, kolor jaki jest taki jest, może komuś się spodobać, co prawda staroć bo z poprzedniego roku no i nie ma boost'a. Galvatron, jak myślisz da się tym jeździć? Ogólnie zapewne wszystko do "remontu"!! A tak serio to patrz przez palce na tych co tu strasznie marudzą. Jak masz w planach fula do latania po mieście to go kup. Sztywniaki są OK, ale mają jedną wadę, nie mają dampera.
Galvatron Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 Mocno podejrzana okazja. Gość sprzedaje roczny rower za 1/3 wartości (w sklepie ten Cube kosztował prawie 10 000 zł). Ja bym nie zaryzykował, bo to śmierdzi na kilometr.
Poochaty Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 Raz, że to jest wersja damska, dwa, że rama 13,5 cala, to chyba na dziewczynkę 140 cm wzrostu. Co niejako wynika z poprzedniego, że jest to rower damski. A nawet patrząc przez te perspektywy, to to , co pisał Galwatron
m0d Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 9 godzin temu, przemokolarz napisał: Jak masz w planach fula do latania po mieście to go kup. Sztywniaki są OK, ale mają jedną wadę, nie mają dampera. Śmiać się czy płakać..?
przemokolarz Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 Płakać!! Od kilku lat obserwuję jak "fachowcy" doradzają innym nieświadomym co jest im lepsze. Czytając wypowiedzi niektórych użytkowników można dość do wniosku, że jedyny słuszny sprzęt to ten z górnej półki. Nabywając sprzęt do jeżdżenia po bułki narażamy się na trwałe kalectwo. A z drugiej strony wydając duże pieniądze na sprzęt żeby turlać się po mieście to przerost formy, bo przecież wystarczy tańszy i tak nie wykorzystasz potencjału... Czemu bronić ludziom spełniać ich plany, może nawet marzenia. Człowiek chce kupić taki sprzęt a nie inny i pyta o opinię, o sklep gdzie może kupić a w odpowiedzi wylewa się fala hejtu tych co chcą mu wcisnąć swoje poglądy. Przekonać go, że wiedzą co będzie lepsze dla takiego nieświadomego Kowalskiego.
Piter233 Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 Bo większość nas, "fachowców", zęby zjadła na rowerach. Jedni więcej, drudzy mniej. Dlatego już robi się nudne powtarzanie, że rower do DH i FR to ciężki kloc, nienadający się do jazdy gdziekolwiek indziej niż w lesie z góry. 90% tych osób albo rzuci rower w kat niedługo, ale będzie bujać się nim po mieście. Co do roweru za tą kwotę to można kupić co najwyżej średniej jakości hardtaila, i to używanego. Full w tej kwocie będzie w 90% przypadkach złomem. Sam oddałem niedawno masę części za bezcen, bo ze względu na stare standardy nie opłacało się tego normalnie wystawiać. Zobacz ile na allegro jest przerzutek przednich chociażby. Po pewnym czasie i regularnym jeżdżeniu do pewnych rzeczy się dorasta i przekonuje się, że oszczędzanie było błędem. Że jednak lepiej było dołożyć do lepszej przerzutki czy czegokolwiek innego, a tańszy osprzęt po prostu nie wytrzymuje eksploatacji. Widziałem pełno rowerów używanych, takich na tanim osprzęcie jak i na drogim. Tańszy osprzęt zawsze wyglądał gorzej przy podobnym sposobie użytkowania.
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2018 Mogę potwierdzić powyższe ze w cenie ok 3000zł ciężko będzie zdobyć rower o pełnym zawieszeniu, nowoczesnej geometrii kołach 27 albo 29 ... to nie realne. Za 3000 albo coś nowożytnego w tzw budżecie, albo coś leciwego ale wyższej jakości, choć pewnie o trochę nie takiej geometrii jak to teraz uważają. Prawda jest taka ze 10 lat temu było co było, każdy jeździł i był zadowolony. Dziś by mieć fajny rowerek ścieżkowy, o skoku 130-140mm, progresywnej geo, ciekawym zawiasie, kolorze, osprzęcie etc...no trzeba wydać 10 000. Nie ma cie co kryć, sa za 6000 i sa za 20000. Ja od siebie, pokażę coś takiego : https://drive.google.com/open?id=11ikwx4i5T_yn0wiQpOONbKmK3Bsy_LqR Nie jest to nowa konstrukcja, bo ma ok 10-11 lat. Nie jest to też szrot, nie jest to złom. Czemu to tu wklejam? Po to by pokazać ze przedmówcy mają rację, jednocześnie się myląc. Szybki opis : Canondale prophet MX 140/140mm 26" Rama rozmiar M na ok 165-175cm wzrostu. koła 26" na piastach dt swiss 340 - łozyska stan bdb widelec fox talas 36 rc2 sprezyna stalowa na ok 70kg ridera w pelni sprawny damper manitou swinger 4 way w pełni sprawny napęd sram X0 2x9 tylna przerzutka + triggery X0 + przednia przerzutka XT Hamulce - przedni avid code z tarcza 203, tylny shimano xtr 988 hamulce sprawne, avid po pełnym serwisie i nowym płynie. waga ok 15kg. No stary szrot ... który jeździ fajnie, zawias pracuje bardzo płynnie i wybiera jak złoto, choć do podjeżdżania sie nadaje raczej średnio. Ale to nie rower to jeżdżenia po mieście i na co dzień. Specjalnie nie podaje tu ceny ani nie robię oferty. Pokazuję tylko że mając 3000PLN można znaleźć coś co da przyjemność z jazdy, nada sie to pojechania na rychleby, smerek, beskidy i każdą inną trasę, zbudowany jest na komponentach o których można pomarzyć w nowych rowerach, bo wtedy trzeba dać niestety ponad te 3000 a zazwyczaj nawet ponad 10000.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.