Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Coś musi być nie tak z hamulcem, wagi bym nie brał pod uwagę nawet, u mnie na elixir 5 z tarcza 200 kolega(105kg) bez problemu nawrócił na przednim kole. najpierw bym sprawdził końcówki przewodu, a potem zacisk.

Napisano

Ja mam Deore M615, tarcza z przodu 180. Na początku były oryginalne żywiczne, było dobrze potrafiły piszczeć ale hamowały. Kupiłem żywiczne i metaliki od chinczyka i sprawowały się bardzo dobrze. Jak chcesz mogę cię podratować jednym kompletem metalików. Z tego co patrzyłem to klocki są te same ( albo niech ktoś potwierdzi) .Moja waga ok 100 ale tyłek potrafiło poderwać z siodła

Napisano

Mialem kiedys Koolstopy w J7 i dzialaly swietnie, potem mialem te same w 675 i juz tak swietnie nie bylo/ nie jest, poniewaz przod jeszcze sa Koolstopy.

Byla odczuwalna roznica pomiedzy seria zywicznych a Koolstopami /czerwone/ , ale bez efektu wow.

Z tylu kupilem na probe - https://www.decathlon.pl/okadziny-ham-slx-xt-xtr-2012-id_8308591.html i jak dla mnie sa tak samo dobre jak nie lepsze niz Koolstopy. Od razu kupilem drugi komplet na zapas. Czy drugi bedzie tak samo dobry to nie wiem...

Napisano (edytowane)

 

We wszystkich okładzinach zachodzą reakcje chemiczne przez temperature-ciepło jakie jest generowane przy różnych sposobach hamowania. Dla każdego materiału istnieją pewne górne zakresy, gdzie po przekroczeniu zmienia on swoją strukturę chemiczną i stąd różne, a wręcz losowe działanie okładzin - raz pozytywne raz negatywne. Nawet słynne piszczenia hamulców, które nie da się w żaden sposób usunąć może być spowodowane właśnie zmianą struktury czy to okładzin, czy samych tarcz. 

Temat rzeka.

Edytowane przez EhnatoX
Napisano (edytowane)

Może być nieszczelność. Znów powiem na przykładzie tektro hdc 300. Klamka twarda, a jak wciskałem mocniej, między połówkami zacisku pojawiał się olej. Nie wyciekał, tylko się pokazywał. Najwyraźniej energia z palca zamiast na tłoczek szła na przeciskanie oleju przez szczelinę w zacisku. Klamka była twarda, normalnie można było wciskając palcem stukać klockami o tarczę. No a i tak siła hamowania uciekała sobie.

Edytowane przez Borsuczy
Napisano
8 godzin temu, lichak napisał:

najpierw bym sprawdził końcówki przewodu, a potem zacisk.

Co masz na mysli pisząć sprawdzic koncówki? Pod kątem wycieków?

 

 

8 godzin temu, Gawel76 napisał:

Jak chcesz mogę cię podratować jednym kompletem metalików.

Jak doprowadzę komplet na żywicach i będzie pewność, że hebel poprawnie na nich działa to na pewno się odezwę , dzięki :)

Napisano

Wyjmij klocki i spr czy nie zrobił się okrągły, wilgotny ślad na pleckach. Czy klocki nie miały nigdy kontaktu z czymś tłustym? Na xt (konstrukcyjnie to samo co slx) przy małych prędkościach i dobrej przyczepności guma-podłoże na bylejakich klockach jestem w stanie postawić rower na przednim kole (węże ponad 100kg). Wymaga to naprawdę mocnego zaciśnięcia klamki (nie jednym palcem).

Odpowoetrzanie w xt inne niż zaleca producent to sztuka dla sztuki. Moim zdaniem jeśli tym sposobem można w ogóle poprawnie odpowietrzyć te hamulce to na pewno nie lepiej.

Napisano
1 minutę temu, Dokumosa napisał:

spr czy nie zrobił się okrągły, wilgotny ślad na pleckach

no własnie pod kątem wycieków przejrzałem cały hebel i moim zdaniem szczelnie. Tłoczki suche, wysuwaja sie dobrze przy lekkim nacisku klamki. Klocki po przetarciu tez nie miały zadnych widocznych plam/ zabrudzeń a i tak je przejechałem ogniem. No jeszcze jest opcja klamki tyle że z perspektywy dzwigni mało co widac czy tłoczek tam coś puszcza a rozbierac klamki nie będę. Z drugiej strony przy wyciekach tez mogłoby byc zasysane powietrze a ja z kolei po 3krotnym przepuszczeniu płynu żadnych bąbli nie zauważyłem- klama twarda.

Napisano

Weź latarkę i zobacz na tłoczkach - gdy będziesz naciskał klamkę - czy nie ma bąbelków. 

Coś takiego 

Jeżeli wszystko ok.

To materiał cierny jest do wymiany i tyle w temacie. 

Napisano
9 godzin temu, EhnatoX napisał:

Coś takiego

Miałem tak w starych XT. Klamka po jakims czasie stawała się miękka i twardosc łapała po dopompowaniu. Prócz tego oczywiscie bąbelki w tłoczkach.

Nie mam z tym problemu w slx a klamka twarda cały czas.

Napisano

Jak kupisz półmetaliki czy coś innego to napisz czy to to. A do 675 pasują te same klocki co do M7000? Wyglądają podobnie, ale jak pytałem sprzedawcy tych od 675, to napisał, że nie pasują 

Napisano

To sprzedawca w takim razie z gatunku "dziś truskawki, jutro telewizory, pojutrze sandały "

Klocki do deore od modelu m596, do slx'a od modelu m666, do xt'eka od modelu m785, do xtr'ow od modelu m985, po wszystko co dwutłoczkowe z tych czterech grup wyprodukowane do dziś pasują wymiennie.

Napisano

Niestety jest to dość duży sklep rowerowy na Allegro. Więc jest to profesjonalny brak wiedzy z ich strony. Ich nazwy nie podam, aż takim ****** nie będę. Jak pasują, to super, dzięki za info

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...